Forum Klubu ROVERki.pl :: Ciekawostka dot. jazdy na rondzie (kierunkowskazy)
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Udostepnij na Facebook Ciekawostka dot. jazdy na rondzie (kierunkowskazy)
Autor Wiadomość
prebenny 
Klubowicz





Pomógł: 45 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2137
Skąd: Poznań

Rover 75


Wysłany: Pon Sty 09, 2017 21:17   

maciej napisał/a:

longer86, prebenny, idąc Waszym tokiem rozumowania jeżdżenie prawą stroną jest bez sensu, bo niektórzy nie stosują się do tego przepisu:


prebenny napisał/a:
maciej nie do końca. To co mówisz to łamanie przepisów - my się ich po prostu trzymamy nie wymyślając cudów niewidów :p


Jasne, że rondo to skrzyżowanie... Tylko w żadnym jego momencie nie zmieniasz kierunku jazdy w lewo. Wjeżdżając 'skręcasz' w prawo i zjeżdżając 'skręcasz' w prawo.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
SPAMU¦







Wysłany: Pon Sty 09, 2017 21:17   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
NoPE 
Klubowicz





Pomógł: 50 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1275

MG ZR


Wysłany: Pon Sty 09, 2017 22:22   

Wielkie mi tam halo. Byle zjeżdżając zawsze włączyć.
Mnie tam nie przeszkadza czy ktoś okrąża rondo z lewym kierunkiem czy nie.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
longer86 
Klubowicz





Pomógł: 129 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4596
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75


Wysłany: Pon Sty 09, 2017 23:54   

Pozwolę sobie zacytować.

maciej napisał/a:
8. Znak A-8 "skrzyżowanie o ruchu okrężnym" ostrzega o skrzyżowaniu, na którym ruch odbywa się dookoła wyspy lub placu w kierunku wskazanym na znaku.


Idąc za tym poruszam się dookoła ronda nie zmieniając kierunku względem pasa którym się poruszam, dopiero zjeżdżając z ronda 4 piątym czy 10 zjazdem zmieniam kierunek ruchu i to sygnalizuję kierunkowskazem.

traktowanie ronda jako zwykłe skrzyżowanie mija się z celem:

jazda na wprost przez rondo... sygnalizujesz zjazd z ronda w prawo? pewnie tak.
Jadąc przez zwykłe skrzyżowanie na wprost nie wrzucasz prawego kierunkowskazu opuszczając je.
_________________
75 Red Edition
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 49 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1202
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75


Wysłany: Wto Sty 10, 2017 06:22   

Też chętnie pogadam o tym na złocie przy piwku :d
Ja zazwyczaj nie wrzucam kierunku w lewo przy wjeździe na rondo, robię to tylko na bardzo, bardzo małych rondach i to nie zawsze (zależy to od sytuacji jaka panuje naprzeciw)
Dodam jeszcze że nie widziałem radiowozu który by wyjeżdżał na rondo z lewym kierunkiem. Może jest to spowodowane tym że mieszkam w małej pipidówie ale w większych miastach też nie widziałem by tak robili.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
MD 
Klubowicz





Pomógł: 17 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 695
Skąd: Krzepice

Rover 75


Wysłany: Wto Sty 10, 2017 08:37   

Lewego kierunkowskazu na rondzie używam i tak byłem uczony: gdy kierunkowskaz może jakoś pomóc. Rondo musi być jednopasowe i najlepiej w formie kółka namalowanego na skrzyżowaniu - tak, aby każdy widział każdego.

Jeżeli pośrodku mamy wyspę, tuje, kwiatki i ze dwie kapliczki, nie ma to najmniejszego sensu - jadąc z lewym kierunkowskazem nie wiadomo, czy zjeżdżamy na drugim czy trzecim wyjeździe ze skrzyżowania, a nikt nas na wjeździe nie widział. Teoretycznie mogłoby to pomóc w formie sygnału "jeszcze nie zjeżdżam, nie zapomniałem o prawym". W praktyce jednak nie wolno oczekującemu wjechać na rondo, dopóki osoba na nim się znajdująca nie zjedzie. Z tego powodu lewy kierunek jest absolutnie bez sensu w takim wypadku.

Pomóc może za to prawy kierunkowskaz przed wjazdem na rondo - widzą nas jedynie ci po prawej i to ich taki sygnał dotyczy. Wjeżdżam i zjeżdżam, przede mnie możesz spokojnie włączyć się do ruchu. I tyle.

Pomijam kwestie rond, na których są dwa pasu lub więcej. Żadne kierunkowskazy na stałe (poza skrętem w prawo) nie wchodzą w grę. W lewo nie można wrzucić kierunkowskazu, bo co o oznacza? Skręcamy w lewo? Ok, ale i tak musimy 2x użyć prawego - zjazd na zewnętrzny pas oraz zjazd z ronda. Gdzie tu więc manewr skręcania stricte w lewo?
_________________
Jam jest MD, władca dinozaurów.
 
 
adam_26 
Klubowicz





Pomógł: 28 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 642

Rover 75


Wysłany: Wto Sty 10, 2017 19:31   

longer86 napisał/a:
Dokladnie tak, to ze cebulaki wymuszają pierwszeństwo na rondzie to nie wina włączonego lub nie kierunkowskazu, tylko ich mentalności.


Dokładnie tak samo uważam, sam z doświadczenia nie raz musiałem hamować przed wjeżdżającym na rondo jadąc lewym pasem z lewym kierunkiem i zmieniając na prawy pas wraz z prawym kierunkiem na wysokości drugiego zjazdu lub też hamować jadąc prawym pasem i wrzucając tylko prawy kierunek zjazdowy. Oczywiście lewy kierunek daje informacje odpowiednio wcześniej, i to ma znaczenie zwłaszcza jak ktoś dojeżdża do rodna większym autem np. busem, dostawczym czy tirem, ponieważ wiadomo wtedy czy zapiąć bieg i jechać czy, spokojnie czekać. Niepotrzebne wyhamowanie do zera dla pewności, że koleś nie pojedzie dalej, wydłuża znacznie czas przejazdu przez rondo to jest jedna strona. Ale dla mnie z drugiej strony brak kierunku zjazdowego gościa na rondzie nie jest informacją pewną, że jedzie on dalej, bo są cebulaki co włączają kierunek w ostatniej sekundzie, jak już praktycznie zjechali. Podobnie z kierunkiem zjazdowym też nie jest to dla mnie informacja pewna, że na pewno zjedzie, bo są tacy, co jadą dalej :P więc wole sobie chwilkę poczekać na kierunek ruchu auta i zobaczyć, co on zrobi żeby być pewnym.


Uważam że kłótnia o używanie lewego kierunku to taka sprzeczka o pietruszkę, osobiście od długiego czasu, na rondzie wybieram to co jest dla mnie korzystniejsze prawnie, bo to ma największe znaczenie. W razie kolizji nie ma racji ten który "lepiej" sygnalizował, a lepszą pozycję ma ten, który był wtedy w lepszej prawnie sytuacji dlatego, też nie używam lewego kierunku, a w godzinach szczytu na zatłoczonych rondach (2 pasmowych bez oznaczenia pasów) zdarza mi się jechać z prawego pasa na 3 zjazd, bo to zawsze ja będę w lepszej sytuacji w razie W.


Jadąc lewym pasem ruchu na dwupasmowym rondzie, kierujący ma często samochód na prawym pasie w martwym puncie, i trzeba się dobrze rozglądać żeby zobaczyć czy jest auto na prawym, czy go nie ma. Dlatego ja zawsze jadąc prawym pasem utrzymuję dystans taki, żeby auto po mojej lewej stronie było całkowicie prze mną, i w razie w mogło zjechać przede mną niezahaczając o mnie (lub też mam wtedy czas na reakcje żeby zwolnić jak jakiś Janusz zdecyduje się zjeżdżać od razu z lewego pasa)

Na rondach 2 pasmowych nie oznakowanych wystarczyło by oznakować pasy wjazdowe i wszystko wtedy odbywało by się bezkolizyjnie (oprócz wymuszeń oczywiście :twisted: )
_________________
:pisze:
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4461
Skąd: Warszawa

Rover 400


Wysłany: Czw Mar 30, 2017 16:39   

I znów się uśmiałem:
http://autokult.pl/28296,...azow-na-rondzie
Niezły mądrala, który nie umie doczytać zdania do końca. :D
Cytat:
Przepisy nie mówią jednoznacznie o jeździe po rondach, natomiast rondo nie jest jednoznacznie skrzyżowaniem, ponieważ nie przecinają się na nim kierunki ruchu dróg do niego dochodzących.

Definicja skrzyżowania z PORD:
Cytat:
skrzyżowanie – przecięcie się w jednym poziomie dróg mających jezdnię, ich połączenie lub rozwidlenie, łącznie z powierzchniami utworzonymi przez takie przecięcia, połączenia lub rozwidlenia; określenie to nie dotyczy przecięcia, połączenia lub rozwidlenia drogi twardej z drogą gruntową, z drogą stanowiącą dojazd do obiektu znajdującego się przy drodze lub z drogą wewnętrzną;

To już nawet nie problem z czytaniem ze zrozumieniem, ale z przeczytaniem zdania do końca...

Aczkolwiek, w podsumowaniu mamy znakomity przykład logicznej implikacji - nawet z fałszywych przesłanek wyszedł prawdziwy wynik. :)

Niesamowite. :)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie XC60, znów MX-5 i silnikowy wózek na zakupy ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG i kilka nieroverków, głównie LPG. ;)
"Dopóki nie skorzystałem z internetu, nie wiedziałem, ze na świecie jest tylu idiotów"
S. Lem
  
 
 
 
prebenny 
Klubowicz





Pomógł: 45 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2137
Skąd: Poznań

Rover 75


Wysłany: Pią Mar 31, 2017 10:18   

:głupek: :bezradny:
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
labbb 



Dołączyła: 18 Maj 2017
Posty: 1




Wysłany: Czw Maj 18, 2017 17:17   

no dobra, skoro rondo trzeba traktować jak zwykłe skrzyżowanie to jadąc prosto nie trzeba tego sygnalizować. I teraz czy prosto to jest (najczęściej) drugim zjazdem, czy krążąc po rondzie, bo to jest jeszcze ta część skrzyżowania z której będziemy skręcać, więc sygnalizujemy tylko to, w którym miejscu zjeżdżamy?
Mnie te kilkanaście lat temu uczyli, że tylko zjazd się sygnalizuje, bo niby gdzie indziej można jechać jak nie w kółko i że tego to się każdy domyśla.
 
 
nanab 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 53




Wysłany: Pią Maj 19, 2017 00:10   

W większości wypadków rondo wygląda tak: zjeżdżamy z niego jada prosto, krążymy skręcając w lewo. Wiec na logikę krążąc na rondzie dajemy lewy kierunkowskaz a zjeżdżamy bez kierunkowskazu.
 
 
luke27 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 187




Wysłany: Pią Maj 19, 2017 08:17   

nanab napisał/a:
W większości wypadków rondo wygląda tak: zjeżdżamy z niego jada prosto, krążymy skręcając w lewo. Wiec na logikę krążąc na rondzie dajemy lewy kierunkowskaz a zjeżdżamy bez kierunkowskazu.

Na logikę i według wytycznych kierunkowskaz używasz zmieniając kierunek jazdy lub pas. Czyli jeśli rondo jest jednopasmowe sygnalizujesz wyjazd z niego, bo poruszając się wewnątrz, poruszasz się cały czas tym samym pasem. Jeśli wielopasmowe to sygnalizujesz zmianę pasa i wyjazd jak wyżej. No chyba, że po alko to wtedy nawet przez środek można przejechać :D :D
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=103158
 
 
Ciufa 
Klubowicz





Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 1994
Skąd: Piekary Śląskie




Wysłany: Pią Maj 19, 2017 09:01   

luke27 napisał/a:
No chyba, że po alko to wtedy nawet przez środek można przejechać

luke27, +1 :mrgreen:
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 49 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1202
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75


Wysłany: Pią Maj 19, 2017 09:03   

:hahaha:
Naprawdę szczerze życzę Wam bezkolizyjnej jazdy. Kodeks drogowy w łapki i czytamy bo...
https://youtu.be/0y4vmT8f494
Nie chciałbym się na kogoś takiego natknąć.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
prebenny 
Klubowicz





Pomógł: 45 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2137
Skąd: Poznań

Rover 75


Wysłany: Pią Maj 19, 2017 09:49   

dzelo23 prawidłowy manewr - kierunkowskaz w lewo i zmiana kierunku w lewo ;) :D
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
j0zek 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 960
Skąd: Przejdź do mapy




Wysłany: Sob Maj 20, 2017 04:58   

nanab napisał/a:
W większości wypadków rondo wygląda tak: zjeżdżamy z niego jada prosto, krążymy skręcając w lewo. Wiec na logikę krążąc na rondzie dajemy lewy kierunkowskaz a zjeżdżamy bez kierunkowskazu.


I przez taka logike sa potem wypadki. Wiec jak sygnalizujesz, w ktory zjazd zjedziesz? Po czym kierowca wjezdzajacy na rondo ma wiedziec, czy jedziesz dalej, czy zjedziesz inpas bedzie wolny? Telepatia? Oczywistym jest, ze na rondzie jedziesz w lewo i odbijasz w prawo/ prosto jak zjezdzasz wirc nie musisz sygnalizowac jazdy po rondzie, bo kazdy to widzi, natomiast sygnalizujesz, kiedy z niego zjezdzasz. Nikt nie bedzie sie skupial i domyslal, w jakiej formie sygnalizujesz jazde i zjazd z ronda i ze wylaczasz sobie kierunkowskaz, gdy zjezdzasz.
_________________
KUPIĘ COŚ
 
 
luke27 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 187




Wysłany: Sob Maj 20, 2017 07:52   

Co do filmiku, to już widziałem taki przypadek na żywo. Z jazdą na wprost też się zetknąłem, prawie wyszło, ale E30 ugrzęzło za szczytem. Tylko kwiatków szkoda :| , takie ładne tam rosły :sad:
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=103158
 
 
nanab 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 53




Wysłany: Sob Maj 20, 2017 11:52   

luke27 napisał/a:
No chyba, że po alko to wtedy nawet przez środek można przejechać

Przy naszym chorym prawie nie można nawet roweru przy 0,1 prowadzić, wiec nie wiem skąd pomysł że wolno takie maniany odwalać :D
j0zek napisał/a:

I przez taka logike sa potem wypadki. Wiec jak sygnalizujesz, w ktory zjazd zjedziesz? Po czym kierowca wjezdzajacy na rondo ma wiedziec, czy jedziesz dalej, czy zjedziesz inpas bedzie wolny? Telepatia? Oczywistym jest, ze na rondzie jedziesz w lewo i odbijasz w prawo/ prosto jak zjezdzasz wirc nie musisz sygnalizowac jazdy po rondzie, bo kazdy to widzi, natomiast sygnalizujesz, kiedy z niego zjezdzasz. Nikt nie bedzie sie skupial i domyslal, w jakiej formie sygnalizujesz jazde i zjazd z ronda i ze wylaczasz sobie kierunkowskaz, gdy zjezdzasz.

Podam graficzne przykłady :)

Jadąc po czerwonej linii jak użyjesz kierunkowskazów? Skręcając w lewo nie dasz kierunku, a potem jadąc prosto włączysz prawy kierunek?
Drugi przykład:

Czy tutaj jadąc prosto dajesz prawy kierunkowskaz? A jadąc w lewo nie dajesz kierunkowskazu?
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 317 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6177
Skąd: Czempiń/Poznań




Wysłany: Sob Maj 20, 2017 12:38   

nanab napisał/a:
Przy naszym chorym prawie nie można nawet roweru przy 0,1 prowadzić, wiec nie wiem skąd pomysł że wolno takie maniany odwalać
Nie powielaj bzdur w Polsce dopuszcza sie prowadzenie pojazdu do 0,19 promila od 0,20 jest to wykroczenie http://www.alkohit.pl/e/pl/limity.html
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Możliwość jazdy bez prawa jazdy dla osób 18-
kierowcazlbn Prawo i ubezpieczenia 3 Pon Mar 13, 2017 07:42
maciej
Brak nowych postów przeterminowane prawo jazdy
tolik Prawo i ubezpieczenia 37 Pią Lut 01, 2013 19:04
tolik
Brak nowych postów Zatrzymane prawo jazdy za.....
PawelSki99 Prawo i ubezpieczenia 23 Sro Maj 16, 2012 14:04
Pływak
Brak nowych postów [Inne] prawo jazdy
zgubione/skradzione
witgut Prawo i ubezpieczenia 4 Czw Paź 08, 2009 21:59
zetes
Brak nowych postów Wymiana prawa jazdy
Wojtek Prawo i ubezpieczenia 2 Sob Lut 02, 2008 21:59
piotrek79



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink