Forum Klubu ROVERki.pl :: [Seria K] Nowy typ uszczelki pod głowicę!
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: MaReK
Czw Maj 12, 2011 02:23
[Seria K] Nowy typ uszczelki pod głowicę!

W przypadku HGF zakładać nowy typ uszczelki
Autor Wiadomość
secio 




Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 387
Skąd: Ruda Śląska



Wysłany: Wto Paź 06, 2009 15:10   

malczaki napisał/a:
WITAM

Czyli jaką mam kupić uszczelkę. :?: U mnie płyn spływał pod uszczelką ,pośrodku po bloku.Po zdjęciu zauważyłem na metalowej uszczelce z silikonowym nadrukiem że właśnie po środku jest małe wyszczerbienie silikonowej ścieżki.
Powiedzcie mi bo się naczytałem postów już dużo jaką konkretnie mam kupić Metalową trzy warstwową czy taką samą jak miałem,,białą" z silikonem.
Bo już mam mętlik :bezradny:


Moim, subiektywnym zdaniem, do Freelandera szczególnie, nową uszczelkę razem z nową, usztywnioną magistralą olejową.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Paź 06, 2009 15:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
iktorn73 




Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 530
Skąd: Warszawa/Magdalenka



Wysłany: Czw Paź 08, 2009 16:55   

Ja w MG ZR dałem starego typu,wzmocnioną FAI,magistrali nie wymieniałem. Przejechałem jakieś 30kk i wszystko ok. Nowy właściciel MG też nie narzeka :) . W servisie polecają uszczelkę nowego typu tylko wtedy gdy silnik jest w dobrym stanie. Ważne jest : dobry majster i zakład który dobrze splanuje głowicę. Niektóre zakłady odwalają straszne fuszerki.
 
 
secio 




Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 387
Skąd: Ruda Śląska



Wysłany: Czw Paź 08, 2009 23:06   

iktorn73 napisał/a:
W servisie polecają uszczelkę nowego typu tylko wtedy gdy silnik jest w dobrym stanie. Ważne jest : dobry majster i zakład który dobrze splanuje głowicę. Niektóre zakłady odwalają straszne fuszerki.


I to brzmi nawet sensownie. Nowy typ uszczelki subiektywnie wygląda 'na lepszy' ale może faktycznie być bardziej wymagający jeżeli chodzi o jakość głowicy.
Ja wymiane uszczelki przeprowadziłem własnymi siłami (z pomocą specjalistów od planowania głowicy) dlatego zdecydowałem jak wyżej.
 
 
 
oprawca_1978 




Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Nie Lis 08, 2009 23:43   

Wg mnie, wystawienie przez producenta tego silnika, "nowej" magistrali olejowej oraz "nowej" uszczelki pod głowicę - to tylko marketingowe zagranie, zresztą dość paniczne i ostateczne, służące do - za wszelką cenę - zmuszenia zakupu niewspółmiernie drogich elementów tego silnika, których wymiana jest zupełnie niepotrzebna i bezsensowna.
Skoro ja, prosty człowiek, dałem sobie z tym dziwnym silnikiem, bez żadnych ekwilibrystyk i herezji, radę sam, i to bez żadnych wymyślnych narzędzi i praktyk, i moje z tym powodzenie ma już ponad trzy lata, sukcesję, to i każdy inny użytkownik tych jakby nie patrzeć, wyjątkowych i niepowtarzalnych samochodów z tymi mocnymi, nowoczesnymi, trwałymi i oszczędnymi silnikami, dać sobie radę, zupełnie skutecznie i na lata całe, oficjalnie powinien.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3635
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Lis 09, 2009 00:34   

wszystko ok jesli rozbierasz silnik po raz pierwszy, ja mysle ze ta uszczelka i magistrala jest do silnikow po sporych przejsciach, jednak nie mialem okazji tego weryfikowac :roll:
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
iktorn73 




Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 530
Skąd: Warszawa/Magdalenka



Wysłany: Pon Lis 09, 2009 13:07   

Ale właśnie odwrotnie. W Babicach u Mariusza twierdzą że te nowe są do silników w dobrym stanie a stare do tych zmasakrowanych. Mój nadal jeździ na starego typu uszczelce i starszej magistrali.
 
 
pitunio6
[Usunięty]






Wysłany: Sro Gru 23, 2009 15:50   

witam
mam problem z glowica nie moge znalezc dla swego rovera 75, 2001r, 1.8l benzyna, moc 120km
slyszalem ze moga ponoc pasowac od modeli 25, 45 czy ktos cos wie moze na ten temat?? bylbym bardzo wdzieczny za pomoc
 
 
PHJOWI 



Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Sro Gru 23, 2009 18:45   

25 45 75 1.8 też pasuje.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
capri1 



Dołączył: 28 Wrz 2006
Posty: 29
Skąd: Krosno



Wysłany: Pon Sty 04, 2010 10:13   

Witam
Niestety i u mnie pojawił się olej w płynie chłodniczym :(
Wielka prośba do ludzi sprzedających i zakładających (mechaników) uszczelki aby po okoł 2 latach od pojawienia się nowego typu uszczelki jeszcze raz wypowiedzieli się jaką uszczelkę najlepiej w tej chwili założyć. W moim przypadku jest to Rover 45, rok 2000, silnik 1.4, 133 000 km przebiegu, jak do tej pory przejechałem nim 50 000 km i nie miałem z nim problemów, zużywał około 0,6 l oleju (5W40) na 12 000 km.
Pozdrawiam
 
 
 
atu_rover 



Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 43
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Sty 08, 2010 20:49   

Zakładał ktos moze cos takiego z allegro za 22zł ? :) Jest to kuszące np. naprawiam uszczelke głowicy po wybuchu HGF i sprzedaje auto :P
 
 
sobrus 




Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Sty 08, 2010 21:00   

@capri1
zdania są podzielone, nie sądze zeby ktoś sie jednoznacznie wypowiedział.
Zastanawiam sie czy nie ważniejsze od wyboru uszczelki jest poprawne i dokładne przeprowadzenie naprawy.
Słyszałem ze do silników w dobrym stanie nowy typ, do tych w gorszym stary.
Do nowego typu warto założyć nową magistralę olejową. Wtedy powinno być juz po sprawie.

Ja niedawno zmieniałem i mam nowy typ, choć początkowo chciałem stary. Mechanik który robił twierdził że metalowa jest znacznie lepsza, ponadto ktoś na forum stwierdził ze sam wygląd zwykłej nie zachęca do zamontowania jej ;) .
Wiem jednak że stare też potrafią zaliczyć spore przebiegi.

Wygląda na to że padanie uszczelki powiązane jest z olejem. Raz ze nowy typ ma nową magistrale a dwa że nie wolno katować silnika gdy olej jest zimny. Ja następnym razem zalewam rzadszy olej (5W), ponoć dobrze sie spisuje. Może coś to da.

btw w porównaniu z kosztami napraw niektórych innych samochodów koszt HGF to pikuś.

@atu_rover
to chyba musiałby być ktoś bardzo złośliwy...
niestety zrzucanie problemów z samochodem na następnego właściciela to powszechna praktyka. Ktoś straci 1000zł na naprawe HGF bo ja zaoszczędziłem 100.... :nook:
 
 
atu_rover 



Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 43
Skąd: Kraków



  Wysłany: Sob Sty 09, 2010 11:24   

Chodziło mi o to czy ta uszczelka za 22 zł jest cos warta czy to szmelc? Nie jestem oszustem!!! :evil: Zawsze zakładałem porzadne a miałem juz kilka samochodów z k-serią i po założeniu porzadnej starego typu wzmacnianej (takiej jak radzi Tomi) troche mocniejszego dokręcenia śrub juz NIGDY!!! HGF nie powracał pomimo super brutalnego traktowania czasem nawet na zimnym silniku. Z tego co zauwazyłem to fabryczna uszczelka jest słabowita i prędzej czy później musi paść, chyba ze ktos delikatnie jezdzi i ma olej i płyn ok. Kupiłem kiedyś caro 94r który miał 225tys i silnik w stanie idealnym, fabryczna uszczelka, zadnych stukow popychaczy i własciwa moc silnika,tyle ze jezdził nim starszy gość po trasach tylko po wsiach koło Chyżnego. W każdym innym używanym poldku 1.4 którego spotkałem zawsze była wczesniej robiona uszczelka.Nowy typ wyglada fajnie ale jezeli producent odradza do mnie (blaszana miska olejowa i magistrala starego typu) to raczej bym nie założył!

Dobry rzadki olej może pomóc głównie na głośne popychacze, a uszczelke i tak wywali jak sie ogniuje na zimnym silniku. Ja mam w poldku 0W40 i 56tys km, a w roverku 5W40 i 160 tys km. Nie dolewam wogóle oleju do tych silnikow tylko zmieniam olej okresowo.Z tego co zauwazyłem to na zimnym silniku i to przy tych mrozach po zmianie na rzadszy olej popychacze ciszej sie zachowuja. Wiem ze producent zaleca 10W40 ale im lepszy olej sie wleje tym lepiej dla silnika !! !
 
 
sobrus 




Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Sob Sty 09, 2010 11:59   

Nie twierdzo ze jestem oszustem, ale za 22zł to nie moze byc dobre...
Na czyms muszą oszczędzić. Materiały, kontrola jakości?
Zgadzam sie ze lepiej zalać lepszy olej jeżeli go nie ubywa.
_________________
:)
 
 
jesaj 



Dołączył: 17 Kwi 2007
Posty: 46
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Wto Sty 12, 2010 22:20   

cytuje Teraz zakładam uszczelkę starego typu wzmocnioną FAI


- która to uszczelka-gdzie ja znajdę?
_________________
jesaj pozdro
 
 
atu_rover 



Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 43
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Sty 12, 2010 23:24   

Wydaje mi się że to tak wygląda.Uporządkowałem sobie oferty z allegro.

Jezeli źle opisane to prosze mnie poprawić

[ Dodano: Wto Sty 12, 2010 23:24 ]
cd uszczelek ...
 
 
jesaj 



Dołączył: 17 Kwi 2007
Posty: 46
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Sob Sty 16, 2010 17:18   

no i teraz badz madry i wybierz najlepszą :razz: :roll: . Ta nowego typu musi byc zakładana z ta druga podkladka?
_________________
jesaj pozdro
 
 
iktorn73 




Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 530
Skąd: Warszawa/Magdalenka



Wysłany: Sro Sty 27, 2010 10:15   

Zadzwoń do Tomateam i wszystko Tomek Ci powie. Ja kupiłem wszystko u niego mimo tego że mam do 40% zniżki w Fota i Inter Cars. Ma części dobrych producentów w bardzo dobrych cenach jeszcze dostałem rabacik i 100% zadowolenia :) .
 
 
radioglowi 



Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 8
Skąd: Nakło nad Notecią



Wysłany: Sob Lut 06, 2010 01:57   

Nastal feralny czas i dla mnie. Pojawil sie olej w plynie chlodniczym. Mam Rovera 416 Si + LPG.

@sobrus

Szczegolnie czekam na rady od Ciebie :D z uwagi na przeoczywisty fakt, mam identyczne objawy.

Z checia sie dowiem co dokladnie wymieniles, ktore to dokladnie czesci w katalogu i gdzie je dostales :D . Czekam z nadzieja na odpowiedz!
 
 
atu_rover 



Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 43
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Lut 06, 2010 09:54   

Mam dokładnie to samo (olej w wodzie) i ten sam silnik itp. Ja nic oprócz uszczelki i płynu chłodniczego nie wymieniam bo mam sprawne ( mam nowy pasek, napinacz, pompe wody itp.) Właśnie zdjąłem głowicę, nie bede czekał aż mi woda do oleju wejdzie bo wtedy trzeba wyczyscic silnik i zmienic olej + filtr oleju. Jesli tomi z tomateam pisał juz 100 razy ze do tego auta najlepiej założyc wzmocnioną starego typu, to warto mu zaufac bo się zna na tym. Ja zamówiłem GLASER-a bo FAI nie mieli, ale to to samo. Wazne ze ma grubsze paski silikonowe i dodatkowe przerywaną linią w srodku (wzmocniona) :)
Powiększe sobie kanały w głowicy i spasuję z kolektorami jak juz głowica na wierzchu :)
 
 
radioglowi 



Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 8
Skąd: Nakło nad Notecią



Wysłany: Sob Lut 06, 2010 11:07   

Cytat:
Powiększe sobie kanały w głowicy i spasuję z kolektorami jak juz głowica na wierzchu

Jeszcze jakbys mi powiedzial, na co wplyw maja te zmiany, na razie zbyt szerokiego pojecia o mechnice nie mam, wiec kazda wiedze pochlaniam gabczyscie :D . Dzieki z gory!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Zbiorce zamowienie rozporki KV6/K-seria/L-seria
Remigiusz Offtopic 21 Sro Sty 22, 2014 21:15
AndrewS
Brak nowych postów K-seria na Złomniku
brkzzz Offtopic 19 Czw Wrz 27, 2012 12:49
sobrus
Brak nowych postów [R75] BMW seria 3? 5? 7? i inny offtopic
Mombrey Offtopic 68 Czw Sty 22, 2009 15:44
Gość
Brak nowych postów seria 800 coupe w polsce
EnekaOne Offtopic 4 Nie Paź 28, 2007 18:53
EnekaOne
Brak nowych postów Seria-L jaki to silnik?
Mombrey Offtopic 5 Wto Lut 15, 2011 10:36
Mombrey



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink