Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZT] - System ISOFix dla fotelików dziecięcych
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZT] - System ISOFix dla fotelików dziecięcych
Autor Wiadomość
dj_darco 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 239
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZT

  Wysłany: Nie Paź 23, 2016 17:36   [MG ZT] - System ISOFix dla fotelików dziecięcych
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie

Z racji tego że mój MG stoi w Polsce a ja pracuję za granicą a moja żona się "nie zna" chcę zadać pytanie do wszystkich posiadaczy MG ZT ew. ZTT czy w naszych samochodach są punkty Isofix na fotelik dla dziecka? Bo z tego co wiem w R75 nie ma
_________________
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców.
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=92288&postdays=0&postorder=asc&start=40
Ostatnio zmieniony przez MaReK Nie Paź 23, 2016 17:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Paź 23, 2016 17:36   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Paź 23, 2016 17:49   

Niestety, nie ma. Musisz kupić tradycyjny fotelik.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
dj_darco 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 239
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZT

Wysłany: Nie Paź 23, 2016 17:55   

szkoda... nikt jeszcze nie ogarnął adapterów tego typu ? aż dziwne...
_________________
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców.
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=92288&postdays=0&postorder=asc&start=40
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Paź 23, 2016 17:59   

A czy są adaptery, tego nie wiem. Pytanie było o ISOFix w R75/ZT.

Ja sam mam dziecko w wieku 4 lat i kupując fotelik od razu wybierałem taki bez ISO Fix. Jak zmienię auto i będzie miało fabrycznie taki system, a moje dziecko będzie wymagało jeszcze fotelika - zakupię taki :)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
dj_darco 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 239
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZT

Wysłany: Nie Paź 23, 2016 18:01   

no to spróbuję ogarnąć ten temat :) może się uda coś wymyślić. Ciekawe czy w roewe 750 takie coś jest
_________________
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców.
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=92288&postdays=0&postorder=asc&start=40
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Paź 23, 2016 18:03   

dj_darco napisał/a:
o to spróbuję ogarnąć ten temat :) może się uda coś wymyślić.

Chcesz na własnym dziecku testować patenty?

dj_darco napisał/a:
Ciekawe czy w roewe 750 takie coś jest

Chińczyki nie dbają o dzieci ;) Montują sztylety zamiast poduszek :)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
dj_darco 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 239
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZT

Wysłany: Nie Paź 23, 2016 18:12   

MaReK napisał/a:

Chcesz na własnym dziecku testować patenty?

nie chce testować patentów :) interesują mnie jedynie certyfikowane rozwiązania :)
_________________
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców.
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=92288&postdays=0&postorder=asc&start=40
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Paź 23, 2016 18:29   

Aha. No to w takim razie owocnych poszukiwań życzę, a jak się uda znaleźć to podaj rozwiązanie ;)

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
PiotrVN 




Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 34



Wysłany: Pon Paź 24, 2016 14:05   

dj_darco napisał/a:
MaReK napisał/a:

Chcesz na własnym dziecku testować patenty?

nie chce testować patentów :) interesują mnie jedynie certyfikowane rozwiązania :)



Mg ZT-T z 2003 nie ma , przepis o obowiązkowym montażu jest z 2004 roku
z przesunięciem na 2006 r po nim winny mieć wszystkie auta europejskie

trochę inaczej ma się to do poduszek ... ale nie o tym

za to co do isofix-a jako systemu poczytaj i popatrz "jak to jest zrobione Choćby w innym aucie ...:)
ja nie jestem purystą ani nie zakładam iż mój syn będzie Gagarinem
jednak posiadając od kilku lat więcej aut niż fotelików z systemem isofix w tym
auto terenowe używane zgodnie z przeznaczeniem doceniam wartość systemu a po spojrzeniu jak to jest zrobione będziesz sam mógł zdecydować czy do Mg zastosować i jak

a wiedz iż nie jest to technologicznym problemem a raczej mentalnym
co do certyfikacji

przypomnę iż sam system i tak korzysta z orginalnych pasów jak w foteliku bez isofixa oraz nie ma przeciwwskazań do używania w autach nie posiadających systemu ( wyłączając te dla najmłodszych szkodników tyłem do kierunku jazdy )

myślę iż dla samej wiedzy inżynierskiej o budowie tego małego acz wielkiego dodatku warto przyjrzeć mu się z bliska i określić trudność zadania dostosowawczego które szkody przynieść raczej nie może w chwili próby ( oczywiście nie życzę )
a sporo wygody i zadowolenia

ps a dla przykładu z innego modelu


http://www.ford-esklep.pl...FORD-Focus/2750
_________________
MG ZT-T .... jest zadowolenie
Discovery i AfricaTwin to 3 razy
 
 
MD 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Pon Paź 24, 2016 14:33   

Może warto mierzyć w serię 3 i 5 BMW? Nie zdziwiłbym się, gdyby coś pasowało. Ewentualnie Mini - przecież któryś model miał takie fotele, jak w 75/ZT.
_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Paź 24, 2016 14:47   

najpierw zobacz czy masz pod kanapą otwory na śruby, później sprawdz e46 isofix retrofit.
_________________
75 Red Edition
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Paź 24, 2016 15:25   

PiotrVN napisał/a:
Mg ZT-T z 2003 nie ma , przepis o obowiązkowym montażu jest z 2004 roku
z przesunięciem na 2006 r po nim winny mieć wszystkie auta europejskie

Dlatego ich nie ma :)

PiotrVN napisał/a:
za to co do isofix-a jako systemu poczytaj i popatrz "jak to jest zrobione Choćby w innym aucie ...:)

I co mi to da? System nie jest może skomplikowany, ale jego "tworzenie" w aucie, którym producent tego nie przewidział to dla mnie rzeźba.

PiotrVN napisał/a:
jednak posiadając od kilku lat więcej aut niż fotelików z systemem isofix w tym auto terenowe używane zgodnie z przeznaczeniem doceniam wartość systemu

Gratuluje pokaźnej floty ;)
U mnie ilość aut jest niezmienna, zmieniały się dzieci i foteliki :)
Nie musiałem korzystać z isoFix, bo go nie mam ani w jednym, ani w drugim aucie. Kupiłem zatem foteliki bez isoFix'a, a fotel z isoFixem firmy, którą sobie wybrałem nie dawał możliwości montażu wyłącznie w oparciu o pasy samochodu.

PiotrVN napisał/a:
a wiedz iż nie jest to technologicznym problemem a raczej mentalnym co do certyfikacji

A mnie nie chodzi o sam papierek :) Chodzi o wykonawstwo, o użycie elementów z odpowiednich materiałów - choćby prostych śrub, żeby były np. odpowiedniej wytrzymałości, itp.

PiotrVN napisał/a:
przypomnę iż sam system i tak korzysta z orginalnych pasów jak w foteliku bez isofixa

Owszem, ale nie we wszystkich przypadkach.

PiotrVN napisał/a:
myślę iż dla samej wiedzy inżynierskiej o budowie tego małego acz wielkiego dodatku warto przyjrzeć mu się z bliska i określić trudność zadania dostosowawczego które szkody przynieść raczej nie może w chwili próby ( oczywiście nie życzę )

Niektóre marki proponują gotowe rozwiązania do aut starszych, niewyposażonych w taki system. U nas, nawet wzorując się na innym aucie - to w/g mojej opinii rzeźba. Czy to znowu takie ułatwienie? Fotel jeździ z tyłu zapięty cały czas. Jak bardzo muszę go wypiąć, to system montażu w moim modelu fotelika jest tak szybki jak wpięcie i wypięcie pasa ;)

MD napisał/a:
Może warto mierzyć w serię 3 i 5 BMW? Nie zdziwiłbym się, gdyby coś pasowało. Ewentualnie Mini - przecież któryś model miał takie fotele, jak w 75/ZT.

A ja bym się zdziwił ;) Patrząc jak jest zbudowana nasza kanapa... chyba tylko belka dodatkowa musiałby być... ale nie chce mi się nad tym zastanawiać :) Zostawiam to konstruktorom hobbystom, którzy użycie zwykłego fotelika uważają, za urągające swojemu dziecku :)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Paź 24, 2016 15:53   

otóż rozwieję wasze wątpliwości w podłodze pod kanapą nie ma żadnych otworów przygotowanych pod montaż czegokolwiek, zatem montaż uchwytów choćby z BMW nie będzie możliwy.

Biorąc pod uwagę że fotelik z isofix plus baza wypada dużo drożej tylko za to że przymocowany jest do kawałka ajzola który w sklepie metalowym nie kosztuje więcej niz 20zł...

życzę wszystkim aby foteliki kupowali tylko z obowiązku ich posiadania i nie musieli sprawdzać ich sprawności.
_________________
75 Red Edition
 
 
PiotrVN 




Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 34



Wysłany: Pon Paź 24, 2016 16:02   

[quote="MaReK"]
PiotrVN napisał/a:

A ja bym się zdziwił ;) Patrząc jak jest zbudowana nasza kanapa... chyba tylko belka dodatkowa musiałby być... ale nie chce mi się nad tym zastanawiać :) Zostawiam to konstruktorom hobbystom, którzy użycie zwykłego fotelika uważają, za urągające swojemu dziecku :)


napinka kolegi jest niepotrzebna każda opinia się liczy .. niemniej

słowo " rzeźba " to nie argument
konstruktorzy od Pana Vinci napędzają ten świat
pokorni jedzą tylko GMO ...
prywatne wycieczki co do ilości aut zmilczę
ale zalety isofixa doceni ten kto zabiera astronautów na rajd przeprawowy ..:):):) inne zalety niech nie będą sprawdzane

zwykły fotelik jest dobry ale ma wrogów bo
lepsze jest wrogiem dobrego ... i jak kolega chce to dajmy mu szansę wybrać mądrze

lubimy starsze auta ...lub takie mamy ja lubię to i nie boję się zmian
inni jednak lubią takie mądre słowa jak : procedura , znaczki EU , i promocję
.... szanuję to , obserwuję ale zrobię jak zrobię ...:)

a isofix ma już parę lat jako system więc chyba nie nowinka techniczna a myślenie o bezpieczeństwie naszych astronautów w szybkich ale starych bądź co bądź autach to tylko zdrowy rozsądek ....

Ps generalnie pytanie było czy jest .... można krótko .... nie ma ...:)
_________________
MG ZT-T .... jest zadowolenie
Discovery i AfricaTwin to 3 razy
 
 
MD 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Pon Paź 24, 2016 16:29   

A czy problemem jest nawiercić dwa otwory? Jeżeli blacha w tym miejscu będzie gruba i sztywna, a śruby przepisowe do norm Isofixa (takie, aby wytrzymały obciążenia), to co za problem? Byleby znaleźć takie miejsce.

To jak w Automobiliście albo Classic Auto czytałem o dokładaniu pasów bezpieczeństwa do samochodów, które nie miały tego przewidziane. Wiadomo, dziury nie zrobi się w cieniutkim, starym słupku B. Ale jeżeli gdzieś jest grubsza blacha to były poradniki, jak to robić - w jaki sposób i gdzie wiercić czy jak to wzmocnić.

Co byście nie rzekli o rzeźbie - wwiercenie się w gruby kawał metalu i zainstalowanie tego tak, jakby to było z fabryki, da w rezultacie sztywniejsze mocowanie niż tylko przypięcie pasem. :)
_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Paź 24, 2016 16:42   

nie wiem czy zauważyłeś, że choćby w 75 jeśli jest jakieś miejsce nawet jeśli blacha jest gruba to jest tam też obspawana tulejka z gwintem w który wchodzi śruba. Sorry ale nie pochwalam mocowania fotelika blachowkrętami
_________________
75 Red Edition
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Pon Paź 24, 2016 16:43   

:mrgreen: rajd przeprawowy z dzieckiem :o
:brawo:
Ciekawy jestem jaki organizator na to pozwoli.
Widzieliście blachę pod kanapą? Żeby to zrobić dobrze trzeba by ją wzmocnić, da się to zrobić i podejrzewam że dla zapalnego motacza to nie będzie problemem.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
Ostatnio zmieniony przez dzelo23 Pon Paź 24, 2016 16:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Paź 24, 2016 16:46   

dzelo23 napisał/a:
rajd przeprawowy z dzieckiem


w ZT-T ;)
_________________
75 Red Edition
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Pon Paź 24, 2016 16:54   

:d Long wierz mi na słowo że seryjnym autem jakie by nie było nie ma co nawet na linię startu podjeżdżać.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Paź 24, 2016 16:57   

Pomijając fakt, że pod blachą jest zbiornik paliwa, który nie wiadomo jak blisko 'dochodzi' do blachy więc wiercenie bez jego zdjęcia uznałbym za mało rozsądne.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] isofix
pazdzi0h Rover serii 75, MG ZT 7 Pon Kwi 09, 2012 19:02
kris-tofer
Brak nowych postów [R75] Kontrolka ABS nie świeci - system dziwnie pracuje
Wizard_gp Rover serii 75, MG ZT 20 Wto Mar 08, 2011 17:51
Wizard_gp



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink