Profesjonalnie samych pierścieni, bez szlifu czy honowania (jeśli bardzo mały owal) się nie wymienia. Zużycie na owalu występuje w każdym silniku (fizyka). Jeśli stwierdzili za duży owal to poproś o wartość podpowiem czy cylinder nowy, czy tylko honowanie i pierścienie. O patentach z wiertarką zapomnijcie, fakt dobrze mokre tuleje robi zapewne kilkanaście zakładów w Polsce, ale proces ten, wykonany profesjonalnie, zmniejsza minimalnie owal i kosztuje niewiele. Współczuję mechaników...
Prestone to przeciętna marka z UK produkująca chemię dla aut, płyny eksploatacyjne itp. Popularna w USA więc Lachistan się zachłysnął.
Wlejesz Borygo też będzie dobrze.
Allegro jak Google ma wyszukiwarkę - zacznij z niej korzystać.
Allegro jak Google ma wyszukiwarkę - zacznij z niej korzystać.
Korzystam od wielu lat...
Są różne typy jakieś tych termostatów, korków -w tym podróby słabej jakości-
Dlatego poprosiłem o linki kogoś kto się orientuje w częściach skoro o nich napisał.
Nie prosiłem o linki z nygustwa tylko z racji skorzystania z większej wiedzy innych.
Trochę poleciała mi po ambicji taka wypowiedź... Nie jestem idiotą.
Jak ktoś podaje części to może chociaż wkleić link do zdjęć jak one wyglądają skoro taki wielki problem żeby wkleić z portalu Allegro.
przeszukaj forum jest wszystko napisane. termostat najlepiej oryginal, sa 2 jeden otwiera na 82 stopni drugi 88. Jest kilka tematow i sporow na temat ktory wybrac.
ja po swoim HGFie korka zbiornika nie wymienialem, zaworek chodzi delikatnie, nie zacina sie, ale dla pewnosci go przeplukalem i spryskalem wd40 (nie moglem znalezc nowego oryginalu, uzywany przeciez mam)
jesli chodzi o chlodnice no to juz chyba zalezy od twojego portfela prawda?
lepszy plyn chlodzacy plus wymiana na czas to w tych silnikach podstawa. woda mozna zalac herbate nie mg pamietaj
_________________ Najpierw Rover 25 2.0 iDT 2001r
Teraz MG ZR 105 2005r
Trochę poleciała mi po ambicji taka wypowiedź... Nie jestem idiotą.
Jak ktoś podaje części to może chociaż wkleić link do zdjęć jak one wyglądają skoro taki wielki problem żeby wkleić z portalu Allegro.
Wiele osób korzystających z tego forum liczy na prowadzenie za rączkę i często wręcz żąda podania wszystkiego na tacy. Tutaj Cię tylko nakierują, podpowiedzą ale nie rozwiążą za Ciebie problemu.
Z linkami do Allegro jest taki problem, że po zakończeniu aukcji wygasają i ktoś kto szuka podobnej rzeczy 2-miesiące później trafia na error 404.
Nie twierdzę, że jesteś idiotą - wręcz przeciwnie. Jesteś tutaj i szukasz rozwiązania problemu.
Jeśli nie wiesz jaka część będzie odpowiednia dla Twojego auta to jest kilka sposobów na znalezienie.
nr części na rimmerbros i później szukanie odpowiednika na polskich stronach. Szybciej i prościej znaleźć w programie TECDOC (korzystają z niego sklepy i hurtownie) ale zajmuje on ok 50GB, bo ma olbrzymią bazę do wszystkich marek.
Nie wiedziałem o tym programie. Dzięki.
Z linkami do allegro się zgadzam, sam mam tak często...
Nadal nie wiem czy chodziło o ten termostat???
albo niech ktoś napisze, który to ten termostat albo gdzie się znajduje to sobie znajdę...
rimmerbros znam, kilka razy tam szukałem części...
Tylko trzeba wiedzieć czego szukać...
Postępy takie, że mechanik stwierdził, że nie rozbierał nigdy dołu silnika i boi się za to zabrać...
Zdjął miskę olejową i wyczyścił majonez. Zalał ponownie cylindry. Teraz ponoć przeleciał 1, 2, 3.
Tłoków nadal nie wyjął żeby zobaczyć pierścienie. Samochodu zabrać nie mogę bo nikt nie chce poprawiać, a na siłę chcą 2 lub 3 razy więcej niż sami by rozbierali od początku...
Nie mam kanału żebym sam to zrobił. Mechanikowi wysłałem różne informacje i filmiki na email ale nadal się wzbrania przez rozebraniem...
Jaka jest procedura zakładania nowych pierścieni?
Podobno trzeba doszlifować zamek w pierścieniu?
Jaka powinna być przerwa jeśli się włoży sam nowy pierścień do cylindra?
Ladna pipa z tego mechanika...pierscienie zakladalem rekami normalnie na tloki i nie ma tu zadnej filozofii, kanalu do tego nie potrzebujesz. Pobierz rave, kup klucz dynamometryczny i sam to ogarniesz.
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Ladna pipa z tego mechanika...pierscienie zakladalem rekami normalnie na tloki i nie ma tu zadnej filozofii, kanalu do tego nie potrzebujesz. Pobierz rave, kup klucz dynamometryczny i sam to ogarniesz.
Wiem, że ogarnę ale żeby rozłożyć dół silnika bez kanału nie da rady...
Co do pierścieni to według tego filmu nie wolno zakładać pierścieni rękoma:
https://www.youtube.com/watch?v=AZC5P06dS-0
kanału nie potrzeba, co najwyżej kobyłki. z dołu odkręcasz miskę, magistralę i korbowody, Nic więcej (żeby się dostać do miski trzeba kolektor i zaślepkę zamachu). Do korbowodów jeszcze potrzeba kluczy typu splajn (rozmiaru nie pamiętam) może być też dwunastokątna nasadka dopasowana. trudne to nie jest, i jak ustawili silnik z tłokami równo jak bozia przykazała, to po zdjęciu magistrali jest od razu dostęp do korbowodów.
Oczywiście, że w tym filmie twierdzą, że nie da się założyć pierścieni rękoma, przecież musisz kupić od nich narzędzia
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
w sumie za te narzędzia wychodzi 64 zł za zestaw, który użyjesz tylko 1 raz w życiu. Jeśli chodzi o szczypce to i tak jest wygodniej palcyma,(pierścień i tak się rozegnie w ten sam sposób, bo inaczej nie potrafi) jeśli chodzi o opaskę, to równie dobrze, a nawet i lepiej sprawdza się pasek blachy z puszki po piwie.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
panpodziemia100, ja także nie mam kanału a wymieniałem calutkie układy wydechowe, ściągałem wahacze jak i montowałem kompresor klimatyzacji od dołu.
Uwierz mi, da się i czasem lepiej niż z kanałem bo rąk ciągle nie masz w górze tylko leżysz.
Wymieniałem kiedyś w oplu pierścienie z tym przyrządem z blachy, uwierz mi że łatwiej wziąć puszkę po piwie, jest cieńsza ścianka.
w sumie za te narzędzia wychodzi 64 zł za zestaw, który użyjesz tylko 1 raz w życiu
ja za prasę dałem 7stów i póki co raz użyta.
Gdybyś na mechanikach stracił jakieś 8 stów na jednej przyczynie (bijąca piasta) to w końcu sam wziąłbyś sprawę w swoje ręce, a bez odpowiednich narzędzi, to możesz sobie w nosie podłubać albo jak większość mechaników uprawiać kowalstwo-rzemiosło i partaczyć dalej.
Uprzedzając wojnę - mówię ogólnie. Niektóre naprawy można wykonać bez specjalistycznych narzędzi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum