Marcin (jeśli mogę tak się zwrócić),
dzięki, ale raczej znam swoje możliwości. Nie wiem nic nt sterowników, tych skrótów, co do czego itp. O jakim polskim języku mówimy? Owszem, mam pobieżną wiedzę i nie neguję TOAF, Ale wiesz, są jeszcze inne treści życia, niż zgłębianie tej materii:). Zgłębienie TOAF to w moich realiach cały semestr studiów...po omacku:). Dlatego pytałem o te prostsze narzędzia diagnostyki. Nie mam nikogo z Roverowców w okolicy, aby jakoś wespół w zespół coś zrobić. Forum jest skarbnicą wiedzy, wiele zrobiłem sam, ale TOAF mnie przerasta:). Przynajmniej na tą chwilę.
Nie uważam również druta za odpowiednie narzędzie diagnostyczne:)
Pozdrawiam
R
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lut 05, 2019 22:11 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wmówienie Ci, że w modułach zapisał się błąd o "angielskiej" lampie faktycznie świadczy o tym, że jesteś laik Nie obraź się, ale może zamiast próbować swoich sił w tej kwestii, zleć to komuś.
Czytając wątek od początku, znajdziesz także informacje, że TOAFem można narobić szkód, a Twój laicyzm może sobie z tym nie poradzić.
Kupiłeś auto wynalazek - takie skundlone BMW, gdzie producent musiał pozmieniać to i owo, żeby nie było to jednak 100% BMW
Chyba najprościej dla Ciebie będzie go sprzedać i kupić starą poczciwą skodę, a tam to już pewnie spinaczem biurowym uzyskasz po części diagnostykę
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
MaREK, nie obrażam się, mam świadomość własnej niewiedzy, żaden wstyd. Po wstępnej lekturze info o TOAF wiedziałem , że to narzędzie przerasta moje możliwości. Nie było moim zamiarem przestawiać ustawień, tylko diagnostyka podstawowych błędów za pomocą prostego urządzenia, aby kierunkować diagnozy mechaników na właściwe tory:). Bo mój zdrowy rozsądek i węszenie (głównie na forum) przed wizytą zwykle sprawdzają się. A czasem słysze takie diagnozy....ze rzeczywiście powinienem sprzedać
Ale Roverka nie sprzedam, za chiny!!!Wiem, że to wynalazek i cieszy mnie odkrywanie jego inności Cieszy mnie każda chwila z nim/w nim spędzona
Więc propozycja jego zamiany na poczciwą skodzinę....strzał kulą w płot
Co do lampy, wyszedł błąd historyczny z nią związany. Diagnosta podstawił sprzęt i wyszło, że lewa lampa jest z anglika, bo świeci w górę , jak prawa europejska
Cieszę się Panowie, że jesteście! Dzięki za te i z góry za przyszłe porady!
[ Dodano: Sro Lut 06, 2019 19:00 ] BetJar, ło matko!!!
Dawaj jakiś namiar na priv i idziemy na pifko pogadać
Czyli pomieszałeś fakty Diagnosta podłączył coś mądrzejszego od autocoma np. launcha albo innego KTS'a powszechnego na stacjach diag i dowiedział się o błędach w module świateł, w tym jakiś historyczny np. o przepalonej żarówce. A następnie kontrolując auto mechanicznie, podstawił maszynę do regulacji światła i tym sposobem zorientował się, że lampa jest "angielska".
Rivo38 napisał/a:
Ale Roverka nie sprzedam, za chiny!!!Wiem, że to wynalazek i cieszy mnie odkrywanie jego inności Cieszy mnie każda chwila z nim/w nim spędzona
Więc propozycja jego zamiany na poczciwą skodzinę....strzał kulą w płot
Jeśli tak, znaczy że zachorowałeś na roveriozę. Wyleczysz się za czas jakiś, ale póki co doraźnie proponuję jednak przekonać się do programu TOAF i zakupić odpowiedni kabelek do max. 100 zł. W dieslu jakiego posiadasz nic lepszego do diagnostyki parametrów silnika nie znajdziesz. Skoro potrafisz napisać posta i zalogować się na forum, znaczy że nie jesteś takim kompletnym debilem jak się tu próbujesz przestawić Program jest po Polsku, a listę skrótów modułów znajdziesz tutaj jako, że jesteś tak dociekliwym czytelnikiem
W razie całkowitego paraliżu kończyn przy próbie podłączenia, możemy zrobić zdalną sesję przy pomocy programu AnyDesk i pomóc zdiagnozować auto za Ciebie. Potrzebny zestaw: interfejs DS2 INPA BMW (kabelek obd/usb), laptop z dobrą baterią, internet (np. mobilny z telefonu). Skonfigurujemy za Ciebie program, popatrzysz sobie co się robi żeby podglądać parametry pracy silnika w czasie rzeczywistym (LIVE DATA), jak interpretować błędy i jak je kasować, jak skasować inspekcję olejową itp. Pamięć wzrokowa i małpie naśladownictwo pomogą Ci samemu diagnozować swojego ukochanego złomka
Pozdro,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Witam. Dzisiaj po raz pierwszy od czasu zakupu podpiąłem swojego Rovera 75 do komputera. Włos mi się na głowie najeżył bo przebieg w EWS pokazał mi 999998km jak myślicie jest to po prostu jakiś błąd tak jak w BMW się to zdarzało czy ktoś wcześniej mógł się bawić w kręcenie licznika ? Rover 75 2.0 CDTI 136KM 2004r. Załączam wykaz z TOAFU.
DDE/DME :
ID : NNN500340 , HW : 53 SW : D2 CI : 00
Numer VIN : SARRJZLHP4D327632
Przebieg : 166810 km
Błędy : 2
1260 - Kontrola ciśnienia paliwa wstępnego
0480 - Wentylator chłodnicy
ZCS :
GM : 73210221-5
SA : 222654C08345841A-I
VN : 1800001043-W
IKE :
ID : YAC003800 , HW : 06 SW : 16 CI : 04
Numer VIN : 4D327632
Przebieg : 166811 km
Błędy : 1
C7 - Lever-type czujnik 1
ZCS :
GM : 73210221-5
SA : 222654C08345841A-I
VN : 1800001043-W
EWS :
ID : 86905667 , HW : 03 SW : 08 CI : 81
Numer VIN : SARRJZLHP4D327632
Przebieg : 999998km
Błędy : 0
ZCS :
GM : 73210221-5
SA : 222654C08345841A-I
VN : 1800001043-W
BCU :
ID : YWC001521 , HW : 12 SW : 35 CI : 04
Numer VIN : SARRJZLHP4D327632
Przebieg : ---
Błędy : 13
8F - Wyjście sterowania nawiewu powietrza recyrkulowanego
80 - Sterowanie silnika szyby drzwi kierowcy
81 - Sterowanie silnika szyby drzwi pasażera
02 - Alarm nieuzbrojony - Otwarcie drzwi kierowcy
02 - Alarm nieuzbrojony - Otwarcie drzwi kierowcy
02 - Alarm nieuzbrojony - Otwarcie drzwi kierowcy
02 - Alarm nieuzbrojony - Otwarcie drzwi kierowcy
02 - Alarm nieuzbrojony - Otwarcie drzwi kierowcy
08 - Alarm wywołany - Główny włącznik CDL (zamknięcie)
0C - Alarm wywołany - Czujnik ruchu
0C - Alarm wywołany - Czujnik ruchu
0C - Alarm wywołany - Czujnik ruchu
03 - Alarm wywołany - Otwarcie drzwi pasażera
LCM :
ID : YWC105020 , HW : 09 SW : 13 CI : 28
Numer VIN : 4D327632
Przebieg : 166800 km
Błędy : 3
1F - Regulacja napędu dla HVAC-1
20 - Regulacja napędu dla HVAC-2
28 - Zacisk R uszkodzony
ABS/ASC :
ID : SRB101165 , HW : 52 SW : 01 CI : 01
Numer VIN : ---
Przebieg : ---
Błędy : 1
20 - Czujnik przedniego, prawego koła
PDC :
ID : YWC107190 , HW : 10 SW : 15 CI : 03
Numer VIN : ---
Przebieg : ---
Błędy : 1
20 - Tylny generator dźwięku wyłączony
SMAC :
ID : HHF100100 , HW : 00 SW : 37 CI : 01
Numer VIN : SARRJZLHP4D327632
Przebieg : ---
Błędy : 11
45 - Backrest Up Relay Stuck On
4F - Slide Back Relay Stuck On
49 - Tilt Down Relay Stuck On
46 - Backrest/Tilt Common Relay Inoperative
4C - Height/Slide Relay Inoperative
20 - Zanik napięcia sterownika
01 - Przycisk zapisu pamięci zacięty
02 - Przycisk M1 zacięty
03 - Przycisk M2 zacięty
1E - Zanik napięcia fotela
1D - Zanik napięcia fotela
ATC :
ID : --- , HW : --- SW : 33 CI : ---
Numer VIN : ---
Przebieg : ---
Błędy : 0
A jak wejdziesz w moduł EWS i odczytasz przebieg na dolnym ekraniku, to też ma same 9 ?
Zrób test. Przejdź 100 km i zobacz czy przebieg w EWS drgnął.
Diesel z 2004 roku z przebiegiem 168 tyś. km.? Brzmi prawie jak mało jeżdżony, tylko do kościoła przez starszego Niemca, lekarza
Jeśli nie drgnął, może ktoś go popsuł? Może dopisywał kolejny kluczyk i coś nie poszło przy zapisie pamięci? A może ktoś skutecznie zmienił przebieg w module IKE i LSM
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Generalnie sytuacja jest nietypowa auto w 2006r przyjechało z Belgii sprowadził je Ksiądz do Polski miał go do 2008r potem sprzedał następny właściciel miał go do 2011r i od tego czasu ja jestem właścicielem więc wydaje mi się że przebieg może być prawdziwy tym bardziej że jak go kupowałem miał zrobione jakieś 120 tysięcy.
No można to skorygować, żeby nie drażniło. W eksploatacji nie przeszkadza na pewno.
Masz dwa kluczyki? Odczytaj kody pilotów i zobacz czy się bardo od siebie różnią.
Niestety EWS nie pokaże nam, którego obecnie kluczyka używasz.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Owszem, mam pobieżną wiedzę i nie neguję TOAF, Ale wiesz, są jeszcze inne treści życia, niż zgłębianie tej materii:). Zgłębienie TOAF to w moich realiach cały semestr studiów...po omacku:). Dlatego pytałem o te prostsze narzędzia diagnostyki. Nie mam nikogo z Roverowców w okolicy, aby jakoś wespół w zespół coś zrobić. Forum jest skarbnicą wiedzy, wiele zrobiłem sam, ale TOAF mnie przerasta:). Przynajmniej na tą chwilę.
Nie uważam również druta za odpowiednie narzędzie diagnostyczne:)
Pozdrawiam
R
MS Paint jest trudniejszy niż TOAF. Jest tam parę nieintuicyjnych funkcji i sam się przyznam ze szukałem wpierw do tego instrukcji obsługi, a nie wszystkie odpowiedzi z forum od razu trafiały do mnie. Ale serio, jak po 2-3 uzyciach nie umiesz opanować TOAFa to chyba kupiłeś złe auto, bo Rovery do bezobsługowych nie należą..
Hej wszystkim. Od niedawna (mniej więcej od pół roku) jestem posiadaczem Rovera 75, 2.0 Benzyna z 2000 roku.
Generalnie kilka rzeczy się przytrafiło po drodze związane z samym silnikiem (głównie sprzęgło) lecz teraz wypadło coś czego nie mogę w żaden sposób przeskoczyć.
Wczoraj pakowałem telewizor do auta, składałem również tylną kanapę. Zanim zawiozłem TV do mieszkania, musiałem pójść do pracy. To też zamknąłem autko tak jak zawsze... Jakie było moje zaskoczenie, gdy po paru godzinach pracy kolega poinformował mnie, że wszystkie szyby mam pootwierane.
Nie zastanawiając się długo podszedłem zamknąć auto... Które po zamknięciu i z pilota i z kluczyka od razu się otwierało, otwierały się też wszystkie okna. Problematyczne było to, że padał deszcz, i trochę wody wpadło do środka.
Znajomy szybko zabrał autko do garażu. Po powrocie z pracy (godzina 23) auto już sie zamykało normalnie, tzn uzbrajał się alarm i drzwi również się zamykały. Lecz tylne szyby nawet nie drgnęły. I teraz nie reagują kompletnie na nic, ani na tylne przełaczniki od otwierania ani na przednie.
Próbowałem już różnych metod, więc wpadłem na to, żeby podłączyć się TOAF'em, posprawdzam sobie błędy i tym podobne, może jakieś ustawienie jest zgrzebane...
Kilka tygodni wcześniej podłączyłem się moim kablem bez żadnego problemu. Miałem do dyspozycji ustawienia praktycznie każdego modułu (nie licząc webasto). Lecz gdy dziś spróbowałem się połączyć, to jedynie pojawia mi się VIN oraz dostęp do modułu LCM czy jakoś tak... Czyli nie mogę zmienić praktycznie nic. Laptop jest ten sam, sterowniki również tak samo instalowałem i odinstalowywałem urządzenia na Windowsie.
Może ktoś będzie z was Panowie wiedział co się mi podziało? Takie podstawy jak sprawdzenie, czy BCU nie jest wilgotne jak i sam komputer, rozłączanie akumulatora, itd. już próbowałem.
Zastanawia mnie tylko dlaczego poznikały mi z TOAF'a wszystkie inne opcje, oraz dlaczego do jasnej ciasnej tak się stało. Przebrnąłem przez różne tematy na forum i nic nie znalazłem co mogłoby mi pomóc.
Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam serdecznie.
Cała ta Twoja historia mogła zmieścić się w trzech zdaniach. A Ty zrobiłeś rozprawkę jak na j. polski Poza tym masz dwa problemy i oba elektryczne.
Pierwszy to problem zamka centralnego i/lub wiązki w drzwiach kierowcy. Drugi to problem gniazda OBD, gdzie najpewniej straciłeś komunikację na pinie 7. Zacznij od sprawdzenia bezpieczników, potem od dogięcia pinów w gnieździe OBD. Jak już ruszy komunikacja z modułami, zabierz się za zamek kierowcy i sprawdź przejścia pomiędzy pinami zamka a kostką w słupku oraz dalej modułem BCU.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Kwi 2010 Posty: 208 Skąd: Jastrzębie Z
Wysłany: Czw Kwi 04, 2019 20:21
Panowie, moduł silnika na którym jest pinie? Nie mam z nim kontaktu.
Nie mam również otwierania centralnego z przycisku w kabinie, oraz z przycisku do otwierania tylnej klapy, który jest pod kierownicą na słupku. Toaf nie wykazuje błędu. Nie wiem czy gdzieś na kablu będzie uszkodzenie, czy raczej wyłącznik?
_________________ teraz 75 cdt, wcześniej 216 SE i 214 Si może kiedyś jagular...
silnik jest na pinie 7.
Przyciski otwierania zamykania są "obsługiwane" przez BCU... nie włączył Ci się jakiś tranzit mode? Sprawdź, czy ogrzewanie tylnej szyby działa normalnie.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Kwi 2010 Posty: 208 Skąd: Jastrzębie Z
Wysłany: Pią Kwi 05, 2019 13:41
Przegrzebałem całe BCU, nic nie widzę, co by mogło mieszać... Przez chwilę miałem komunikację z silnikiem, ale niepełną. Gdy próbowałem bawić się kontrolą, to połowa funkcji była wykonywana na odwrót. Drzi były zamykane, zamiast otwierania, zamiast opuszczania szyb była blokada drzwi itd... Myślę, że dobrze mu zrobi odpięcie akumulatora. Ale to już jak wrócę z trasy, bo zaraz do pracy...
_________________ teraz 75 cdt, wcześniej 216 SE i 214 Si może kiedyś jagular...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum