Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Czyszczenie węży wody
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Czyszczenie węży wody
Autor Wiadomość
kaneda 



Dołączył: 25 Sie 2007
Posty: 43
Skąd: okolice wawy



Wysłany: Sro Lip 27, 2016 19:34   [R75] Czyszczenie węży wody
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2001

Witam, w moim R75 przy wymianie węża wody zauważyłem coś tłustego i czrnego w przewodzie od wody, ta maź jest strasznie lepka wiec zapewne to objaw uszczelki pod głowicą, ma ktoś jakiś pomysł jak wyczyścić rurki z tego syfu i czy trzeba oczyszczać też chłodnice i nagrzewnice?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lip 27, 2016 19:34   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Sro Lip 27, 2016 22:28   

Są specjalne środki do płukania układów chłodzenia np. http://www.hil.pl/-p-47.h...CFQHbcgod1MoHgg
Wg mnie czarna, lepka maź wcale nie świadczy o hgf'ie ale raczej o tym że układ chłodzenia ma już swoje lata. Maź ta to może być chociażby osad z węży.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Sro Lip 27, 2016 22:51   

dzelo23, nie ma co się oszukiwać. Czarne i tłuste w układzie chłodzenia silnika 1.8 to albo pozostałości po HGF albo HGF.

Tak, jak robisz czyszczenie węży, to wymyj też chłodnicę i nagrzewnicę.

A pierw zrób test uszczelki pod głowicą.
 
 
kaneda 



Dołączył: 25 Sie 2007
Posty: 43
Skąd: okolice wawy



Wysłany: Czw Lip 28, 2016 00:18   

No właśnie to jest dziwne bo jeden mechanik robił mi test na hgf i stwierdził, ze nie ma oznak uszczelki pod głowicą, później drugi mechanik stwierdził, ze skoro jest osad na przewodach i auto się grzeje to napewno jest hgf, w dodatku auto wcześniej mi się często grzalo i przewód od wody mi strzelił ten przy nagrzewnicy, czasem auto rano kopci i nie chodzi na wszystkich cylindrach przez chwilkę.

[ Dodano: Czw Lip 28, 2016 00:18 ]
Jeszcze jedna sprawa byłem w warsztacie polecanym na forum , nie podam nazwy by nie psuć im dobrej opini bo może akurat jak ja tam byłem to mieli zły dzień, powiedzieli mi po polizaniu oleju i sprawdzeniu korka oleju ze to hgf, bez żadnego testu i rozkręcenie silnika :/ myślę sobie ok może i hgf, pytam o cenę to powiedzieli mi 1600 zl. Dodając, ze nie wiadomo czy warto robić to auto bo może okaże się, ze dojdzie coś dodatkowo i wtedy kwota może wzrosnąć do 5 tysięcy, w tym momencie moja dziewczyna się rozplakala bo to jej auto w dodatku kocha markę rover i ten model był jej autem marzeń.
Z tego co sugerował nam mechanik wynikało by dac auto na złom, dlatego zabrałem od niego R75 do mechanik z mojego miasta za robocizne wymiany uszczelki weźmie 500 zl. Plus części, (komplet uszczelek 350 zl.)
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3428
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Lip 28, 2016 06:40   

dobrym i tanim sposobem jest użycie proszku do prania do wyczyszczenia układu po hgf. Rozpuszczasz trochę w butelce i wlewasz w układ - musi pochodzić z 15 min. Wylewasz i zalewasz woda i znów z 15 min - tak aby poszło na chłodnicę(dobrze jest lac ciepłą wodę - szybciej sie otworzy termostat) Płukanie robisz tak długo i tyle razy az przestanie lecieć woda z detergentem - ok 5 razy w praktyce. Metodę z proszkiem na r416 wypraktykowałem i sprawdza się.
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Lip 28, 2016 09:25   

równie dobrze może płukać też układ wodą z płynem do naczyń, też skutecznie przemyje układ z tłustych osadów
_________________
75 Red Edition
 
 
kaneda 



Dołączył: 25 Sie 2007
Posty: 43
Skąd: okolice wawy



Wysłany: Czw Lip 28, 2016 15:41   

Taki mam osad w silniku jak odrkrecilem korek, biorę się za czyszczenie przewodów wody i całego układu, ciekawe czemu rover mi się grzeje?

[ Dodano: Czw Lip 28, 2016 15:40 ]
W przewodach jest jakiś czarny lepki osad na szczęście udało mi się go wymyc.

[ Dodano: Czw Lip 28, 2016 15:41 ]
Dodam, ze jeżdżę na krótkich odcinka 10 KM.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3428
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Lip 28, 2016 21:23   

longer86 napisał/a:
równie dobrze może płukać też układ wodą z płynem do naczyń

nie bardzo, płyn sie bardzo pieni w przeciwieństwie do proszku. Spieniony płyn zapowietrzy układ.
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
kaneda 



Dołączył: 25 Sie 2007
Posty: 43
Skąd: okolice wawy



Wysłany: Czw Lip 28, 2016 21:30   

Właśnie dziwne bo u mnie układ jest często zapowietrzony, ostatnio woda mi w układzie bulgotala i termostat późno się otworzył
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3428
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Lip 28, 2016 21:51   

sprawdź czy zaworek w kolektorze jest sprawny
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Czw Lip 28, 2016 22:05   

Jeśli olej lub ten osad pod korkiem oleju jest słodki to HGF z pewnością.

A co do wymiany uszczelki w K-serii to nie takie hop siup by pojeździł spokojnie przez lata. Doświadczeni mechanicy rovera mają opracowane metody wymiany uszczelki głowicy, oparte na wieloletniej praktyce :-)

Odpowiednie poskładanie tego silnika i rozsądne jego użytkowanie to klucz do sukcesu.
 
 
kaneda 



Dołączył: 25 Sie 2007
Posty: 43
Skąd: okolice wawy



Wysłany: Sob Lip 30, 2016 09:48   

W poniedziałek daje auto na wymianę uszczelki pod głowicą, kupiłem zestaw uszczelek na allegro za 350 zl.
Macie jakieś wskazówki dla mojego mechanika by czegoś nie uszkodził bo z tego co czytam to nie jest taka prosta sprawa by wymienić uszczelkę w silnikach z seri K :(
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Sob Lip 30, 2016 11:15   

Wskazówki dla mechanika? :o
Wraz z uszczelką powinna być karteczka z instrukcją montażu, klucz dynamometryczny i do roboty. Ten silnik nie jest kosmicznym wynalazkiem, wystarczy się przyłożyć sumiennie do roboty a nie robić na czas bo następne auto czeka.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
kaneda 



Dołączył: 25 Sie 2007
Posty: 43
Skąd: okolice wawy



Wysłany: Sob Lip 30, 2016 20:31   

Mechanik mi powiedział, ze przy tych silnikach jest trochę zabawy bo trzeba się dostać do wału korbowego bo tam są długie śruby.

[ Dodano: Sob Lip 30, 2016 12:39 ]
Dzelo23 tu masz rację trzeba się przyłożyć, a wiadomo jak większość robi by jak najszybciej auto wyjechało z warsztatu :/

[ Dodano: Sob Lip 30, 2016 20:31 ]
Jeszcze mam jedno pytanie czy przez uszczelkę pod głowicą auto może szybko łapać temperaturę? Bo
Jadąc do mechanika auto momentalnie po przejechaniu 4 kilometrów zlapalo mi temperetaure prawie na Maxa :/
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3428
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sob Lip 30, 2016 22:02   

wskazówki - jesli nie robil silnika serii k to poszukaj innego mchanika. Jesli jednak będzie go robił to niech przyjrzy sie kołom rozrządu walka ssacego i wydechowego, można je zalozyc dwojako.
Jeśli po zdjęciu głowicy będą kolki plastykowe - koniecznie niech wymieni na metalowe które powinny byc z uszczelka.
Niech usunie kulkę z zaworka w kolektorze ssącym.
Blok powinien byc dotarty.
Śruby głowicy koniecznie sprawdzone lub nowe.
Glowice niech sprawdzi na szczelność + planowanie, max 0.2mm (przy większym moze byc spalanie stukowe i inne cuda, chociaż ja pociagnąlem znacznie znacznie więcej :) )
Szklanki najlepiej rozebrać, wymyc i na olej poskładać
Górną cześć glowicy, glowiczka składa sie nie na silikon tylko na klej

tak ogólnie to co na szybko pamiętam - moze inni cos dołożą
A i koniecznie od strony rozrządu wymień wszystkie simeringi (uszczelki walków i walu)
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
kaneda 



Dołączył: 25 Sie 2007
Posty: 43
Skąd: okolice wawy



Wysłany: Sob Lip 30, 2016 23:56   

Dzięki za pomoc dawidd :) Przekaże mu wskazówki :P

[ Dodano: Sob Lip 30, 2016 23:56 ]
Jeszcze jedno pytanko czy po takim planowaniu będę miał spokój chociaż na dłuższy czas ? Bo chce tym autem jechać na wakacje a boję się ze nie dojadę :(
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3428
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Nie Lip 31, 2016 07:37   

planowanie to tylko jeden etap naprawy. Jeśli wszystko inne będzie zrobione dobrze, to z pewnością pojeździsz. Warto tez zastanowić sie nad przerobieniem termostatu na prt, ale to juz osobny temat
Uszczelkę pod głowicę polecam victor reintz, silikonowa. Te wzmacniane warstwowe ... rożnie z nimi bywa.
Opisów jak prawidłowo wymienić uszczelkę w k serii jest na forum mnóstwo, pod r 400 tez popatrz, 1.6 to praktycznie to samo co 1,8 w r75

[ Dodano: Nie Lip 31, 2016 07:37 ]
aa i ważna rzecz - dokręcasz śruby głowicy najpierw wszystkie na 20 Nm, a później 2x po 180 stopni - od to ci taka dziwna metoda zalecana przez producenta.
Jest jeszcze "normalny" sposób każdą co 10 Nm dokręcić az dojdziemy do 55Nm, chociaż ja bym polecił ta pierwsza metode
tu masz tez sporo info o silniku
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=31387
Nie czytałem teraz tego tematu, ale w jednym z nich oprawca poleca metodę składania glowiczek (nie pomyl z glowica ;) ) na szkło wodne - gosci naprawdę sie zna dobrze, ale ta metoda akurat jest do niczego i nie polecam takich eksperymentów. Tylko klej anaerobowy
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1000
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Nie Lip 31, 2016 08:17   

Jeszcze przepłukać cały układ chłodzenia po HGF, osobiście bym zainwestował od razu w nowy termostat PRT.
 
 
kaneda 



Dołączył: 25 Sie 2007
Posty: 43
Skąd: okolice wawy



Wysłany: Nie Lip 31, 2016 10:32   

To jest ten termostat? : http://www.s-part.pl/30,p....8-benzyna.html

A komplet uszczelek pod głowicę zostawić mechanikowi by kupił czy lepiej samemu kupić?
 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1000
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Nie Lip 31, 2016 12:58   

Oczywiście że samemu, bo ci mechanior kupi co popadnie, kup pod głowicę tą co ci dawidd poleca Victor Reinz i koniecznie nowe śruby. O PRT dopytaj się w s-part czy to jest to samo co do rovera. Tu masz lekturę o PRT
https://www.roverki.eu/zr...mi-serii-k.html
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=589043#589043
_________________
:pisze:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Wymiana węży nagrzewnicy. Pomocy!
Robert1658 Rover serii 75, MG ZT 0 Pią Cze 15, 2012 22:09
Robert1658
Brak nowych postów [R75]Pomoc w znalezieniu węży układu chlodzenia
Ferrari36 Rover serii 75, MG ZT 0 Nie Gru 04, 2016 22:10
Ferrari36
Brak nowych postów [R75] Czyszczenie intercoolera - jak?
dawidd Rover serii 75, MG ZT 6 Pią Maj 10, 2013 10:47
MaReK
Brak nowych postów [R75] Intercooler, EGR - czyszczenie
jarema Rover serii 75, MG ZT 5 Sob Lip 12, 2014 11:55
maciejk1980
Brak nowych postów [R75] Krokowiec czyszczenie
karol77787 Rover serii 75, MG ZT 5 Czw Mar 29, 2018 10:37
karol77787



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink