Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45 iDT] Wentylatory pracują przy 90st.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45 iDT] Wentylatory pracują przy 90st.
Autor Wiadomość
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Sty 26, 2013 17:50   

szoso napisał/a:
ale nie na zimnym silniku, zaczyna się przelewać dopiero na gorącym


Tak to dziwne bo u mnie zawsze się przelewa zimny/gorący.
Może mam coś nie tak :?:
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sty 26, 2013 17:50   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Sob Sty 26, 2013 18:03   

Hmmm no to po pompie na bank bo się nie przelewa.
A oglądaliście filmik?? Macie jakieś podejrzenia co to może być?
_________________
Driving is believing !
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sob Sty 26, 2013 18:09   

nie wiem, może to ja mam coś popsute, ale we wcześniejszych autach też tak miałem, że przelew działał dopiero przy wysokiej temperaturze, mogę nagrać filmik ;)

[ Dodano: Sob Sty 26, 2013 18:09 ]
adamsky napisał/a:
Hmmm no to po pompie na bank bo się nie przelewa.

no już leć kup i wymieniaj
adamsky napisał/a:
A oglądaliście filmik?? Macie jakieś podejrzenia co to może być?

może coś w alternatorze
 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Sob Sty 26, 2013 18:11   

szoso,
Dzięki ;) Szybko i rzeczowo.
Można samemu to ogarnąć ? i wymaga to jakis mega zdolności albo szczególnych warunków?
_________________
Driving is believing !
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sob Sty 26, 2013 18:13   

adamsky napisał/a:
Można samemu to ogarnąć ? i wymaga to jakis mega zdolności albo szczególnych warunków?

co ogarnąć, alternator?
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Sty 26, 2013 18:15   

szoso, może niech jeszcze ktoś się w tym temacie wypowie bo poniekąd jak miałem 1.4 Si to też na zimnym się przelewało ale wiadomo to inny silnik :roll:
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Sob Sty 26, 2013 18:20   

szoso,
Altka to wiem że można samemu ogarnąć - pytałem o pompę wody
_________________
Driving is believing !
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sob Sty 26, 2013 18:22   

azor77 napisał/a:
szoso, może niech jeszcze ktoś się w tym temacie wypowie

oczywiście bo też bym chciał wiedzieć jak to powinno być, niech dieslowcy sprawdzą :)

[ Dodano: Sob Sty 26, 2013 18:22 ]
adamsky napisał/a:
pytałem o pompę wody

z pompą to myślałem, że wychwycisz aluzję :P
 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Sob Sty 26, 2013 18:26   

szoso, Frustracja blokuje mój zmysł wyczuwający sarkazm :p
_________________
Driving is believing !
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sob Sty 26, 2013 19:04   

poczytałem sobie, ten cienki wężyk na zbiorniczku to jest nadmiar, płyn chłodniczy po nagrzaniu zwiększa objętość i nadmiar idzie do zbiorniczka wyrównawczego, tak to działa
http://autowiedza.republika.pl/chlodzenie_sil.html pkt2 Uwagi

[ Dodano: Sob Sty 26, 2013 19:04 ]
adamsky jeśli u ciebie się silnik przegrzewa to sprawdź drożność tego przewodu cienkiego na zbiorniczku, może faktycznie pompa zdechła
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Sty 27, 2013 14:06   

szoso, tak zgadzam się z tym linkiem który zamieściłeś ale to są ogólne wiadomości na temat budowy układu chłodzenia.

Proponuję zajrzeć tu http://www.roverki.pl/zro...ch-serii-k.html
wiem to K seria ale to, tylko woli wyjaśnienia jak zachowuje się płyn w układzie chłodzenia na małym i dużym obiegu.
a tu jest układ L- seria http://zapodaj.net/419541b6bb1fc.jpg.html

Ale na rozum jeśli pompa pracuję to, wytwarza jakieś ciśnienie i wywołuje ruch płynu w układzie więc, musi płyn albo iść na zbiorniczek wyrównawczy albo na nagrzewnice jeśli jest otwarta. :roll:
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Nie Sty 27, 2013 18:16   

No w sumie to bardzo dobre info. Zapamietam je z króccem na zbiorniczku. Wg tej teorii wiem na pewno już że to pompa wody się zepsuła i będzie ją trzeba wymienić.
Na początku, przed wymianą termostatu miałem duże obawy przed hgf a wtedy kolorowo by nie było:)
_________________
Driving is believing !
 
 
 
Damian_Pietras 




Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 45
Skąd: Zielona Góra



  Wysłany: Pon Sty 28, 2013 11:12   

WITAM ! Z wymiana pompy nie ma wiekszego problemu.
Trzeba zdemontować alternator i polużnić (lub wyjąć ) śruby mocujące klimę bo nie odkręcisz jednej śruby , robilem to latem zeszlego roku i nie pamietam czy je wyjmowałem czy poluźnilem ale napewno ogarniesz temat , ogólnie nic strasznego , bez pospiechu ok 2godz i zrobione. Z Odpowietrzeniem też nie miałem żadnego problemu. Kilka dni i poziom w zbiorniczku się ustabilizowal.





Pozdrawiam i powodzenia !








http://www.fotosik.pl/pok...239af1909c.html
Ostatnio zmieniony przez Damian_Pietras Pon Sty 28, 2013 11:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Pon Sty 28, 2013 11:15   

Damian_Pietras, No jeżeli możesz to wrzuć bo w pracy nie mam dostępu do RAVE`a a w domu muszę ogarnąć lapka bo nie ładuje systemu i czeka mnie reinstal.
_________________
Driving is believing !
 
 
 
Damian_Pietras 




Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 45
Skąd: Zielona Góra



  Wysłany: Pon Sty 28, 2013 11:27   

proszę bardzo ;-)
 
 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Pon Sty 28, 2013 11:41   

Damian_Pietras, Dzięki ! :)
_________________
Driving is believing !
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400 1.6 99'] Przy odpalaniu załącza wszystkie wentylatory
zen4you Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pon Sty 09, 2017 10:56
Kunce
Brak nowych postów [420 Di]wentylatory
yosot Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Pon Sie 08, 2011 17:33
bizon
Brak nowych postów [R45] Wentylatory chłodnicy
Kiedy w ogóle się włączają?
kosman Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 25 Sob Kwi 12, 2008 10:29
kosman
Brak nowych postów [R45] lift wentylatory klimy
dawid257 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Sie 03, 2018 18:56
dawid257
Brak nowych postów [R400] wentylatory klimatyzacji
Tumek666 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Wto Maj 16, 2017 10:23
Tumek666



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink