Forum Klubu ROVERki.pl :: [ MG ZT 190 ] Różnice w zawieszeniu R 75 V6 a MG ZT 190
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[ MG ZT 190 ] Różnice w zawieszeniu R 75 V6 a MG ZT 190
Autor Wiadomość
carduus 



Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 29
Skąd: Będzin



Wysłany: Nie Lis 15, 2015 09:24   [ MG ZT 190 ] Różnice w zawieszeniu R 75 V6 a MG ZT 190
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2003

Witam

Zmuszony jestem do wymiany amortyzatorów przednich oraz tylnych dodatkowo wahaczy przednich, nasuwa się pytanie czy ww elementy są zamienne z R 75 V6 ?

Dodatkowo zastanawiam się na "zmiękczeniem" całego zawieszenia czyli zaadaptowania sprężyn od R75 V6, czy ktoś próbował takiego zabiegu.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lis 15, 2015 09:24   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Lis 15, 2015 10:29   

Zawieszenie chyba różni się tylko amortyzatorami i sprężynami. Jak chcesz zmieniać to nie ma problemu ale zmieniaj cały komplet (amorki + sprężyny).
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Nie Lis 15, 2015 10:39   

Raczej na zawieszeniu od r75 będzie samochód wyżej stał
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
zedziczek 



Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 497



Wysłany: Nie Lis 15, 2015 10:52   

190 różni się jeszcze drążkiem reakcyjnym, ale to nie zmieni faktu, że da się zamontować w nim amortyzatory i sprężyny od 75, tylko pytanie czy warto, to już sam musisz ocenić, lepiej przejeć się R75 za nim to zrobisz.
 
 
carduus 



Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 29
Skąd: Będzin



Wysłany: Nie Lis 15, 2015 11:58   

Czyli amortyzatory różnią się od R75 i kupując amory muszę wyraźnie zaznaczyć do MG ZT ??
 
 
 
zedziczek 



Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 497



Wysłany: Nie Lis 15, 2015 12:18   

Sam kształt jest identyczny oprócz tego, że są dłuższe, sprężyny także wyglądają podobnie, ZT na takim zestawie będzie wyższe i komfort jazdy będzie inny, ZT ma zawieszenie sportowe a co za tym idzie twardsze, mniejsze konty wychylenia na zakrętach. Przy zakupie uważaj bo większoś sprzedawców jak i producentów podaje, że amortyzatory i sprężyny są takie same do obu samochodów, co nie jest prawdą, podobnie ma się sprawa z samymi rodzajami sprężyn i amortyzatorami do ZT czy 75 w zależności od silnika większość będzie mówiła że nie ma różnicy.
Gdzieś na forum jest tabela z numerami części zawieszenia w zależności od samochodu, silnika czy charakterystyki. Jeśli chodzi o przednie amortyzatory to niestety nie znajdziesz zamienników, muszą być MG Rover chociaż one już nie są identyczne jak orginalne, bo firma Delphi zajmując się ich wykonaniem już chyba tego nie robi. Na tył można wsadzić sportowe amorki z BMW żeby było taniej (dolną tulejkę trzyba rozwiercić a na góre dać podkładkę od BMW) ;)
 
 
Micros 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 288
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Lis 15, 2015 15:23   

Dedykowane Delphi do MG ZT to KG10026

dostępne np tu:

http://www.iparts.pl/czes...acje-produktowe

aczkolwiek nie miałem ich nigdy w rękach, żeby porównać do oryginalnych.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Lis 15, 2015 15:30   

carduus napisał/a:
Dodatkowo zastanawiam się na "zmiękczeniem" całego zawieszenia czyli zaadaptowania sprężyn od R75 V6,
to może się udać tylko pod warunkiem, że kupisz oryginalne sprężyny ROVER , czyli o odpowiedniej wysokości i wykonane z walcówki o fi 13.5 mm. To co piszą koledzy wyżej, to jest czysta teoria w odniesieniu do zamienników , bo występujące na rynku zamienniki, różnią się bardzo parametrami nie gwarantującymi odpowiedniej twardości ani wysokości auta. Np. LESJOFORS robi z walcówki 13,75 i wys. 380 mm , MONROE z fi 14.0 mm i wys. 360 i z tego powodu sprzedawcy mówią prawie prawdę ,że te sprężyny pasują do wszystkich modeli .. http://www.rimmerbros.co....le-Information.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Nie Lis 15, 2015 16:22   

Jeśli chcesz zmiękczyć zawieszenie biorąc części do R75, to warto zastanowić się nad amortyzatorami z S-Part (np. http://allegro.pl/rover-7...38280375.html).

Przednich jeszcze nie montowałem, ale gdy wymieniałem tył wypróbowałem najpierw KYB, były dużo twardsze i auto z nimi zachowywało się jak piłka, natomiast te z S-Part są jak oryginały.

Z resztą, jak ze sprzedawcą rozmawiałem przez tel. mówił, że biorą amortyzatory z fabryki, która kiedyś produkowała dla Delphi i dlatego są identyczne. No i rzeczywiście, zewnętrznie od oryginalnych nie różnią się kompletnie niczym.

Może więc i z przednimi będzie tak samo. :-)
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
zedziczek 



Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 497



Wysłany: Nie Lis 15, 2015 16:35   

SeniorA napisał/a:
To co piszą koledzy wyżej, to jest czysta teoria w odniesieniu do zamienników


czy mógłbyś uściślić ?
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Lis 15, 2015 20:01   

Uważam , że zamienniki sprężyn R75 kV6 ,nie "zmiękczą " odczuwalnie MG z oryginalnymi sprężynami , ani nie zmienią znacząco wysokości , dlatego zgadzam się z tym co napisałeś
zedziczek napisał/a:
tylko pytanie czy warto, to już sam musisz ocenić, lepiej przejeć się R75 za nim to zrobisz.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
zedziczek 



Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 497



Wysłany: Nie Lis 15, 2015 20:12   

dobra, nie skomentuje tego chociaż sprawdzałem to na własnej skórze, różnica w wysokości fabrycznie nowych aut skąd się bierze ?, no i te kolorki na sprężynach to sobie dla zabicia nudy w fabryce malowali ?
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Lis 15, 2015 20:51   

zedziczek napisał/a:
kolorki na sprężynach to sobie dla zabicia nudy w fabryce malowali ?
no właśnie , dlaczego nie ma tych kolorków na zamiennikach ?, bo robią sprężyny podobne do siebie wysokością i charakterystyką , klient tego nie zmierzy, dopiero po założeniu widzi , że auto niższe i twardsze od oryginału.

[ Dodano: Nie Lis 15, 2015 20:51 ]
zedziczek napisał/a:
różnica w wysokości fabrycznie nowych aut skąd się bierze ?,
dlatego napisałem
SeniorA napisał/a:
to może się udać tylko pod warunkiem, że kupisz oryginalne sprężyny ROVER , czyli o odpowiedniej wysokości i wykonane z walcówki o fi 13.5 mm.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
zedziczek 



Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 497



Wysłany: Nie Lis 15, 2015 20:53   

pogubiłem się :) czy ja temu zaprzeczałem ? :)
 
 
R75 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 561



Wysłany: Wto Lis 17, 2015 23:15   

od jakiegos czasu jestem zapisamy do kilku grup w UK, mozna tam zaobserwowac spora aktywność uzytkownikow glownie MG ZT, bardzo czesto polecają do mg zt:

przód
tył

Niby testowane, sprawdzone, "tanie", tylko nic nie pisza o firmie amortyzatorow.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] różnice 1,8 a 1,8T
sebeks Rover serii 75, MG ZT 0 Nie Paź 26, 2014 11:15
sebeks
Brak nowych postów [R75] Stukanie w zawieszeniu
Domino88 Rover serii 75, MG ZT 5 Pią Cze 11, 2010 22:33
andyhell
Brak nowych postów [R75] Stuki w zawieszeniu
markozalko Rover serii 75, MG ZT 21 Wto Sie 25, 2015 14:29
AdaskoC
Brak nowych postów [R 75] stuki w zawieszeniu
kosa_2020 Rover serii 75, MG ZT 14 Pią Mar 29, 2013 14:36
kosa_2020
Brak nowych postów [R75] CDT a CDTI - Różnice
tomcy Rover serii 75, MG ZT 47 Pią Lut 15, 2008 11:13
PHJOWI



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink