Forum Klubu ROVERki.pl :: Jazda samochodem i rozmowa przez telefon
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Jazda samochodem i rozmowa przez telefon
Autor Wiadomość
aston 



Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 64



Wysłany: Czw Sie 02, 2018 10:20   Jazda samochodem i rozmowa przez telefon

Chciałem się upewnić, bo nie jest to dla mnie do końca jasne. Mandat grozi za jazdę samochodem i rozmowę przez telefon, z wykorzystaniem jednej ręki - czyli ze słuchawką przy uchu? W każdej innej sytuacji, mandat nie grozi?
_________________
https://forum.roverki.eu
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sie 02, 2018 10:20   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4493
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Sie 02, 2018 11:22   

Art. 45 PORD:
2. Kierującemu pojazdem zabrania się:
1) korzystania podczas jazdy z telefonu wymagającego trzymania słuchawki lub mikrofonu w ręku;

Czyli nie tylko rozmawiania, ale jakiegokolwiek używania 'w ręku' (czytanie SMS, czy nawet sprawdzanie godziny.

Zestawy BT, słuchawki itp jest dozwolone.

Również użycie w czasie postoju, ale warto pamiętać, że stanięcie na światłach jest uznawane za bycie 'podczas jazdy':
http://prawo.gazetaprawna...y-kierowca.html
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie SzkodnikB, znów MX-5 i dwa silnikowe wózki na zakupy ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
 
Zigg 
Klubowicz





Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Maj 2007
Posty: 92
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Sie 02, 2018 11:44   

Jest to ciekawa sytuacja.
Telefonu trzymać nie można, natomiast spożywanie posiłku w czasie jazdy jest dozwolone.
Więc - chodzi tu o wolną rękę czy rozproszoną uwagę?
Jedno wyklucza drugie.
Co sądzicie ? :)
_________________
R25 + Freelander I 2,5 V6
 
 
pietka 




Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 73
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Sie 02, 2018 13:01   

Moim zdaniem logika jest taka, że o ile ktoś lub pije używając ręki, która normalnie powinna służyć do kierowania, wówczas jest to mniejszy kaliber przestępstwa niż używanie komórki. No głupio wystawić mandat, za używanie ręki do jedzenia, za komórkę lepiej to brzmi.
Nie uciekniemy od używania komórek, trzeba to więc cywilizować. Zestaw na bluetooth to spoko opcja, opcjonalnie zestaw z uchwytem z przyssawką do szyby, też jest dobrą opcja, bo komórka jest trzymana przez uchwyt a nie przez rękę. Prawo nie jest więc łamane.
Jeżeli chodzi o uchwyty, które pełnią rolę ręki, to tutaj https://www.izigsm.pl/skl...amochodowy.html można takowe znaleźć: https://www.izigsm.pl/skl...amochodowy.html
Ostatnio zmieniony przez pietka Pią Sie 03, 2018 09:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4493
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Sie 02, 2018 13:19   

Zigg, widziałem gdzieś badania, że rozmowa przez komórkę rozprasza bardziej niż rozmowa z osobami w aucie, więc tu chyba jest połączenie dwóch czynników - rozproszenia i dodatkowo zajęcia ręki (szczególnie, że w Polsce ciągle dominują manualne skrzynie biegów).
No i jeszcze czynności dodatkowo odrywające wzrok od drogi, jak czytanie (lub pisanie) SMSów albo wybieranie numerów.

Przynajmniej tak to sobie tłumaczę. :)

No chyba, że ktoś rozmawia z kanapką. ;)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie SzkodnikB, znów MX-5 i dwa silnikowe wózki na zakupy ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
  
 
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 55 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1429
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Czw Sie 02, 2018 21:58   

Jak dla mnie to za używanie telefonu w ręku do rozmów powinny być wysokie mandaty ( telefon przy uchu), tak samo za trzymanie w ręku i rozmowa na głośnomówiącym, a za gapienie się w telefon w nogach to kufa prawko na miesiąc zabierać powinni i wypłatę z konta, jeżeli ktoś by ściemniał że nie ma dochodów to wypłata ojca/matki, chwila moment by nauczyli młodego kierowcę postępowania z telefonem w aucie :D

[ Dodano: Czw Sie 02, 2018 21:58 ]
Raz musiałem trąbić i uciekać na pobocze przed takim co chyba czytał coś w telefonie, nic przyjemnego.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
nanab 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 357



Wysłany: Pią Sie 03, 2018 17:13   

Jeden z przykładów nielogicznego prawa-nie możesz prowadzić nawet po dwóch piwach, a jednocześnie możesz rozmawiać przez telefon, pod warunkiem że telefonu nie trzymasz ręką(można nogą albo przykleić taśmą do głowy, albo włączyć głośnomówiący). A rozmowa z pasażerem? Też legalna, niestety.
 
 
TomC 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 714
Skąd: Racibórz

Rover 400

Wysłany: Pią Sie 03, 2018 19:47   

nanab napisał/a:
Jeden z przykładów nielogicznego prawa-nie możesz prowadzić nawet po dwóch piwach, a jednocześnie możesz rozmawiać przez telefon, pod warunkiem że telefonu nie trzymasz ręką(można nogą albo przykleić taśmą do głowy, albo włączyć głośnomówiący). A rozmowa z pasażerem? Też legalna, niestety.


Jeżeli twierdzisz że nielogicznym jest jazda po dwóch piwach to gratuluję.
Dodatkowo co ma wypicie alkoholu do prowadzenia rozmowy?!
Wyjaśnij proszę swój tok rozumowania bo ja nie potrafię ogarnąć umysłem Twej wypowiedzi.
_________________
-Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
 
 
 
nanab 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 357



Wysłany: Sob Sie 04, 2018 17:29   

TomC napisał/a:
Dodatkowo co ma wypicie alkoholu do prowadzenia rozmowy?!

To, że prowadzenie po nawet mikroskopijnej ilości alkoholu jest nielegalne i surowo karane, a rozmowa z pasażerem albo przez zestaw głośnomówiący legalna chociaż wpływa na bezpieczeństwo dużo bardziej niż te śmieszne 0,2 promila. To pokazuje prawdę o tej "walce" z kierowcami po alkoholu, gdyby zależało im na bezpieczeństwie a nie trzepaniu kasy, to by się zajęli innymi rzeczami, np. niewyspaniem czy rozmową. Ale łatwiej wycisnąć kasę fotoradarami i alkomatami.
 
 
Malignus 
Klubowicz





Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 104

MG TF

Wysłany: Sob Sie 04, 2018 19:28   

Odpowiem po własnych doświadczeniach.Kobieta pisala sms,fececostam obojętne i spychala mnie na pobocze.Nawet klakson nie obudzil Ksiezniczki.Mina oburzona bo przecież Ona jedzie.Wiem,mam male auto i taki SUV ma przewagę jak TIR nad zwykłym sedanem.Ale qrde,czemu ja musze cierpieć za kogos kto mazia cos na ekranie?Mieszkalem w UK,tam jest dużo wyższy prog alkoholizacji i kolka.Jakos Angole potrafili to zgrac .Może dlatego iż od dawna sa wychowani w jakiejś kulturze jazdy.
_________________
Był: MG MGF Srebrna Strzała z wałkami Piper Cross (Tesknie )
Jest: MG TF Spark i sporo do zrobienia ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów słowacja samochodem....
kwadrat Prawo i ubezpieczenia 12 Wto Gru 30, 2008 11:02
maciej
Brak nowych postów Jazda po marihuanie...
Shrekinho90 Prawo i ubezpieczenia 57 Nie Lut 13, 2011 14:10
Perez
Brak nowych postów [ALL] Jazda na przeciwmnielnych / przeciwmgłowych
Kiedy jest to legalne, a kiedy brakuje nam rozsądku i poszanowania innych
kharry Prawo i ubezpieczenia 2 Sro Lut 18, 2009 01:39
kharry
Brak nowych postów Jazda pod wpływem alko po raz 2
najko Prawo i ubezpieczenia 18 Czw Wrz 08, 2011 18:09
asgard88
Brak nowych postów Jazda na OC poprzedniego właściciela i sprawy z tym związane
marecki6 Prawo i ubezpieczenia 14 Wto Mar 15, 2011 20:43
marecki6



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink