Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Pływak....
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Czw Lis 18, 2010 12:56
[R416] Pływak....
Autor Wiadomość
fabryk
[Usunięty]






Wysłany: Nie Kwi 08, 2007 14:11   [R416] Pływak....
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: wszystkie

Witam przewalkowalem archiwum i w zasadzie nie znalazlem tego co chce.

Mianowicie problem wyglada tak;

Plywak jakos dziala jak zatankuje to sie podnosi jak jest full to full jezdze to spada ale czasem spada duzo pozniej sie podnosci i caly czas wskazowka sobie lata a to do gory a to w dol.Podejrzewam ze wina lezy po stronie plywaka-tylko pliz nie piszcie ze nierowno czy dziury czy cos bo tak nie powinno byc.Jak sie dostac do plywaka i ewentualnie co zrobic zeby zniknal problem.

Z gory dzieki za pomoc

pzdr :cool:
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Gru 23, 2010 23:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Kwi 08, 2007 14:11   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10894
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Kwi 08, 2007 21:47   

Cytat:
Witam

a to ja tez witam :wink:

nie wiem o co Ci dokladnie chodzi, ale chyba każdy tak ma:
-pływak jest z tyłu baku, podobnie zresztą jak pompka (to tak troche po hamerycańsku, niby żeby przy podjeżdżaniu pod górę był mniejszy problem z dystrybucją paliwa :wink: ) i dzięki temu jest to trochę pokręcone.
Jesli wciśniesz mocniej gaz to paliwo troszkę się buja do tyłu (tak jakbyś jechał pod górę) i pływak myśli że ma więcej paliwa niż w rzeczywistości, skolei jak przychamujesz to jest na odwrót.
niestety w naszych samochodach wskaźnik reaguje dość gwałtownie na zmiany poziomu paliwa (zmiany położenia pływaka), ale te reakcje dochodzą do wskazówki z pewnym opóźnieniem.
Zauważyłem to już dawno, bo często parkuję przodem w dół (nawet dość mocno :wink: ), i jak rano odpalałem to mi się żarówka od tankowania świeciła, ale jak już wyjechalem to wracało do rzeczwistego stanu.

mam nadzieję e wyjaśnilem Twoje wątpliwości, no chyba że chodzi o cos jeszcze innego.

Cytat:
pzdr :cool:


a to i ja pzdR :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Kwi 08, 2007 21:52   

fabryk napisał/a:
przewalkowalem archiwum

I to Ci sie chwali ;)
fabryk napisał/a:
Plywak jakos dziala jak zatankuje to sie podnosi jak jest full to full jezdze to spada ale czasem spada duzo pozniej sie podnosci i caly czas wskazowka sobie lata a to do gory a to w dol

Uważam podobnie jak sTERYD , że te typy tak maja ;) I niestety trzeba sie przyzwyczaić ;) Po prostu patrz na wskaźnik tylko wtedy, jak stoisz w korku na poziomej powierzchni ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
fabryk
[Usunięty]






Wysłany: Nie Kwi 08, 2007 22:02   

Brt napisał/a:
fabryk napisał/a:
przewalkowalem archiwum

I to Ci sie chwali ;)
fabryk napisał/a:
Plywak jakos dziala jak zatankuje to sie podnosi jak jest full to full jezdze to spada ale czasem spada duzo pozniej sie podnosci i caly czas wskazowka sobie lata a to do gory a to w dol

Uważam podobnie jak sTERYD , że te typy tak maja ;) I niestety trzeba sie przyzwyczaić ;) Po prostu patrz na wskaźnik tylko wtedy, jak stoisz w korku na poziomej powierzchni ;)


no wlasnie tak nie jest.

tata kiedys mial civica takiego prawie takiego ;p i takiej sytuacji nie bylo.Jezdze wieloma autkami na codzien (taka praca...) i duzo znajomych ma rozne auta i takiej sytuacji nigdzie nie ma jak u mnie i mysle ze u Was tak nie jest bo na rownej powierzchni tez poakzuje glupoty...i mysle ze to wina napewno plywaka bo zle wskazuje stan paliwa...


dzieki tym co chcieli pomoc

pzdr
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10894
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Kwi 08, 2007 22:23   

ja tam jeździłem już paroma samochodami które tak mają
np cliówką 1,2 RN (szatan nie silnik :twisted: ), albo starą cariną e,
pewnie dlatego to nie bylo dla mnie takie szokujące,
a, że wskazówka nie zawsze pokazuje prawdę to z tym sie trudno nie zgodzić, ale co bys nie robił to i tak tego nie zmienisz, chyba że sobie zamontujesz superhiperultraprecyzyjny miernik naukowy... :wink:
z tym ze musisz jeszcze wziąć pod uwagę że przekrój poziomy zbiornika nie na każdej wysokości jest taki sam więc musialby to byc jakiś czujnik masy, bo czujnik wysokości lustra cieczy musiałby uwzględniać te zmiany przekroju...

PozdROVienia :wink:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Kwi 08, 2007 22:24   

U mnie tak sobie lata w zakresie 4-5 mm :) Jeśli u Ciebie więcej, to chyba jednak nie jest OK ;) Ale nie wiem, co z tym zrobić. Pierwsze co przychodzi do głowy, to rzeczywiście pływak, ale trzeba zbiornik wyjąć, żeby go obejrzeć...
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
emes 


Członek Zarządu
skarbnik


Pomógł: 35 razy
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 2349
Skąd: Wrocław



Wysłany: Nie Kwi 08, 2007 22:30   

Cytat:
ale czasem spada duzo pozniej sie podnosci i caly czas wskazowka sobie lata a to do gory a to w dol


No a o ile Ci spada np. w mm?

Brt napisał/a:
U mnie tak sobie lata w zakresie 4-5 mm


To nawet sporo, u mnie nie aż tak dużo. Ale też jest to zauważalne, szczególnie na trasie, jak jestem w okolicach połowy zbiornika :-)

Tak przy okazji, to przecież ta wskazówka jest tylko orientacyjna i nie musi być aż tak precyzyjna, wystarczy w większości przypadków chyba tylko taka informacja :-)
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Kwi 08, 2007 23:25   

no to i ja nabazgram cos od siebie

w naszym R 214 Si 95 kanciak wskazowka chodzi w sposob calkowicie inny niz np w poldku
w roverze po przekreceniu zaplonu musi uplynac ok minuta (30 sekund to napewno) aby wskazowka podjechala do faktycznego poziomu paliwa i nie ma mowy o zadnym jej kiwaniu, nawet podczas jazdy po sporych dolach wskazowka stoi nieruchomo
w poldku natomiast (tak samo w 125p) przy np. gwaltowniejszym hamowaniu na swiatlach, poziom paliwa zwiekszal sie, wskazowka poprostu wyraznie sie przemieszczala, tak samo na sporych dolkach
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
fabryk
[Usunięty]






Wysłany: Nie Kwi 08, 2007 23:36   

AndrewS napisał/a:
no to i ja nabazgram cos od siebie

w naszym R 214 Si 95 kanciak wskazowka chodzi w sposob calkowicie inny niz np w poldku
w roverze po przekreceniu zaplonu musi uplynac ok minuta (30 sekund to napewno) aby wskazowka podjechala do faktycznego poziomu paliwa i nie ma mowy o zadnym jej kiwaniu, nawet podczas jazdy po sporych dolach wskazowka stoi nieruchomo
w poldku natomiast (tak samo w 125p) przy np. gwaltowniejszym hamowaniu na swiatlach, poziom paliwa zwiekszal sie, wskazowka poprostu wyraznie sie przemieszczala, tak samo na sporych dolkach


dzieki za wsparcie :)

to ja mam prawie poldka :D

[ Dodano: Sro Kwi 11, 2007 11:52 pm ]
Brt napisał/a:
U mnie tak sobie lata w zakresie 4-5 mm :) Jeśli u Ciebie więcej, to chyba jednak nie jest OK ;) Ale nie wiem, co z tym zrobić. Pierwsze co przychodzi do głowy, to rzeczywiście pływak, ale trzeba zbiornik wyjąć, żeby go obejrzeć...


heh a Ty myslisz ze plywak to sobie jest wrzucony i plywa?

Przeciez sa podlaczone do niego kable takze napewno sie go da jakas wyciagnac od strony pompy ktora pewnie (tego nie wiem jeszcze) jest pod tylna kanapa ale wole sie upewnic takze mysle ze rozcinanie zbiornika to niezbyt madry pomysl

pzdr
 
 
tolik 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Wrz 2006
Posty: 157
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Czw Kwi 12, 2007 10:16   

...oby tylko temu podobne kłopoty mieć z samochodem...
_________________
...pędzą konie po betonie w szarej mgle...
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Kwi 12, 2007 10:33   

fabryk napisał/a:
heh a Ty myslisz ze plywak to sobie jest wrzucony i plywa?

Przeciez sa podlaczone do niego kable takze napewno sie go da jakas wyciagnac od strony pompy ktora pewnie (tego nie wiem jeszcze) jest pod tylna kanapa ale wole sie upewnic takze mysle ze rozcinanie zbiornika to niezbyt madry pomysl


Wiem jak wygląda i działa czujnik pomiaru ilości paliwa i ktoś go jakoś musiał w zbiornik włożyć. I ZTCP to pod tylnym siedzeniem nie ma rewizji do obsługi zbiornika paliwawewnątrz którego jest pompa i czujnik z pływakiem, a na 100% wszystkie te elementy są wkładane do zbiornika od góry. Więc skoro chcesz sie do nich dostać to musisz wyjać zbiornik, co nie jest równe rozcinaniu go. Chyba, że nie chcesz wyjmowac zbiornika, to bierz kątówkę i wytnij se dziurę pod siedzeniem. A "latanie" wskazówki wynika z ułożenia pływaka w zbiorniku i ruchów paliwa.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
fabryk
[Usunięty]






Wysłany: Czw Kwi 12, 2007 12:02   

Brt napisał/a:
fabryk napisał/a:
heh a Ty myslisz ze plywak to sobie jest wrzucony i plywa?

Przeciez sa podlaczone do niego kable takze napewno sie go da jakas wyciagnac od strony pompy ktora pewnie (tego nie wiem jeszcze) jest pod tylna kanapa ale wole sie upewnic takze mysle ze rozcinanie zbiornika to niezbyt madry pomysl


Wiem jak wygląda i działa czujnik pomiaru ilości paliwa i ktoś go jakoś musiał w zbiornik włożyć. I ZTCP to pod tylnym siedzeniem nie ma rewizji do obsługi zbiornika paliwawewnątrz którego jest pompa i czujnik z pływakiem, a na 100% wszystkie te elementy są wkładane do zbiornika od góry. Więc skoro chcesz sie do nich dostać to musisz wyjać zbiornik, co nie jest równe rozcinaniu go. Chyba, że nie chcesz wyjmowac zbiornika, to bierz kątówkę i wytnij se dziurę pod siedzeniem. A "latanie" wskazówki wynika z ułożenia pływaka w zbiorniku i ruchów paliwa.


Nie w takim zakresie,ze ja robie 20KM a mi wskazowka spada o 1/4 baku nawet stojac. Pozniej wolno sie podniesie albo i nie lub tez potrafi przy polowie baku do rezerwy spadac to wedlug mnie nie jest normalne a plywak moze byc juz sobie stary albo poprostu popsuty...Bede musial chyba tam zajrzec i ocenic jak sprawa plywaka wyglada i dam znac.

pozdROViEniaR
Ostatnio zmieniony przez fabryk Czw Kwi 12, 2007 12:59, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Kwi 12, 2007 12:50   

fabryk napisał/a:
nie w takim zakresie ze ja robie 20KM a mi wskazowka spada o 1/4 baku nawet stojac pozniej wolno sie podniesie albo i nie lub tez potrafi i przy polowie baku do rezerwy spadac to wedlug mnie nie jest normalne a plywak moze byc juz sobie stary albo poprostu popsuty...bede musial chyba tak zagladnac jak sprawa plywaka wyglada i jak cos uda mi sie zdzialac dam znac

fabryk. Przeczytaj sobie pierwszy wiersz mojego podpisu. :razz:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
Ostatnio zmieniony przez piter34 Czw Kwi 12, 2007 13:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
fabryk
[Usunięty]






Wysłany: Czw Kwi 12, 2007 13:00   

piter34 napisał/a:
fabryk napisał/a:
nie w takim zakresie ze ja robie 20KM a mi wskazowka spada o 1/4 baku nawet stojac pozniej wolno sie podniesie albo i nie lub tez potrafi i przy polowie baku do rezerwy spadac to wedlug mnie nie jest normalne a plywak moze byc juz sobie stary albo poprostu popsuty...bede musial chyba tak zagladnac jak sprawa plywaka wyglada i jak cos uda mi sie zdzialac dam znac

Fabryk. Przeczytaj sobie pierwszy wiersz mojego podpisu. :razz:


Moja ksywka jest przez male fffffffff

I nie wiem o co Ci chodzi-dajesz moj cytat i przerabiasz moje posty,ze niby nie poprawnie cos napisalem tak? :cool:
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Kwi 12, 2007 13:09   

fabryk napisał/a:
Moja ksywka jest przez male fffffffff

Poprawie się.

fabryk napisał/a:
I nie wiem o co Ci chodzi-dajesz moj cytat i przerabiasz moje posty,ze niby nie poprawnie cos napisalem tak? :cool:

Nie przerobiłem Twojego postu, a chodziło mi o przecinki i kropki. :lol:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Desper 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 73
Skąd: Trójmiasto i Hel



Wysłany: Czw Kwi 12, 2007 17:55   

sTERYD napisał/a:
nie wiem o co Ci dokladnie chodzi, ale chyba każdy tak ma:
-pływak jest z tyłu baku, podobnie zresztą jak pompka (to tak troche po hamerycańsku, niby żeby przy podjeżdżaniu pod górę był mniejszy problem z dystrybucją paliwa :wink: ) i dzięki temu jest to trochę pokręcone.


Czy napewno pływak jest z tyłu???
Pytam, bo zauważyłem w swojej 200, że jadąc z góry - poziom paliwa podnosi się (wtedy to z przodu zbiornika jest wyższy poziom),
a jadąc pod górę poziom paliwa jest mniejszy niż niż przy jeździe na płaskim (wtedy to właśnie z przodu zbiornika jest mniej paliwa). Pompy narazie w to nie mieszam :grin:
Mam nadzieję, że dobrze to sobie tłumaczę. Jak nie to wyprowadźcie mnie z błędu, please.
Może w RAVE jest jakiś schemat czy coś w tym stylu, ale teraz nie mam tego przy sobie i będzie to musiało poczekać do weekendu.
Pozdr.
Desper
_________________
Pozdr.
Radek
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10894
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Kwi 13, 2007 09:17   

w 400 jest z tyłu, może w 200 jest inaczej... :?:
w rave napewno jest to pokazane :smile:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Desper 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 73
Skąd: Trójmiasto i Hel



  Wysłany: Nie Kwi 15, 2007 11:05   

No i rzuciłem okiem do RAVEa.
Rzeczywiście zespół pompy i pływaka w 200 jest z przodu zbiornika, z lewej strony, a z tyłu za nim jest kanał wlewu paliwa i odpowietrzający. Że już nie wspomne o tym że same zbiorniki mają zupełnie inne kształty :smile:
Pozdr.
Desper
_________________
Pozdr.
Radek
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r416] pływak
piotrekd26 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sob Paź 25, 2014 10:38
Adrian
Brak nowych postów [R45] szalejący pływak
Buri Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pon Lip 22, 2013 23:39
Sirk
Brak nowych postów [Rover 416 Si] Albo PŁYWAK albo ŻARÓWECZKA
Dr.Stein Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Pią Sty 27, 2012 18:58
Dr.Stein
Brak nowych postów [R416] Przepustnica do R416
Arek77 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sro Sty 09, 2008 09:11
Arek77
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R416 Si ]
cukier727 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Czw Lut 04, 2016 09:17
Adrian



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink