Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] [CDT] Strata mocy przy włączonej klimatyzacji
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] [CDT] Strata mocy przy włączonej klimatyzacji
Autor Wiadomość
karol77787 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Maj 2013
Posty: 292



Wysłany: Czw Lip 28, 2016 08:12   

sknerko napisał/a:

Na pewno dużo lżej ma klima jak masz nowa chłodnice klimy no a ja mam jeszcze kompresor po regeneracji plus wypłukany dokładnie układ więc chodzi to bajecznie.


Potwierdzam co sknerko pisze. Akurat mam motor 2.5 czuć było spadek mocy dopóki nie wymieniłem chłodnicy klimy(skraplacza). Teraz praktycznie nie czuć na silniku czy jedzie się na klimie czy bez.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lip 28, 2016 08:12   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
manuel 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 213



Wysłany: Czw Lip 28, 2016 20:45   

A ja ostatnio wymieniłem w British Cars komplet chłodnic i poprawa była tylko połowiczna, nadal ma muła przy wlączonej klimie i czuć wir w baku jak się przyśpiesza... :( kompresor rzekomo nie wymagał regeneracji...
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Lip 28, 2016 21:31   

manuel napisał/a:
kompresor rzekomo nie wymagał regeneracji...
jak go nikt na stole nie sprawdził to za przeproszeniem gówno o nim wiadomo. Mój był w stanie agonalnym a budował ciśnienie aż miło
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
manuel 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 213



Wysłany: Pią Lip 29, 2016 02:45   

nie wiem czy był wyjmowany, w założeniu miał być wyjęty i oddany do regeneracji ale p. Mariusz stwierdził że nie jest to potrzebne, wymieniono mi tylko komplet chłodnic.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Lip 29, 2016 11:36   

Więc nikt go nie ruszał :/
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
columbus73 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 189
Skąd: Rybnik



Wysłany: Czw Sie 04, 2016 21:53   

Najczęstszą przyczyną zbyt wielkiego obciążenia dla silnika jest zbyt wysokie cisnienie w ukladzie klimatyzacji po stronie HP . Dzieje się tak w powodu zanieczyszczenia układu , i zapychania osuszacza klimatyzacji . Sama jego wymiana na pewno duzo pomoże ale idealnym rozwiązanie było by przepłukanie całego układu i nowy osuszacz.
Można to łatwo sprawdzić na automacie do nabijania klimy sprawdzajac jakie sa cisnienia w układzie podczas pracy .
_________________
Aby nasze życie było twórcze, musimy pozbyć się lęku przed popełnieniem błędu
Krzysztof 605059876
 
 
manuel 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 213



Wysłany: Pią Sie 05, 2016 00:39   

Osuszacz był wymieniony, właśnie dlatego że ciśnienie było zbyt duże.
Ps. jak temperatury spadły poniżej 33 to jest w miarę spoko, dupy nie urywa jeśli chodzi o przyspieszenie na klimie ale jest zdecydowanie lepiej.
 
 
Micros 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 288
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Sie 11, 2016 18:52   

columbus73 napisał/a:
Najczęstszą przyczyną zbyt wielkiego obciążenia dla silnika jest zbyt wysokie cisnienie w ukladzie klimatyzacji po stronie HP . Dzieje się tak w powodu zanieczyszczenia układu , i zapychania osuszacza klimatyzacji . Sama jego wymiana na pewno duzo pomoże ale idealnym rozwiązanie było by przepłukanie całego układu i nowy osuszacz.
Można to łatwo sprawdzić na automacie do nabijania klimy sprawdzajac jakie sa cisnienia w układzie podczas pracy .


W 2.5 V6 tak mam. Gdy tylko temperatura powietrza przekracza 25'C w czasie jazdy po mieście wzrasta ciśnienie w układzie klimatyzacji (z tego co pamiętam ponad 16atm), wentylator przełącza się na 2-gi bieg i czuję jakbym stracił z 50KM. Myśleliśmy, że to wina skraplacza. Wymieniłem skraplacz z osuszaczem, teraz w czasie jazdy chodzi na 1-wszym biegu, ale obciążenie nadal jest olbrzymie i jak tylko się zatrzymam to włącza się 2-gi bieg wentylatora. Układ był 2 razy przepompowywany (z próżnią) i nadal tak jest. Jakieś pomysły? Dodatkowo jeszcze jak wyłączę klimę w upał i po chwili włączę to wyje zawór rozprężny. Jak ten układ dodatkowo przeczyścić? A może to coś z kompresorem?
 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1000
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Czw Sie 11, 2016 20:57   

A visy masz sprawne ??
_________________
:pisze:
 
 
Micros 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 288
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Sie 11, 2016 21:04   

adam_26 napisał/a:
A visy masz sprawne ??


Visy najsprawniejsze na świecie :p tylko jak jest upał tak się dzieje... W chłodne dni na włączonej klimie nie czuć tego obciążenia.
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Czw Sie 11, 2016 22:50   

Jest gorąco-klima mocno pracuje- jakieś obciążenie silnika jest, przypuszczam że jest to więcej niż powszechnie przyjęte 10km
Wentylator pracuje-obciąża alternator a to też zabiera moc a jak się odpali drugi bieg to już pewnie parę kuców też będzie
Temperatura powietrza też robi swoje bo nawet bez włączonej klimy w upalne dni auto zbiera się trochę słabiej.
Sprawność układu klimatyzacji w naszych autach najlepsze też już ma za sobą. Osuszacz, sprężarka i chłodnica klimatyzacji do wymiany na nowe/regenerowane i myślę że będzie lepiej.
U mnie chłodnice wyglądają ok ale jak demontowałem wiatrak chłodnicy to w miejscu za silnikiem wentylatora jest masakra z chłodnicą (blaszki zniknęły) a to już kilka/kilkanaście procent sprawności mniej.
Miałem akcję że wył mi czasem zawór rozprężny :D umycie chłodnic pomogło.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
R75 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 561



Wysłany: Pią Sie 12, 2016 23:47   

Micros ja mam dokładnie to samo, temp 25+ i wentylator leci na trojce, jeździ się bardzo niekomfortowo (miasto)

przy niższej temperaturze powiedzmy 20stopni, wentylator chodzi na jedynce, jest lepiej, ale wciąż gorzej niż bez klimy

ja już się z tym pogodziłem, uważam ze czyszczenie czy inne zabawy nic nie zmienia, ale to tylko moja opinia
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Sie 13, 2016 02:32   

Nie zapomnijcie też, że sama temperatura powietrza wpływa na osiągi samochodu (niezależnie od obciążenia klimą).
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Sie 13, 2016 09:13   

Srednio przy przy podwyższeniu temperatury o 5 stopni gęstość powietrza jest mniejsza o 20kg/m3 przy 20 stopniach mamy 1200kg na m3

Silnik benzynowy spala okolo 15 kg na litr paliwa, wiec różnice widac gołym okiem
_________________
75 Red Edition
 
 
manuel 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 213



Wysłany: Sob Sie 13, 2016 12:21   

longer86 napisał/a:
Srednio przy przy podwyższeniu temperatury o 5 stopni gęstość powietrza jest mniejsza o 20kg/m3 przy 20 stopniach mamy 1200kg na m3

Silnik benzynowy spala okolo 15 kg na litr paliwa, wiec różnice widac gołym okiem


To ciekawe co piszesz, biorąc pod uwage fakt, że powietrze waży ok 1 - 1,2 kg/m3
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Sie 13, 2016 15:44   

Moj błąd, bo podstawiając do wzoru wpisałem ciśnienie atm 1013 co przesunęło przecinek, a juz z założenia jest n.p.m

Czyli na każde 5 stopni w górę gęstość powietrza maleje o 0,02kg/m3 8)
_________________
75 Red Edition
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Wycie przy włączonej klimatyzacji
markozalko Rover serii 75, MG ZT 17 Czw Maj 09, 2013 10:06
MiReK
Brak nowych postów [R75] Silnik szarpie przy włączonej klimatyzacji
cas Rover serii 75, MG ZT 4 Czw Maj 21, 2009 17:24
OKOMORSKIE
Brak nowych postów [75] Szarpanie silnika przy włączonej klimatyzacji
Avres Rover serii 75, MG ZT 22 Czw Cze 23, 2016 23:29
sash997
Brak nowych postów [R75]Dzwiętk przy właczonej klimie
krasin Rover serii 75, MG ZT 3 Nie Lip 02, 2017 20:40
longer86
Brak nowych postów [R75] Dziwne stukanie przy włączonej klimie
klejsza Rover serii 75, MG ZT 3 Nie Paź 23, 2016 18:18
klejsza



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink