abuk888, są tacy, jak jest coś innego niż VW grup bądź audi to 'herezja, ja Panie tego nie tykam, kup Pan normalny samochód!".
Czasem lepiej też aby nie rozbierali... "Panie, ja tutaj na głowicke siurne silikoniku i będzie cacy, będzie Pan zadowolony".
Ogólnie, czego oczy nie widzą to duszy nie żal, raczej nie chciał byś widzieć do jakich metod się posuwają aby coś zrobić
Np. zapieczona śruba układu wydechowego, najłatwiej rozgrzać palnikiem acetylenowym bądź spawarką łukową, wtedy się wszystko rozszerzy i odkręci, ale co blok na to i jego rozhartowanie?
Wolę nie podawać adresu bo jeszcze ktoś przeczyta i zostawi mi zbuka w cylindrze .
Na pewno na ulicę czerwonych Maków nie jedźcie. MASAKRA. Właściciel nie wiedział jak się pióro ściąga w seicento.
Ponadto w moim MG zniszczyli mi elementy oraz podrapali listwy przy wymianie nagrzewnicy i zrzucili winę na mnie bo umalowałem sobie ramkę zegarka oraz plastik przy biegach na biało- "gdyby pan nie pomalował to by się nie poniszczyło". Nie chcę pisać co ja mogę w swoim samochodzie zrobić i wara im do tego!
Pogubili śrubki i spinki.
Później byli następni, następni i następni. Jedni słabsi od drugich...
Dopiero w Babiczkach 14 km od Łodzi znalazłem mechanika z pasją który ma tyle sprzętu, że aż mi się nie chciało wierzyć. Do tego człowieka się nie wraca z reklamacją...
Nie dałem MG z uszczelką do niego bo zwyczajnie ten samochód nie ma takiej wartości aby robić porządnie za porządne pieniądze.
[ Dodano: Sro Sty 25, 2017 22:34 ]
Pomysły ludzi czasem mnie porażają i przerażają. Dla mnie ten pierścień jest już do śmieci bo cała siła poszła na przeciwległą część zamka i utworzyły się mikro pęknięcia...
Władca pierścieni czy niewolnik głupoty
http://strony.toya.net.pl...deoplayback.mp4
Co do szczypiec to nie jestem fachowcem ale wypusty na takich porządnych świadczą tym, iż siła naciągu pierścienia rozchodzi się na całej długości, a nie tylko na przeciwko zamka i niszczy pierścień - takie moje zdanie.
strony.toya.net.pl/panpodziemia/Publiczny/szczypce.png
Ostatnio zmieniony przez panpodziemia100 Czw Sty 26, 2017 08:53, w całości zmieniany 1 raz
Wiesz... belka o stałym przekroju nie będzie się uginać w jednym miejscu... gdzieś tak słyszałem. Jak nie przegniesz, to nie popsujesz, a jak przesadzisz, to choćbyś miał złote szczypce z milionem wypustek to nic nie da.
Patent ze spinaczem ciekawy, aly tylko do niektórych pierścieni.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Myślę, że gałązkę z drzewa naciskając tylko środkiem, a naciskając kołem środek tej gałązki jest mniej obciążony.
Dzisiaj dzwonie do "mechaniora" czy coś rozebrał...
Dzisiaj mechanik dzwonił...
Stwierdził, że wyjął tłoki - pierścienie się kręcą.
Coś pomierzył i niby owal w tulei...
W poniedziałek ma niby fachowiec od pomiarów przybyć i fachowo pomierzyć...
Coś mi się wydaje, że nadal chcą silnik wymieniać...
Myślę, że kupie zestaw pierścieni i sam po założeniu z powrotem tłoków zaleje cylindrynaftą, zamknę samochód i wezmę klucze...
Jakiś nieufny jestem
Na początku przelaciała nafta w 3 cylindrze a teraz po zdjęciu miski 1,2,3
Jak zobaczysz tuleje, to będą na nich jeszcze ślady honowania.
1. Rozwiń temat...
2. Jeśli pomiary wyjdą złe to można coś zrobić z tulejami czy trzeba nowe kupić?
3. Czy trzeba czyścić ten nagar na zaworach i wokół? Czym to wyczyścić?
4. Po założeniu nowych pierścieni normalnie można jeździć czy jakoś inaczej?
3. Czy trzeba czyścić ten nagar na zaworach i wokół? Czym to wyczyścić?
No jak to czym? Wodorowanie!
A tak na serio to nie wiem, ale nie mogłem się powstrzymać.
Ynternery zaś polecają płyn do silników K2. Namoczyć 1dzień/klika godzin i spłukać gorącą wodą.
2. Można zrobić szlif na nadwymiar, wiąże się to z wymianą tłoków i pierścieni na nadwymiarowe.
4. Moim zdaniem wymiana pierscieni bez honowania (pod warunkiem że się do tego nadają) to patologia. Na początku jeździsz ostrożnie żeby się dotarły, dobrze jest nie przekraczać 4tys. obr. Jeśli owal jest za duży to na nowych pierścieniach będzie gorzej niż na starych. Narzędzia, do ktorych dawałeś linka nie nadają sie do niczego. Nie zapomnij o sprawdzeniu szczeliny przed założeniem pierścieni.
Nie zapomnij o sprawdzeniu szczeliny przed założeniem pierścieni.
O której szczelinie piszesz?
Dzisiaj dzwonił "mechanik" i powiadomił mnie, że był u niego znajomy który zajmuje się silnikami i dokonał pomiarów:
Różnica w tulei między górą i dołem to 0,08 mm. Kolejny raz "silnik do wymiany i nie podejmują się naprawy!".
KUR*A!!!
Już brak mi słów...
Udało mi się skontaktować na szczęście z właścicielem i jutro będziemy rozmawiać...
To niech Ci oddadzą samochód i już .
Skoro się nie podejmują to ich strata.
Skoro roznica miedzy dołem o góra to stożek, a nie owal i te 8 setek, to nie jest dramat, zwłaszcza że pewnie mierzył łącznie z progiem.
Piernicza się z tym jakby to była fizyka kwantowa, już by dawno to zmontowali i zapomnieli.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
To niech Ci oddadzą samochód i już .
Skoro się nie podejmują to ich strata.
Skoro roznica miedzy dołem o góra to stożek, a nie owal i te 8 setek, to nie jest dramat, zwłaszcza że pewnie mierzył łącznie z progiem.
Piernicza się z tym jakby to była fizyka kwantowa, już by dawno to zmontowali i zapomnieli.
Dokładnie.
Sam bym już pewnie to dawno ogarnął. 3 tygodnie tam stoi i rdzewieje...
"0,008 góra i dół między tłokiem a gładzią cylindryczną" (chyba tuleją) mówili...
[ Dodano: Wto Sty 31, 2017 23:42 ]
longer86 napisał/a:
Namoczyć czymkolwiek do mycia silników... I spłukać najlepiej pod cisnieniem
Można użyć odrdzewiacza podobnego do WD40?
lub
K2 AKRA - spryskać a później szczoteczką do zębów?
Pomógł: 35 razy Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 455 Skąd: Radom
Wysłany: Sro Lut 01, 2017 15:17
luke27 napisał/a:
2. Można zrobić szlif na nadwymiar, wiąże się to z wymianą tłoków i pierścieni na nadwymiarowe.
4. Moim zdaniem wymiana pierscieni bez honowania (pod warunkiem że się do tego nadają) to patologia. Na początku jeździsz ostrożnie żeby się dotarły, dobrze jest nie przekraczać 4tys. obr. Jeśli owal jest za duży to na nowych pierścieniach będzie gorzej niż na starych. Narzędzia, do ktorych dawałeś linka nie nadają sie do niczego. Nie zapomnij o sprawdzeniu szczeliny przed założeniem pierścieni.
Pokaż mi tłoki i pierścienie do serii K nadwymiarowe. I nie mówię tu o kutych. W serii K wymienia się tłok oraz tuleje, a nie szlifuje.
Patologia? Bez przesady. Jeżeli zużycie nie jest jakieś straszne, to silnik będzie jeździł i to całkiem dobrze. Złożyłem jeden taki silnik, który raz, że miał rzadko zmieniany olej, a dwa, że został przegrzany i były ewidentnie ślady spuchnięcia tłoka + rysy wyczuwalne pod paznokciem. Ponieważ w autoszlifach kręcili nosem, to tuleje zostały jedynie oczyszczone i przejechane papierem ściernym w oleju. Do tego nowe pierścienie Goetze. Efekt ? Po 25000km silnik na hamowni wypluł serię, kompresja ok. 14 na każdym garnku i między wymianami (10kkm) bierze z... 150-200ml oleju.
Co do docierania, to należy silnik odpalic, sprawdzić czy nie ma wycieków i od razu jeździć. Dużo hamowania silnikiem, różne prędkości obrotowe. Nie przeciążać niskimi obrotami na wysokim biegu i nie pałować do odciny. 1000km przelatać maks do 5000obr/min, przy czym przy pierwszych kilometrach raczej w granicach 3500-4000.
Do mycia polecam benzynę ekstrakcyjną oraz K2 Akra. Do mocniejszych zabrudzeń Tenzi Truck w odpowiednim stężeniu.
Samochód w końcu zabrałem i stoi już na parkingu. Dzisiaj przyjedzie fachowiec i pomierzy tuleje bo mechanikom wszystkie figury geometryczne wychodziły...
Jestem juz spokojniejszy, że nie mojego samochodu u nich .
Dzisiaj albo jutro holuje do innego warsztatu gdzie po znajomości złożą mi wszystko do kupy.
[ Dodano: Pon Lut 06, 2017 18:38 ]
Fachowiec pomierzył:
Tuleje trzymają wymiar na górze i dole.
jeden tłok o 0,01mm węższy od innych. Reszta ok.
Samochód już u innych mechaników.
Umyty i gotowy do składania...
[ Dodano: Pią Lut 10, 2017 12:50 ]
Jak poprawnie założyć koła rozrządu?
"Mechanicy" zdjęli razem z tuleją ustalającą...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum