>[ Dodano: Pon Sty 19, 2015 13:46 ]
>MEMS_Diag, a można bezpośrednio z tej przejściówki usb->com rs232 wydobyć piny do >podłączenia przejściówki?
Zalezy od konstrukcji, w teorii tak. Konwertey USB -> RS232 (nie TTL) zazwyczaj skadaja sie z chipa USB (ftdi/pl2303/cp2101) oraz drivera RS232 (MAX232). Wiec powinno wystarczyc podpiac sie na WEJSCIE MAX232. Ale to tez zalezy od schematu plytki, czasami daja tam jakies diody itp.
Dodatkowo wcale nie musi byc latwo sie wlutowac w odpowiednie pin'y jesli to SMD.
Szczerze, to szkoda zachodu, na allegro kabel to <10 pln
Spróbowałem się podpiąć pod Rovera 211 z 1998r. Złącze diagnostyczne przy nogach kierowcy. Niestety przy użyciu kabla KKL wyskakuje w programie błąd: -ERR, USB device not found. Co to znaczy? Mój tel nie ogarnia, czy kabel skiszony? Bo tym kablem z lapka nie połączyłem się jeszcze z żadnym autem (miałem lipny program, ale na nim chińskiego elma odpaliłem).
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Blad "-ERR, USB device not found" oznacza ze nie wykryto zadnego kompatybilnego urzadzenia USB, czyli albo wogole pustka na USB albo ten konkretny chipset usb/ttl nie jest obslugiwany.
Jaki to kabel KKL ? Jak go widzi Windows lub Linuks ? Wyglada na to ze nie jest to FTDI/PL2303/CP2101. Sporo najtanszych KKL kabli teraz wykorzystuja CH340 - ten nie jest jeszcze obslugiwany.
Sprobuj odczytac w Win/Linux jaki jest ProductID oraz VendorId dla tego USB.
No to tak.... działa wielki szacun! bez żadnego stękania połączył się program z ECU silnika (2,0 Turbo), wszystkie parametry live działały, rysowanie wykresów też. Zastanawiają mnie kody błędów, miałem w nich wszędzie status OK. Czy jak pojawia się kod błędu, to pojawia się jego nazwa, czy pisze, że któryś bit jest BAD czy coś? Generalnie czekam na jakąś rozbudowę apki
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Ok, czyli 2.0 Turbo zarowno M1.6 jak i M1.9 dzialaja. A jakie wartosci pokazywal MAP ? Jakie maksymalne cisnienie/doladowanie ? Przy niepracujacym silniku (tylko wlaczony zaplon) przy maksymalnym otwarciu przepustnicy powinno byc okolo 98-100 kPa.
Korekcja dawki paliwa (Fuel Trim / Lambda corr) oscylowal w okolicach 100 ?
Co do bledow to jak dotychczas opisane sa tylko cztery: czujnik temp. chlodziwa, czujnik temp. dolotu, czujnik przepustnicy, pompa paliwa. Reszta to zagadka, jesli jest "State: OK" to znaczy ze blad nie jest aktywny. Jesli przy ktoryms z bitow pojawia sie "unknown" to cos jest (lub bylo) "nie chalo" z ktoryms z czujnikow lub parametrow pracy (sygnal lambda itp)
Jakie kable stosowaliscie ? Na konwerterze PL2303, FTDI ? Jaki telefon (wersja androida) ?
A jakie wartosci pokazywal MAP ? Jakie maksymalne cisnienie/doladowanie ? Przy niepracujacym silniku (tylko wlaczony zaplon) przy maksymalnym otwarciu przepustnicy powinno byc okolo 98-100 kPa.
coś koło tego, ale dziś podepnę go jeszcze raz i sprawdzę dokładnie - jakiś filmik albo screeny wrzucę
MEMS_Diag napisał/a:
Korekcja dawki paliwa (Fuel Trim / Lambda corr) oscylowal w okolicach 100 ?
tam mi coś świta...
MEMS_Diag napisał/a:
Co do bledow to jak dotychczas opisane sa tylko cztery: czujnik temp. chlodziwa, czujnik temp. dolotu, czujnik przepustnicy, pompa paliwa. Reszta to zagadka, jesli jest "State: OK" to znaczy ze blad nie jest aktywny. Jesli przy ktoryms z bitow pojawia sie "unknown" to cos jest (lub bylo) "nie chalo" z ktoryms z czujnikow lub parametrow pracy (sygnal lambda itp)
miałem w sumie z 16 pozycji chyba, w 2 grupach po 8 bitów (tak mi się wydaje). Przy każdym było State: OK. Moge popróbować odpinać czujki i namierzyć co się zmieni, wtedy można by wprowadzić opis błedów w j. angielskim/polskim.
Czy jest szansa dostać apkę żeby pobrać ją na dysk? jakby w razie W zniknęła z googla nie chciałbym stracić tak cennej rzeczy planujesz to jakoś rozbudować? może potrzebujesz manuala do memsa? bo mam jakiś, całkiem spory
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Markzo, Markzo backup można zrobić np. w Astro File Manager. Chyba nie zamierzasz piracić wersji premium ?
Uszanujmy chociaż na tym forum pracę użytkownika który wykonał tą apkę od zera.
MEMS_Diag, co się stanie jeśli podłączymy taką przejściówką do mems3 albo nawet do zupełnie innego sterownika w samochodzie innej marki ?
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Mar 2012 Posty: 168 Skąd: Łódź
Wysłany: Pią Sty 23, 2015 19:45
Witam. Mems 1.9 . Podłączony kabelkiem Vag KKL na ft232 , ze znanego portalu aukcyjnego.
Z tego co udało mi się zauważyć w wersji demo , to napięcie czujnika przepustnicy działa. Odczyt napięcia lambdy działa. Wygląda , jakby działało wszystko. Niestety błędy nie mają opisów.
U mnie w 1 bajcie , bit 2 ERROR_PRESENT unknown error.
W 2 bajcie bit 5 ERROR -\\-
Znalazłem opis komunikacji i adresowania od Memsa 1.6 SPI, ale tam też tylko 4 bity są opisane.
Kasowanie błędów też działa. Ale po skasowaniu te dwa pojawiły się ponownie.
Co do innych parametrów - korekt po lambdzie itp. To na wykresie coś tam się zmienia, ale aplikacja "zbiera " dane przez 3-5min, więc nie bardzo jest czas się naoglądać.
Urządzenie to Manta MID 709 z 4.1
coś koło tego, ale dziś podepnę go jeszcze raz i sprawdzę dokładnie - jakiś filmik albo screeny wrzucę
Ciekawe w sumie jakie wartosci doladowania mozna uzyskac w typowym 2.0 T, oraz ogolnie jaka jest charakterystyka przebiegu vs obroty.
Cytat:
tam mi coś świta...
korekcja lambdy to wazny parametr mowiacy o stanie systemu dozowania paliwa, zakres to -+ 20%. Pozwala na wykrycie lewego powietrza, cieknacych wtryskow, slabej pompy paliwa itp.
Cytat:
miałem w sumie z 16 pozycji chyba, w 2 grupach po 8 bitów (tak mi się wydaje). Przy każdym było State: OK. Moge popróbować odpinać czujki i namierzyć co się zmieni,
Ogolnie MEMS nie interpretuje zbyt wielu bledow, podobno poza tymi opisanymi sa jeszcze tylko: napiecie akumulatora zbyt niskie, grzalka sondy lambda (aczkolwiek u mnie nie ma roznicy), oraz blad czujnika MAP. Choc niewykluczone ze sa tez jakies specyficzne do silnika turbo. Ale to wiedza chyba tylko zlomiarze patrolujacy pozostalosci fabryki w Longbridge
Cytat:
kabel do 3 pinowego złącza memsa taki jak polecałeś:
Z kablami to wogole sa ostatnio cyrki, juz nie tylko podrabiaja kable ale i same uklady scalone, glownie Pl2303HX ale tez FTDI. Producenci wypuszczaja nowe sterowniki ktore potrafia zblokowac chip'a (kasuja VendorID i productID USB)
Cytat:
Czy jest szansa dostać apkę żeby pobrać ją na dysk? jakby w razie W zniknęła z googla nie chciałbym stracić
Heh, nie zniknie Podobno w goole play mozna zaimplementowac aplha/beta testing, musze to sprawdzic.
Co do nowych funkcjonalnosci to nie mam za bardzo pomyslow na jakies wodotryski, bardziej mysle o dopracowaniu szczegolow, ewentualnie dodanie obslugi innych kabli (np ch340).
[ Dodano: Pią Sty 23, 2015 23:53 ]
Cytat:
Niestety błędy nie mają opisów.
U mnie w 1 bajcie , bit 2 ERROR_PRESENT unknown error.
W 2 bajcie bit 5 ERROR -\\-
Niektore sterowniki maja zakodowane czujniki ktorych fizycznie nie ma w aucie, najprawdopodobniej jeden z tych bledow to tzw "Ambient temperature sensor" czesto wykorzystywany jako czujnik temperatury w komorze silnika (w MGF ? )
Jakie to auto ?
[ Dodano: Pią Sty 23, 2015 23:58 ]
Cytat:
MEMS_Diag, co się stanie jeśli podłączymy taką przejściówką do mems3 albo nawet do zupełnie innego sterownika w samochodzie innej marki
Ta 16-Pinowa OBD ? Nie powinno sie nic stac.
Elektrycznie jest to K-Line 12V, ale logicznie to zupelnie inna historia. MEMS 3 to juz pelne OBD2.
Ciekawe w sumie jakie wartosci doladowania mozna uzyskac w typowym 2.0 T, oraz ogolnie jaka jest charakterystyka przebiegu vs obroty.
mam zegar doładowania, ale jak dorobie sobie wtyczkę żeby mi nic się nie zwarło itp to spróbuję w czasie jazdy potestować
MEMS_Diag napisał/a:
Ogolnie MEMS nie interpretuje zbyt wielu bledow, podobno poza tymi opisanymi sa jeszcze tylko: napiecie akumulatora zbyt niskie, grzalka sondy lambda (aczkolwiek u mnie nie ma roznicy), oraz blad czujnika MAP. Choc niewykluczone ze sa tez jakies specyficzne do silnika turbo. Ale to wiedza chyba tylko zlomiarze patrolujacy pozostalosci fabryki w Longbridge
a jakby podebrać bibliotekę kodów błędów np: z euroscan visa? na youtubie jest film jak diagnozują rovera 214Si, może by coś dało się wykorzystać?
MEMS_Diag napisał/a:
Heh, nie zniknie Podobno w goole play mozna zaimplementowac aplha/beta testing, musze to sprawdzic.
Co do nowych funkcjonalnosci to nie mam za bardzo pomyslow na jakies wodotryski, bardziej mysle o dopracowaniu szczegolow, ewentualnie dodanie obslugi innych kabli (np ch340).
no to git a dałoby radę tym złączem np: wgrać/pobrać albo odczytać mapę paliwa/zapłonu?
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Niektore sterowniki maja zakodowane czujniki ktorych fizycznie nie ma w aucie, najprawdopodobniej jeden z tych bledow to tzw "Ambient temperature sensor" czesto wykorzystywany jako czujnik temperatury w komorze silnika (w MGF ? )
Podobna rzecz jest kontynuowana później w mems3, mianowicie tylko MG TF VVC ma czujnik temperatury oleju ale przy podpięciu do T4 np. ZR VVC będzie błąd tego czujnika który należy zignorować.
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Mar 2012 Posty: 168 Skąd: Łódź
Wysłany: Sob Sty 24, 2015 16:45
Witam. Korekty po lambdzie działają. Map pokazuje jak czujnik ciśnienia absolutnego. Od 30 , do 130 - tyle zauważyłem gdy wstaje turbina. Samochód jak w opisie - R620Ti 1997r. Co do błędów to nie wiem. Jeśli są, to coś znaczą. Zobaczymy jak będzie u innych z tym sterownikiem. Na koniec , co oznacza zmieniająca wartość zakładka IdleError ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum