Punx ja mam taki przezroczysto niebieski OBD i też mam spalanie z sufitu. Przy zjeździe z górki bez gazu spalanie powinno być i wg IPK wynosiło 0.0, wg Torque było to 16 litrów. Przy zwykłej jeździe gdzie IPK pokazywał 6-8? Torque 20-30 litrów.
Jak miałem walniętą przepływkę to się w miarę pokrywało (na oko - nie sprawdzałem od tankowania do pełna do tankowania do pełna). Teraz po wirusie Marka z kolei też jeszcze nie sprawdzałem, ale na pewno nie pali 20-30 litrów - zauważyłbym
U mnie Torque pokazuje spalanie średnie LPK (litr per kilometer) na poziomie ok 90 a komputer pokładowy pokazuje 11L co przy mierzeniu przy tankowaniu do pełna zgadza się +/- 5%.
Nie wiem czy to poprawnie ale u mnie jest tak że spalanie chwilowe pojawia się tylko gdy auto się toczy, wystarczy że się zatrzymam od razu pokazuje 0, a przecież silnik nadal jest zasilany paliwem ... tryb serwisowy pokazuje spalanie na postoju. Chyba Torque nie odczytuje spalania z komputera samochodu a jakoś sobie sam wylicza ?
W profilu miałem ustawiony bak na 265 zamiast 65L, może to jest problemem. Jutro sprawdzeń w drodze do pracy
[ Dodano: Pią Cze 19, 2015 10:54 ]
Nie pomogło. Zrobiłem zatem korekte, w profilu auta ustawiłem wartość 7 i było przez chwile ok, tzn komputer w aucie pokazuje spalanie średnie = 11,1l/100km, Torque w LPK(AVG) pokazywał 11,4l ale przejechałem z 5-6km po mieście i już to spalanie spadło najpierw do 10,4 a potem do 9,8l/100 zatem jestem na 100% przekonany że Torque nie odczytuje z komputera pokładowego a jakoś sobie sam wylicza wg przepływu paliwa (czujnik).
Spalanie chwilowe też jakieś dziwne:
1. stoję na światłach -> 0l/100km
2. ruszam spod świateł -> od 14 do 40l/100km - powiedzmy że OK
3. toczę się za samochodami w mieście lekko muskając gaz -> od 2,2 do 5,1l/100km
4. przyspieszam na krótkim odcinku (normalna jazda miejska) -> 6-9l/100km
5. puszczam całkowicie gaz auto się toczy -> od 1,8 do 2,5l/100km (mam automat ok nie pokazuje 0)
6. hamuje -> 2-3l/100km, po czym nagle wskakuje np. 30l/100km a po zatrzymaniu 0
Czy tak powinno wyglądać spalanie chwilowe w jeździe miejskiej ? Czy może Torque podaje wyniki z kosmosu ?
Będę musiał zmniejszyć do 6,5 i dalej testować, tak aby to średnie się ustabilizowało po ok 50km na takim poziomie jak pokazuje komputer pokładowy, ale mam obawy że to będzie "pływać" i nigdy nie będzie takie jak w komputerze, no chyba że jakimś cudem Torque zacznie odczytywać te dane a nie je sobie wyliczać. Ty w MG masz silnik diesla czy benzynowy ?
Czyli teoretycznie komp w aucie podobny. A czy w Torque podaje ci informacje o ELM327 np. wytwórca, wersja adapter itd ? Ewentualnie może na liście czujników masz info o czujniku spalania ?
Ja mam też 2003r taki półlift ale w zasadzie na każdej części jaką miałem w rękach (wnętrze budy) to była naklejka 2002r.
Przejrzałem jeszcze raz wszystkie kontrolki/czujniki jakie pozwala użyć Torque. Wychodzi na to że ja użyłem; LPK i LPK (avg) - one w konfiguracji są na czarnym tle bez podanych wartości ostatniego odczytu, te zapewne są wyliczane, a są jeszcze inne i te w konfiguracji są na zielonym tle i mają jakieś wartości ostatnich odczytów:
Trip LPK = 8,9 (średnio w trasie l/km)
Trip KPL = 11,3 (wartość średnia w trasie km/l)
To tylko moje domysły.
Nadal to nijak ma się do tego co pokazuje komputer pokładowy 11,1 l/100km
Witam, chciałem przedstawić Wam moją nieco zedytowaną wersję. Chodzi głownie o tapetę i przezroczyste widgety. Moim zdaniem w połączeniu daje to niezły efekt.
Jakby ktoś chciał to powielić albo lekko zmodyfikować to dodam tła, na których pracowałem, link do ikon oraz końcowe tapety, które stworzyłem. Do przezroczystych widgetów używałem aplikacji "AmazingText FREE", całość na Launcherze ADW.
A czy mógłbyś zrobić filmik pokazujący czas uruchomienia tabletu od momentu przekręcenia stacyjki (zasilanie) do momentu pełnej gotowości do działania np. radia lub nawigacji ?
Mnie przy takich rozwiązaniach jakie widziałem do tej pory (android/win mobile) bardzo zniechęcał czas uruchamiania który czasami potrafił wynieść nawet ponad 1 min ! Radio w aucie powinno grać od razu akceptowalny czas opóźnienia to 1-3 sek. od momentu wciśnięcia przycisku POWER (po podaniu zasilania do urządzenia).
Dzięki za linki. Czas wybudzania z uśpienia to ok. 5sek. w BMW i 6,5sek w R75, tragedii nie ma ciekawe jak to wygląda w przypadku stacji 2Din na androidzie ?
Punx, zanim odpalisz samochód, to tablet będzie już puszczał muzę. Stacja nie wstanie Ci w życiu w tak szybkim tempie, pewnie z minute będzie potrzebować, bo musi cały system wstać, a tu tylko wybudzić
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
U mnie jest tak ze na dużej navi przekręcenie stacyjki na pozycje = gra już muza i każde odpalenie silnika = wyłączenie muzy na 1-2 sek i ponowne włączenie radia. Wiec mam obawy co do tabletu czy nie będzie takiej samej akcji tyle ze tablet wyłączy się na 6 sek a nie na 1 jak standardowe radio.
Stacja 2 Din ma swoje zalety w postaci sterowania z kierownicy, wejścia na antenę GPS (można użyć anteny z szyby), wejścia na kamerę cofania i na rejestrator trasy, modułu dvb-t ... a poza tym to android jak każdy inny 4.4 czasami nawet 5.01 zależy od modelu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum