Forum Klubu ROVERki.pl :: [R600SDi]przewody wspomagania
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R600SDi]przewody wspomagania
Autor Wiadomość
Marcin84 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 370
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pon Lip 06, 2015 10:17   [R600SDi]przewody wspomagania
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Witam,
Koledzy czy ktoś z was uszczelniał przewody od wspomagania? Strasznie mi się pocą w miejscach zaznaczonych na foto, króćce od zbiornika, króciec pod alternatorem oraz łączenie ze zdjęcia drugiego, opaski dociągałem niewiele to dało. Niby nie kapie, ale diagnosta marudził. Chciałbym to uszczelnić lub też wymienić jeśli się nie da uszczelnić. Jakieś sugestie, jak zrobić co będzie potrzebne?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lip 06, 2015 10:17   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Pon Lip 06, 2015 15:56   

Jeśli nie leci płyn z tych połączeń to olej to, wymyj tylko te węże żeby się diagnosta nie czepiał i po sprawie, nic więcej z tym nie zrobisz bo trzeba by te węże na nowo zakuć.
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
Marcin84 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 370
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Wto Lip 07, 2015 09:04   

Niestety sprawa jest poważniejsza niż myślałem :( Zdjąłem dolne osłony silnika wszystko w miejscu pod alternatorem jest mocno zaolejone zarówno świeżym jak i starym poklejonym z brudem olejem :( Myłem to wczoraj godzinę w kanale i jeszcze nie zeszło, podejrzewam, że te węże się pocą tylko a wyciek jest gdzieś niżej.
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Wto Lip 07, 2015 10:20   

Sprawdź samą pompę ona bardzo lubi cieknąć na rozpołowieniu. Diabelnie ciężko ją uszczelnić, mi się udało za 15 razem chyba :mrgreen: , są jakieś dedykowane zestawy naprawcze od forda, bo tam tez taka pompa siedziała coś koło 100zł to kosztuje.
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
Marcin84 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 370
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Wto Lip 07, 2015 11:09   

No w tym miejscu wydawało mi się, że jest najświeższy olej :) Maiłem chytry plan, żeby kupić Locktite, który wali się do misek olejowych zamiast uszczelek bo też tym się muszę zająć (niedługo wymiana oleju a tam się też mocno poci ) :) No i jeszcze te zakuwane węże na dole mi się nie podobają, ale wszystko okaże się jak to dzisiaj umyję i pojadę na weekend w trasę.
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Wto Lip 07, 2015 16:19   

Z tym klejem to może być nie głupi pomysł, ale uszczelkę ok 1mm grubości musisz dać bo bebechy w pompie będą za mocno ściśnięte i nie będzie się to obracało. Można by pokombinować z jakąś metalową uszczelką z alu albo nierdzewki i to wtedy skleić Locktite.
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
Marcin84 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 370
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Wto Lip 14, 2015 10:01   

Pompa wspomagania jednak sucha. Miska olejowa okazało się, że też :) Niestety przewód od wspomagania na złączu przepuszcza, co widać od spodu. Podobno tam się wymienia jakieś oringi na tym złączu byłbym bardzo wdzięczny jakby ktoś podał wymiar i ilość :) Wyciek który miał być ze wspomagania, to jednak olej silnikowy, pytanie tylko skąd, myślałem, że to z tych węży które widać, ale śruba na której wisi olej jest powyżej nich. Jakiś pomysł?
 
 
rozpa 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 21
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Mar 01, 2016 23:22   

Witam
Chciałbym odgrzebać temat i zapytać czy poradziłeś sobie z tymi wężami od wspomagania?
Mam dokładnie taki sam problem i myślę że Twoje uwagi by mi trochę pomogły.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Mar 02, 2016 01:37   

Odetnij ten lacznik. Na rurke sie robi garb takim czyms co sie przewody hamulcowe obrabia, nasun wezyka, daj opaske i po klopotach :)
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Marcin84 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 370
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sro Mar 02, 2016 09:32   

Poradziłem sobie, wycieku już nie ma. Ta złączka faktycznie jest na oringach, ale rozleciała mi się w rękach przy próbie rozłączenia jej. Usunąłem ją delikatnie, od strony grodzi silnika na rurce jest zgrubienie przy końcu, nie odcinałem go. Od strony reflektora po usunięciu złączki został mi gumowy wężyk, więc dosztukowałem drugi wężyk gumowy około 10cm, z jednej strony wsunąłem go na rurkę do zgrubienia o którym pisałem a z drugiej dołożyłem rurkę stalową około 5cm i połączyłem nią oba wężyki (oryginalny i mój sztukowany). Wszystko skręciłem na opaski. Na początku bałem się, że tam będzie duże ciśnienie i to nie zda egzaminu, ale wszystko jest ok.
Brzmi to skomplikowanie może ale jest proste w zrobieniu i działa, trochę ciasno, żeby ręce wsadzić ale da się :) Bardzo ważne, żeby zakryć koła i pasek klinowy folią, żeby ich nie zachlapać płynem od wspomagania.
 
 
rozpa 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 21
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Mar 02, 2016 20:19   

Dziękuję
W takim razie coś będę u siebie kombinował w podobny sposób.
A jak wygląda sprawa ciśnienia w tych wężach? Czy w tych wężach które są połączone z rurką przed chłodnicą jest wysokie ciśnienie? Bo u mnie ta rurka do chłodzenia oleju jest trochę pogięta i myślałem nad wymianą na taką własnej roboty z miedzi tylko nie wiem czy jest tam wysokie ciśnienie, bo jeśli tak to musiał bym jakieś końcówki specjalne zarabiać na końcach aby się to nie rozszczelniło.
 
 
Marcin84 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 370
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Czw Mar 03, 2016 13:29   

Wydaje mi się, że na tej chłodnicy płynu jest takie samo ciśnienie jak w miejscu w którym uszczelniałem. Jeżeli ta chłodnica u Ciebie jest tylko pogięta (zniekształcona) a nie pozagniatana i jest drożna, to bym jej nie ruszał.
 
 
rozpa 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 21
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Mar 16, 2016 22:16   

Jestem już po naprawach.
Ostatecznie nie rozbierałem całego układu ze względu na konieczność zlewania oleju do wspomagania.
Tę rurkę/chłodnice oleju wyczyściłem i pomalowałem, natomiast wszystkie oryginalne zaciski na wężach, które nie miały możliwości mocniejszego dokręcenia zastąpiłem nierdzewnymi opaskami zaciskowymi z regulacją za pomocą śruby.
Natomiast miejsca w których są te szybkozłączki z oringiem zawinąłem taśmą wulkanizującą taką, którą się stosuje do ziemnych muf kablowych.
Na razie wszystko jest szczelne i nigdzie już nie ma wycieków.Zobaczymy na jak długo to rozwiązanie się sprawdzi.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R600SDi] Sztywne przewody hamulcowe od Accorda CC7
Marcin84 Rover serii 600, Honda Accord 6 Sro Sie 13, 2014 12:23
Marcin84
Brak nowych postów [R600SDi] Pompa wspomagania przecieka
encor Rover serii 600, Honda Accord 2 Sro Wrz 28, 2011 19:36
Koju
Brak nowych postów [R600sdi] problem z PK
ROVER620Di Rover serii 600, Honda Accord 3 Czw Mar 28, 2019 12:46
ROVER620Di
Brak nowych postów [R600SDI] Tempomat
rami1000 Rover serii 600, Honda Accord 8 Pią Lut 17, 2012 19:41
davidlive
Brak nowych postów [r600sdi] cisnienie w oponach
rami1000 Rover serii 600, Honda Accord 1 Pon Maj 30, 2011 19:12
kasjopea



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink