mialem zamiar wysłać do naprawy, ale jeśli zaraz może paść inny element(co one tanie nie są) to chyba daruje sobie już tej zimy. Ale na kolejna zime wróci temat
_________________ Ciekawy Roverek
SPAMU¦
Wysłany: Pią Sty 18, 2013 17:35 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Pią Sty 18, 2013 18:22
Jeśli rezygnujesz z naprawy,to wyjmij bezpiecznik (pod maską-15A),bo jeśli sterownik jest uwalony to może ci w skrajnym wypadku piecyk akumulator rozładować przez noc.
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Pią Sty 18, 2013 18:32
czemu ma zaraz paść co innego?? zazwyczaj to tylko sterownik sie psuje,inne elementy znacznie rzadziej, najlepiej jakbyś miał możliwość samemu piec rozłożyć przeczyścić i sprawdzić poszczególne elementy
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Mirek kup kabel za 20zł i sobie podłacz webasto do kompa aby sprawdzić ewentualne błędy,możesz też na krutko sprawdzić wentylator,pompke paliwa i pompke obiegowa,świece też można na krótko w piecu sprawdzić ale kompem łatwiej bo odrazu oporność sprawdza
gdzie taki kabel można kupić?? Byłbym wdzięczny za link.
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Pią Sty 18, 2013 19:59
sash997 napisał/a:
czemu ma zaraz paść co innego??
Kolego mój serdeczny,mój piecyk jest tego najlepszym dowodem,że może...ale grzbietowi nieodpuszczę i rozbiorę,ale garaż mam ciasny,a pod chmurą łapy mi dzisiaj grabiały.Podejrzewam że jest problem z sitkiem,bo świeca jest dobra. W serwisie powiedzieli że naprawa komory spalania to jakieś 300 zeta,więc mam nadzieję naprawić to we własnym zakresie.
sash, a jakiego programu używasz z tym kablem? Pytam bo dla mnie to magia, ale czas się nauczyć czegoś co nie potrzebuje młotka.
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Pią Sty 18, 2013 21:17
program serwisowy webasto thermo test, trzeba w necie poszukać najlepiej wersji 2.14 bo do wyboru jest język polski, dziadek jeżeli problem z sitkiem to pewnie czasem nie odpala a czasem nie przechodzi w tryb bez świecy??czy przestał wogóle odpalać?w tym tygodniu podłanczałem webasto wujkowi bo czasem mu nie rozpala ale przyznał sie że jak czyścił to sitko uszkodził
[ Dodano: Pią Sty 18, 2013 21:17 ]
piotrek1000niewiem czy galetto sie nada bo używam od vaga,nadaje sie też od bmw k-line to wiem
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Pią Sty 18, 2013 21:55
sash997 napisał/a:
problem z sitkiem to pewnie czasem nie odpala a czasem nie przechodzi w tryb bez świecy
byłem na serwisie i wychodzi "uszkodzenie palnika". Ponieważ kiedyś rozbierałem piecyk, to domyślam się że chodzi o sitko,bo świeca według wydruku jest OK, tym bardziej że cały czas usiłuje odpalić mieszankę,ale non stop ją "zalewa". Rurka wylotowa jest gorąca,ale tak jakby na pół gwizdka.Dodatkowo leci z niej czarna sadza w dużych ilościach i śmierdzący biały dym,więc domyślam się że trzeba wszystko oczyścić, no chyba że nie ma już czego bo sitko przepalone.
Doprowadziłem do zapłonu,ale podając powietrze odkurzaczem,bo serwisant mi doradził- trochę przedmuchało sadze i zapobiegło zalaniu świecy.
Tak jak pisałem-reszta na wiosnę.
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Sob Sty 19, 2013 09:40
Diagnoza za friko,bo mam gwarancję na sterownik założony kilka tygodni temu, a serwis jest na terenie "mikrohuty" w Dąbrowie Górniczej ul. Katowicka. Polecam,bo nie naciągają na dodatkowe koszty i wydają się uczciwi.
Pierwszą diagnozę też miałem za darmo,zanim zdecydowałem się na regenerację płytki.
jaki koszt regeneracji?? Zależny od wielkości uszkodzenia płytki??
Jeszcze nie wiem dokładnie co w moim piecu odmówiło współpracy (nie działa od 2 tygodni). Chciałem go przeczyścić ale po rozebraniu okazał się dość czysty. Podejrzewam właśnie płytkę bo po otwarciu rano auta piec czasem na kilka sekund się włącza ale nie grzeje. Wieczorem spróbuje podpiąć pod komputer, zobaczę co z tego wyniknie.
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Sob Sty 19, 2013 11:47
Objawy masz dokładnie takie same jak w moim piecyku. Też był czyściutki,ale nie odpalał i często wzbudzał się przy otwarciu drzwi albo klapy bagażnika, nawet w środku lata. Ewidentnie uwalony sterownik i po wymianie (350 zł bez względu na uszkodzenie) na regenerowany webasto ruszyło od pierwszego "kopa".
Podobno idzie kupić nowy ale nierozłącznie z całą komorą spalania za jeśli mnie pamięć nie myli około 1000 zł.
Czyli usługa polega na tym że jedziesz do nich i wyciągają płytkę sami i uruchamiają twój piec?? Jeśli się mylę to popraw.
Jeszcze jakby mało było to chyba termostat mi prawdopodobnie pada bo jadąc stałą prędkością do 100 przy włączonym ogrzewaniu już przy 0 stopni nie trzyma idealnie 90 tylko spada do 80-85 (przy wyłączonym ogrzewaniu temperatura jest prawidłowa), przy większych prędkościach i w ruchu miejskim nie ma problemu.
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Sob Sty 19, 2013 13:53
Termostat też jest ważny, o ile nie najważniejszy,bo zapewnia stałą temperaturę silnika, no i nagrzewnicy. Dla bloku nie ma nic gorszego niż skoki temperatury,a zbyt niska to większe zużycie części ruchomych.
350 zł. nie wydało mi się zbyt wysoką ceną za kompleksową diagnostykę i naprawę. Chodzi mi o to,że nie jestem mistrzem świata w elektronice i nie byłem w stanie określić jednoznacznie uszkodzenia, tym bardziej,że w innym serwisie ustalili rzekome uszkodzenie świecy,itp.
Ze swojej strony sprawdziłem tylko stan komory,działanie pompki i pozostałe elementy mechaniczne.
Jeżeli nowy sterownik kosztuje 1000, to cały piecyk ok. 2700.- tylko czy jest sens,skoro można to zrobić taniej,no i w miarę szybko.
Z pewnością nie twierdze że 350 to dużo, tym bardziej za fachową naprawę. Jak wiadomo prawdziwych fachowców ciężko znaleźć. Sam zrobiłem tyle samo, każdy element osobno podłączony działa, spróbuje jeszcze tym programem go uruchomić, jeśli nie zadziała z pewnością będę szukał pomocy w serwisie. Zawsze na ile potrafię sam staram się wszystko naprawiać (nie tylko w aucie), takie już moje zboczenie że ciężko mi oddać robotę komuś innemu.
Przepraszam za offtopa, ale ciężko jest w r75 zmienić termostat??
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum