Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] Wentylatory chłodnicy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] Wentylatory chłodnicy

Kiedy w ogóle się włączają?
Autor Wiadomość
kosman 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 177
Skąd: Kielce



Wysłany: Sro Kwi 09, 2008 19:51   [R45] Wentylatory chłodnicy
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Mam takie małe spostrzeżenie. Dzisiaj jak jechałem usłyszałem dziwne trzaski jakby w silniku. Nie wiem o co chodzi w ogóle. Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu wszystko wróciło do normy - no może poza tymi wiatrakami od klimy. Po prostu się nie włączają, nawet jak klima chodzi na maxa. Temperatura silnika jest ok, bo wskaźnik na połowie cały czas stoi. Więc teraz nie wiem czy te wentylatorki włączają się już jak jest naprawdę gorąco czy jak? :bezradny:
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Sty 13, 2011 23:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Kwi 09, 2008 19:51   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Kwi 09, 2008 20:55   

hm.. ja bym uważał, nie wolno włączać tak klimy jak wentylator nie chodzą lub ich nie słychać, bo jak klima kompresuje to sie ogromne ciśnienie wytwarza i może tobie układ klimy wysadzić. :!:

A tobie nie pokaże nic przez temp. silnika, czy w układzie klimy wszystko jest ok :idea: Moze gdzieś jakiś bezpiecznik poszedł od klimy albo coś sprawdź najpierw to. A jak wszystko chodzi to bym jakoś spróbował prze testować czy silnik wentylatora się nie spalił. Odepnij kable od wentylatora i podepnij pod baterie i zobaczyć czy się kreci.

A wiatrak od chłodnicy silnika sie u mnie prawie nigdy nie włącza,przy wyłączonej klimie :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Ostatnio zmieniony przez Remigiusz Sro Kwi 09, 2008 21:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
kosman 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 177
Skąd: Kielce



Wysłany: Sro Kwi 09, 2008 21:10   

Remi55 napisał/a:
Odepnij kable od wentylatora i podepnij pod baterie i zobaczyć czy się kreci.
:wink:

Jaką baterię?
 
 
Chester 




Pomógł: 96 razy
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 895
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Sro Kwi 09, 2008 21:11   

Remi55 napisał/a:
wiatrak od chłodnicy silnika sie u mnie prawie nigdy nie włącza :wink:
tu sie nie zgodzę jeśli klima jest włączona to wentylatory powinny sie włączyć.....
Cytat:
Jaką baterię?
czyt. akumulator
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Kwi 09, 2008 21:51   

hehe.. Chester poprawiłem to u siebie bo mi o to chodziło:

A wiatrak od chłodnicy silnika sie u mnie prawie nigdy nie włącza,przy wyłączonej klimie :wink:

Jak klima chodzi to oba wiatraki sie kręcą od klimy i chłodnicy :mrgreen:

Mozę jednak te trzaski były oznaka ze Radiator pada, sprawdź najlepiej wszystkie bezpieczniki które maja jakieś powiązanie z Radiatorami. I jak wszystko jest ok to sprawdź ich sprawność.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sro Kwi 09, 2008 22:24   

Remi55 napisał/a:
Mozę jednak te trzaski były oznaka ze Radiator pada, sprawdź najlepiej wszystkie bezpieczniki które maja jakieś powiązanie z Radiatorami. I jak wszystko jest ok to sprawdź ich sprawność.
Że co? To chłodnica ma swój bezpiecznik :lol: ? Pewnie Ci o wentylatory chodziło ;)
 
 
kosman 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 177
Skąd: Kielce



Wysłany: Sro Kwi 09, 2008 22:36   

Ok. To teraz muszę wiedzieć czy są jakieś konsekwencje tego jeśli będę kilka dni jeździł bez sprawnie działających wentylatorów?Czy mogę włączać klimę?
 
 
Chester 




Pomógł: 96 razy
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 895
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Sro Kwi 09, 2008 23:13   

klimie daj odpocząć do czasu naprawy wentylatorów, możesz jeździć ale obserwuj wskaźnik temp. jak jeżdżę dieslem to jeszcze ani raz nie włączył mi się wentylator.....

jeśli włączysz klimę to chłodnicza klimy będzie się nagrzewać i koszty naprawy sie podniosą o naprawę układu klimatyzacji....

przynajmniej tak mi się wydaje....
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Kwi 10, 2008 00:30   

kosman napisał/a:
Ok. To teraz muszę wiedzieć czy są jakieś konsekwencje tego jeśli będę kilka dni jeździł bez sprawnie działających wentylatorów?Czy mogę włączać klimę?


Nie ryzykowal bym :/

Chester napisał/a:
klimie daj odpocząć do czasu naprawy wentylatorów, możesz jeździć ale obserwuj wskaźnik temp. jak jeżdżę dieslem to jeszcze ani raz nie włączył mi się wentylator.....

jeśli włączysz klimę to chłodnicza klimy będzie się nagrzewać i koszty naprawy sie podniosą o naprawę układu klimatyzacji....

przynajmniej tak mi się wydaje....


Dokladnie :wink:

thef napisał/a:
Że co? To chłodnica ma swój bezpiecznik :lol: ? Pewnie Ci o wentylatory chodziło ;)


No to oczywiście ze o to mi chodziło, nie wiem co mi sie z tymi Radiatorami przytrzasnęło :mrgreen: za bardzo o tych chłodnicach myślałem :grin: :lol:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Kwi 10, 2008 08:57   

układ klimatyzacji jest zabezpieczony przed zbyt wysokim ciśnieniem, ale lepiej nie ryzykować włączania go jeśli rzeczywiście wentylatory nie działają.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
kosman 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 177
Skąd: Kielce



Wysłany: Czw Kwi 10, 2008 09:01   

A czy jeżeli padły te silniczki napędzające wiatraki to czy trudno je będzie wymienić?Czy będę musiał zdejmować zderzak?
 
 
Ferrus 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 34
Skąd: Warszawa-Wola

Rover 45

Wysłany: Czw Kwi 10, 2008 09:34   

Czy przy okazji takiego tematu i ja mogę podpytać?
[choć R45 1.8 benzyna]
...i od razu się wyda że nie mam pojęcia o mechanice samochodowej, ale keidys musze zacząć grzebać w aucie i pytać o techniczne rzeczy...

Jak właściwie jest z tymi wiatrakami?
U mnie są 2 (jeden standardowy, czarny, umocowany przed chłodnicą, drugi zółty, trochę za nią - ten od klimy?) Rozumiem że ten nr 1 powinien działać ciągle, a drugi tylko przy klmie włączonej?
I jeszcze: czy robi różnicę ile jest wentylatorów chłodnicy? Mocowanie są na 2, a jest jeden.

Bo wydaje mi się, że od 2 dni nie chodzą (wczoraj b.zaszokowała mnie para wydobywająca się na postoju spod maski; o dziwo z chłodnicy; a temp. silnika była w normie!)
W czasie jazdy pęd powietrza zapewne chłodzi wystarczająco, czyli na postoju wentylator powinien działać, tak?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10891
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Kwi 10, 2008 09:53   

kosman, sprawdź te wentylatory na krótko. niestety wymiana jest dość niewygodna, ale jak pokombinujesz to da się, trzeba tylko zdjąć zderzak, odkręcić mocowania wentylatorów i odchylić obie chłodnice do tyłu.

Ferrus, ten wentylator przed chłodnicą jest od klimy, a za nią od chłodnicy.
żaden nie powinien chodzić ciągle, tylko jak włączysz klimę, to po chwili powinny zacząć się kręcić oba, a ten z tyłu będzie chodzić na pierwszym lub drugim biegu tylko jak się silnik mocno zagrzeje (nawet bez klimy).
Dwa mocowania są u Ciebie tylko dla tego, że te same mocowania były zakładane do diesli, gdzie oba wentylatory są z przodutak jak ma kosman, Remi55, czy Brt, w przypadku benzyniaków jak u nas jeden wentylator jest z tyłu, i przed nim to miejsce jest puste :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Ferrus 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 34
Skąd: Warszawa-Wola

Rover 45

Wysłany: Czw Kwi 10, 2008 10:21   

To skoro aktywność wentylaotrów jest zalezna od temperatury, a silnik mi się nie grzeje to czemu chłodnica sprawia wrażenie jaby się gotowała?
(płyn w układzie chłodzienia sprawdziłem - był i sprawiał wrażenie właściwego koloru i konsystencji; był ciepły)

Może mam kłopot z kontrolą temperatury? Co powienienm sprawdzic?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10891
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Kwi 10, 2008 10:36   

jesli wskazówka nie podnosi się specjalnie za połowę to jest ok.
ten wentylator naprawdę za często sie nie włącza, zwłaszcza teraz jak jest w miarę chłodno, jak postoisz trochę w korku latem z otwartymi szybami to usłyszysz charakterystyczny szum wentylatora podgłaśnający się co jakiś czas na chwilkę :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Kwi 10, 2008 12:13   

No, wiec w benzyniakach jest tak, ze ma się dwa wentylatory obok siebie na samym przodzie, pod zderzakiem, o ile dobrze to pamiętam. :mrgreen: W diesel'ach masz od klimy pod zderzakiem z przodu i ten od chłodnicy widać jak sie maskę otworzy.

No i tak tak, w Roverkach mi się to podoba, ze się prawie wcale nie włączają. :wink: Tak jak w Fiat Punto wujka, to co chwile się mu włącza wentylator. :grin:

Ale a propos klimy, do mi dziś cos nie chciała działać. :twisted: Włączyłem, wszystko ok chłodzi superowo. Po 2min koniec, ciepło wieje i tyle. :evil: Wiec, wyłączyłem zatrzymałem sie na parkingu i patrze pod maskę. No i sie nie kreci klima, i dlaczego bo ciśnie za wysokie było i sie odłączyła :arrow: Przyczyna, wentylatory nie kręcą się :shock:

Sie wkurzyłem trochę :evil: Ale macam na zwiasce kabli gdzie jest wentylator do układu od klimy podłączony i pyk. jakieś zwarcie i znów działa, wentylator sie kreci :sad: Musze to rozebrać i jakieś kable kupić bardziej wytrzymałe na ciepło, bo sa takie miekie jak guma do żucia. :mad:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10891
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Kwi 10, 2008 13:55   

Remi55, właśnie, że w dieslach z fabryczną klimą oba wiatraki są z przodu :razz:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
kosman 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 177
Skąd: Kielce



Wysłany: Pią Kwi 11, 2008 11:48   

A czy mogę wykręcić te wiatraki i jeździć bez nich w ogóle? Chodzi o to, że mam je na gwarancji i chciałbym je podesłać do sklepu, żeby je naprawili, ale w tym czasie chciałbym jeździć.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10891
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Kwi 11, 2008 11:59   

jeśli nie będziesz używał klimy, to w obecnych warunkach raczej nic się nie powinno stać :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Kwi 11, 2008 13:05   

sTERYD napisał/a:
Remi55, właśnie, że w dieslach z fabryczną klimą oba wiatraki są z przodu :razz:


hehe.. powaznie :razz: Dobrze wiedziec :smile: Ja nie rozbieralem jeszcze R200 D z orig. klima dlatego :mrgreen:

No można jadzic bez wentylatorów, klima tak czy inaczej sie tobie nie włączy, a tak to bym uważał tylko w korkach i patrzył na wskaźnik temp. silnika. Ale jak nie jezdies po miastach to możesz bez obaw jadzic bez nich. :wink:

Wiec dołączam do tego co kolega przed napisał :mrgreen:
sTERYD napisał/a:
jeśli nie będziesz używał klimy, to w obecnych warunkach raczej nic się nie powinno stać :cool:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45 2.0 ITD 2002] WENTYLATORY CHŁODNICY
RAFIK Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Pią Cze 03, 2011 09:12
RAFIK
Brak nowych postów [r45 2.0 idt 2002] WENTYLATORY CHŁODNICY
RAFIK Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sro Maj 04, 2011 19:06
marius__
Brak nowych postów [R400] Wentylatory chłodnicy/kimatyzacji
zippermann Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 17 Sro Sie 18, 2010 21:06
Adrian
Brak nowych postów [ZS iTD 113km] wentylator (wentylatory) chłodnicy
zefir Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Pon Cze 20, 2011 23:05
zefir
Brak nowych postów [420 Di]wentylatory
yosot Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Pon Sie 08, 2011 17:33
bizon



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink