Forum Klubu ROVERki.pl :: [Freelander I 2.0DI] niestandardowy brak mocy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Freelander I 2.0DI] niestandardowy brak mocy
Autor Wiadomość
freelander2000 



Dołączył: 24 Wrz 2019
Posty: 3



Wysłany: Czw Wrz 26, 2019 20:46   [Freelander I 2.0DI] niestandardowy brak mocy
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam!

Mam problem z freelanderem, kupiłem go niedawno, jednak poprzedni właściciel twierdził że ten samochód miał tak od początku, przejdźmy do rzeczy, auto nie ma mocy, wymieniony rozrząd ustawiony według RAVE , pompa była sprawdzana u pompiarza , auto pali na dotyk.

Po podłączeniu komputera wykazuje parametry:

Na biegu jałowym rozgrzany do 80stopni:
1 Dawka paliwa (7mg/suw) po zmniejszeniu na 4mg/suw mocy mało odczuwalnie przybywa jednak strasznie wolno schodzi z obrotów.
2. Kąt wtrysku (2 stopnie)
3. Aktualna Dawka paliwa (4 stopnie)
4. Pzepływomierz (90kg/h , po przygazowaniu ok 200kg/h)

Podczas jazdy;

1.Dawka paliwa (max 25mg/suw)
2. Ciśnienie turbo 1200kpa

Czy te parametry są prawidłowe?

Brak błędów DTC
Filtr paliwa zmieniony
Wydech drożny
Intercooler, przewody wszystko szczelne

Co zauważyłem i co mnie niepokoi:
1. Komputer wykazuje parametr
-Włącznik 1 pedału hamulca (wyłączony, po naciśnięciu włączony to logiczne)

ale

-Włącznik 2 pedału hamulca (włączony) i tego nie można niczym wyłączyć ani pedałem ani ręcznym nie wiem od czego to jest.

2. Parametr "Włącznik biegu jałowego" cały czas jest w pozycji (włączony) okazuję się że podpinam inny potencjometr gazu i komputer na niewciśniętym pedale pokazuje "wyłączony" a przy wciśniętym "włączony" czyli już wiem że ten potencjometr zamontowany w aucie jest uszkodzony chociaż otwarcie przepustnicy pokazywał prawidłowo, ale żeby go wymienić to musiałem wywalić całą konsole bo nie można tam nawet palca wcisnąć,( jeszcze nie testowałem auta) moje pytanie do was takie, do czego służy ten włącznik biegu jałowego, czy to pomaga w opadaniu obrotów silnika?

Ja już tracę siły, może Wy coś doradzicie.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Wrz 26, 2019 20:46   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 364 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7678
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Wrz 26, 2019 22:41   

Mi się wydaje że problem jest w wiązce kabli. Brak poprawnego sygnału hamulca (2 osobne obwody) plus brak poprawnego sygnału przejścia na jałowy bieg skutkuje w utracie mocy.
.
Jak to sprawdzić to już samemu się trzeba domyśleć i użyć komputera do tego.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Winu 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 174
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Wrz 26, 2019 23:02   

Klasyka gatunku, ECM myśli że masz wciśnięty hamulec, i błędny sygnał z Idle Switch z potencjometru gazu.

To nie ma szansy działać poprawnie. Sprawdzić wiązkę - chociaż potencjometr sam zdiagnozowałeś.
Wymienić uszkodzone, będzie śmigać.

Taki sam symptom można uzyskać wciskając jednocześnie pedał gazu i hamulca - obroty będą opadały bardzo powoli. U ciebie ten efekt występuje z racji na uszkodzenia podzespołów.
_________________
FL L-series, FL Td4 , R75
Landhelp - Fixing Freelanders since 2008
  
 
 
freelander2000 



Dołączył: 24 Wrz 2019
Posty: 3



Wysłany: Pią Wrz 27, 2019 08:32   

Nie rozumiem trochę tego drugiego obwodu czujnika stopu skoro dochodzą do niego dwa przewody.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 364 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7678
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Wrz 27, 2019 10:48   

freelander2000, taka strategia kontrolna msa11 . Jeden ma zawsze stan wysoki drugi niski i po wciśnięciu na odwrót jest.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
freelander2000 



Dołączył: 24 Wrz 2019
Posty: 3



Wysłany: Sob Wrz 28, 2019 22:18   

Panowie sukces jest kompletny!

Przyczyną był potencjometr przy pedale gazu, czujnik stopu jest jednak dobry, dawkę ustawiłem na ok 4mg/suw schodzi z obrotów idealnie.

Dzięki!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] FAQ z nr częsci
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Czw Lut 08, 2018 14:05
SyntaX
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Linki do stron z przydasiami do Freelandera
sknerko Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Czw Cze 02, 2016 10:32
sknerko
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Foto poradnik demontaż konsoli środkowej.
Proszę o przypięcie do FAQ
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Nie Wrz 09, 2012 08:21
SyntaX
Brak nowych postów [Freelander] TD4 2.0 2002 Brak mocy
korpeza Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 6 Pon Gru 05, 2011 10:18
marshal
Brak nowych postów [Freelander] Brak mocy, kopci i jak to usunąć
taki mini poradnik jak sobie poradzić z kopceniem, spodkiem mocy i dziurą w przyśpieszeniu oraz spal
pawel61 Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 56 Nie Lip 02, 2017 16:44
Adamxqn



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink