Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 214 Si] --> 216Si problem z sterownikiem, mapy pal
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 214 Si] --> 216Si problem z sterownikiem, mapy pal
Autor Wiadomość
Poparzony 



Dołączył: 17 Mar 2014
Posty: 4
Skąd: Polska



Wysłany: Pon Mar 09, 2015 20:16   [Rover 214 Si] --> 216Si problem z sterownikiem, mapy pal
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1999

Witam wszystkich

Jakiś rok temu stałem się posiadaczem rovera 214 Si, na moje nieszczęście byłem zmuszony wymienić silnik ponieważ w moim rozszczelniły się prowadnice zaworowe.
Zdecydowałem, że wsadzę silnik z 1.6 i wymieniłem tylko i wyłącznie goły słupek, cała reszta pozostała z 1.4.

Mam z nim teraz mały problem, mianowicie w przedziale 2-2,5 tys obrotów szarpie mi silnik jakby dostawał zbyt małą dawkę paliwa. Zgadzałoby się to z charakterystyką obu tych silników, gdzie 1.6 jest dużo mocniejszy na wolniejszych obrotach. Szarpanie występuje na każdym biegu lecz jest dużo bardziej odczuwalne na niższych. Jest to najbardziej odczuwalne w momencie gdy silnik jest napędzany kołami i doda się lekko gazu. Ciekawą sprawą jest również, że roverek ma dni, że szarpie często a czasem prawie w ogóle.

Uważam, że jest to wina sterownika i jego map paliwowych z 1.4, w związku z tym mam do was pytanie, jak to najlepiej rozwiązać i czy moja diagnoza jest trafna (świece, kable kopułka wymieniane) ?

Wymyśliłem, że jako alternatywę do wymiany komputera+immo+stacyjki lub ściągania immo lub też wgrywania nowych map do starego kompa (o ile to możliwe) można by zafundować sobie chipboxa pod 1.4 który kosztuje 250zł a teoretycznie podniósłby dawkę benzyny (LPG w moim przypadku :) ), co o tym sądzicie?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Mar 09, 2015 20:16   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 455
Skąd: Radom



Wysłany: Pon Mar 09, 2015 23:33   

Załóż wtryski z Rovera 1.6 na cewkach (np. Rover 25, 45 - nr wtrysku 0 280 155 884). W swapowanych 1.6 16V do Poloneza i pozostaniu przy oryginalnym sterowniku z 1.4 takie się sprawdzały najlepiej w szerokim zakresie obrotów. ;-)
 
 
 
Poparzony 



Dołączył: 17 Mar 2014
Posty: 4
Skąd: Polska



Wysłany: Wto Kwi 07, 2015 22:31   

Obawiam się, że to może nie być to ponieważ problem występuje zarówno na benzynie jak i na gazie który całkowicie pomija wtryskiwacze z benzyny. Macie jeszcze jakieś pomysły ?

[ Dodano: Nie Mar 22, 2015 01:22 ]
Roverek ma oprócz tego taki ból że czasem wciskam mu gaz to zareaguje dopiero po kilku sekundach albo jak mu wcisnę gaz do końca... I dzieje się to rzadko.
Dodatkowo ma niespokojne obroty na jałowym, obroty nie falują jakoś drastycznie, po prostu chodzi trochę nierówno.

Wszystkie te problemy są zarówno na LPG jak na benzynie.
Ważną informacją jest, że kiedy szarpie i dusi to czasem wystarczy zgasić silnik i odpalić, wtedy zazwyczaj znów działa dobrze przez jakiś czas.

Pomocy :cry:

[ Dodano: Wto Kwi 07, 2015 22:31 ]
Okazało się, że łapał lewe powietrze, więc wymieniłem kolektor ssący.
Niestety wszystkie problemy pozostały, na wolnych obrotach chodzi teraz jeszcze gorzej :(
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Kwi 08, 2015 18:29   

Silnik na sterowniku od 1.4 16V powinien bez problemu chodzić.
Problem musi leżeć gdzieś indziej. Ciężko tak powiedzieć na odległość.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Poparzony 



Dołączył: 17 Mar 2014
Posty: 4
Skąd: Polska



Wysłany: Czw Kwi 30, 2015 22:39   

Dorwałem interfejs LPG i podniosłem mu dawkę gazu w różnych punktach na mapie o 15-25%. Efekt jest zdumiewający, pali przy dynamicznej jeździe do 9,5l gazu (wcześniej 10l), nie szarpie, nie dusi, zbliża się do książkowych osiągów 1.6 . Być może w przyszłości podmienię mu ECU na 1.6 tak jak powinien być, skoro już wiem, że to wszystko była wina ubogiej mieszanki :)
 
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Pią Maj 01, 2015 16:43   

A jak jest na benzynie ?
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
Poparzony 



Dołączył: 17 Mar 2014
Posty: 4
Skąd: Polska



Wysłany: Pon Maj 04, 2015 19:02   

Benzyna tak jak wcześniej, zmieniłem tylko gaz. Póki co tak jeżdżę, bo te 20sekund do włączenia gazu da sie wytrzymać, zwłaszcza, że wtedy raczej nie szarpie :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 200/25/MG ZR] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Sty 24, 2011 18:27
kasjopea
Brak nowych postów [Rover 200] Problem ze sterownikiem [Rover 200 1.4 8v]
robert_robo Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Czw Lut 01, 2018 22:45
MultecFSO
Brak nowych postów [R 216si] Rover 216si jaki sterownik silnika ?
Motorola Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sro Maj 21, 2014 22:27
leszczu
Brak nowych postów [216SI]Kosztorys Wymiany rozrządu rover 216si
Rozrząd rover 216 ceny
Clean Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Sob Sty 10, 2009 13:42
Brt
Brak nowych postów [MG ZR] Problem z pompą wtryskową lub sterownikiem.
Duderson Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Mar 06, 2014 16:30
RAKU_44



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink