Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Włączenie świateł dziennych poprzez Navcoder
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Włączenie świateł dziennych poprzez Navcoder
Autor Wiadomość
milosnikolic 



Dołączył: 20 Sty 2014
Posty: 3
Skąd: Serbia



  Wysłany: Pon Sty 27, 2014 22:56   

Hello everyone,

I just wanted to tell you that I tried Marek's beta LCM configurator and IT IS WORKING PERCEFTLY :o :

http://forum.roverki.eu/lsmcode/

I turned on 20% High Beam DRL option and it's just fantastic. I will prolong life of my Xenon bulgs :)

Thank you Marek and Harry ! Regards from Belgrade (Serbia) :smile:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sty 27, 2014 22:56   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
PD 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 270
Skąd: Rybnik



Wysłany: Pon Sty 27, 2014 23:23   

wow pierwsi zagraniczny goście:D
_________________
Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
 
 
 
milosnikolic 



Dołączył: 20 Sty 2014
Posty: 3
Skąd: Serbia



Wysłany: Wto Sty 28, 2014 01:14   

pozdrav za sve :) (regards to everyone)

vaš forum sajt je super (your forum site is great)

[ Dodano: Wto Sty 28, 2014 01:14 ]
here is my rover and i will post photos in other topics on forum

https://plus.google.com/photos/+MilosNikolic11000/albums/5972381260314795425https://plus.google.com/photos/+MilosNikolic11000/albums/5972381260314795425
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Sty 29, 2014 02:31   

Ha! Czyli jednak działa! ;)

Hi Milos,
You welcome!

It's nice that you wrote post in this topic. Thank you for testing our web page.
I'm glad that it works;) Cheers!

We waiting for a rest of world ;) You'll help us in a promotion this web site :)

Cool photo. If you want you can add some picts. to GARAGE.

ps.
Your name is the same as HarryVip :) It's a sign from God;)

or in serbian language:
Cytat:

Здраво Милош,
Ти добродошли!

Лепо је да си написао пост у овој теми. Хвала вам за тестирање нашу веб страницу.
Драго ми је да то ради;) Цхеерс!

Ми чекамо на остатак света;) ћете нам помоћи у промоцији овог сајта :)

Цоол пхото. Ако желите можете да додате неке Пицтс. у гаражи.

пс.
Ваше име је исто као ХарриВип :) То је знак од Бога;)


Komunikacja w necie stała się prostsza dzięki google translate ;)
Chociaż jak się wczytać w te bukwy, to język podobny do polskiego ;)

Pozdrawiam/Pozdrav/Regards

A wracając do tematu wiodącego.
HarryVip testowałeś coś? Ja na razie walczę z wycieraczkami i nie mogę w tym mrozie wytrzymać długo w aucie ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Sty 29, 2014 02:34   

Pisząc powyższego posta wygenerowałem ostatnio pojawiający się wielu osobom problem.
Najprawdopodobniej dotyczy kodowania, a tutaj zadziałały serbskie znaki.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
milosnikolic 



Dołączył: 20 Sty 2014
Posty: 3
Skąd: Serbia



Wysłany: Czw Sty 30, 2014 00:03   

Marek, dziękuję za ciepłe powitanie! Ja po moje zdjęcia w garażu i będzie nadal wspierać to wielkie forum!

I hope this sounds correct in Polish :)
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Czw Sty 30, 2014 09:17   

MaReK napisał/a:
Your name is the same as HarryVip :)

Almost. :mrgreen:

MaReK napisał/a:
Komunikacja w necie stała się prostsza dzięki google translate ;)

A jaka zabawna. :mrgreen:

MaReK napisał/a:
A wracając do tematu wiodącego.
HarryVip testowałeś coś? Ja na razie walczę z wycieraczkami i nie mogę w tym mrozie wytrzymać długo w aucie ;)

Niestety :cry: totalny brak czasu. Sezon narciarski w pełni i brak czasu nawet na sen.

Milos, greetings from me to. :mrgreen:
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 06, 2014 19:55   

MaReK, HarryVip,
zakodowałem sobie auto światła po starcie silnika za pomoca waszego narzędzia online
Działa bez zarzutu :mrgreen:
moj sterownik
Unit BMWTNR HW SW-FSW CI
LCM -> A.E19.A3C 09 13 28

W weekend załaduję DLR dla testów. Rozumiem, że jest to opcja załączjąca światła przed startem silnika? Można zakodować aby było po starcie motoru?
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Pią Lut 07, 2014 14:06   

Pieta napisał/a:
Można zakodować aby było po starcie motoru?

Prawie na pewno można. To cały czas temat rozwojowy. Docelowo chcemy zakodować dzienne po uruchomieniu silnika na drogowych lub halogenach do wyboru (w obu przypadkach ≈ 20% mocy świecenia) i automatyczne przełączenie na mijania po zmierzchu. Marecki dobrze czytasz. :mrgreen: To nie pomyłka. ;) Stosowne moduły już zakupione. W poniedziałek zaczynam testy. Zaczynam tęsknić za swoimi czterema. :mrgreen:
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Lut 09, 2014 22:46   

HarryVip napisał/a:
Stosowne moduły już zakupione. W poniedziałek zaczynam testy.

Coś kupił ;) Czekam w razie co na kolejną przesyłkę ;)

HarryVip napisał/a:
Zaczynam tęsknić za swoimi czterema. :mrgreen:

One Cię pozdrawiają i do Ciebie machają... mają się dobrze. Leżą na lignince w firmie ;)
Część troszkę drży na myśl, że podejdę do nich hotairem lub lutownicą, ale... mam nadzieję, że operacja się powiedzie ;)

Ps.
Kupiłeś coś innego niż R75 module?

Ps.2
Na pewno da się po starcie... trzeba przyjrzeć się sekwencji bitów we włączaniu po zapłonie i przed zapłonem - muszę poprosić Mariusz418 o zakodowanie mi tej opcji drugiej. Być może i taka będzie odpowiedzialna za wyłączenie DRLów przed uruchomieniem silnika. Mnie już wkurza fakt, że nie mogę ich wyłączyć. No i wczoraj we mgle byłem przerażony że mi coś nie działa... najpierw jechałem na długich, a potem włączyłem przeciwmłgowe... fak myślę! Zepsuły mi się... a one przecież nie działają jak DRL enable i długie włączone ;)

Ps.3
HarryVip ty się zastanów co piszesz ;P Mazowieckie zaczyna ferie... "elyta" Ci się zjedzie na chatę ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Pon Lut 10, 2014 10:33   

MaReK napisał/a:
Coś kupił ;) Czekam w razie co na kolejną przesyłkę ;)

A czekaj sobie. :P Znalazłem w bdb cenie (normalnie, czy może raczej nienormalnie :mrgreen: winszują sobie od 100 do 200 PLN) moduły od E46 z dodatkową pozycją włącznika pt. AUTO. Mam pewną koncepcję, którą muszę zbadać.
MaReK napisał/a:
One Cię pozdrawiają i do Ciebie machają...

To nie to samo co bycie razem... :(
MaReK napisał/a:
Ps.
Kupiłeś coś innego niż R75 module?

No kupiłem jak wyżej. Skłaniam się jednak bardziej ku modułom E46 z uwagi na przytłaczającą liczbę ciekawych i użytecznych opcji w porównaniu z naszym skromnym CI w R75. Niestety nie da się w prosty sposób zaadaptować płytki z E46 do przedniego panelu LSM-a R75. Jest inny rozstaw mikrostyków włączających halogeny. Ciężko to sensownie przesunąć/dopasować. Będę próbował dopasować obudowę z R75 z panelem przednim od E46. Ale najpierw muszę potwierdzić swoje przypuszczenia w kwestii automatycznego przełączania DLR na mijania przez moduł. ;)
MaReK napisał/a:
Ps.2
Na pewno da się po starcie... trzeba przyjrzeć się sekwencji bitów we włączaniu po zapłonie i przed zapłonem[...]

Masz na myśli uruchomienie silnika jak sądzę.
MaReK napisał/a:
Mnie już wkurza fakt, że nie mogę ich wyłączyć.

A mnie irytuje fakt świecenia DLR razem z pozycyjnymi. Muszę to wyłączyć bezwzględnie. :mrgreen: DLR wyłącznie w pozycji 0 po uruchomieniu silnika. Taki jest plan. :razz:
MaReK napisał/a:
No i wczoraj we mgle byłem przerażony że mi coś nie działa... najpierw jechałem na długich, a potem włączyłem przeciwmłgowe... fak myślę! Zepsuły mi się... a one przecież nie działają jak DRL enable i długie włączone ;)

To drobny niuans do wyeliminowania w jeden wieczór. :mrgreen:
Ps.3
MaReK napisał/a:
[...]Mazowieckie zaczyna ferie... "elyta" Ci się zjedzie na chatę ;)

No... Warszawka :mrgreen: Nie da się jej pomylić z kimś innym. :P Nawet w drodze na Kasprowy... :>



Milusia torebka. :grin: Taka sexi i pod kolor śniegu nawet. :mrgreen: No i ta kamera.... :grin: Na pewno HD. :razz:
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Lut 10, 2014 11:41   

HarryVip napisał/a:
moduły od E46 z dodatkową pozycją włącznika pt. AUTO. Mam pewną koncepcję, którą muszę zbadać.

Ja tam złapałem moduł za psie grosze ;) Już go oddałem ;)
W sumie to nie chcę nic poza fabryczne graty zmieniać, ale jeśli będzie trzeba to się zrobi ;)
O co chodzi z tym panelem? Ja przełożyłem elektronikę z E46 do R75 i podłączyłem nasz panel przedni. Z tym, że nie działały pewne rzeczy :(

HarryVip napisał/a:
Ale najpierw muszę potwierdzić swoje przypuszczenia w kwestii automatycznego przełączania DLR na mijania przez moduł. ;)

Ale to już przez dołożenie zmierzchowego ;D To modyfikacja na ciepłe dni ;)

HarryVip napisał/a:
Masz na myśli uruchomienie silnika jak sądzę.

Tak! Po starcie silnika nie po zapłonie... po zapłonie ma nie świecić ;P
Aczkolwiek, jest opcja automatycznych świateł które włączył sobie Pieta
zrobienia po zapłonie a nie po starcie. T4 ma taką opcję. Dzięki niej można znaleźć różnice.

HarryVip napisał/a:
A mnie irytuje fakt świecenia DLR razem z pozycyjnymi. Muszę to wyłączyć bezwzględnie. :mrgreen: DLR wyłącznie w pozycji 0 po uruchomieniu silnika. Taki jest plan. :razz:

Wszystko w strefie "szyfrowanej" ;)

Cytat:
To drobny niuans do wyeliminowania w jeden wieczór. :mrgreen:

Byle byłby ciepły ;)

HarryVip napisał/a:
No... Warszawka :mrgreen: Nie da się jej pomylić z kimś innym. :P Nawet w drodze na Kasprowy... :>

Oj tam, oj tam :) Ładnie rodzinnie... a w Torebce najpotrzebniejsze rzeczy na długie wyprawy górskie ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Wto Kwi 01, 2014 16:13   

Mały upgrade. :mrgreen: Po wielu żmudnych godzinach udało mi się wyłączyć DLR-y świecące razem z pozycyjnymi. W tej chwili DLR (przyciemnione drogowe) świecą wyłącznie w pozycji 0 przełącznika LSM-a. Po włączeniu poz. 1 (światła pozycyjne) DLR-y automatycznie gasną. Kolejny etap: włączanie DLR-ów po uruchomieniu silnika, a nie jak dotychczas, po włączeniu zapłonu. MaReK obiecał, że powyższa (gotowa) opcja pojawi się na stronie kodowania jeszcze w tej pięciolatce (czytaj: w najbliższym czasie). :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez HarryVip Wto Kwi 01, 2014 17:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
szpynior 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 891
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Wto Kwi 01, 2014 16:29   

HarryVip, rewelacja :) teraz czekać na Marka :)
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Wto Kwi 01, 2014 16:48   

Rewelacja będzie jak zakończę kodowanie DLRów. To tylko mały kroczek do przodu. :-) Biorąc pod uwagę pomysłowość programistów Rovera, trochę to potrwa. :mrgreen: Chociaż jeśli mam być szczery, DLR-y razem z pozycyjnymi strasznie mnie irytowały. :-)
 
 
szpynior 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 891
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Wto Kwi 01, 2014 17:32   

HarryVip napisał/a:
To tylko mały kroczek do przodu
Może dla Ciebie, z mojego punktu widzenia śledząc temat od początku to krok milowy :)
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3428
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Kwi 01, 2014 20:07   

HarryVip napisał/a:
Chociaż jeśli mam być szczery, DLR-y razem z pozycyjnymi strasznie mnie irytowały.
mnie tez
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Wto Kwi 01, 2014 22:08   

szpynior napisał/a:
[...]śledząc temat od początku to krok milowy :)

Fakt, przez ostatnie pół roku trochę się w temacie ruszyło. :mrgreen: Chociaż tak naprawdę, nasze działania niewiele mają wspólnego z tytułowym Navcoderem. :-) To strasznie żmudna dłubanina, bo w zasadzie trzeba szukać pojedynczych bitów (a tych nas interesujących jest kilkaset) bez żadnej dokumentacji. Dodatkowo Panowie inżynierowie z Rovera zadbali o pokomplikowanie całej elektroniki, :-) co nie ułatwia zadania. Aktualnie prowadzę działania dwutorowo:
1. Na bazie DLR-ów zaadaptowanych z wersji przedliftowej (US) E46, "wszczepionej" do Roverowskiego LSM-a i poddanej odpowiedniej modyfikacji.
oraz
2. Na bazie oryginalnego kodowania T4 (tzw. opcji skandynawskiej) polegającego na włączeniu świateł pozycyjnych i mijania po uruchomieniu silnika przy położeniu przełącznika modułu świateł w pozycji 0.
W pierwszym przypadku udało się już zrobić całkiem sporo. Najważniejsze było wyłączenie przydymionych, przednich kierunków, świecących ze światłami pozycyjnymi i mijania w tzw. trybie US, bez ingerencji w układ elektryczny modułu i samochodu. Dość trudne było przywrócenie funkcjonalności modułu wg specyfikacji R75. Trzeba było usunąć niepożądane "efekty uboczne" przeszczepu fragmentu softu z BMW, w postaci braku możliwości włączenia świateł długich na stałe, mruganiu kierunków przy zamykaniu i otwieraniu, tylnych fogów i paru innych nieprzyjemnych "drobiazgów". Dziś zakodowałem poprawną zależność DLR-ów od pozycji włącznika LSM: poz. 0 włącznika modułu świateł - świecą tylko DLR-y, poz. 1 włącza światła pozycyjne i automatycznie wyłącza DLR-y, poz. 2 włącza światła mijania. Pozostało przesunięcie momentu włączenia świateł DLR z położenia stacyjki w pozycji zapłonu do czasu uruchomienia silnika. Zadanie trudne, ale do wykonania. Później będę próbował zamiast 20% drogowych uruchomić jako DLR halogeny z żarówkami LED. To jednak może się okazać niemożliwe, z uwagi na ograniczenia oprogramowania modułu świateł wynikające z obowiązujących przepisów dotyczących oświetlenia pojazdów.
Opcja z wersją kodowania T4 wydawała się prostsza z uwagi na włączanie świateł po uruchomieniu silnika. Niestety tylko pozornie. Po kilku tygodniach testów kontroluję włączanie świateł pozycyjnych, mijania i podświetlenia zegarów według własnej konfiguracji (wszystkie razem, pojedynczo lub żadne ze wspomnianych) przy położeniu stacyjki w pozycji zapłonu lub dopiero po uruchomieniu silnika albo w obu przypadkach. Niestety problem stanowi załączenie halogenów w miejsce zakodowanych przez T4 mijania. To też może okazać się niemożliwe z uwagi na wspomniane wcześniej ograniczenia. Na chwilę obecną jednak próby trwają. :mrgreen:
Po zakończeniu tematu świateł do jazdy dziennej pewnie zabiorę się za drobiazgi typu świecąca jako pozycja cała tylna lampa, awaryjny (pulsacyjny) stop itp. To jednak z cała pewnością kwestia tygodni, a może nawet kilku miesięcy. :-)
 
 
szpynior 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 891
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Sro Kwi 02, 2014 16:49   

HarryVip, a sądzisz iż jest możliwa opcja załączenia halogenu lewy/prawy w zależności od włączonego kierunku ?
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Sro Kwi 02, 2014 17:32   

W modułach od BMki (kodowanie CI:32 i wyższe) na pewno. Tam można praktycznie rozbić wszystko na atomy :mrgreen: (pojedyncze żarówki), regulować opóźnienie włączenia (np. światła automatyczne uruchamiają się kilka-kilkanaście sekund po uruchomieniu silnika), itp. Nasz moduł jest niestety dość prymitywny... Podejrzewam, że odpowiedź na Twoje pytanie brzmi: nie. Chociaż w 100% pewności nie mam. :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Automatyczne włączenie świateł
rafaello232 Rover serii 75, MG ZT 8 Pią Paź 30, 2009 11:43
Kris
Brak nowych postów [R75] Montaż świateł dziennych LED Tutorial
Dawidovs Rover serii 75, MG ZT 61 Pią Mar 13, 2015 15:31
longer86
Brak nowych postów [Wyciek płynu poprzez termostat]
RobertoP Rover serii 75, MG ZT 3 Wto Kwi 09, 2019 12:12
SeniorA
Brak nowych postów [r 75 2,0 2001] - temperatura a włączenie wentylatora??
dawidek126 Rover serii 75, MG ZT 23 Pon Lip 18, 2016 17:27
sash997
Brak nowych postów [R75] Temperatura na wyswietlaczu, a włączenie klimatyzacji
grota10 Rover serii 75, MG ZT 28 Sro Cze 08, 2011 07:33
MateuszG



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink