Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lut 2016 Posty: 170 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Wto Lip 11, 2017 19:47
Dzięki za podpowiedzi. Myślałem, że jak jest INPA to nie trzeba przerabiać
Jeszcze jedno pytanko. Da się w jakikolwiek sposób sprawdzić przebieg w sterowniku silnika? Bo w całej budzie się zgadza 94tyś, ale chciałem jeszcze silnik sprawdzić ale toaf nie pokazuje w sterowniku. W jakiejś pamięci on zapisuje? Jak się go wyjmie na stół i wylutuje pamięci to można odczytać? Ktoś próbował?
EW. są jakieś sposoby sprawdzenia czy to jest oryginalny silnik czy zmieniany? Może gdzieś jest wybity VIN, na jakichś elementach w silniku?
Skoro w EWSie bedzie taki sam nr VIN jak na budzie, oraz taki sam jak w sterowniku silnika to jest duza doza prawdopodobienstwa ze przebieg z EWS'a jest wlasnie taki sam jak w sterowniku silnika.
Niestety nie udalo mi sie odczytac przebiegu ze sterownika silnika lub nie potrafie tego zdekodowac odpowiednio. Jedyne co mi wychodzilo to przebiegi na granicy 500- 800 tys km wiec uznalem ze to malo realne
A czy silnik jest oryginalny.. hm.. jezeli buda ma 94 tys km.. to chyba nikt silnika nie zmienial
Chociaz ostatnio widzialem ZT 190 z przebiegiem 125 tys km w ktorym to napinacz paska rozrzadu wyszedl bokiem
[ Dodano: Pią Lip 14, 2017 13:22 ]
Mój post wprowadził w błąd. Manetki są takie same dla wersji z czy bez czujnika. Jedyna różnica pomiędzy manetkami to wersja sedan/kombi, gdzie obracając manetkę włącza się tylną wycieraczkę. Żeby doposażyć auto w czujnik deszczu należy:
- zmienić szybę czołową
- zamontować za lusterkiem bocznym czujnik deszczu
- zakodować opcję w module komfortu
- ew. pociągnąć wiązkę za lusterkiem
Wiązka ma 4 przewody. Więc jakby ktoś chciał podłączyć, a nie miałby owej wiązki to:
czujnik deszczu złącze 4 pinowe
pin 1 - 12v z puszki bezpieczeników pasażera, bezpiecznik nr 12 (10A)
pin 2 - masa, z drugiego od góry punktu masowego (okolice prawej nogi pasażera w wersji LHD)
pin 3 - BCU środkowa wtyczka pin 18
pin 4 - silnik wycieraczek (kostka na podszybiu, pin 4)
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Ostatnio wymieniałem termostat. Pomagał mi wujek, który nie miał zbytnio wyczucia w rękach. Wyrwał linkę z serwo trakcji tak, że oplot wyskoczył i parę innych. Oplot poprawiony, wnętrze serwa przez klapę rewizyjną jest ok, pod palcem normalnie pracuje.
Niestety, kontrola trakcji z niewiadomych mi powodów kompletnie nie działa. TOAF pokazuje wyłącznie jeden błąd, którego nie da się usunąć - po skasowaniu wraca z tym samym stanem licznika.
Sprawdzałem bezpieczniki pod maską - bo już ciemno było i tylko je - czy wszystkie są ok. Żaden nie był spalony. Linka na przepustnicy jest dobrze ułożona, oplot w serwie siedzi poprawnie, wszystkie wtyczki spięte.
Co może być nie tak? Od czego zacząć poszukiwania?
Druga sprawa - mimo zmostkowania pinów 7 i 8 na kablu INPA, TOAF nie łączy się z moim 2.0 KV6. Problem leży w złączu OBD w aucie? W sensie styki lub przewody do niego biegnące?
Mniej wiecej znaczy to tyle : błąd potencjometru przepustnicy
Cytat:
Druga sprawa - mimo zmostkowania pinów 7 i 8 na kablu INPA, TOAF nie łączy się z moim 2.0 KV6. Problem leży w złączu OBD w aucie? W sensie styki lub przewody do niego biegnące?
A z poduchami sie łączy ? jezeli tez nie to problem jest gdzies w OBD jezeli sie laczy to albo cos ze sterownikiem albo cos z kablem.. albo z programem
marcin.misek, ah. Czyli na pierwszy ogień idą wtyczki przy przepustnicy. Cóż, dzięki, mistrzu.
Co do gniazda - ani silnik, ani poduchy. Muszę więc rozebrać osłonę i sprawdzić co i jak z gniazdem. Kiedyś było ono wpadnięte do środka i Dzieju mi je naprostowywał. Możliwe, że przy okazji coś się obruszyło.
Mniej wiecej znaczy to tyle : błąd potencjometru przepustnicy
Ty nie czaruj, tylko weź to pozbieraj do kupy, dorzućmy do plików językowych te błędy, których nie ma. Jak to się stało, że nam tyle umknęło ?
MD napisał/a:
Możliwe, że przy okazji coś się obruszyło.
Weź szpikulec, zegnij mocniej te piny, tak aby wchodząca wtyczka miała lepszy kontakt na całej powierzchni. Możesz też w interfejsie delikatnie porozginać piny. Górny rząd od dolnego. Na koniec kup kontakt w spray'u i spryskaj gniazdo.
ABS nie pracuje na pinie 7 ?
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum