Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75/ZT] - TOAF Diagnostic Tool
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75/ZT] - TOAF Diagnostic Tool

Temat dotyczący programu TOAF, narzędzia diagnostycznego dla samochodów marki Rover 75/MG ZT
Autor Wiadomość
YOBACK 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2016
Posty: 170
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Lip 09, 2017 22:21   

Dzisiaj próbowałem podłączyć się do mojego MG przez INPĘ, i TOAF połączył się tylko ze sterownikiem silnika oraz z poduszkami.

MG ZT 190 2001r manual.

Mam kabel "K+DCAN USB INTERFACE (INPA COMPATIBLE)"
Miał ktoś taki przypadek?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lip 09, 2017 22:21   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Lip 09, 2017 22:41   

Sprawdź czy masz zmostkowane piny 7-8. Jak nie to je zlutuj.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Lip 11, 2017 14:22   

I powinien jeszcze z ABSem :)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
YOBACK 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2016
Posty: 170
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Lip 11, 2017 19:47   

Dzięki za podpowiedzi. Myślałem, że jak jest INPA to nie trzeba przerabiać ;d

Jeszcze jedno pytanko. Da się w jakikolwiek sposób sprawdzić przebieg w sterowniku silnika? Bo w całej budzie się zgadza 94tyś, ale chciałem jeszcze silnik sprawdzić ale toaf nie pokazuje w sterowniku. W jakiejś pamięci on zapisuje? Jak się go wyjmie na stół i wylutuje pamięci to można odczytać? Ktoś próbował?


EW. są jakieś sposoby sprawdzenia czy to jest oryginalny silnik czy zmieniany? Może gdzieś jest wybity VIN, na jakichś elementach w silniku?
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1055



Wysłany: Wto Lip 11, 2017 20:29   

Skoro w EWSie bedzie taki sam nr VIN jak na budzie, oraz taki sam jak w sterowniku silnika to jest duza doza prawdopodobienstwa ze przebieg z EWS'a jest wlasnie taki sam jak w sterowniku silnika.
Niestety nie udalo mi sie odczytac przebiegu ze sterownika silnika lub nie potrafie tego zdekodowac odpowiednio. Jedyne co mi wychodzilo to przebiegi na granicy 500- 800 tys km ;] wiec uznalem ze to malo realne ;]
A czy silnik jest oryginalny.. hm.. jezeli buda ma 94 tys km.. to chyba nikt silnika nie zmienial :)
Chociaz ostatnio widzialem ZT 190 z przebiegiem 125 tys km w ktorym to napinacz paska rozrzadu wyszedl bokiem ;]
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
ARTUR1983 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 177

Rover 75

Wysłany: Czw Lip 13, 2017 17:17   

Chciałbym dołożyć czujnik deszczu czy da się to zrobić toafem? Ktoś może już próbował?
 
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1055



Wysłany: Czw Lip 13, 2017 17:53   

ARTUR1983 napisał/a:
czy da się to zrobić toafem?

tak
ARTUR1983 napisał/a:
Ktoś może już próbował?

tak
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Lip 14, 2017 13:22   

Przydałaby się jeszcze tylko manetka ;)

[ Dodano: Pią Lip 14, 2017 13:22 ]
Mój post wprowadził w błąd. Manetki są takie same dla wersji z czy bez czujnika. Jedyna różnica pomiędzy manetkami to wersja sedan/kombi, gdzie obracając manetkę włącza się tylną wycieraczkę. Żeby doposażyć auto w czujnik deszczu należy:

- zmienić szybę czołową
- zamontować za lusterkiem bocznym czujnik deszczu
- zakodować opcję w module komfortu

- ew. pociągnąć wiązkę za lusterkiem

Wiązka ma 4 przewody. Więc jakby ktoś chciał podłączyć, a nie miałby owej wiązki to:

czujnik deszczu złącze 4 pinowe

pin 1 - 12v z puszki bezpieczeników pasażera, bezpiecznik nr 12 (10A)
pin 2 - masa, z drugiego od góry punktu masowego (okolice prawej nogi pasażera w wersji LHD) ;)
pin 3 - BCU środkowa wtyczka pin 18
pin 4 - silnik wycieraczek (kostka na podszybiu, pin 4)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Lip 14, 2017 15:25   

MaReK a wiesz, od której strony w czujniku deszczu liczyć piny?
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Lip 14, 2017 16:12   

Wydaje mi się, że niemal każdy moduł BMW ma na sobie napisane gdzie jest 1 pin.
Gdyby tak nie było, mogę pomóc tylko szkicem fotki z RAVE'a.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Lip 14, 2017 22:05   

MaReK napisał/a:
zamontować za lusterkiem bocznym czujnik deszczu


Tu poprawię, ze chodzi o lusterko wsteczne wewnątrz auta montowane na przedniej szybie
_________________
75 Red Edition
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Lip 14, 2017 22:19   

longer86 napisał/a:
Tu poprawię, ze chodzi o lusterko wsteczne wewnątrz auta montowane na przedniej szybie

Oczywiście, że tak ;)
Pisząc posta, wyprogramowywałem z BMW E90 opcję zjeżdżania w dół lusterka bocznego ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1001
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Sob Lip 15, 2017 08:49   

MaReK napisał/a:

Pisząc posta, wyprogramowywałem z BMW E90 opcję zjeżdżania w dół lusterka bocznego ;)


Czyli to będzie za niedługo u nas :P :P :P ??
_________________
:pisze:
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10891
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Lip 15, 2017 09:30   

Jak sobie przełożysz lusterka i wiązki
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Sob Lip 15, 2017 09:37   

...i moduł pamięci foteli. :P
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Lip 15, 2017 18:54   

W BMW nie ma to nic wspólnego ze sobą ;P
Tam jest FRM i on steruje wszystkim w aucie. To takie mocno zaawansowane BCU wraz z LSM :)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
MD 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Sro Lip 19, 2017 21:37   

Ostatnio wymieniałem termostat. Pomagał mi wujek, który nie miał zbytnio wyczucia w rękach. Wyrwał linkę z serwo trakcji tak, że oplot wyskoczył i parę innych. Oplot poprawiony, wnętrze serwa przez klapę rewizyjną jest ok, pod palcem normalnie pracuje.

Niestety, kontrola trakcji z niewiadomych mi powodów kompletnie nie działa. TOAF pokazuje wyłącznie jeden błąd, którego nie da się usunąć - po skasowaniu wraca z tym samym stanem licznika.



Sprawdzałem bezpieczniki pod maską - bo już ciemno było i tylko je - czy wszystkie są ok. Żaden nie był spalony. Linka na przepustnicy jest dobrze ułożona, oplot w serwie siedzi poprawnie, wszystkie wtyczki spięte.

Co może być nie tak? Od czego zacząć poszukiwania?

Druga sprawa - mimo zmostkowania pinów 7 i 8 na kablu INPA, TOAF nie łączy się z moim 2.0 KV6. Problem leży w złączu OBD w aucie? W sensie styki lub przewody do niego biegnące?
_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1055



Wysłany: Sro Lip 19, 2017 22:45   

28 -Drosselklappen-Potentiometer (ADS-Teil)

Mniej wiecej znaczy to tyle : błąd potencjometru przepustnicy

Cytat:
Druga sprawa - mimo zmostkowania pinów 7 i 8 na kablu INPA, TOAF nie łączy się z moim 2.0 KV6. Problem leży w złączu OBD w aucie? W sensie styki lub przewody do niego biegnące?

A z poduchami sie łączy ? jezeli tez nie to problem jest gdzies w OBD jezeli sie laczy to albo cos ze sterownikiem albo cos z kablem.. albo z programem :)
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
MD 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Czw Lip 20, 2017 00:08   

marcin.misek, ah. Czyli na pierwszy ogień idą wtyczki przy przepustnicy. Cóż, dzięki, mistrzu. :D

Co do gniazda - ani silnik, ani poduchy. Muszę więc rozebrać osłonę i sprawdzić co i jak z gniazdem. Kiedyś było ono wpadnięte do środka i Dzieju mi je naprostowywał. Możliwe, że przy okazji coś się obruszyło.
_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Lip 20, 2017 00:39   

marcin.misek napisał/a:
28 -Drosselklappen-Potentiometer (ADS-Teil)

Mniej wiecej znaczy to tyle : błąd potencjometru przepustnicy

Ty nie czaruj, tylko weź to pozbieraj do kupy, dorzućmy do plików językowych te błędy, których nie ma. Jak to się stało, że nam tyle umknęło :D ?

MD napisał/a:
Możliwe, że przy okazji coś się obruszyło.

Weź szpikulec, zegnij mocniej te piny, tak aby wchodząca wtyczka miała lepszy kontakt na całej powierzchni. Możesz też w interfejsie delikatnie porozginać piny. Górny rząd od dolnego. Na koniec kup kontakt w spray'u i spryskaj gniazdo.

ABS nie pracuje na pinie 7 ?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Toaf Tool Chip Tuning - CDT -> CDTI
MATRIXorg Rover serii 75, MG ZT 21 Pon Lut 25, 2019 12:33
MaReK
Brak nowych postów [MG ZT CDTI 2.0 ]PODNIESIENIE MOCY PROGRAMEM TOAF TOOL
88Belfegor Rover serii 75, MG ZT 1 Czw Sty 27, 2022 22:12
MaReK
Brak nowych postów [R75]TOAF
grota10 Rover serii 75, MG ZT 6 Sro Sie 09, 2023 20:16
marcin.misek
Brak nowych postów [R75]Toaf
Dargor Rover serii 75, MG ZT 4 Sob Gru 09, 2017 21:06
Dargor
Brak nowych postów [R75] Pomoc z Toaf'em
itemek48 Rover serii 75, MG ZT 34 Sro Mar 23, 2022 23:58
MaReK



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink