Jedną kwestię mam rozwiązaną - używki w bdb stanie.
Druga to marka i model. Już wiem, że Yokohama ae50 jest chwalona. A jak inne modele?
Ciężko sensowny komplet znaleźć z Yokohamy bądź Toyo. Do tego zerowa wiedza o modelach.
Jak kupowałem R75 to były na Uniroyal. Bardzo mile je wspominam
A coś bardziej dostępnego przychodzi Wam do głowy czy tylko za tymi dwoma markami się rozglądać?
Dochodzi jeszcze ten mój dziwny profil 205/60/16. To zawęża ilość ogłoszeń
_________________ Każda podpowiedź jest dla mnie bezcenna
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lut 21, 2017 15:54 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 86 razy Dołączył: 09 Maj 2013 Posty: 1730 Skąd: Ciechanów
Wysłany: Wto Lut 21, 2017 15:57
Arczibald, mam w Anglii kupione alu 16 z dobrymi oponami. Odebrane będą pewnie jakoś na początku kwietnia. Jak nic nie znajdziesz to odezwij się Tylko nie wiem jaki mają profil
Może zróbmy w ten sposób, że jak coś więcej będziesz wiedział to daj znać. Przede wszystkim jakiej firmy opony i o jakim profilu. Mogę poczekać nawet do konca kwietnia ale muszę wiedzieć co mamy by już nie rozglądać się za niczym.
Będę wdzięczny jak uda Ci się to w miarę szybko ustalić
Z góry dzięki.
_________________ Każda podpowiedź jest dla mnie bezcenna
Ostatnimi czasy z mojego polecenia parę osób kupiło opony i są bardzo zadowolone, więc może mój sposób nie jest zły
Link - w szukajkę po lewej można wbić inną cenę. Sortuję po wilgotności, porównuję sobie przyczepność na wilgotnym, opór toczenia i hałas. Potem wybieram najlepszą moim zdaniem. W żadnym innym nie sklepie nie znalazłem sortowania po parametrach.
Na razie same trafione wybory, a za bardzo niedługi czas sobie będę musiał coś znaleźć
Co do używek - kupować max. 5-letnie. Byłem już świadkiem (kilka razy - ostatnio 2 tygodnie temu) jak w 10 letnich i starszych oponach pękały druty, mimo że opona dalej trzymała ciśnienie i guma była w dobrym stanie. Efekt taki, że kierownica bije.
Nówki to optymalne i najrozsądniejsze rozwiązanie.
Ja muszę używki w miarę młode bo nie mam jeszcze pewności czy profil jaki sobie wymyśliłem zda egzanim
No i kasowo nie bardzo
A co może siedzieć w oponie to już insza inszość. Nawet kupując nowe z tzw promocji nie mamy pewności, ktory to sort. Nasłuchałem się przeróżnych historii jak jeździłem na geometrię
_________________ Każda podpowiedź jest dla mnie bezcenna
Pomógł: 17 razy Dołączył: 14 Maj 2013 Posty: 1000 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sro Lut 22, 2017 22:37
Jeszcze nie mam Dunlop, planuję kupić na dniach.
Teraz mam jakieś chińczyki letnie z czego przód odpadł, bo jedna się przebiła.
Aktualnie mam zimówki.
O Dunlopach i konkretnym modelu wiem tyle z recenzji, opinii, testów. Wiem, że cena dość wysoka (jeśli chodzi o rozmiar i profil, który mnie interesuje), ale cóż solidna opona, gwarancja 5 lat i mega dobre parametry + bardzo cicha jak na tą szerokość i rozmiar, więc decyzja jest jednoznaczna.
Jest jeszcze 2 kandydatów, jeden z półki premium, ale musiałby być w promocji i kosztować trochę mniej niż Dunlop oraz drugi kandydat ze średniej półki i też musiałby być w dobrej promocji, abym zmienił zdanie.
Wiesz, dla jednych są istotne pewne parametry ogumienia, inni nie zwracają szczególnej uwagi.
Ja mam swoje wytyczne i raczej chciałbym coś zbliżonego do tego.
Trochę nie w temacie ale przez poniższy problem zaczęło się moje szukanie opon o wyższym profilu...
Zawieszenie przód tył wymienione. I pojawił się problem.
Najpierw wymieniłem sprężyny z przodu i auto poszło w górę do tego stopnia, że zacząłem myśleć o zmianie profilu opon na wyższy 205/60/16. Teraz już jestem po wymianie zawieszenia z tylu i nowe sprężyny dają ładny, akceptowalny wizualnie prześwit ( ani za wysoko ani za nisko).
Myślałem, że jak się zrobi tył to przó trochę się obniży. Niestety wygląda to komicznie. Przód zadarty względem tylu.
I tu CIEKAWOSTKA - po numerze sprężyn z przodu wychodzi, iż hurtownik sprzedał mi sprężyny do V6.
Są one względem tych do CDT wyższe o 1,1cm i węższe o 0,5cm.
Dodam, że są to sprężyny KYB, które do mojego CDT powinny mieć nr RC2933. Te które mi sprzedano mają nr RC2932 czyli są katalogowe do V6.
Pytanie czy walczyć ze sprzedawcą, ktory sprzedał mi takie z pełną premedytacją, jak mówi CDT jest cięższy więc dla mojego dobra dał sprężyny dłuższe i węższe.
Panowie mam wrażenie, że coraz bardziej czuć każdy kamień na drodze, jakoś tak się zaczął tłuc. Nie było tego na starych sprężynach.
Co robić? ZMIENIAĆ na te właściwe tzn. 1,1cm niższe i szersze o 0,5cm.? Da to właściwy efekt w postaci obniżenia o jakieś 2,5 cm.? Myśle, ze powinna się zmienić charakterystyka pomimo małych różnic w długości i szerokości.
Ma ktoś doświadczenie w tej kwestii.
POMÓŻCIE Pls.
_________________ Każda podpowiedź jest dla mnie bezcenna
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum