Forum Klubu ROVERki.pl :: [MGF] Własna pompka do zawieszenia
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MGF] Własna pompka do zawieszenia
Autor Wiadomość
fanatyk1 



Dołączył: 27 Maj 2017
Posty: 39



Wysłany: Pon Cze 18, 2018 23:51   [MGF] Własna pompka do zawieszenia
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000

Witam, wiem że temat już kilka razy poruszany na forum, ale dość stare posty z przed kilku lat. Planuje zrobić prowizoryczną pompkę do zawieszenia. Posiadam

http://allegro.pl/rozpier...13-b7eb2d502207

i zamierzam do tego zakuć odpowiedni przewód i dopompować zawieszenie.

Moje pytanie i problem to drugą końcówkę przewodu (tą którą wkręca się do przewodów w aucie) nie wiem jak dobrać jaki tam będzie otwór?//
czy chodzi o coś takiego?
http://allegro.pl/przedlu...0.html#imglayer
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Cze 18, 2018 23:51   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Malignus 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 560
Skąd: Wrocław

MG TF

Wysłany: Wto Cze 19, 2018 00:13   

29.06 jestem we Wroclawiu.Jesli chcesz moge wtedy zrobic zdjecie koncowki pompki.Na dzien dzisiejszy niewiele pamietam.Zakladalo sie,wlewalo plyn i dymalo poki autko nie wstalo.Mam jeszcze pytanie odnosnie zawieszenia u Ciebie.Oklaplo powoli czy szybko np.przez noc.Czy zauwazyles jakies wycieki?Bo moga tez byc uszkodzone membrany w gruszkach.Znalem takiego "miszcza" ktory pompowal auto powietrzem z kompresora....
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10884
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Cze 19, 2018 16:52   

tak na prawdę tylko końcówki potrzebujesz, a;e ta którą pokazałeś nie będzie najwygdniejsza.
Taka:
http://allegro.pl/artus-p...7152887724.html
sprawdzi się znacznie lepiej.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
fanatyk1 



Dołączył: 27 Maj 2017
Posty: 39



Wysłany: Wto Cze 19, 2018 18:04   

Koledzy a gdybym kupił np taka smarownice ?

http://allegro.pl/smarown...7336177253.html
niby ma do 70 bar wystarczyłaby ?? ? i wkręciłbym taką końcówkę ?

http://allegro.pl/artus-p...7152887724.html

czy trzeba to jakoś przerabiać?
 
 
Malignus 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 560
Skąd: Wrocław

MG TF

Wysłany: Wto Cze 19, 2018 19:21   

Relatywnie pompka u mnie jest podobnej konstrukcji tyle ze z manometrem plus dlugi przewod z koncowka.Ale zapewne budowa była podyktowana wygoda.Podczas pompowania i tak patrzyłem na odleglosc od srodka kola do rantu błotnika.Teraz już nie pamiętam jaki był nastaw fabryczny.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
fanatyk1 



Dołączył: 27 Maj 2017
Posty: 39



Wysłany: Wto Cze 19, 2018 19:58   

Tak wyglądają te wężyki w aucie.

https://zapodaj.net/b24931cb2cfee.jpg.html

Czyli co kupuje smarownice + tą końcówkę którą kolega wysłał i dam radę ją nałożyć na ten fabryczny wąż od smarownicy? czy to trzeba jakoś specjalnie zakuć taki wąż? i dorobić końcówki???
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10884
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Cze 19, 2018 22:41   

Tawotnica chyba nie ma zaworu zwrotnego, dlatego nie do konca sie sprawdzi, nawet jesli cisnienie to nie problem.
Koncowki smarownicy mają gwint M10x1 a przedluzka M8x0.75 więc I tak bedzie trzeba kombinować jak to połączyć. Jak pamiętam testy mojej pompki, to cisnieniomierz sie w ogóle nie przydał, bo jak napompowalismy tyle ciśnienia ile trzeba, to wyglądało jak na szczudlach...
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
mar15ek 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Maj 2010
Posty: 47
Skąd: Ostrzeszów

MG MGF

Wysłany: Wto Cze 19, 2018 23:48   

U mnie towotnica zdaje doskonale egzamin. Dorobiłem tylko długi wężyk żeby było w miarę wygodnie pompować. Końcówka jest u mnie taka jak na standardowy wentyl w kole. Trzeba tylko wyłamać bolec w środku żeby nie wciskał zaworka. Wtedy zaworek na końcówce przy aucie nie wypuszcza płynu na zewnątrz a pompując ciśnienie wpycha płyn do układu.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10884
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Cze 20, 2018 00:46   

nie lepiej dać zaworek zwrotny?... najlepiej z możliwością otwarcia tak jak w prawdziwych pompkach, żeby można było spuścić ewentualnie nadmiar lub wymienić płyn...
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
fanatyk1 



Dołączył: 27 Maj 2017
Posty: 39



Wysłany: Czw Cze 21, 2018 21:19   

Koledzy, smarownica już jest, przewód poszedł do zakucia na jutro będzie.
Na jedną stronę litr denaturatu i litr płynu chłodniczego wystarczy???
 
 
Malignus 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 560
Skąd: Wrocław

MG TF

Wysłany: Czw Cze 21, 2018 21:32   

Mi wystarczalo około 300 ml oryginalnego plynu aby postawić auto.Oczywiscie na strone i mocno uglebione.Standardowy nastaw to 368 mm +/- 10% od srodka kola do błotnika.Ale wtedy MGF wygląda jak na szczudłach.Mozesz podpompować ciut nizej.Tez nie będzie tragedii.Abys tylko nie pompowal plynem do hydro Citroena.Zje Ci membrany w gruchach.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
fanatyk1 



Dołączył: 27 Maj 2017
Posty: 39



Wysłany: Pią Cze 22, 2018 21:32   

Kupiłem taka pompkę a w sumie to smarownice

https://zapodaj.net/0b41df160ad46.jpg.html

i wszyscy mi mówią że to 40 barów nie ma szans wbić

do tego kupiłem taką końcówkę
https://zapodaj.net/47d5addb39439.jpg.html

obetnę koncówke z jednej strony i na opasce złapie tą końcówkę wytrzyma czy trzeba do zakuć ?? ? (byłem zakuć ale stwierdzi w jednym sklepie ze nie dadzą rady) da się bez czy wyrzuci przy takim ciśnieniu ?? ?

Co do płynu mam 1L dentaturatu + 1L Kulera (czerwonego) wymieszać będzie?
 
 
Malignus 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 560
Skąd: Wrocław

MG TF

Wysłany: Pią Cze 22, 2018 22:21   

Nie patrz na bary.Tylko na podniesienie auta,ale to wyjdzie w praktyce.Mierz odleglosc od centra kola do błotnika.Bary to w tym momencie wartość umowna.Nie podpowiem Ci czy zakuc czy nie.W sumie już budowę pompki nie pamiętam.Ale 29 umówiony jestem z MGF z Wro na podniesienie auta.Jesli nie dasz sobie rady to wszelkie zdjęcia podesle
I masz MGF w relatywnie rzadkim malowaniu,pasy plus boczne z napisami.Ze dwa lub trzy razy widziałem w UK.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
fanatyk1 



Dołączył: 27 Maj 2017
Posty: 39



Wysłany: Pią Cze 22, 2018 22:34   

Jutro będę próbował, mam nadzieje że się uda, postaram się napompować tyle ile jest po prawej stronie bo uważam że jest idealnie i zglebiony maksymalnie mi odpowiada. Mówisz że tylko dwa ? rozumiem ze to jego atut, i że się podoba taka wersja? :D
 
 
Malignus 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 560
Skąd: Wrocław

MG TF

Wysłany: Pią Cze 22, 2018 23:01   

Była rzadko spotykana.Widzialem kilka razy wlasnie w takiej konfiguracji.Cos podpadala pod wersje sprint ze względu na felunek ale pasy i boczne nalepki stawialy ja w innym swietle.Nie jestem w stanie powiedzieć jaka to wersja.Zreszta nawalony John często wkladal w MGF i TF to co znalazł w hali produkcyjnej ;)
Troche to podobne do produkcji CWS m111.Kazdy egzemplarz był lekko inny :razz:
i pamiętaj o przesmarowaniu kalamitek.Temat przerabiałem i wiem ze pomaga.Szukaj od gory na wachaczach.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10884
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Cze 22, 2018 23:39   

Z tą końcówką to sobie zartujesz...?
Przy 20 barach nie będzie się trzymać na wentylku.
Kup przedłużke do bliźniaków I wtedy wystarczy dorobić mufke z redukcją z jednej strony M10x1 a z drugiej M8x0,75 I to polaczysz bezpiecznie.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
fanatyk1 



Dołączył: 27 Maj 2017
Posty: 39



Wysłany: Sob Cze 23, 2018 00:18   

sTERYD napisał/a:
Z tą końcówką to sobie zartujesz...?
Przy 20 barach nie będzie się trzymać na wentylku.
Kup przedłużke do bliźniaków I wtedy wystarczy dorobić mufke z redukcją z jednej strony M10x1 a z drugiej M8x0,75 I to polaczysz bezpiecznie.


Dorobić mufkę?? coś konkretniej kolego. Jestem zupełnie zielony w tych sprawach jaką mufkę??? jak dorobić??
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10884
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Cze 23, 2018 00:54   

mufka, czyli rurka z gwintem w środku. W tym przypadku dwa różne gwinty z dwóch końców.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
fanatyk1 



Dołączył: 27 Maj 2017
Posty: 39



Wysłany: Sob Cze 23, 2018 13:18   

Udało się, wszystko wytrzymało, co prawda tryskało ze smarownicy na wszystkie strony ale podniosło na taka wysokość jak chciałem. Teraz pytanko skoro opadło, to samo z siebie raczej nieprawodpodobne? jak sprawdzić i zdiagnozować gdzie jest wyciek??? jakiś płyn wprowadzić albo napsikać po przewodach???

jeśli jest coś uszkodzone po jakim czasie opadnie ponownie ?? ?
 
 
Malignus 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 560
Skąd: Wrocław

MG TF

Wysłany: Sob Cze 23, 2018 22:30   

Wedle instrukcji należy sprawdzać napompowanie MGF co dwa lata.Jesli opadlo to zależy w jakim czasie i na jaka wysokość.U mojego Taty w ciągu 2ch lat opadl MGF o 10mm.Wiec można zalozyc ze w normie.Mysle ze musisz poszukać recznie gdzie jest jakiś wyciek,przy gruszkach,laczeniach etc.Ale zastanawia mnie dlaczego jedna strona u Ciebie opadla i i czemu tak mocno.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG-MGF]Pompowanie zawieszenia
ZbyszekMGF1998 MGF i MG TF 8 Pon Cze 10, 2019 07:29
ZbyszekMGF1998
Brak nowych postów [Mgf] Pompowanie zawieszenia
treblamarian MGF i MG TF 1 Nie Lip 21, 2019 18:58
Lars
Brak nowych postów [MGf] Naprawa zawieszenia
hedgard1 MGF i MG TF 3 Wto Lis 15, 2016 23:59
flapjck1
Brak nowych postów [MG MGF]Rozpórka zawieszenia
GOLY94 MGF i MG TF 1 Czw Paź 10, 2013 22:07
damcio
Brak nowych postów [MG MGF] Naprawa zawieszenia w MG MGF
19alhambra MGF i MG TF 3 Nie Maj 05, 2013 21:23
flapjck1



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink