Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Klimatyzacja
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Klimatyzacja
Autor Wiadomość
alpacino 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Cze 2013
Posty: 309



Wysłany: Czw Cze 12, 2014 14:58   

longer86 napisał/a:
HP w okolicach 15 a LP 1 - 2 z tego co znalazłem...

[ Dodano: Czw Cze 12, 2014 14:34 ]
jak by mnie ktoś mógł oświecić wiedzą... kto ma R75 ze sprawną klimatyzacją czy na postoju na wolnych obrotach w taki dzien jak dziś, ciepło i słonecznie wentylator chodzi cały czas na 1 biegu czy załącza się co chwilę 2?

Witam ,u mnie co jakiś czas się załącza ,w trackie jazdy też nie pracuje cały czas ,inna sprawa , że w czasie mocnych upałów , słabo chłodzi ,przy temperaturze zewnętrznej 18-25 stopni jest OK, jednak już 25 i powyżej klima nie wyrabia i po jakimś czasie zaczyną lecieć letnie powietrze (odgrzybiana i nabijana była dwa lata temu,brak nieszczelności) ,myślicie ,że po dobiciu czynnika(lub wymianie)
powinno być dobrze?

Jeszcze jedno ,pod maską silnika w skrzynce bezpieczników ,są dwa przekażniki ,jeden większy w gnieżdzie oznaczonym dużym symbolem wentylatora i obok mniejszy (Siemensa) w miejscu z symbolem śnieżynki (to chyba przekażnik sprężarki ) , otóż bywa tak(rzadko ,ale bywa),że czasami po odpaleniu auta wentylator (w trybie auto klimy) nie startuje i z nadmuchu leci ciepłe powietrze ,dopiero jak wyciągnę ten przekażnik od sprężarki i postukam nim trochę i wsadzę z powrotem to słychać takie jakby cyknięcie ,sekundowy spadek obrotów (to chyba od włączającej się sprężarki klimy?) wentylator rusza i jest OK,,z nadmuchu zaczyna lecieć zimne powietrze i teraz pytanie,wymienić ten przekażnik Siemensa? na nowy ,czy to coś da?(odnośnie uruchamiania sprężąrki klimy),cena tego klocka z nóżkami 23pln ,koszt niewielki ,tylko czy będzie poprawa ?,jak myślicie ?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Cze 12, 2014 14:58   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 12, 2014 15:00   

longer86, u mnie chodzi cały czas w taką pogodę jak dziś.
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 12, 2014 15:09   

pelson91 napisał/a:
longer86, u mnie chodzi cały czas w taką pogodę jak dziś.

U mnie tez chodzi caly czas tylko czy wlacza sie szybszy bieg wentylatora czy rowno caly czas wolny bieg wentylatora
_________________
75 Red Edition
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 12, 2014 15:12   

longer86 napisał/a:
tylko czy wlacza sie szybszy bieg wentylatora czy rowno caly czas wolny bieg wentylatora

Jak potrzeba mocniej schładzać to się włącza wyższy bieg, jak temperatura się ustabilizuje we wnętrzu to wraca do biegu I
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 12, 2014 15:16   

Tylko Ty masz pewnie ATC. A ja mam reczna z pokretłami... i nie dzialajace dziadostwo
_________________
75 Red Edition
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 12, 2014 15:26   

longer86, dokładnie, klimatronic, który powinien być absolutnym minimum jeśli chodzi o wyposażenie tego modelu auta ;)
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 12, 2014 19:15   

Sorry ze nie mam :P chciał bym z tego powodu choc nacieszyc sie zwykła klima.

[ Dodano: Czw Cze 12, 2014 19:15 ]
Dla potomnych, to pewnie rzadki przypadek, próba jakichś kombinacji poprzedniego własciciela magika.

Dziś gość od klimatyzacji też mi powiedział że to magia jakaś że ta klima nie działa.

Upór i dążenie do celu daje wymierne efekty, klimatyzacja przywrócona do żywych, a rozwiązaniem okazał się zawór rozprężny przy parowniku.

Skoro raz działała raz nie, sprężarka wytwarzała odpowiednie ciśnienie, klima sprawna, wentylator sprawny wszystko szczelne, osuszacz teoretycznie do wymiany, a koszty zamknęły się w kwocie 0 zł.

Otóż poszukując rozwiązania postanowiłem poznać budowę zaworu rozprężnego i okazało się że poza tym, że działa na zasadzie podobnej do termostatu gdzie odpowiednia temperatura uchyla iglicę jest tam też sprężynka ORAZ najważniejsze śruba regulacyjna na imbus. Wykręciłem ją o kilka obrotów (poznając wcześniej na ile jest to możliwe na jakimś starym zaworze który leżał w piwnicy) i stał się cód, nastał chłód

:wink: rozwiązanie tak banalne, że śmiać się chce
_________________
75 Red Edition
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Cze 13, 2014 08:47   

longer86 gdzie masz dobrego magika na klimę? bo chciałbym mój też zdiagnozować.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 13, 2014 09:42   

żaden magik mi nie pomógł... w mosinie sami nabijacze tak jak w Puszczykowie, wszyscy by pół auta wymienili. taki konkretniejszy zakład w Przeźmierowie na ulicy Dolina 65. ale jak usłyszeli wymiana osuszacza za 70 zł zaproponowali całą nowa chłodnice za 400 +150 wymiana... walczyłem sam
_________________
75 Red Edition
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Cze 13, 2014 10:27   

Ok, to jak masz wprawę to musimy coś zawalczyć z moja klimą :mrgreen: jedynie muszę jeszcze raz dać na pomiar ciśnienia i nie bardzo wiem gdzie. Widziałem że darmowa diagnostyka jest w Norauto ale nic więcej nie wiem.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 13, 2014 10:32   

jak chcesz to mam dzis po robocie troche czasu... ale moja wprawa to czysto majsterkowe podejście. norauto... hmmm widziałem że jest, ale mam wątpliwości co do tego czy faktycznie sie znają i gdzie jest haczyk tej darmowości diagnostyki... chyba że można za free uzyskać info o ciśnieniu w klimie ;)
_________________
75 Red Edition
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Cze 13, 2014 11:11   

Ja mam b. podobnie. Klima nabita, szczelna. Wentylator od voyagera i działa na pierwszym biegu jak i na drugim. Klima działa, chłodzi (chociaż nie tak mroźnie jak dawniej). Wiadomo, że jak 32C i auto nagrzane w środku do 50C, to nie odczuję morzu z nawiewów tak szybko. Nie mniej jednak, kiedy jadę w korku lub powoli tak do 100km/h to klima pracuje, chłodzi. Jak jadę szybciej powyżej 120km/h kompresor się wyłącza i mam efekt jakbym jechał na ECCO. Czyli suche powietrze i duszno natychmiast. Wystarczy, że uruchomię silnik ponownie i działa poprawnie.

Byłem z diagnozą w BritishCars.pl, podłączyłem się pod maszynę od klimatyzacji i wyszło, że ciśnienie rośnie jak podnoszą się obroty. Wentylator działa, ale ciśnienie rośnie. Mariusz ocenił, że to może być problem chłodnicy klimy i żeby ją wymienić na nową. Bo takie właśnie są objawy jak mam. Oczywiście ja mam climatronic, ale to chyba nie ma znaczenia bo do komory silnika mamy to samo ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 13, 2014 11:47   

Problem w tym, że u mnie sprężarka pracowała cały czas i pomimo, że nie chłodziło w środku to ciśnienie utrzymywało sie stałe HP15 i LP3.

Wentylator pracował praktycznie cały czas na 1 biegu.... jak odłączyłem kostkę od wentylatora to nabiło ciśnienia. jak podłączyłem kostkę ponownie to na chwilę wskoczył 2 bieg wentylatora zbił ciśnienie cały czas znów 1 bieg.

zawór rozprężny działa podobnie jak termostat, a te jak wiadomo z czasem też się psują. Śruba regulacyjna ściska sprężynę która utrudnia otwarcie zaworu rozprężnego i w ten sposób uniemożliwia chłodzenie czynnika podczas rozprężania na parowniku.

Dokładniej razem z ilustracją jest to opisane pod tym linkiem:
działanie zaworu rozprężnego klimatyzacji

u mnie pomogło, przynajmniej wczoraj klima zadziałała pierwszy raz od 3 lat jak mam to auto. Dziś co prawda pogoda nie dopisuje ale sprawdzę czy to na pewno było to.

Oczywiście biorę pod uwagę, że skoro większości użytkowników klima działa bez regulacji tego zaworu to może to być objaw zużycia lub uszkodzenia, przytkania innego elementu.
na ten czas jest to rozwiązanie które umożliwiło schłodzenie wnętrza.
chcąc zgłębiać temat można by wymieniać na nowe wszystkie elementy klimatyzacji po kolei, od sprężarki przez skraplacz na czujniku kończąc...
Puki co działa

MaReK w RAVE jest opisane o czym pewnie wiesz, że klima przy mocnym przyspieszaniu jest wyłączana przez sterownik aby nie obciążać silnika, ale to nie ma pewnie związku z Twoim przypadkiem, skoro ciśnienie rośnie wraz ze wzrostem obrotów.

Chyba też w RAVE to było bo nie mam akurat pod ręką była budowa naszej sprężarki zdaje sie DENSO 7sbu16c,która jak wg google występowała też w audi a4.
Jak dobrze pamiętam w sprężarce również znajduje obrotowy zawór odpowiadający za regulację ciśnienia HP LP...
_________________
75 Red Edition
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Cze 13, 2014 11:58   

Tzn. co konkretnie zrobiłeś bo pogubiłem się ;)
Zawór nie występuje w komplecie z nową chłodnicą?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 13, 2014 12:12   

MaReK napisał/a:
Tzn. co konkretnie zrobiłeś bo pogubiłem się ;)
Zawór nie występuje w komplecie z nową chłodnicą?

Nie wiem czy występuje z nową chłodnicą bo nic nie kupiłem, moja ingerencja zakończyła się na pokręceniu imbusem :mrgreen:

Zawór rozprężny jest przy nogach kierowcy na wejściu rurek od klimy w parownik i tam jest regulacja na zaworze od spodu duża śruba na imbus, nie mozna wykręcić za mocno bo wyleci śruba i cały czynnik. Na końcu śruby jest oring

Parownik jest przy wentylatorze nawiewu wewnątrz auta
Chłodnica pod maską przy IC to skraplacz

w sprężarce jest jeszcze jeden zawór regulujący ciśnienia ale to nie o tym w moim przypadku mówie ;)
_________________
75 Red Edition
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Cze 13, 2014 12:19   

longer86 napisał/a:
Zawór rozprężny jest przy nogach kierowcy na wejściu rurek od klimy w parownik i tam jest regulacja na zaworze od spodu duża śruba na imbus, nie mozna wykręcić za mocno bo wyleci śruba i cały czynnik. Na końcu śruby jest oring

Aha ;) To na pewno nie wystąpi z nową chłodnicą (skraplaczem) ;)

Ten problem powstał w momencie kiedy w Norauto odciągnęli czynnik, a potem go wpuścili dobijając brakujący czynnik.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 13, 2014 12:24   

MaReK, polecam chłodnicę nissens, po zniżkach w intercarsie zaplacilem 320zł. i klima mrozi aż miło
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 13, 2014 12:27   

Cytat:
Ten problem powstał w momencie kiedy w Norauto odciągnęli czynnik, a potem go wpuścili dobijając brakujący czynnik.
dodali olej? zrobili próżnię?
_________________
75 Red Edition
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Cze 13, 2014 12:43   

Cholera wie jak oni to zrobili ;)

pelson91 napisał/a:
MaReK, polecam chłodnicę nissens, po zniżkach w intercarsie zaplacilem 320zł. i klima mrozi aż miło

No widzę że wahają się ceny od 250 do 370 zł.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
janio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 335



Wysłany: Pią Cze 13, 2014 17:46   

W którym dokładnie miejscu znajduje się ten zawór rozprężny klimy i czy pokrętło trzeba wkręcić czy wykręcić? Pół obrotu czy może dwa obroty?
_________________
Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Klimatyzacja
HdM Rover serii 75, MG ZT 11 Pią Maj 11, 2007 12:45
Marian_K
Brak nowych postów [R75] Klimatyzacja
DementorIRL Rover serii 75, MG ZT 34 Wto Lis 02, 2010 19:52
VMatas
Brak nowych postów [R75] Klimatyzacja
newton Rover serii 75, MG ZT 21 Pon Lip 03, 2017 13:32
MaReK
Brak nowych postów [R 75] KLIMATYZACJA
polion Rover serii 75, MG ZT 7 Nie Lip 20, 2014 21:34
kalafior
Brak nowych postów [R75] Klimatyzacja
occrew Rover serii 75, MG ZT 10 Nie Maj 09, 2010 21:01
apples



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink