Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Docieranie silnika V6 po gruntownym remoncie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Docieranie silnika V6 po gruntownym remoncie
Autor Wiadomość
Habilis 



Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 24



Wysłany: Pią Maj 08, 2015 15:37   [R75] Docieranie silnika V6 po gruntownym remoncie
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam

Niestety nie znalazłem podobnego tematu na tym forum ani na innych, zazwyczaj jest opisywane silników w nowych samochodach...

Jestem obecnie po gruntownym remoncie silnika w Rover 75 V6 2.0 benzyna. Zostały wymienione pierścienie,głowice są po regeneracji, panewki zostały dorabiane i zakładane,wał był szlifowany(drugi szlif),tarcza sprzęgła została wymieniana, wszystkie uszczelki (wraz z uszczelkami pod głowicą) także zostały zmienione.

Moje pytanie odnosi się do tego, jak teraz jeździć tym samochodem, żeby nie narobić dodatkowych szkód, żeby prawidłowo dotrzeć silnik. Wspomnę też, że jest założona instalacja gazowa. Jak to z nią jest? Słyszałem opinie, że lepiej docierać samochód nie włączając gazu, po prostu jeździć na benzynie. Ile w tym prawdy?

Druga sprawa to to, co ile należy wymienić olej i jak często? Opinie, które słyszałem, to po 1000km pierwsza wymiana, druga po 3000km. Proszę poprawić jeśli jest inaczej.

Następna sprawa. Czy można jeździć samochodem na odcinkach około 100km bez przerwy, czy raczej trzeba robić jakieś przerwy, szczególnie na początku, żeby silnik odpoczął?

Kolejna rzecz. Czy lepiej docierać silnik w mieście, czy w trasie? Dojeżdżam raz w tygodniu do większego miasta około 80km, tam już robię około 20 km dziennie po mieście. Czy nie jest to szkodliwe połączenie przy docieraniu silnika?

Jaki jest czas takiego docierania (około ilu kilometrów trzeba przejechać)?

I chyba ostatnia rzecz. Jak jeździć? Do jakich obrotów lub do jakiej prędkości najlepiej zmieniać bieg i jakich nie przekraczać? Czy 2000 obrotów to jest maximum? Czy lepiej zmieniać bieg jak najszybciej?
Wiadomo, na początku żadnych szaleństw, ale chodzi mi o konkretne wskazówki.


Pozdrawiam

[/b]
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Maj 08, 2015 15:37   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
tomi24lbn 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 15 Mar 2013
Posty: 268
Skąd: Lublin

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 09, 2015 07:46   

Zapomnij o lpg na jakieś 3-4 K km
_________________
Wypożyczam blokady do KV6
 
 
Habilis 



Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 24



Wysłany: Nie Maj 10, 2015 01:58   

Dziękuję za radę. Możesz ją w jakiś sposób uargumentować?

Ktoś jeszcze może coś dorzucić lub potwierdzić wyżej napisaną kwestię?

Zależy mi na jak największej ilości opinii.

Pozdrawiam
 
 
tomi24lbn 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 15 Mar 2013
Posty: 268
Skąd: Lublin

Rover 75

Wysłany: Nie Maj 10, 2015 07:30   

Firmy które robią regeneracje głowicy przeważnie dają karteczkę że jazda na lpg dopiero po 2K km ,Sugerują to tym że zawory muszą się utwardzić, że inna temperatura spalania i takie tam. Radzę ci tego przestrzegać, bo jak coś będzie nie tak to stracisz gwarancję.
_________________
Wypożyczam blokady do KV6
 
 
Habilis 



Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 24



Wysłany: Wto Maj 12, 2015 19:27   

Ktoś jeszcze może coś doradzić?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10894
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Maj 12, 2015 20:39   

nie ma się co specjalnie cackać. wiadomo, zimnego nie ma co kręcić, tylko dać mu się nagrzać, ale to zawsze powinno tak wyglądać. Poza tym powinno się normalnie pracować, tylko bez przeciążania. silnik podczas docierania powinien pracować na różnych obrotach, żeby chociażby popychacze hydrauliczne też popracowały.
Po dotarciu obowiązkowo wymiana oleju. eta wsjo.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Wto Maj 12, 2015 23:03   

Mój brat jak kupił nowy samochód (benzyna) nie mógł przekraczać chyba 3.5 tys. obrotów. Wujek w nowym dieslu chyba 2.5 tys. obrotów. Przez 3 tys. kilometrów
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
karol77787 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Maj 2013
Posty: 292



Wysłany: Sro Cze 03, 2015 12:42   

a powiedzcie z ciekawosci ile taki generalny remont V6 do roverka kosztuje? Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] HGF po remoncie kapitalnym
karol_lublin Rover serii 75, MG ZT 3 Pią Lis 09, 2012 07:44
marcin316
Brak nowych postów [MG ZT 190] Majonez pod korkiem po remoncie głowicy
Mat_Dob Rover serii 75, MG ZT 5 Pon Cze 25, 2018 22:07
Mat_Dob
Brak nowych postów [R75] Para spod silnika, wariująca temperatura silnika
bujak19 Rover serii 75, MG ZT 10 Pią Sty 30, 2009 17:40
bujak19
Brak nowych postów [R75]Dziwna praca silnika i jej zmiana po zgaszeniu silnika
marecki6 Rover serii 75, MG ZT 5 Sro Cze 08, 2016 10:53
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Zła praca silnika, niskie obroty silnika
boomi19lca Rover serii 75, MG ZT 20 Czw Gru 22, 2011 15:51
joannak25



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink