Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] Problem z ciepłym nawiewem...
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Czw Lis 18, 2010 16:18
[R400] Problem z ciepłym nawiewem...

zimny nawiew :((
Autor Wiadomość
pioruner 



Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 7



Wysłany: Nie Lut 24, 2013 23:54   

bizon, może źle sie wyraziłem Bizon, chodziło mi o czujnik przy zegarach ;)

[ Dodano: Nie Lut 24, 2013 23:54 ]
Adrian, dzięki Adrian
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lut 24, 2013 23:54   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
grzegorz1652 



Dołączył: 20 Maj 2011
Posty: 128
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Sob Mar 09, 2013 09:03   

Witam. Mam pytanie troszkę podobne a jednak z innej beczki ;) . Wymieniałem jakiś miesiąc temu płyn chłodniczy w moim roverku i wszystko było ok, a teraz nie wiem co się stało że po przejechaniu nawet 15km silnik nie osiąga optymalnej temperatury czyli ciut poniżej polowy skali tylko jest tak z 0,5cm nad ta kreska co wskazuje zero albo i mniej, a powinno być przeciez ok.1,5cm tak mi się wydaje. I coś się długo nagrzewa bo przedtem po przejechaniu 3-5km temp. byla już taka jaka powinna być czyli troszkę ponizej połowy ;) I mam pytanie czym to może być spowodowane? czyżby się zapowietrzył układ?

dodam jeszcze że nie mam możliwości naciskania tego grubego węża podczas odpowietrzania, co wychodzi z góry od chłodnicy ponieważ mi raz strzelił w jednym miejscu własnie podczas naciskania go przy odpowietrzaniu i musialem zamontować metalową rurke do środka i ścisnąć objemkami, bo nie mialem możliwości zakupienia takiego węża
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10891
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Mar 09, 2013 10:34   

Wygląda jakby się po prostu termostat nie zamykał.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
grzegorz1652 



Dołączył: 20 Maj 2011
Posty: 128
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Pon Mar 11, 2013 19:38   

yhy no jeszcze dzisiaj spróbowalem odpowietrzyć i zobaczę jak bedzie :) po ilu km osiągnie optymalną temp. i napiszę ;) a termostat wymieniałem w tamtym roku.

[ Dodano: Pon Mar 11, 2013 19:38 ]
no i po odpowietrzeniu jest OK
 
 
pioruner 



Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 7



Wysłany: Czw Kwi 04, 2013 12:47   

Tacowski, mam pytanie, czy cięgno do zaworka nagrzewnicy Roverka 45 jest pojedyńcze czy muszę wymienić całość czyli trzy pokrętła: od wentylatora, nagrzewnicy? cięgno do zaworka/ i pokrętło do zmiany nawiewów. Mariusz
 
 
ppavel 



Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 43
Skąd: Wronów



  Wysłany: Pią Lis 11, 2016 23:51   Rover 420 SDi - demonztaż nagrzewnicy

Roverkowicze potrzebuję rozjaśnienia umysłu. Żeby wyjąć nagrzewnice w 420 Di, muszę wymontować air condition? Niby śrubek niewiele, ale zawsze można by trochę czasu zaoszczędzić. Rave'a przekopałem chyba już wzdłuż i wszerz, ale nie znalazłem opisu krok po kroku do demontażu nagrzewnicy. Jakby ktoś jeszcze nie spał niechże łaskawy będzie.... :)
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10891
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Lis 12, 2016 08:13   

Nie wiem co rozumiesz pod "air condition".
Żeby wymontować nagrzewnicę musisz wyciągnąć całą deskę. Opis krok po kroku na pewno w Rave jest.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
ppavel 



Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 43
Skąd: Wronów



Wysłany: Sob Lis 12, 2016 08:34   

Wszystko wyciągnięte. Zostało mi wyjąć nagrzewnicę z obudowy. Wszystko jest połączone z klimą. Pytanie, czy część z chłodnicą klimy można zostawić. Rave przekopałem. Znalazłem instrukcję jak wyjąć samą nagrzewnicę. Ale czy trzeba kimę rozebrać, nie mogę sie doszukać.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10891
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Lis 12, 2016 09:54   

Jaką klimę?
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
ppavel 



Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 43
Skąd: Wronów



Wysłany: Sob Lis 12, 2016 10:17   

Zamieszczam foto. Po lewej nagrzewnica. Po prawej wentylator i chłodnica klimy. Chyba się nie mylę. Nie mogę zlokalizować śrub żeby wyciągnąć nagrzewnicę. I pytanie czy trzeba całość wyciągnąć? Kurna mam rave'a, ale nie mogę tego znaleźć.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sob Lis 12, 2016 10:31   

Z tego co kojarzę to nagrzewnicy i parownik są obok siebie za filtrem kabinowym.
 
 
 
ppavel 



Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 43
Skąd: Wronów



Wysłany: Sob Lis 12, 2016 10:34   

Co jest gdzie, to wiem. :P Problem jak to wyciągnąć? :|
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10891
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Lis 12, 2016 10:38   

To parownik. Chłodnica jest pod zderzakiem.
Musisz wyjąć jeszcze ten siwy kołek na dole.
Rave strona 1117 (Heater unit) a potem wyciągasz z tego nagrzewnicę (Heater matrix)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
ppavel 



Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 43
Skąd: Wronów



Wysłany: Sob Lis 12, 2016 10:41   

Rozumiem, że nie muszę demontować całości, żeby wyciągnąć nagrzewnicę?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10891
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Lis 12, 2016 10:43   

Nie musisz, to jest tylko wtyknięte w tunel za parownikiem. Musisz tylko odłączyć wszystkie linki i kołki.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
ppavel 



Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 43
Skąd: Wronów



Wysłany: Sob Lis 12, 2016 10:48   

Ok. Dzięki. Idę próbować. Wolałem zapytać, bo mam wrażenia, że jakaś śruba to trzyma razem do kupy i ani to drgnie. A syf taki w nagrzewnicy siedzi, że żadne środki z tym sobie nie poradziły i nastała konieczność wymiany.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Lis 12, 2016 10:53   

ppavel, A soda kaustyczna i gorąca woda ?
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sob Lis 12, 2016 11:12   

Remigiusz, broń boże.... soda kaustyczna z wodą to wodorotlenek sodu, w połączeniu z metalami szlachetnymi wchodzi w reakcje z której wydziela się wodór.
Z powodu iż instalacja jest aluminiowa (metal szlachetny) powstają dwa zagrożenia:
1. Niebezpieczeństwo wybuchu z powodu dużego stężenia wodoru
2. Korozja chemiczna instalacji co może nie od razu ale z czasem spowodować nieszczelność instalacji chłodniczej/grzewczej

Nie mówiąc o tym że wodorotlenek sodu ma odczyn silnie zasadowy i może spowodować poparzenia.
 
 
 
ppavel 



Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 43
Skąd: Wronów



Wysłany: Sob Lis 12, 2016 11:53   

Adi ma rację. Próbowałem środków do tego przeznaczonych. Ale nie będziemy tu o środkach. Problem tkwi w demontażu. I niestety okazuje się, że trzeba zdemontować całość (wentylator, parownik), żeby móc wyciągnąć nagrzewnicę. Utknąłem na parowniku.
Muszę znaleźć jak go odłączyć.
Kolega sTERYD podpowiadał, że nie trzeba całości demontować, ale moduł parownika niestety przeszkadza.
Drugi dzień "walki", i nie chciałbym się poddać. Motyla noga no.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Lis 12, 2016 12:48   

ADI-mistrzu, nagrzewnica jest miedziana. Przynajmniej taka w 200 była. A o bhp raczej w używaniu sody nie na co pisać bo chyba powinno być jasne jak ktoś to używa.

Napisałem o tym jako ostania deska ratunkowa ponieważ wyciąganie nagrzewnicy jest masakra od względem czasowym :-/

W Rave nie ma nic o klimie, jednak wystarczy wszystko odkręcic i ma to wyjść po prostu :)
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] Problem z ciepłym nawiewem...
danielp Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 16 Nie Lis 23, 2008 09:48
danielp
Brak nowych postów [R400]Problem z nawiewem
JEFF Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Sob Kwi 07, 2012 15:08
JEFF
Brak nowych postów [R400 2.0 SDi 99r] - Problem z maglownicą; ABS; Nawiewem...
Wyciek z maglownicy;dzwonienie w okolicach mieszka; nie ma 1 i 2 prędkości nawiewu; ABS źle działa.
Misza Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Wto Lis 10, 2009 22:25
darek_wp
Brak nowych postów [R400,1.4 16v, 98] Problem z alarmem i z nawiewem
bolec0000 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Sro Lis 11, 2009 20:18
darek_wp
Brak nowych postów [R400] Problem z ciepłym powietrzem
marc87 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sob Kwi 20, 2013 19:26
marc87



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink