Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZT lampy bi-xenon]
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZT lampy bi-xenon]
Autor Wiadomość
dj_darco 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 239
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZT

Wysłany: Nie Cze 05, 2016 21:06   

he he :mrgreen: nie było widać bo lampki są w fazie szlifowania :P tak więc jest DC DC HR A
_________________
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców.
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=92288&postdays=0&postorder=asc&start=40
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Cze 05, 2016 21:06   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MD 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 05, 2016 21:21   

sknerko, nie mówię, że 6000K popsuje Ci paczałki.

Im bardziej niebieskie, tym bardziej nowoczesne. Zimny LED dobrze się sprzedaje, ale niezastąpione na mgłę pozostaną światła żółte. Osobiście wisi mi, jaki odcień będą mieć moje lampy mijania. Poza tym przy mocy LED niuanse w barwie zdają się być nieistotne. :D
_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
 
 
manuel 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 213



Wysłany: Nie Cze 05, 2016 21:35   

sknerko napisał/a:
Brak homologacji lampy i jeżeli nie diagnosta to przy nie daj Boże kolizji jak ktoś się dopatrzy płacisz za wszystko z własnej kieszeni a jak będzie ogarnięty policjant to dowód tez ci poleci.


I kto tu pieprzy głupoty ...
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 05, 2016 21:36   

manuel tu akurat Sknerko ma 100% racji. Brak homologacji = samochód niesprawny do jazdy (i nie ważne czy masz przegląd czy nie). W takim przypadku ubezpieczalnia może dochodzić od Ciebie zwrotu kosztów.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
manuel 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 213



Wysłany: Nie Cze 05, 2016 21:42   

Podstawa prawna?

[ Dodano: Nie Cze 05, 2016 21:42 ]
Ubezpieczyciel może dochodzić zwrotu kosztów tylko w przypadku:
Cytat:
Art. 43. Zakładowi ubezpieczeń przysługuje prawo dochodzenia od kierującego
pojazdem mechanicznym zwrotu wypłaconego z tytułu ubezpieczenia OC
posiadaczy pojazdów mechanicznych odszkodowania, jeżeli kierujący:
1) wyrządził szkodę umyślnie lub w stanie po użyciu alkoholu albo pod wpływem
środków odurzających, substancji psychotropowych lub środków zastępczych
w rozumieniu przepisów o przeciwdziałaniu narkomanii;
2) wszedł w posiadanie pojazdu wskutek popełnienia przestępstwa;
3) nie posiadał wymaganych uprawnień do kierowania pojazdem mechanicznym,
z wyjątkiem przypadków, gdy chodziło o ratowanie życia ludzkiego lub mienia
albo o pościg za osobą podjęty bezpośrednio po popełnieniu przez nią
przestępstwa;
4) zbiegł z miejsca zdarzenia.
 
 
tomii620si 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1159
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Nie Cze 05, 2016 21:46   

manuel, niestety tak jest..
Co prawda auto ma homologacje na xenon ale jak ktos bedzie mial dobrego prawnika a ktoś sie dopatrzy ze tam był bixenon - defakto nie mozliwe po wypadku bo nikt na to uwagi nie zwróci.. no ale nie wazne..
Auto nie ma homologacji na te swiatła.. Tak samo jak sobie założyc żarówki led zamiast wolframowych i ktos Ci wjedzie w dupe.. Twoja wina bo miałeś żarówke nie przystosowaną to tej lampy.. .

I skończcie juz z tymi 4300 / 6000.. JA polecam 4300 .. inni 6000.
Stanmy na srodku ze 5000 i koniec na ten temat rozmowy :)

MD - co do przepisu odnośnie świateł - przepis ten dotyczy światel mijania i drogowych - w przeciwmgłowych mozesz miec żółte - pytalem nawet ludzi z drogówki..

W kazdym razie montuj .. Poskładaj tą soczewke - nie zakladaj ringi i bedzie gitez :) Zrób oem look i zapomnij ze masz bixenon kiedykolwiek bo na 99% nikt nigdy sie nie dowali - wiem po sobie i swoim bmw ;)
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> BMW E38
735iA -> Mazda 6 3.0 V6 -> E46 ///M330Ci -> E38 750iA
 
 
 
manuel 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 213



Wysłany: Nie Cze 05, 2016 21:50   

No właśnie w tym sęk że tak nie jest. Podaje Wam na tacy tekst ustawy brzmiący jednoznacznie a Wy nadal twierdzicie że jest inaczej nie mając na to żadnego paragrafu...

FYI aktualne badania techniczne nie mają znaczenia dla wypłaty odszkodowania z OC.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Cze 05, 2016 22:03   

manuel kolego nie chce mi sie szukać ale mam kogoś kto sie zajmuje odszkodowaniami z OC i wiem to od niego, jak masz niesprawne auto lub niehomologowane lampy to TU ma cię w d..e i płacisz z własnej kieszeni jak tak zaje...cie znasz prawo to możesz się z nimi sądzić i wątpię by cię było stać na prawnika który wygra z ich prawnikami
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
manuel 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 213



Wysłany: Nie Cze 05, 2016 22:08   

ty wiesz od kolegi a ja pracowałem w PZU :)
 
 
dj_darco 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 239
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZT

Wysłany: Nie Cze 05, 2016 22:15   

idąc tymi tropami zmieniając palniki na inny kolor lampa automatycznie traci homologację ponieważ są zastosowane inne jak były fabrycznie :D :D :D :D
tak więc można mieć jedynie 4300 K :idea: :idea: :idea:
Ciach temat :twisted: :twisted: :twisted:
_________________
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców.
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=92288&postdays=0&postorder=asc&start=40
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 05, 2016 22:15   

W takim razie dlaczego policja podczas kontroli... Może zabrać Ci dowód jesli masz hid w lampie soczewkowej? Bo lampa nie jest homologowana do takiego źródła światła. Wiec w razie kolizji gdyby ktos się dopatrzył... Linia obrony pójdzie w stronę... Oślepił mnie bo ma takie akurat swiatlo... Kto wygra? Bo patrząc na to i postepowania TU wykpią się od wyplaty odszkodowania
_________________
75 Red Edition
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 05, 2016 22:18   

longer86 TU wypłacić odszkodowanie MUSI. Inna kwestia jest taka, że potem będzie od Ciebie żądać zwrotu poniesionych kosztów. Dla mnie taki samochód jest niesprawny technicznie i nie powinien jeździć po drogach. Dla mnie taka sama sytuacja jest jak spowodujesz wypadek nie mając prawka.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
manuel 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 213



Wysłany: Nie Cze 05, 2016 22:21   

Bo pojazd bez homologacji można uznać za niesprawny technicznie ale nadal nie jest to argument dla żądania regresu ;)
Jedno z drugim nie ma nic wspólnego
 
 
dj_darco 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 239
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZT

Wysłany: Nie Cze 05, 2016 22:21   

ale temat jest o przeróbce lampy ksenonowej na bi ksenonową
Czyli po pierwsze na pierwszy rzut oka lampa jest w porządku
jedynie podczas jazdy na nieoświetlonych terenach pokazuje się drugie ja tak przerobionych lamp. a policja nie może przeprowadzać kontroli na nie oświetlonych miejscach. poprawcie mnie jeśli się mylę
_________________
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców.
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=92288&postdays=0&postorder=asc&start=40
 
 
 
tomii620si 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1159
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Nie Cze 05, 2016 22:35   

Róznica jest taka jak miał kumpel.. Miał jakieś dziwne ząrowki .. nie wiem czy ledy czy nie ale przez to została uznana wina obojga kierowców bo auto nie powinno sie poruszać po drogach publicznych i kutanch z odszkodowania.. Fura rozwalona i se rób sam bo nie powinieneś wyjeżdzac na drogi publiczne tym według nich ulepem.. Zrozum to w koncu czlowieku. A to ze robiłeś w PZU.. Widać słabo doszkolony byłes jak juz nie robisz :)


dj_darco, prawda jest taka, że ... policja może zabrać Ci dowód jesli policjant ma wątpliwośc odnosnie stanu technicznego twojego auta.. Czyli jesli mu sie wydaje ze twoje światla oślepiaja a nie moze tego sprawdzić moze skierowac twoje auto na badanie techniczne które to potwierdzi lub nie.. Tak samo jest z ciemnymi szybami z przodu.. Policjant nie musi mieć miernika przy sobie.. wystarczy ze jemu sie wydaje ze masz za mocno przyciemnione szyby i moze Ci zabrać dowód i stacja diagnostyczna.. Na ogól z tego nie korzystaja ale mogą.. U Ciebie nie ma znaków odnośnie homologacji lampy wiec moze pomyśleć, ze auto miało zwykłe lampy tylko przerobileś od podstaw i juz problemy :P

Kiedyś widziałem prosty test.. Czysta kartka przyłożona jakoś tam do lampy która pokazuje czy soczewka dobrze odcina granice światlocienia.. jeśli źle - policjant w tym momencie ma podejrzenie i moze zabrać.. to samo jest z wydechem.. masz za głośny - facet moze zatrzymac dowód na podstawie podejrzenia wiec skończmy temat co policja moze a nie moze bo nasz kraj jest kur.. chory.. W nie którzych krajach takich jak szwajcaria ludzie nawet pierdółki nie robia bez homologacji bo wiedza ze to sie źle dla nich skończy a polska jak rosja.. kombinowanie co policja moze i czy mozemy cos przerobić..

Podsumowując - tak.. podczas wypadku moze byc ultra problem.. Wystarczy głupie powiedzenie ze ktoś kto w niego uderzył go oslepił etc.. policjant sprawdzi lampy i dupa.. nie ma homologacji - wina obojga kierowców.. pozamiatane.. i nie ma tłumaczenia ze tu ori był xenon i lampy swieca idealnie jak maja swiecic.. nie masz homogacji ... tak samo z dowodem.. Nie ma tłumaczenia.. nie masz homologacji oddaj dowoda..

Skończmy juz ten durny wywód.. Chłopak mniej więcej pokazał jak przerobić xenon na bixenon.. choć bardziej mniej bo ani nie powiedziałes z czego soczewki ani jak je zmienić - typu odkrecic 4 srubki z tyłu i przykrecic bixenony z bmw e39 w miejsce ori - pasują P&P (przykładowo mówie).. NO ale jest to możliwe i fajnie :)
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> BMW E38
735iA -> Mazda 6 3.0 V6 -> E46 ///M330Ci -> E38 750iA
 
 
 
manuel 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 213



Wysłany: Nie Cze 05, 2016 22:48   

tomii620si napisał/a:
Róznica jest taka jak miał kumpel.. Miał jakieś dziwne ząrowki .. nie wiem czy ledy czy nie ale przez to została uznana wina obojga kierowców bo auto nie powinno sie poruszać po drogach publicznych i kutanch z odszkodowania.. Fura rozwalona i se rób sam bo nie powinieneś wyjeżdzac na drogi publiczne tym według nich ulepem.. Zrozum to w koncu czlowieku. A to ze robiłeś w PZU.. Widać słabo doszkolony byłes jak juz nie robisz :)


Nie robię bo właśnie dość miałem tłumaczenia takim osobom że ustawa to ustawa a nie "moim zdaniem to" a na tym polegała moja praca. Rozmawiamy tutaj o regresie z OC a z tego co piszesz Ty kolega miał zupełnie inny przypadek.
 
 
dj_darco 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 239
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZT

Wysłany: Nie Cze 05, 2016 22:58   

ogólnie to miał być manual jak zrobić sobie bi ksenon z lampy ksenonowej i zapytanie odnośnie ringów które mi tu skutecznie wybito z głowy :P nie wiedziałem że będzie tu 3 wojna światowa przez to. Sukcesywnie będę wrzucać foty z budowy moich lampek :) bo to nie jest jedyna rzecz jaką robię z moim Roverkiem czyt MG ogólnie mam ogrom prac przy silniku wnętrzu zawieszeniu itd.
zapraszam do mojej prezentacji furki
_________________
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców.
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=92288&postdays=0&postorder=asc&start=40
 
 
 
tomii620si 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1159
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Nie Cze 05, 2016 23:05   

dj_darco, moj stary podpis masz z szybkimi kierowcami ;) haha


Dawaj fotki po kolei jak masz.. OEM, Oem rozebrane.. porównanie soczewek itd :) Ja tak robiłem na forum BMW :)
Ale była ta sama wojna co tutaj wiec wywalilem teamt i olałem gamoni.. jak nie chcą mieć lepszego światła to ich problem :)
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> BMW E38
735iA -> Mazda 6 3.0 V6 -> E46 ///M330Ci -> E38 750iA
 
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Nie Cze 05, 2016 23:08   

bijecie piane o pietruszkę ... dejta se po razie i bedzie git, moim zdaniem autora tematu nigdy policja nie będzie trzepać pod kątem świateł oraz nie będzie miał nieprzyjemności podczas jakiegoś zdarzenia drogowego bo ma na to szanse zbliżone do trafienia 6 w totka,pomóżcie koledze rzeczowo jak zrobić te lampy aby dobrze świeciły, nie raziły i ładnie wyglądały a nie pitolicie o jakiś prawach co można co niemożna :razz:
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
tomii620si 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1159
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Nie Cze 05, 2016 23:14   

sash997, sprawa jest ultra prosta..
Dobrać dobrą soczewke do lampy.. Ja po zdjęciu soczewek z lamp hella wsadziłem soczewki innej firmy z lamp od audi S4 B6.. Mocowania pasowały P&P i soczewka świecila idealnie w poziomie.. Cala przeróbka u mnie polegala na estetycznym zamontowaniu Hidow w mocowanie D1S bo akurat w BMW nie miałem OEM xenonu i podłaczeniu przesłon pod kable od drogowych.
W przypadku kolegi jak znajdzie takie soczewki to przeróbka jest prawie P&P.. Odkrecasz 4 srubki.. Zmieniasz soczewe.. Przykrecasz 4 srubki montujesz w auto.
Ciagniesz 2 dodatkowe kabelki i masz :)

Kwestia rozkminienia pasującej soczewki a to nie takie proste jak sie nie ma kilku róznych sztuk w rece aby przypasowac tą z dobrym mocowaniem
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> BMW E38
735iA -> Mazda 6 3.0 V6 -> E46 ///M330Ci -> E38 750iA
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Lampy xenon ida w dół - brak samopoziomowania
dawidd Rover serii 75, MG ZT 29 Pon Lis 16, 2015 00:26
MaReK
Brak nowych postów [R75] xenon
xen0n Rover serii 75, MG ZT 33 Nie Gru 03, 2017 12:45
prebenny
Brak nowych postów [R75] Xenon problem
rafalmis1 Rover serii 75, MG ZT 2 Pon Paź 21, 2013 11:44
rafalmis1
Brak nowych postów [R75] żarówki H7 i H7 Xenon ?/
kazi55 Rover serii 75, MG ZT 10 Czw Paź 04, 2012 16:41
seyfer
Brak nowych postów [R75] Światła bi-xenon
kmisiowy Rover serii 75, MG ZT 54 Wto Cze 16, 2015 01:48
kosiacki



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink