Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZS] dziwne zachowanie zwiastujące hgf-a???
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZS] dziwne zachowanie zwiastujące hgf-a???
Autor Wiadomość
daniello 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 147

Rover 400

Wysłany: Czw Sty 07, 2016 11:54   [MG ZS] dziwne zachowanie zwiastujące hgf-a???
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2005

Koledzy, mam problem bo nie wiem czy już dać auto do naprawy, czy nie.
Mianowicie odkąd temperatura za oknem spadła, czyli juz jakiś miesiąc zauważyłem pod korkiem oleju w moim ZS-ie majonez. Dodam że auto śmiga na lpg. wtedy też, kiedy to zauważyłem, wyłączyłem gaz i na benzynie po rozgrzaniu silnika solidnie go przybutowałem jakieś 10 km, wróciłem i maź zniknęła.

Ale ostatnio znowu się pojawiła, nawet więcej niż było, dodatkowo przy przełączeniu na lpg czasami zacznie chodzić jakby na 3 gary- przegazuję i już ładnie sobie cyka. Wczoraj zrobiłem bardzo spokojnym tempem trasę 2x25km, maź dalej jest, płynu raz mi ubyło tylko w ubiegłym tygodniu (może ze 300ml), teraz nic. Olej jest czysty, choć na bagnecie jak go wyciągam czasami jest mazi troszeczkę, ledwo dostrzegalne, płyn czysty, no ale ten korek i wgl pod pokrywą wygląda jak na foto poniżej (na foto bardziej tragicznie to wygląda niż jest w realu):


Dodam, że nie dymi jakoś strasznie, temperatura zawsze nieco poniżej połowy wskaźnika- jeździć tak czy już oddać na grubszy remont?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sty 07, 2016 11:54   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Sty 07, 2016 12:03   

Nic mu raczej nie jest jak jest zimno i nie jezdzisz dlugich odcinków to normalne
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
daniello 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 147

Rover 400

Wysłany: Czw Sty 07, 2016 12:49   

Do pracy mam ok. 12 km, dopiero tak po przejechaniu 4km przełączy się na gaz, bo mam to dość późno ustawione. Ale nie ma za dużo tej mazi??? I nawet jakies resztki na bagnecie?
W razie "W" (odpukać) zapisałem sobie tel na autolawete 24h, jakos już przewrażliwiony na tym punkcie jestem ;|
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Czw Sty 07, 2016 14:09   

daniello, jak mam byc szczery to w dwóch autach nie bedacych roverem mialem takie slady przy niskich temp, wynika to z niedogrzania silnika i obecnosci wody w paliwach w PL.
 
 
 
daniello 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 147

Rover 400

Wysłany: Czw Sty 07, 2016 23:14   

Coś da się z tym zrobic??? Samo zniknie po pewnym czasie jak się ociepli czy znowu przebutować auto troszkę? ;D
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Sty 08, 2016 09:00   

Jeździj i nie szukaj na siłe - czasami mechanik Ci więcej napsuje niż naprawi. Jak złapiesz HGF to na pewno poczujesz :D
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pią Sty 08, 2016 11:12   

zniknie znikinie, wystarczy trasa dluzsza albo cieplejsze dni
 
 
 
daniello 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 147

Rover 400

Wysłany: Sro Sty 13, 2016 18:22   

No i koledzy jednak HGF- taką mam prawie pewność- oleju przybyło po moich ostatnich podróżach (w sumie podróży- ale o tym jest oddzielny temat n/t utraty PJ), płynu ubyło. Jedyny plus tego wszystkiego to fakt, że osad pod korkiem zniknął...

Olej mam jaśniejszy, taki nawet szklisty, zbiornik czysty co prawda a mocy nie mam jak sprawdzić jeszcze przez 86 dni :(

Teraz pytanie- jaką uszczelkę wybrać do ZS-a 1,8 PB + LPG Landi Renzo, chciałbym się w 1500 zmieścić, planuję wszystkie uszczelki wymienić, śruby- wiadomo, do tego rozrząd z pompą, olej, płyn chłodniczy, wszelkie paski i ewentualnie chłodnicę.

Co do oleju- zostać na 10W czy może full syntetykiem zalać? W grę wchodzi jedynie motul bądź valvoline.
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Sty 14, 2016 09:30   

olej przy hgf nie jest szklisty, tylko wygląda jak kawa z mlekiem. Olej zostaw 10W40
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
daniello 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 147

Rover 400

Wysłany: Sob Sty 16, 2016 15:32   

Zamówiłem test na obecność CO2- poczekam i zobaczę, w razie czego mam juz dobrego mechanika który mam nadzieję ogarnie temat, ilość dymu po odpaleniu na luzie bez gazu widać na zdjęciu poniżej:


Olej jest jakby jaśniejszy, bardziej pod "kawe z mlekiem" podchodzi, ale nie tak jak to w internetach widziałem. Inna sprawa że drugie auto dziś też zaczeło odmawiać, jakieś fatum nade mną wisi...

[ Dodano: Sob Sty 16, 2016 15:32 ]
Koledzy, ten zestaw nadaje się:
allegro.pl/rover-214-216-416-414-16v-uszczelka-glowicy-benzyn-i5822362842.html
lub
http://allegro.pl/rover-7...5822360235.html

Różnią się tym, że w jednym są śruby KAMAX, w drugim "no name". Co polecicie?

Znalazłem jeszcze uszczelki dorabiane, 1,6mm wielowarstwowe wykończone stalą chyba- sama uszczelka 160 zł. Nie chciałbym, żeby po roku HGF powrócił (wiem jak się obchodzić z naszą K-serią, ale i tak mam obawy).
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Sty 16, 2016 15:54   

To załóż uszczelkę starego typu i termostat PRT plus wywal kulkę z zaworka w kolektorze ssącym
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sob Sty 16, 2016 16:08   

W tym zestawie masz nowy typ uszczelki. Ogólnie zdania są podzielone jaki typ zakładać, ale z doświadczenia wiem, że nowy typ sprawdzi się tylko z wymianą magistrali. Jeśli nie to tylko zakładać stary typ, ale wzmacniany renomowanej firmy, do tego zawsze nowe szpilki.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Rzeski 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Kwi 2006
Posty: 74
Skąd: Wrocław



Wysłany: Nie Sty 24, 2016 00:08   

sknerko napisał/a:
plus wywal kulkę z zaworka w kolektorze ssącym

możesz rozszerzyć ten patent ?
_________________
MG ZS British Racing Green
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 414] dziwne zachowanie
skorpio118 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Czw Mar 04, 2010 16:55
BayHarborButche
Brak nowych postów [R45] Alternator (dziwne zachowanie?)
snake0908 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 14 Czw Sty 08, 2009 23:58
BetJar
Brak nowych postów [R420] Dziwne zachowanie silnika
Lka1959 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Pią Lip 06, 2007 21:23
kornat
Brak nowych postów [R416]Dziwne zachowanie kontrolki abs
najko Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Nie Paź 09, 2011 14:02
marcin333
Brak nowych postów [R420D] Dziwne zachowanie silnika
Lopez390 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sro Mar 30, 2011 10:31
Lopez390



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink