to na 99% HGF. lecz posprawdzaj jeszcze dokladnie wszystko.
a dodam ze czeka to kazdego roverka k16.
Jak masz pisać głupoty to sory nie pisz wcale. Jak znasz marke i dbasz jak należy o silnik w Roverku to nic się nie stanie!!! A to czy jest to hgf można sprawdzić bez oleju i płynu! Co do autora tematu to weź podłóż suchy karton pod samochód rozgrzej silnik i bedziesz wiedział czy Ci płyn ucieka na zewnatrz czy po prostu wyparowuje w silniku!
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
skoro kolega pisze ze leci za nim bialy dym,zbiorniczek ma juz szczelny,o oleju nie pisze czyli ok,a wody ubywa prawie tyle co paliwa to chyba gdzies ta woda[para] musi z plaszcza wodnego do wydechu jakos sie dostawac.
A wiec tak:
stan oleju jaki byl taki jest, nie ma osadu na korku wlewu oleju. nie ma w zbiorniczku wyrownawczym zadnego syfu, plyn nie bulgocze w zbiorniczku, silnik chodzi rowno a w garazu jak stal na zapalonym silniku to prawie wogole nie kopcil.
Zauwazylem jedno!!! Na scianie grodziowej od strony silnika w miejscu gdzie znajduje sie nagrzewnica jest mokry ten dywanik co oslania sciane. Mokry jest ale tylko ponizej wezy wchodzacych do nagrzewnicy. Najbardziej mokry jest po lewej strony, caly nasiakniety ale nie wiem dokladnie czy plynem chlodniczym czy czym innym. Z prawej strony tez jest mokry i widac slady jak by kapalo cos na poduszke silnika (chyba to jest poduszka).
Dodam ze z wezy nie cieknie bo macalem tam palcami i jest sucho ( ani z jednego ani z drugiego). Ten dywanik normalnie mozna wyciskac tak jest nasiakniety!! Nie wiem czy to jest plyn poniewaz w sumie tak nie smierdzi ale sam juz nie wiem.
Nagrzewalem go dzisiaj w garazu tak ze kilka razy wlaczal sie wentylator i nigdzie nie bylo widac wycieku, przeszukalem wszysciutenko!!!
Moze ta informacja pomoze - zauwazylem ze jak silnik jest juz nagrzany to cieply nawiew na postoju mi nie leci!!!! jak rusze to zaczyna grzac coraz cieplejszym az w koncu goracym!!! jak zatrzymam sie na swiatlach to znow zaczyna leciec letnie powietrze az w koncu chlodne!! rusze z miejsca i jest ok!!! Co to ku... moze byc!!! juz normalnie wariuje!!
Dmuchawa schladza silnik, termostat puszcza duzy obieg, wszystko wyglada na ok ale nie jest!!!
POMOCY!!!!
no bo jak dodajesz gazu, auto wchodzi na obroty to pompa wody mocniej działa tak nie powinno być
jak na postoju dodasz gazu to poleci ciepłe powietrze (chyba)
moro545 napisał/a:
Nagrzewalem go dzisiaj w garazu tak ze kilka razy wlaczal sie wentylator i nigdzie nie bylo widac wycieku, przeszukalem wszysciutenko!!!
jak cieknie to raczej w czasie jazdy, na postoju ciężko może być znaleźć wyciek
Obieg powietrza mam wylaczony (czyli powietrze z zewnatrz).
Fakt jak dodaje gazu to odrazu mam cieple powietrze nawet na postoju!!! No i co moze byc tego przyczyna?
Uklad dzisiaj odpowietrzalem, zreszta za kazdym razem odpowietrzam jak dolewam plynu takze mysle ze chyba jest odpowietrzony. A co do tej nagrzewnicy to jest taka mozliwosc ze by wyciekal ten plyn przez nia od strony silnika i moczyl ten dywanik?
no to ustaw nawiew na obieg wewnętrzny... Ciufcia jeśli ma jakąś nieszczelność na nagrzewnicy a na to wygląda to bankowo jest non stop zapowietrzony a to jest akurat pierwszy krok do rozpieprzenia uszczelki pod głowicą
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Plyn dolewam na biezaco wiec mysle ze nic sie nie stanie. W sumie jezdze dziennie tylko 10 km wiec przegrzac sie nie za bardzo da. Jak by ktos mial jeszcze jakies sugestie to pisac.
Poszukam na forum o tej nagrzewnicy, a jak ktos by wiedzial gdzie to znalezc to prosze o linka.
Dzieki chlopaki
Pomógł: 297 razy Dołączył: 24 Mar 2007 Posty: 1793
Wysłany: Pon Sty 04, 2010 19:06
moro545 napisał/a:
A co do tej nagrzewnicy to jest taka mozliwosc ze by wyciekal ten plyn przez nia od strony silnika i moczyl ten dywanik?
Przez sciane grodziowa przechodza tylko krocce na weze i przy przeciekajacej nagrzewnicy raczej nie ma mozliwosci aby wyciek byl do komory silnikowej, chyba, ze leci z wezy na tych kroccach.
Vesper416 napisał/a:
no to ustaw nawiew na obieg wewnętrzny
w czym to ma pomoc? tak czy tak obieg jest przez nagrzewnice.
Zawor sprawdzalem i nic nie cieknie. Musze jeszcze powiedziec ze smierdzi mi w srodku plynem chlodniczym jak wlacze nawiew. Zastanawia mnie tylko to z tym nawiewem na postoju ze leci chlodne powietrze a jak rusze lub dodam gazu to cieple.
Co do dymu z rury to zauwazylem ze to raczej jest jak w wiekszosci aut. Jechalem dzisiaj i wczoraj za roverami i tez im tak dymilo. Zreszta widuje auta ze jeszcze bardziej im dymi wiec chyba tak ma byc.
Cos mi sie wydaje ze wine za wszystko ponosi nagrzewnica!!!
Sprawdzalem tak pobieznie i nigdzie nie widze zeby dywanik byl mokry. Powinno byc mokre po stronie pasazera chyba tak? Zaraz pujde jeszcze zerkne dokladnie jak to wyglada.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum