Potem tam uszczelki kolektorów, filtry pozakładam i lece z rozrządem.
Znajomy który jest z hooby jest mechanikiem mówi że 55Nm to mała siła jak na silnik, mowi ze z taka sila to sie skreca motocykle. Też czytam na necie że gość skrecał do 5Nm i że jest to mniej więcej połowa tego jak się skręca normalne silniki.
Dlaczego tak jest ? Jak mi przyjdzie skręcać głowice to jak ją skręcić ?
[ Dodano: Pon Mar 06, 2017 16:50 ]
Aaa i jeszcze mam pytanie.
Po zdjęciu paska rozrządu zdarzyło mi się zakręcić kołami zębatymi od rozrządu.
Podobno musze obrócić wałkami i ustawić sekwencje, że działają np. tłok 1 z 4 potem 2 z 3, jak jest w roverze 214Si 1.4 103km?
[ Dodano: Pon Mar 06, 2017 18:31 ]
Jak odkręcić te kółka od wałków rozrządu ?
Załóż głowicę nawet na starej uszczelce. Tylko nie dowalaj śrub. Ma być tylko chwycone. Ustaw wał na znak jak pisze w Rave (głowicę zakładasz żeby nie podniosło tulei podczas kręcenia wałem). Bo zakładam że nie ustawiłeś wału na znaku przed zrzuceniem głowicy. Jak nie znajdziesz w Rave ( choć wiem że to tam jest) to mi poślij PW, wyślę Ci na email książkę do Poloneza z tym silnikiem , tam to jest ładnie opisane nawet po polsku
Później po założeniu już glowicy, ustawiasz kółka rozrządu w jedną stronę znakami Exhoust ( w jednej linii) i zakładasz pasek. Może Ci się to rozjechać o jakieś 0,25 zęba bo ten znacznik na kole pasowym wału nie jest zbyt dokładny.
Kręcisz wałem minimum 4 obroty w prawo. Dociągasz lekko napinacz.
Ustawiasz wał na znaczniku znów i sprawdzasz czy wszystko OK. Jeśli tak, to dociągasz napinacz.
po co ustawiać wał na znaki przed założeniem głowicy?
jak założy głowice, to sobie ustawi i od razu pasek założy. na gwizdek to pisiont razy skręcać rozkręcać?
55 Nm to mało jak na silnik z żeliwnym blokiem i krótkimi szpilkami, ale ten akurat tak ma. To nie jest tylko jedno połączenie, ale kilka połączeń na długich śrubach. TAK MA BYĆ I JUŻ
[ Dodano: Pon Mar 06, 2017 20:52 ]
kółka rozrządu musisz czymś zablokować. Jak masz zdjętą głowicę, to możesz złapać francuzem za jedno z ramion kółka, a jak masz głowicę na miejscu, to jak dla mnie najwygodniej założyć klucz na śrubę od osłony pod kółkiem i o niego zaprzeć.
Przekręceniem wałków rozrządu się nie przejmuj jak wał jest w okolicy swojego znacznika. wtedy nie grozi kolizja.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Rozumiem że chcesz wymienić uszczelniacz. Poskładaj głowicę na silniku. Załóż stary pasek rozrządu i trochę go napnij. Wbij bieg, zaciągnij ręczny i wtedy odkręcisz jeśli nie masz blokady ani innych narzędzi. Jak masz kogoś do pomocy, to zblokuj koła rozrządu między sobą przy pomocy starego paska rozrządu, skręć to kluczem francuskim i niech ktoś ci to przytrzyma a ty kluczem pociągniesz. Jak masz dostęp do udarowego to zrób to udarem. Śruby są smarowane klejem zabezpieczającym przed samowykręcaniem. Kluczem zwykłym możesz mieć ciężko od tak to odkręcić.
Nie, chce glowice do planowaniadac .
Dzwonilem powiedziali mi ze jak sam zdejme walki to 40zl jak oni to.zrobia to 50zl takze oddam niech działają
[ Dodano: Czw Mar 09, 2017 19:34 ]
Głowica się planuje.
Widzę 2 rodzaje uszczelek:
- 1 częściowa z sylikonywmi polami na krańcach
- 2 Częściowa metalowa, dokładnie to:
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z płytą pośrednią
Rodzaj uszczelnienia: uszczelka z warstwą metalową
Którą uszczelke wybrać ? Ma ktoś jakies praktyczne doświadczenia z tym ?
[ Dodano: Czw Mar 09, 2017 19:35 ]
Dodam, że z głowicą wszystko w porządku została nie potrzebnie ściągana, wcześniej miałem uszczelkę gumowo metalową, tą taką z polami sylikonowymi na krańcach. Ten typ uszczelki też jest tańszy o ok 50zł.
[ Dodano: Czw Mar 09, 2017 19:38 ]
O, jest jeszcze 3 typ uszczelki:
1-częściowa metalowa uszczelka, zaleca się jako element uzupełniający śruby nowe.
jak chcesz testować to sprawdź ten 3 typ uszczelki, ale chińczycy do niej też inne śruby dają ZTCP.
Jak chcesz jeździć w miarę sensownie to pierwszy typ - taka jak miałeś.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Ja bym nie kombinował tylko zakładał z silikonowymi padami. Wszelkie inne uszczelki potrzebują bardzo dokładnego dolegania powierzchni. Silnik nowy nie jest, na bloku na pewno już jakieś wżery będą. Ja pod MLS planowałem specjalnie blok od góry żeby wszystko idealnie dolegało.
Suma sumarum wyszło 552zł 4 grosze ( Ceny wyżej zaokrąglałem w góre )
Została mi jeszcze uszczelka pod głowice i pod kolektor ssący, olej i płyn chłodniczy, flaszka dla gościa z kluczem dynamo i flaszka dla gościa który zrobi rozrząd ewentualnie PLNy dla jakiegoś mechanika. Mam nadzieję w tysiącu się zamknąć to jeszcze zostanie na paliwo hehe.
[ Dodano: Pią Mar 10, 2017 18:40 ]
Aaaa i tutaj pytanie:
Jak się mają zalecenia producenta uszczelki pod głowice
20 / 30 Nm i 2x 180 stopni, względem RAVE 55Nm.
Mógły mi ktoś to jakoś wytłumaczyć dlaczego 55 Nm ? Jak klucz wsadziłem w imadło to 55Nm to żadna siła.. hmm ?
[ Dodano: Pią Mar 10, 2017 18:55 ]
Halo halo..
Zajrzałem do rave, pisze tam:
Cylinder head bolts, tighten progressively:
First stage: 20Nm
Second stage: 180 stopni
Third stage: 180 stopni
Czyli:
Śruby głowicy dokręcać stopniowo:
Pierwszy etap: 20Nm
Drugi etap: 180 stopni
Trzeci etap: 180stopni
Wynika mi z tego, że w silnikach serii K, według RAVE, śruby głowicy przykręca się stopniowo co 180stopni, a nie 55Nm
Mógły ktoś mi zatem jakoś pojaśnić skąd co niketórzy piszą, że w RAVE jest informacja o 55Nm
To co ja podałem macie w:
R200 > Information > TORQUE WRENCH SETTING > K Series
W przyszłym tygodniu skręcam na 20 / 30 Nm i 2x po 180stopni chociaż rozłozę to na 90 stopniowe odcinki, dla pewności - To sprawdze i dam znać jaka siła mi wyszła po skręceniu na kąty
Tylko zastanawia mnie jedno, czytam na forum, że w RAVE jest napisane, że na 55 Nm skręcać, a tymczasem widzę w RAVE, że zalecają skręcać na kąty. Kąty zgadzają się z zaleceniami producentów uszczelek. Zatem albo mam dziwne rave, albo ktoś pisał o zaleceniach do silników serii L a nie K ( Chociaz jak zalecaja w L-kach nie sprawdzałemm ale to jakaś możliwość ) albo porpostu ktoś gdzieś kiedyś napisał, że tak jest, ktoś tak sręcił głowice, auto mu jeździło, napisał na forum że gra, ktoś go powielił i tak się plotka zrodziła i teraz ktoś czyta że 55Nm ma być i tak skręca, a tymczasem i " Technical Data " i zalecenia producentow uszczelek mowią, że trzba głowice skręcać na kąty.
[ Dodano: Pią Mar 10, 2017 20:03 ]
Tyle, będę informował co tam z moim R
Nie dociągaj na 90 stopni ( albo jak chcesz to koniecznie znacz markerem śruby) bo one się poddają. Jak dokręcisz od tak 4 razy po 90 stopni, to sumarycznie dokręcisz mniejszym momentem niż 2 razy po 180 stopni. Za każdym razem łeb śruby będzie się cofał jak odpuścisz.
Przy dociąganiu na 90 stopni patrzysz na marker tak żeby finalnie na ostatnim dociągnięciu wymusić te 360 stopni ( potem po zdjęciu klucza trochę odda). Mam nadzieję, że wiesz o co mi chodzi.
Ja jak sprawdzałem u mnie, to po dociągnięciu wszystkich 2x180 finalny moment oscylował w okolicy 55Nm. Póki co silnik wciągu 2 tras urlopowych jakie zrobił odkąd poskładałem ( auto używane raz w roku w zasadzie, tak stoi i jest tylko przepalane od czasu do czasu + trasa z 20km raz na 2 miesiące) jakieś 15 tyś km. Odpukać nic się nie dzieje.
Dokręcam na 180 stopni i śruba mi cofnie potem drugi raz znowu leko cofnie i końcowo będzie cofnięcie tam nie wiem powiedzmy 10 stopni to nie istotne
Dokręcam na 90 stopni, i śruba mi się cofnie, ale jak dokręce 4 razy to końcowo mi sie cofnie o 20 stopni
Z tymi stopniami to przesadziłem ale wiaodmo o co chodzi, tu mi sie cofnie 2 razy a tutaj 4 razy. Może i masz racje, zobacze jak będę skręcał jak poczynie
sTERYD, No tak, chciałem napisać, że kupiłem uszczelke kolektora wydechowego i mi jeszcze dolotowa została i pod głowice i płyny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum