Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25] Klekotanie w silniku po wymianie oleju na semisyntetic
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25] Klekotanie w silniku po wymianie oleju na semisyntetic
Autor Wiadomość
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Sro Maj 04, 2016 23:10   

panpodziemia100 napisał/a:
Chociaż wydaje mi się, że za wiele tam nie ma.

Za wiele nie ma w instrukcji serwisowej? W książce dla autoryzowanych serwisów wydanej przez producenta? Plus poprawki w postaci biuletynów serwisowych?
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Maj 04, 2016 23:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Maj 04, 2016 23:11   

w poprzednim freelu miałem mobila 10W40 chodził pieknie bezszelestnie do ok 200kkm potem z pewnych przyczyn wlałem Castrola 10W40 zasyfił silnik i rozszczelnił go na wszystkich uszczelniaczach i zaczął hałasować, po naprawie-uszczelnieniu wlany mobil i auto latało dalej cicho przecież to te same oleje co?
w drugim freelu nie mam jeszcze nawet 100kkm przejechane a wy mi to pieprzycie o luzach itd. wlany był Valvoline i przejechane na nim było 15kkm zaczął klepać popychaczem przez kilkanaście sekund jak był zimny. Zmieniłem olej na taki sam i auto jest cicho. przed wymiana też było cicho przez jakieś 13tys km a ostatnie dwa do wymiany hałasował na zimno. tyle w temacie. To że olej ma napisane 10W40 znaczy tyle że spełnia normy na taki olej a reszta to uszlachetniacze i inne pierdoły które powodują że jeden olej jest lepszy od drugiego a taki Castrol potrafi silnik zasyfić lub rozszczelnić. Lejcie co tam chcecie ale nie próbujcie wmówić ze wszystkie oleje sa jednakowe i wymiana na pewno nie pomoże. Mam 5 aut i dwa hałasowały a ucichły po zmianie oleju w jednym pomógł Mobil syntetyk a w drugim valvoline.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
panpodziemia100 




Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 85
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Maj 04, 2016 23:32   

W sobotę będę wymieniał razem z filtrem, który ma 2 tyg. Napiszę czy coś się zmieniło. Mam nadzieję, że coś polepszy bo inaczej koszty, koszty :(
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Sro Maj 04, 2016 23:38   

Trzeba jeszcze zrozumieć co się czyta paniepodziemiasto.

[ Dodano: Sro Maj 04, 2016 23:38 ]
Ech, nie zdążyłem przed Twoją edycją postu. Nic to.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
Dominoz 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Wrz 2015
Posty: 680
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Maj 04, 2016 23:42   

panpodziemia100, zmień olej i daj znać, czy pomogło.
Może koniec już tych złośliwości, koledzy? ;)
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Sro Maj 04, 2016 23:42   

Yes, sir! I'm done.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
panpodziemia100 




Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 85
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Maj 05, 2016 15:46   

NoPE napisał/a:
panpodziemia100 napisał/a:
Chociaż wydaje mi się, że za wiele tam nie ma.

Za wiele nie ma w instrukcji serwisowej? W książce dla autoryzowanych serwisów wydanej przez producenta? Plus poprawki w postaci biuletynów serwisowych?

Też posiadam takie instrukcje tylko dla autoryzowanych serwisantów pewnej firmy od drukarek(mam autoryzację)... Zaglądam tam tylko jak muszę lub sprawdzić kody błędów. Podobna sytuacja jak z RAVE - dużo wszystkiego, a mało potrzebnego. hehe
Jak to mówią - praktyka czyni mistrza... Dużo się nauczyłem na własnych błędach...
Nie będę wklejał linku do postów jak kolega ale pewne rzeczy w aucie sam odkryłem i podzieliłem się na forum gdzie ludzie nie wiedzieli jak to ugryźć. Przy czym nie dyskutowałem tak ani nie unosiłem się urażoną ambicją jak w tym temacie oraz w tych postach do których link wyżej!


Ja też skończyłem. Odbiegamy

[ Dodano: Czw Maj 05, 2016 15:46 ]
Dokupiłem jeszcze dzisiaj filtr nowy aby stary ze starym olejem wywalić...
Olej wymieniam w sobotę rano to dam znać...
 
 
Dominoz 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Wrz 2015
Posty: 680
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Maj 05, 2016 15:51   

panpodziemia100 napisał/a:
Dokupiłem jeszcze dzisiaj filtr nowy aby stary ze starym olejem wywalić...

I bardzo słusznie.
Koszt żaden a sumienie czyste ;)
 
 
panpodziemia100 




Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 85
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Maj 05, 2016 15:56   

Kupiłem firmę MANN. Ponoć troszkę lepszy. ( 2zł droższy).
Fajnie by było się spotkać z kimś kto ma MG ZR 120 lub rover 25 1,8 w Łodzi bo mam układ chłodzenia cały przerobiony przez jakiegoś fachurę i żaden mechanik nie wie o co chodzi... Nawet jak wydrukowałem z RAVE układ węży układu chłodzenia to tak nic mi nie pasuje...
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Maj 05, 2016 16:05   

bo pewnie masz termostat PRT ten przed chłodnicą
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
berka 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 5



Wysłany: Czw Maj 05, 2016 16:09   

No niekoniecznie. Skoro pisze, że układ był przerabiany, to może wie co pisze. A magicy-mechanicy potrafią różne czary wyczarować
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Maj 05, 2016 16:28   

A czy ja napisałem "koniecznie"? Najczęściej ludzie mówią na prt że przeróbka dlatego sądzę że tak ma
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
panpodziemia100 




Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 85
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Maj 05, 2016 17:21   

Zrobię zdjęcia to sami zobaczycie. Ktoś miał naprawdę fantazję! Raz już mi złączka plastikowa co trzyma razem dwa węże trzasła i zalało mi wszystko pod maską. Wchodząc ostatnio pod auto kolega zauważył kolejną złączkę jakąś dziwną z włożoną rurką pełną w środek... Chłodnica też chyba za mała od innego modelu...
Nic tam nie pasuje według schematu z rave!

Zna ktoś model przekaźnika do świateł przeciwmgielnych przednich bo go nie mam a założyłem halogeny?

[ Dodano: Czw Maj 05, 2016 17:21 ]
Ciekawe też było jak elm pokazał uszkodzony czujnik temperatury oleju. U mechanika okazało się, że go nie mogą znaleźć po czym okazało się, iż go nie ma wcale. Kupili czujnik znaleźli dziurkę w misce olejowej i go wkręcili do miski (dziura nie była na wylot). Błąd znikł! Zastanawiam się o co chodzi bo w RAVE czytam, że ów czujnik jest we filtrze paliwa :o
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Czw Maj 05, 2016 18:57   

Dominoz napisał/a:
Ważne, że zamówiłeś Valvoline Maxlife.
10w40, czy 5w40 już nie ma takiego znaczenia ;)

Nie wierzę że to napisałeś
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
panpodziemia100 




Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 85
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Maj 05, 2016 21:19   układ chłodzenia

W linku poniżej zdjęcia z mojego układu chłodzenia:
http://www.filedropper.com/chlodnica

[ Dodano: Czw Maj 05, 2016 19:20 ]
robsson78 napisał/a:
Dominoz napisał/a:
Ważne, że zamówiłeś Valvoline Maxlife.
10w40, czy 5w40 już nie ma takiego znaczenia ;)

Nie wierzę że to napisałeś

Też mi się wydaje, że jest różnica

[ Dodano: Czw Maj 05, 2016 19:29 ]
sknerko napisał/a:
bo pewnie masz termostat PRT ten przed chłodnicą

chętnie bym to zrobił ale nie bardzo wiem jak
https://www.roverki.eu/zr...mi-serii-k.html

[ Dodano: Czw Maj 05, 2016 19:31 ]
Idę założyć nowe przewody zapłonowe NGK. Może silnik się trochę unormuje...

[ Dodano: Czw Maj 05, 2016 20:26 ]
Zmieniłem przewody zapłonowe. Wcześniej miałem BOSCH teraz założyłem NGK i nie ujmując nic BOSCHowi to BEZ PORÓWNANIA NGK wygrywa tą konkurencję. Auto ruszyło z kopyta aż ruszyć trudno było. Jeszcze czekam na świece platynowe oryginalne MG od TOMATEAM to może jeszcze troszkę odzyskam mocy...

[ Dodano: Czw Maj 05, 2016 21:19 ]
I co z tą chłodnicą? Wypowie się ktoś?
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Maj 05, 2016 21:43   

popatrzyłem w rave i do syna do R200 pod maskę i wychodzi mi że masz układ chłodzenia z R200 1.4 8V 75KM bez klimy a ty masz klime ale jakąś nieoryginalnie prowadzoną podejrzewam że dokładana jakaś albo swap silnika był.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
panpodziemia100 




Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 85
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Maj 05, 2016 22:03   

Tylko, że z przodu jakaś partyzantka bo tulejka łączy dwa węże i za silnikiem na dole następna partyzantka... Za dużo łączeń tych węży jak dla mnie! Mało to bezpieczne...

W tych silnikach była klima lub nie.
Wydaje mi się że tutaj była fabryczna bo przewody klimy jakby oryginalne...

Auto było puknięte przodem. Lewym lub prawym, więc może zaczęli coś rzeźbić...
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Maj 05, 2016 22:11   

ale prowadzone tak jak by z angola były ale mogę sie mylić bo w naszej R200 nie ma klimy

[ Dodano: Czw Maj 05, 2016 22:11 ]
wygląda mi na taki układ
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
panpodziemia100 




Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 85
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Maj 09, 2016 09:18   

W miarę pasuje... tylko dużo złączek i przekrój węża przy chłodnicy za duży bo w uchwyt nie wchodzi...
Może jakaś przekładka z Anglika bo taniej było???




Większa rozdzielczość zdjęcia:
Większe zdjęcie
Zastanawiam się czy bardziej ten układ nie powinien być u mnie bo silnik 1,8 z klimą


[ Dodano: Pon Maj 09, 2016 09:18 ]
Zrobiłem wczoraj test szczelności głowicy tą rurką od balona na wino. Nie zmieniło koloru niebieskiego więc wszystko ok...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25] klekotanie na zimnym silniku
adamus Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Wto Mar 29, 2011 21:38
Krzysi3k
Brak nowych postów [R200] Klekotanie w silniku
group1320 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Maj 14, 2015 18:41
group1320
Brak nowych postów [Rover 25] Klekotanie/stuki w silniku - film
raven3run Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 17 Wto Maj 03, 2016 12:09
panpodziemia100
Brak nowych postów [Rover 200 1.4] Dziwne klekotanie przy rozgrzanym silniku
mario301 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Sro Lip 21, 2010 19:32
mario301
Brak nowych postów [MG ZR]stulki w silniku po wymianie glowicy - POMOCY BŁAGAM
samolot666 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Nie Paź 12, 2014 13:06
samolot666



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink