Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] rurka ze zdjęcia co to jest ??? PILNIE POTRZEBNA POMOC
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] rurka ze zdjęcia co to jest ??? PILNIE POTRZEBNA POMOC
Autor Wiadomość
Cichy1991 




Dołączył: 01 Lip 2017
Posty: 5
Skąd: Nowe Proboszczewice



  Wysłany: Sro Paź 18, 2017 16:01   [R75] rurka ze zdjęcia co to jest ??? PILNIE POTRZEBNA POMOC
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam,
jak w opisie co to za rurka ze zdjęcia ??
Ostatnio otworzyłem maskę auta na zapalonym silniki i zobaczyłem dymek wydobywający z pod osłony silnika po zdjęciu zobaczyłem ze trójnik który łączy ową rurkę jest pęknięty zrobiłem to na szybko ale nie lubię jak coś jest nie tak w aucie.. Liczę na szybką pomoc z góry dziękuje ...
Pozdrawiam :) [..]
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Paź 18, 2017 16:01   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1055



Wysłany: Sro Paź 18, 2017 16:08   

Cichy1991 napisał/a:
co to za rurka

O ta : https://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-LLH102660
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
Cichy1991 




Dołączył: 01 Lip 2017
Posty: 5
Skąd: Nowe Proboszczewice



Wysłany: Czw Paź 19, 2017 10:59   

Co ona ma za zadanie jeśli można wiedzieć
 
 
MD 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Czw Paź 19, 2017 11:02   

Cichy1991, to są przewody podciśnienia. Masz trzy takie, pająk na kolektorze (ten z trójnikiem właśnie) i dwa mniejsze obok. Uważaj jak się z nimi obchodzisz, bo przez olej oraz temperaturę plastik staje się kruchy. Wówczas łatwo je połamać.
_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Paź 19, 2017 14:08   

Cichy1991 napisał/a:
Co ona ma za zadanie jeśli można wiedzieć
to jest tzw. odma ,przewody spełniają różne funkcje w zależności od pracy silnika. W warunkach dużego podciśnienia w dolocie za przepustnicą , gdy przepustnica jest zamknięta ( bieg jałowy, hamowanie silnikiem ), cienki przewód którego wyjście jest za przepustnicą odpowietrza skrzynię korbową a gruby w tym czasie doprowadza świeże powietrze do skrzyni z przed zamkniętej przepustnicy.W warunkach niskiego podciśnienia w kolektorze ( przyspieszania, pełne otwarcie przepustnicy ) gazy ze skrzyni dzięki wyższemu ciśnieniu przepływają do kolektora do czasu spadku ciśnienia w skrzyni korbowej i wtedy znowu jest ona zasilana w świeże powietrze.I tak powietrze-gazy przepływają w górę i w dół .
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Cichy1991 




Dołączył: 01 Lip 2017
Posty: 5
Skąd: Nowe Proboszczewice



Wysłany: Czw Paź 19, 2017 14:49   

Dzięki bardzo wszystkim za pomoc ! :) pozdrawiam
 
 
obcy 



Dołączył: 17 Kwi 2018
Posty: 4



Wysłany: Pon Cze 03, 2019 10:57   

Cześć.
Ma ktoś może schemat/zdjęcia podłączenia tych przewodów, w zasadzie tych cieńszych?
Auto trafiło do mechanika na wymianę termostatu i nie wie jak te cienkie przewody z powrotem podłączyć, a część z nich skruszyła mu się w dłoniach ze starości.
 
 
tommasino 
Moderator




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 472
Skąd: Rzeszów

MG ZT

Wysłany: Pon Cze 03, 2019 11:32   

obcy, zmień mechanika, skoro nie wie skąd wyjął te przewody.

Wygogluj KV6 vac pipes i otrzymasz pełno wyników ze zdjęćmi jak te przewody są zamontowane.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
obcy 



Dołączył: 17 Kwi 2018
Posty: 4



Wysłany: Pon Cze 03, 2019 12:29   

Dzięki za namiary.
Co do mechanika, jedyny który chciał mi auto dotykać w dodatku sąsiad :) a nie miałem czasu szukać w piątek po 17 jak auto zgubiło cały płyn :)
 
 
MD 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 03, 2019 18:34   

obcy, skoro nie będąc mechanikiem z wykształcenia ani się na tym specjalnie nie znając, byłem w stanie wymienić termostat czy zająć się elektroniką/elektryką w tym aucie, to raczej nie jest to inżynieria rakietowa. Mechanicy przeginają. Przyzwyczajeni są do klepania 4 schematów popularnych marek, a reszta niet albo karna cena usługi 200% za ufo.

Jeżeli te wężyki się rozsypały, to można spróbować zrobić jakieś w zamian z uniwersalnych elastycznych. Sam miałem tę największą rurkę pękniętą przy trójniku i ostatnio to naprawiałem.

Wszystkie otwory na te rurki odmy są widoczne oprócz jednej, która jest nieco pod kolektorem (pod VISami). Do tego otworu trafia "pająk" z trójnikiem (ten większy). Druga odnoga idzie do przedniej głowicy, trzecia (ta odchodząca pod kątem prostym) do przepustnicy. Pozostałe otworki wręcz rzucają się w oczy.
_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
 
 
tommasino 
Moderator




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 472
Skąd: Rzeszów

MG ZT

Wysłany: Pon Cze 03, 2019 21:45   

MD, ty zdolny chłopak jesteś :mrgreen:

Wielu mechaników na sam widok silnika ucieka gdzie pieprz rośnie.

Gaziarz po dzień dzisiejszy przeklina dzień w którym musiał zdejmować naście razy kolektor, bo gdzieś mu wtryskiwacz wystawał i kolektor nie dochodził. Zrobić zrobił i mógłby to teraz zrobić z zamkniętymi oczami. Dla mnie to pestka :mrgreen: , ale mechaniory niestety leniwe, więc też niekiedy z tego lenistwa rzeźba powstaje, coś się połamie, czegoś się nie zmieni, itp. itd.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
obcy 



Dołączył: 17 Kwi 2018
Posty: 4



Wysłany: Pon Cze 03, 2019 22:17   

Dzięki za informacje.
Tez trochę dłubie przy autach ale tu się balem ściągania kolektora. Te rurki z racji wieku i temperatur pękają, do tego poprawiam po poprzednim właścicielu. Te grubsza rurkę odmy wymieniłem sobie sam tylko to gniazdo w pokrywie mam do wymiany ale to prawie 100 z wysyłką - musi poczekać.
Teraz odpadła zaślepka z tylnej listwy wtryskowej, bo rozpadła się :)) przy wyciąganiu tej blaszki i muszę szukać kolejnej rzeczy.

Poprawione litery :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Potrzebna Wasza pomoc.....
jak zresetować komputer w aucie po wymianie oleju!!!!!?????
tommon Rover serii 75, MG ZT 7 Czw Kwi 24, 2008 23:45
piter34
Brak nowych postów [R75] Potrzebna pomoc w znalezieniu zamka
oparek Rover serii 75, MG ZT 12 Nie Lip 10, 2011 20:48
Pieta
Brak nowych postów [MG ZT-T 190] VIS naprawa lub wymiana, Potrzebna Pomoc
melo102 Rover serii 75, MG ZT 4 Wto Paź 25, 2022 15:06
tommasino
Brak nowych postów [R75] Błąd P1471 - Potrzebna Pomoc ( Po Diagnozie )
piotrek250 Rover serii 75, MG ZT 19 Wto Lip 15, 2014 15:40
dzieju
Brak nowych postów [R75 1.8T] Problemy z chłodnicą - potrzebna pomoc - Poznań
marquezzz Rover serii 75, MG ZT 2 Pon Kwi 11, 2016 13:09
marquezzz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink