Forum Klubu ROVERki.pl :: MG ZR 160 u dawidd'a -autko do odgruzowania, już odgruzowane
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
MG ZR 160 u dawidd'a -autko do odgruzowania, już odgruzowane
Autor Wiadomość
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10891
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Maj 05, 2019 00:20   

Trzeba było mierzyć kijem, albo głębokościomierzem. Denka tłokow nie są płaskie.
Poza tym, skoro tak to dziwnie wygląda spróbuj wsadzić dwa kije na równolegle poruszające się tłoki (1 I 4) I sprawdź przy obrocie czy ten na 4 nie zatrzymuje się dłużej w gmp I dmp. To by wskazywało na luz na sworzniu.

[ Dodano: Nie Maj 05, 2019 00:20 ]
Widzę, ze edytowałeś jak ja pisałem swoje młotkiem ;)
skoro tak ładnie spręża, to nie ma co szukać dziury w całym.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Maj 05, 2019 00:20   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Maj 05, 2019 02:39   

Ja tam nic nie znam do odczytu Pectrona, tylko T4 :-D Problem w tym ze jest w UK jakis soft i hardware do Pectrona ale cena powala z nog i za to kupi drugiego Rovera :-D

Kiedys z ciekawosci na targach moto sprawdzalem nowe Lunch i SnapOn i tam tez brak mozliwosci dla Pectrona :wink: , dla Lucasa ma sie te same opcje co Autocom wiec mi sie raczej wydaje ze nikt w martwa marke dalej nie drazyl obsluge nowego BCU :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Nie Maj 05, 2019 07:20   

sTERYD napisał/a:
Poza tym, skoro tak to dziwnie wygląda spróbuj wsadzić dwa kije na równolegle poruszające się tłoki (1 I 4) I sprawdź przy obrocie czy ten na 4 nie zatrzymuje się dłużej w gmp I dmp. To by wskazywało na luz na sworzniu.

W sumie robiłem takie coś, ale nie zwróciłem uwagi czy równo stoją. Przy okazji wymiany świec sprawdzę to jeszcze raz
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
nanab 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 684



Wysłany: Nie Maj 05, 2019 14:13   

Luz na sworzniu sprawdza się w inny sposób. Kręcisz aż tłok minie gmp i pojedzie lekko w dół, potem bierzesz kija albo wkrętak i pchasz tłok dalej, jak jest luz to wyczujesz przeskok/stukniecie.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Maj 07, 2019 22:46   

dzieki nanab, za podpowiedz - prosta i dobra metoda. Jutro może sprawdzę

[ Dodano: Wto Maj 07, 2019 22:46 ]
dziś nic nie udało mi się sprawdzić bo po pierwsze trzeba było pomoc koledze któremu ukręcił się wał w superbie, a po drugie zginęły moje jedyne klucze do MG :( Przewaliłem pól chaty, podwórko garaż i nic - nie ma. Obawiam się ze mój brzdąc wrzucił je do paczki która poleciała do klienta. Auto stoi w garażu otwarte i mogę co najwyżej sobie w nim posiedzieć. Chłopaki pomóżcie - jak z tego wybrnąć, szukać zestawu startowego czyli kompa, scu i kluczyków czy da sie jakoś zakodować jakiś pierwszy lepszy kluczyk ze stacyjką? Czy te auta w ogolę maja immobilizer? Jeśli tak to gdzie w tym małym płaskim kluczyku jest "pestka" imo? Miałem pilota "jajko" 2004r
Co tu zrobić żeby uruchomić brykę
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
nanab 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 684



Wysłany: Wto Maj 07, 2019 23:21   

Jak nic się od 214 do ZR nie zmieniło, to immo jest w pilocie od CZ. Wypytywałbym "klientów" czy nie znaleźli gratisa w paczce, bo zrobienie kluczyka i pilota to będzie ciężka sprawa. No chyba że znajdziesz ślusarza co ma takie groty i dorobi wg wkładki, immo wytniesz, a CZ będzie z kluczyka, ale to słaba opcja i też nie taka tania.
Immo można chwilowo wyłączyć wpisując do drzwi pin, ale trzeba mieć pasujący kluczyk i znać pin.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10891
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Maj 07, 2019 23:50   

Oj w pektronie to już nie tak hop siup.
Nawet chyba nie ma procedury awaryjnego uruchomienia, bo pestka działa bez baterii.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Maj 08, 2019 00:05   

dawidd napisał/a:
Obawiam się ze mój brzdąc wrzucił je do paczki która poleciała do klienta.


myślę ze jak ktoś to rozpakuje to się z Tobą skontaktuje
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Maj 08, 2019 07:17   

Dzięki za podpowiedzi. Dziś będę dalej szukał. A czy zestaw startowy ten starszy z pilotami Lucas podszedł by za pektrona, mam na myśli sterownik silnika bcu i piloty. Wiązki kabli są takie same?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Maj 08, 2019 08:12   

Roznic jest duzo, wiazka jest zupelnie inna bo w pektronie masz przekazniki od kierunkow, szyb itp, taki zintegrowany modul komfortu z alarmem i immo :/ zostaje Ci kupic komplet pilot + pektron :/ ecu moze zostac, trzeba tylko immo wywalic.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Maj 08, 2019 09:05   

Imo kablem galletto 1260 da radę wyciąć?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Maj 08, 2019 10:41   

Niet, wylut i przeprogramowanie kosci. Zerkne czy mi nir zostal jeden perktron z pilotem, bo mialem polifta na czesci.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Maj 10, 2019 21:06   

czyli w ecu jest zapisane imo, wersja silnika i skrzyni? A w samym SCU piloty do centralnego zamka? Dobrze to rozumiem ?
Ide pruć cały warsztat bo może znajdę..., gosc do którego idzie paczka z być możne kluczami, nie odbiera telefonu - ciągle pod gore.

[ Dodano: Sro Maj 08, 2019 11:00 ]
Markzo, jeśli możesz sprawdzić to super, ale ciągle mam nadziej ze odzyskam swoje

[ Dodano: Sro Maj 08, 2019 22:33 ]
Kluczyk się na razie nie znalazł, ale znalazłem rozbitka mg zr 160 z 2005r ze skasowanym kompletnie przodem
Udało mi się za 500 zl wyrwać 2 kluczyki+piloty, scu, ecu, airbag 2 tłumiki, antenę, kierownice, kolumnę kierowniczą ze stacyjka, wkładkę do drzwi i tylni zderzak - myślę ze cena dobra :) - chociaż takiego grata z uszkodzonym silnikiem można za 1500 tys kupić, ale co tam, graty są będę składał i znów mam nadzieje ze będzie zabawa:)

[ Dodano: Pią Maj 10, 2019 07:20 ]


Takie rzeczy udało mi sie kupić za 500 zl
Wczoraj poszedłem założyć cały zestaw startowy i ... znalazłem mój kluczyk. Ale co tam - założyłem to co kopiłem, bo teraz przynajmniej mam 2 kluczyki i 2 piloty.
Światła dalej uruchamiają sie automatycznie, czyli to nie była kwestia SCU. Nigdzie nie mogę znaleźć żadnego modułu dołożonego do świateł, w kolumnie kierowniczej kolo bezpieczników, w komorze silnika, nigdzie

Graty mam z MG ZR160 2005 r - z pilotami z 3 przyciskami. Da sie dołożyć do starej klapy zamek żeby się otwierał z pilota czy trzeba cała klapę?

W tym scu drzwi zamykają się automatycznie po przekroczeniu jakiejś tam prędkości - da sie to bez T4 wyłączyć?

[ Dodano: Pią Maj 10, 2019 21:06 ]
Dziś udało sie zmienić oba tłumiki, jest znacznie ciszej, może nie tak jak w r75 ale już do zaakceptowania

Dowiedziałem sie tez ze automatyczne światła ustawia się na T4 w SCU, wiec puki co nic z nimi nie zrobię, podobnie jak z automatycznym zamykaniem drzwi - kicha ale nie do ruszenia bez T4
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
nanab 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 684



Wysłany: Sob Maj 11, 2019 00:46   

Gdzie był kluczyk? :D
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sob Maj 11, 2019 07:04   

Aa szkoda, gadać, znajomy przyjechał żebym mu sprawdził co mu stuka w aucie, na szybko założyłem roboczą zimowa kurtkę i wrzuciłem do kieszeni kluczyk. Później dał bym sobie rękę uciąć ze ja sprawdzałem minimum 2 razy. Dopiero jak szedłem założyć zestaw startowy to ubrałem się w tą kurtkę, ręka do kieszeni ... i jest
Ale nie zrażony tym, poszedłem do garażu i wszystko co kupiłem założyłem
Taka śmieszna historia

Wczoraj zrobiłem przymiarkę do regeneracji zacisków z tyłu - prawy zacisk jedna prowadnice miał zapieczona w jarzmie jak by była zaspawana :) a druga luźna Gumka pyłowa cala porwana, dźwigienka ręcznego zaciągnięta na max i ani drgnie do tyłu:)
Zmierzyłem tłoczek średnice wyszła mi 33 mm. Czy ktoś może to potwierdzić? Nie jestem pewny czy sie nie pomyliłem, bo w ogolę nie mogę znaleźć takiego zestawu naprawczego - są z tłoczkami 30mm i opisane ze do mg zr ale podejrzewam ze do słabszych mocy silnika

Moze ktoś wie gdzie dostać zestaw z tłoczkiem do mg zr160, pytałem w jednym duzym sklepie i brak dostępu
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Nie Maj 12, 2019 09:51   

dawidd, Ja regenerowałem takie zaciski ze dwa miesiące temu, nie ma problemu z zestawem naprawczym, zapodam Ci numer jak znajdę opakowanie :D Toczek ZTCP 34mm, ale upewnię się. Tak na szybko, ale sprawdzę dokładnie co wkładałem u siebie. https://allegro.pl/oferta/reperaturka-tloczek-zacisku-mg-zr-zs-suzuki-sx4-7946672928?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_pla_czesci-samochodowe&ev_adgr=Cz%C4%99%C5%9Bci+samochodowe&gclid=CjwKCAjwiN_mBRBBEiwA9N-e_sGHDmo-iJXVn0pQELUpeBa8jAoCKTGJAXAKpttFyhTYrg2UaKxgbhoCYEUQAvD_BwE
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Maj 14, 2019 06:36   

wielkie dzięki slax, takie info było mi potrzebne :)
Puki co musiałem z grubsza pospawać zderzak, przegląd sie zbliża i muszę go trochę podszykować
Spory kawałek plastyku z dziury w zderzaku znalazłem w bagażniku, ale duzo tez musiałem po prostu nadlać samym spoiwem
Na razie wstępnie jest poklejony, jak będzie trochę czasu ti szlif szpachla i malowanko

I taka ładna naklejka znalazłem od wewnątrz zderzaka



[ Dodano: Wto Maj 14, 2019 06:36 ]
Prace idą dalej, tym razem regeneracja tylnych zacisków hamulcowych. Prowadnice w jarzmach były zapieczone tak, ze wielkim kluczem francuzem i łomem je wyrywałem - jak zaspawane.
Kiedyś juz robiłem w r400 taka operacje, ale nie mogłem sobie przypomnieć jak wyciągnąć czarny metalowy krążek z 2 bolcami i mała dziurka w środku, aż w końcu przypomniałem sobie :)
Wystarczy wkręta do drewna wkręcić w dziurkę i za wkręta wyszarpać - gładko poszło
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Wto Maj 14, 2019 10:44   

:mrgreen: dajesz po robocie :tak:
Szkoda że wszyscy tak nie robią.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Maj 14, 2019 21:23   

dzięki dzelo23, zaraz jadę po zestaw naprawczy do zacisków i dziś może je poskładam. Chociaż dziś może być z czasem krucho, bo przyszły felgi MG 18" i opony do r75 i pasowało by je założyć :)

[ Dodano: Wto Maj 14, 2019 21:19 ]
Prace idą na przód, lewa strona złożona na gotowo. Zaciski wyczyszczone, założone nowe uszczelki, wszystko smarowane smarem do hamulców ATE.
Niestety pojawił się problem z prawym zaciskiem, łożysko igiełkowe w kształcie "C"w które wchodzi bolec od ręcznego jest kompletnie zapieczone, nawet nie widać, że to jest łożysko - wygląda jak gładka tulejka. Zostawiłem to na noc w nafcie, ale wątpię żeby to pomogło. Zacisków na allegro do zr 160 nie ma.
Zastanawiam się czy to łożysko jest w ogolę wymienialne - kiedyś czytałem ze nie, ale przecież jakoś je tam wsadzono. Inna rzecz to dostać takie. Ale nie wiem czy w moich gratach nie leży zacisk do r400, może by z niego dało sie je wyciągnąć i tu wsadzić
Co radzicie? Taki zacisk mogę miec za 60 zl, ale muszę po niego jechać ponad 200km i sam sobie go wyrwać i trochę mi sie nie chce

[ Dodano: Wto Maj 14, 2019 21:23 ]
szok, znalazłem łożysko HKS15 , ale cena powala
https://allegro.pl/oferta/lozysko-igielkowe-zacisku-tyl-hks15-7245589963?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_pla_czesci-samochodowe&ev_adgr=Cz%C4%99%C5%9Bci+samochodowe&gclid=Cj0KCQjwzunmBRDsARIsAGrt4mt7hLObdK7Um0jfETIrL11QeIWNMKbqqxX2fENW_1QpmNxKMTi_4l8aAqNGEALw_wcB
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Wto Maj 14, 2019 22:10   

Inwestuj w ten zacisk co masz, bedziesz wiedzial ze jedt ok, kupisz drugi i sie okaze szrot - czesto to igielki sa wywalone

Mozesz popatrzyc za lozyskiem w sklepach hondowych - tam ten system to norma :)

Ale te 50 dla mnie by bylo akceptowalne, szkoda czasu na szukanie :)
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink