Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR 160] Kilka pytań odnośnie samochodu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZR 160] Kilka pytań odnośnie samochodu
Autor Wiadomość
sobon 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Paź 2009
Posty: 139
Skąd: Trzciana

Rover 200

Wysłany: Pią Lis 18, 2016 06:58   

Luke wlasnie jadac dzis rano do pracy nie wiem czemu ale zastanawialem sie ze moglem wlac 10 w i popychaczy nie było by słychać ani troszkę tak myślę a teraz jest tak jak i przed wymianą. A co do termostatu PRT to dali mi termostat o nr katalogowym PA66GF30 boje sie żeby mnie nie oszukali i zeby to byl ten termostat na 82 ° a nie na więcej moze ktoś to sprawdzić jakoś mnie upewnić Dziękuję
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lis 18, 2016 06:58   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
luke27 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 214



Wysłany: Pią Lis 18, 2016 07:22   

Ja to przerabiałem z valvoline, niby do sportu, póki olej był świeży to tragedii nie było. Później strasznie klekotały popychacze na zimnym. Popychacze nówki. Przerabiałem różne oleje między innymi 300v. Teraz używam millersa i jestem mega zadowolony. Swoją drogą najciszej ten silnik jak do tej pory chodził mi na 10w40 millersa, mineralu do docierania silników. Termostat sprawdzę wieczorem u siebie jeśli nalepka jeszcze jest. Zawsze możesz wykonać test z wodą i termometrem.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=103158
https://pl-pl.facebook.com/b4rally/
 
 
sobon 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Paź 2009
Posty: 139
Skąd: Trzciana

Rover 200

Wysłany: Pią Lis 18, 2016 10:03   

Właśnie mysle że bedzie tak jak mówisz zaczną klekotać następny olej zaleje wlasnie ta 10 millersa A jesli chodzi o termostat ta takie nr mam wytloczone na tej czarnej obudowie .
 
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 455
Skąd: Radom



Wysłany: Pią Lis 18, 2016 17:58   

Popychacze to na 5W40 pracują tak jak powinny. O ile są czyste, niezatarte i połówka głowicy jest dobrze złożona.
A jak VVC Ci zacznie klepać to olej nie pomoże. Do sztywnowałkowej K-Serii można lać 5W40, ale VVC kiepsko znosi ten olej.

Co do odwracania kół rozrządu, to ja to wiem. Nie jedno VVC już składałem. :)
Jeżdżę na Motulu 10w40 w tej chwili i silnik pracuje cichutko.
 
 
 
luke27 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 214



Wysłany: Pią Lis 18, 2016 20:39   

A to sory kolego, ja silniki tylko na You Tube widziałem. Coś Ci się podawane informacje, między postami wzajemnie wykluczają. Niestety nie udało mi się dziś tego numeru odczytać. Jutro podam, postaram się rano.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=103158
https://pl-pl.facebook.com/b4rally/
 
 
sobon 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Paź 2009
Posty: 139
Skąd: Trzciana

Rover 200

Wysłany: Pią Lis 18, 2016 21:17   

Luke ten nr podany przeze mnie to nr tworzywa wiec sory Tyle co dalem radę odczytać to pisze wewnątrz puszki waxstat 11.5 jest kuleczka i zrobilwm test wodny z termometrem i przy temperaturze 88-89°C jest otwarty i woda leci ciurem jak spadala mi temp ponizej 88°C zmniejszał sie przeplyw a przy 82°C zamykał sie i przeplyw byl przez tą kuleczkę Powiedz Luke mogę go założyć i czy uspokoi to moje obawy przed Hgf - em
 
 
 
luke27 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 214



Wysłany: Pią Lis 18, 2016 21:32   

To masz jak w serii. Powiem tak ja w mocno dłubanym VVC miałem założony na 82st. Wentylator załączył mi się chyba tylko raz w spore upały, jak po kilku godzinach na autostradzie, zjechałem i stanąłem chwilę przed przejazdem kolejowym. Generalnie chodzi o zasadę działania tego termostatu. Sprawdzałem to na autocomie z wykresem i rzeczywiście jest różnica między montowanym seryjnie i tym, mimo tego że czujnik znajduje się na wyjściu głowicy. Koledzy w UK, jeżdżący w rajdach najczęściej mają seryjny z wywierconym otworem 2mm i nie słyszałem narzekań. Ja do rajdówki wsadziłem na 82st. Działa idealnie ale też chłodnice mam ogromną... Nic złego się nie stanie jak założysz na 88st. na pewno lepsze to niż seria , 82st. przydaje się w upały i jeśli lubisz ostrzejszą jazdę.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=103158
https://pl-pl.facebook.com/b4rally/
 
 
feldbahn75 




Dołączył: 27 Gru 2015
Posty: 70



Wysłany: Pią Lis 18, 2016 21:42   

Co do koloru obudowy termostatu nie sugeruj się, że czarny to na 82 stopnie. Ja ostatnio kupiłem biały na 82.
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 455
Skąd: Radom



Wysłany: Sob Lis 19, 2016 10:37   

Nie mówie, że nie widziałes. Ale ze 5w40 powoduje problemy z popychaczemi w K16 to jeszcze nie słyszałem. Nie jedno zwykle K16 pędziłem na takim oleju i chodziły cichutko.
A w VVC to nie popychacze stukają najczęściej. ;)

Co to znaczy solidnie podłubane VVC? Jakieś info ? Wykres ? Może być na PW. ;)
 
 
 
sobon 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Paź 2009
Posty: 139
Skąd: Trzciana

Rover 200

Wysłany: Czw Lis 24, 2016 19:47   

Pomocy panowie nagle przestał mi działać prędkościomierz i liczydełko od kilometów przejechanych sprawdzone:

*Bezpieczniki dobre

*Obrotomierz działa

*Szukałem impulsatora na skrzyni i go nie ma - więc czyta z czujnika abs

*Podepiołem się kompem (mam DELPHI) błędów brak abs działa bo sprawdzałem -załącza się abs- przejechałem się z wpiętym kompem i każde koło ładnie wysyła sygnał i pokazuje ładnie takie same prędkości tylko kurde zegar stoi /??

*Gdzie szukać ?? ? w zegarze ?? ? przepalona ścieżka ?? ? wypieło się coś
 
 
 
luke27 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 214



Wysłany: Czw Lis 24, 2016 19:54   

Impulsator, górna część skrzyni, między półosiami, idzie wtyczka. Resztę doczytaj na forum. Na pewno były tematy.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=103158
https://pl-pl.facebook.com/b4rally/
 
 
sobon 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Paź 2009
Posty: 139
Skąd: Trzciana

Rover 200

Wysłany: Czw Lis 24, 2016 19:58   

Czytałem na forum
Przykręcany jest jedną śróbką ?Bo jak tak to u mnie jest to tylko zaślepka i nie ma wtyczki - chyba że żle patrzę ??
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Lis 24, 2016 20:47   

luke27 u kolegi sobon nie występuje, prędkość pobierana jest z modułu ABS, a sam ABS impulsy taktuje względem wianka na kołach.
 
 
 
sobon 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Paź 2009
Posty: 139
Skąd: Trzciana

Rover 200

Wysłany: Pią Lis 25, 2016 06:06   

Tak bedzie jak pisze adi tylko co robic dalej gdzie szukać
 
 
 
luke27 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 214



Wysłany: Pią Lis 25, 2016 06:52   

Fakt Panowie. Nie ta wiązka. Zapędziłem się.

[ Dodano: Pią Lis 25, 2016 06:52 ]
Zacznij od sprawdzenia czy podaje sygnał na zegary i tak leć po schemacie.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=103158
https://pl-pl.facebook.com/b4rally/
 
 
sobon 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Paź 2009
Posty: 139
Skąd: Trzciana

Rover 200

Wysłany: Pią Lis 25, 2016 06:59   

Podrzucisz mi jakis schemacik tej instslscji
 
 
 
luke27 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 214



Wysłany: Pią Lis 25, 2016 07:17   

Odezwij się pw.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=103158
https://pl-pl.facebook.com/b4rally/
 
 
Rzeski 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Kwi 2006
Posty: 74
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pią Lis 25, 2016 11:27   VVC

Odnośnie prewencji przed HGFem polecam wymienic chłodnice wody. (Valeo)
Zalać prestonem o podwyższonej temp. wrzenia.
Korek ze zbiorniczka upuszcza Ci prawidłowo ?

Powodzenia !! !
_________________
MG ZS British Racing Green
 
 
sobon 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Paź 2009
Posty: 139
Skąd: Trzciana

Rover 200

Wysłany: Pią Lis 25, 2016 13:56   

Tak wszystko działa dobrze dzis założę termostat prt 82°C i raczej nie widzę potrzeby dłubać cos wiecej
 
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Pią Lis 25, 2016 17:31   

Panowie, tak w skrócie odnośnie popychaczy przecież one wypełniają się olejem przy starcie, jeśli olej ma inną gęstość niż zaleca producent auta mogą się nie wypełnić, powstaje poduszka powietrzna i klekoczą. To samo jeśli olej jest za rzadki po zatrzymaniu silnika wypłynie i przy ponownym starcie jest luz i klekoczą.
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [mg zr 2,0 tdi] kilka pytan odnosnie czesci
Gumis0000 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pią Cze 25, 2010 12:46
szoso
Brak nowych postów [220 sdi] kilka pytań odnosnie rovera
kadzaf Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 50 Sob Mar 01, 2008 00:15
Chester
Brak nowych postów [R25] Kilka pytań odnośnie turbo
piotrekcrash Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 16 Czw Wrz 03, 2009 14:03
piotrekcrash
Brak nowych postów [R200] Kilka podpowiedzi odnośnie części zawieszenia
capsoft Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Paź 14, 2013 23:08
capsoft
Brak nowych postów [200] Kilka pytań
Harry Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Nie Gru 09, 2012 14:30
ADI-mistrzu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink