Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214Si '97+LPG] Szarpanie przy ruszaniu na LPG. Pomocy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Czw Lis 18, 2010 10:35
[R214Si '97+LPG] Szarpanie przy ruszaniu na LPG. Pomocy
Autor Wiadomość
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Sob Maj 08, 2010 00:21   

Wydryszek napisał/a:
faecd, Ty "podła kreaturo" :D co mnie straszysz :p
Zobacz co gościu napisał na forum LPG :)

"to zawszę warto zmienić :) ten gość z twojego forum ciebie nieźle nastraszył, fakt wymaga poprawki ale tragedii nie ma. Tylko założę się że kolektor nie ściągany do wiercenia."
No moze pojechałem ostro po bandzie ale zauwaz jakie to odnioslo skutki. Jakbym Ci napisal, ze "lipnie instalacje zalozona, ze da sie lepeij ale jak jezdzi to jezdzi" to bys pomyslal, ze przyzwyczaisz sie do gazowania na jedynce i bys po prostu tak mial.

A tak jak ostro styrałem wytwór Twojego druciarza, co prawda postraszylem Cie, przepraszam, i zaczales szukac odpowiedzi i wrociles do gaziarza i tez zaczal byc pomocny. Do tej pory jedynie Ci powiedzial, ze ten typ tak ma. A to nie prawda. Tak samo firma acg, czy jak jej tam, twierdzi. Oni po prostu robia kalibracje do tego kilka drobnych korekt i jak silnik chodzi dobrze to jest okej, jak nie (tak jak w Roverach) to diagnoza ten typ tak ma.

Sam zobacz, pracownik agc zdemontowal by to i zamontowal jeszcze raz. Koledzy na LPG forum chcieli Cie pocieszyc bo faktycznie duzo przerobek nie ma. Ale dla osoby, ktora ma pojecie bliskie zerowemu moze to sie wydawac duzo roboty.

Wydryszek ja zle dla Ciebie nie chciałem :roll: :P :P :P :) nie obrazaj sie :D

Takze tak jak wspomnialem, na poczatek zainwestuj te 250zl w kable swieczki kopulke i palec i wtedy zobacz jak to bedzie chodzilo. Pomimo tego weze od listwy do kolektora o długosci 23 cm to jest jakas przesada. Musza byc krótsze i równej długosci

Ciesze sie ze jestes zadowolony, ale mimo, ze samochod ladnie jezdzi to nie znaczy, ze instalacja jest zalozona fachowo. Wiadomo pijaczki z pod sklepu tego nie zakladali (Ci to by nie wiedzieli, do czego słuzy laptop i jak to sie reguluje), ale zawsze mozna lepiej. Czyli generalnie warsztat średniofachowy, ale za to dobre podejscie do klienta ;)

Cos jeszcze chcialem...aha podaj linka do Twojego tematu na lpg forum.

PS zdjec jeszcze nie wrzucalem :)

Pozdrawiam

[ Dodano: Sob Maj 08, 2010 00:21 ]
AAAA juz wiem. Wydryszek...Ty nie cytuj moich słow w całosci. Kim ja jestem :D ze sobie pozwalasz...ja jedynie wydałem swoja skromna opinie :) Pokopiowales moje wypowiedzi na dwa fora i teraz pol polski, ze wczoraj nie wyspany chodzilem. To troche podchodzi pod ustawe o ochronie danych osobowych i prawach autorskich. Dlatego ja zawsze pytam czy moge jakies czyjes zdjecia wrzucic gdzie indziej :)

Oczywiscie taki zarcik :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Maj 08, 2010 00:21   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
_papa_ 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 424
Skąd: Płock

Rover 600

Wysłany: Sob Maj 08, 2010 11:51   

Wydryszek napisał/a:
Przez sugestie wypowiadających się osób poddawałem pod wątpliwość, fachowość mechanika (zaznaczam że nie "gazownika" bo się nie znam).
porozmawialiśmy jeszcze trochę i wnikliwe pytania utwierdziły mnie w przekonaniu że człowiek wie co robi


Widzisz to że dziś chodzi dobrze, to nie znaczy, ze jest super perfekt. Ja bym proponował poczytać o długotrwałym wpływie jazdy na ubogiej mieszance na silnik. Żebyś nie powiedział kiedyś, że gaz niszczy silnik! I jak koledzy z lpg-forum.pl napisali:
Pio6621 napisał/a:
warsztat do polecanych
właściciela do zadowolonych

a my poczekamy na temat "wypadające zapłony na jednym garze"


Dla mnie sprawa jest jasna. Skoro nie potrafili u Ciebie zrobić poprawnie instalacji za pierwszym razem to zapewne z każdym tak robią i wcale nie ma co piać z zachwytu nad tym warsztatem.

Wybaczcie, że z takim przejęciem o tym piszę, ale jedna nieprzemyślana decyzja o montażu LPG w pewnym (jakże znanym i polecanym) warsztacie w płocku na ul.portowej, skończyła się dla mnie po roku czasu wymianą uszczelki pod głowicą (koszta nie małe) plus ogarniecie tego burdelu pod maską. A sama jazda niczego nie zwiastowała. Na gazie czy na benzynie różnicy nie było.
Niedługo po montażu zdałem sobie sprawę z "fachowości" osób tam pracujących, gdy pojechałem na sprawdzenie dlaczego zaświeca się kontrolka CheckEngine. Miły Pan tam pracujący stwierdził, że to sonda lambda daje du*y (tylko ciekawe dlaczego tej du*y nie daje na Pb?) po chwili dyskusji i sprawdzania ów monter zmienił coś tam w mapie i problem znikł. Ciekawe co nie? Dwoma kliknięciami naprawił szwankującą (wg niego sondę).

Od tej pory toczę wojnę z nieuczciwymi monterami zakładającymi gaz. i nikt mi nie powie, że "ten typ tak ma". Wszystko ma chodzić tak jak na Pb. Czego dowodem jest w/w forum lpg.
A przez takie warsztaty jak wymieniony w tym poście tworzą się później opinie, że gaz to zuo, ze gaz niszczy silnik, itp. Nie to niedouczeni mechanicy i bezmyślni użytkownicy niszczą silniki.
 
 
 
springonion 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 54
Skąd: Grudziądz/Gdynia



Wysłany: Sob Maj 08, 2010 11:53   

praktis napisał/a:
springonion, jakie elementy instalacji? reduktor, wtryski, elektronika?

Elementy: Reduktor Tomasetto Alaska, wtryski MagicJet, elektronika stag4 - tak myślę optymalna konfiguracja jak na silnik 14k4f
 
 
_papa_ 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 424
Skąd: Płock

Rover 600

Wysłany: Sob Maj 08, 2010 12:05   

springonion napisał/a:
Reduktor Tomasetto Alaska

Ja bym drugi raz tego reduktora nie założył, zważywszy, ze w podobnej cenie masz o niebo lepszy Zavoli Zeta. Ja nie wiem, czemu monterzy LPG tak uparli się na ten reduktor, przecież ani on tańszy a ni lepszy od konkurencji. A może mają jakieś umowy z dystrybutorami?
 
 
 
springonion 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 54
Skąd: Grudziądz/Gdynia



Wysłany: Sob Maj 08, 2010 12:25   

Może dlatego że do zavoli trzeba dodatkowo elektrozawór gazowy montować bo Alaska jest zintegrowany. Ale przecież ze 103 konikami to ciśnieniowo i termicznie Alaska radzi sobie.
 
 
_papa_ 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 424
Skąd: Płock

Rover 600

Wysłany: Sob Maj 08, 2010 12:42   

springonion napisał/a:
Może dlatego że do zavoli trzeba dodatkowo elektrozawór gazowy montować bo Alaska jest zintegrowany
czyli co? zbyt skomplikowany montaż? Nie rozumiem. Bo cena tu chyba nie ma nic do rzeczy.

springonion napisał/a:
Ale przecież ze 103 konikami to ciśnieniowo i termicznie Alaska radzi sobie

nie będziesz wiedział, póki nie podepniesz się kabelkiem. Z informacji wyszperanych na wspomnianym forum wynika, że ze 100KM w focusie sobie nie radzi i spadki ciśnienia są nie do zaakceptowania. Ty może tego nie odczujesz po sobie ale twój silnik już tak, co na dłuższą metę nie pozostanie dla niego bez wpływu. Z resztą polecam lekturę lpg-forum.pl i tam założenie odpowiedniego posta. Ja myślę, że informacje uzyskasz wyczerpujące.
 
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Sob Maj 08, 2010 19:19   

_papa_, masz w pelni racje...co z tego, ze dzis, jutro za tydzien auto bedzie fajnie chodzilo jak za miesiac bedzie znowu kaszana.

Co do reduktora to mam pytanko. Bo ja tez pokarany przez alaske jestem ale mysle, ze predzej wymienie na scirpiona mini...nawet ciut tanszy :) od zavoli.

Co takiego w sobie ma zavoli zeta n ze tak polecacie?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Budyn 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Kwi 2009
Posty: 137
Skąd: Łask / Szczecin

Rover 200

Wysłany: Sob Maj 08, 2010 20:27   

faecd napisał/a:
Co takiego w sobie ma zavoli zeta n ze tak polecacie?
Podłącze się do pytania. :mrgreen:
No właśni co takiego ma w sobie, bo ja zakładam skorpiona mini :smile:
 
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Sob Maj 08, 2010 22:11   

Trzyma ładnie ciśnienie+temp. gazu przy mocach deklarowanych przez producenta. Nieduże przerosty ciśnienia przy cut-offie. Zdarzają się "brzęczące" egzemplarze ale bez wpływu na pracę.
Skorpiony miały problemy z "pływającym" ciśnieniem, ostatnio ponoć poprawiono konstrukcję i wyeliminowano tę wadę.
Alaska... dobry reduktor do ok. 90KM mocy silnika.
Ja bym wziął Magic III. Kompaktowe wymiary, świetna termika, ciśnieniowo porównywalny z Zavoli.
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
_papa_ 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 424
Skąd: Płock

Rover 600

Wysłany: Sob Maj 08, 2010 22:36   

praktis napisał/a:
Trzyma ładnie ciśnienie+temp. gazu przy mocach deklarowanych przez producenta.

Potwierdzam.

PS. Nie smućcie się koledzy, moją niewiedzę też pokarano alaską. Ale już nie długo.
 
 
 
Budyn 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Kwi 2009
Posty: 137
Skąd: Łask / Szczecin

Rover 200

Wysłany: Sob Maj 08, 2010 23:35   

dobrze że ja zaczerpnąłem informacji, dostałem dużo podpowiedzi od faecda bo też wpakował bym sie na minę jaką jest alaska :mad: , chwała mu za to :mrgreen:
 
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Nie Maj 09, 2010 00:05   

jak milo :D
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Dziarka 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 116
Skąd: Limanowa



Wysłany: Nie Maj 09, 2010 11:48   

Pytanie takie teoretyczne Panowie,mianowicie Alaska daje rady do 90KM ,ale jak ktoś jeździ do 3000 RPM to czy bedzie to źle wpływało na potencjalną kondycję silnika?Tak tylko teoretycznie
 
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Nie Maj 09, 2010 12:06   

Teoretycznie to nie sposób określić, trzebaby podpiąć laptopa i obserwować spadki ciśnienia i temperatury podczas jazdy. Wydaje mi się, że latem powinna dawać radę, zimą niekoniecznie. Trzeba pamiętać, że jazda na ubogiej mieszance powoduje wiele szkód w silniku.
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Nie Maj 09, 2010 12:28   

Dziarka, to tez zalezy od cisnienia reduktora jakie masz! Alaska podobno najstabilniej pracuje przy 1,25 bar.

praktis,
praktis napisał/a:
Wydaje mi się, że latem powinna dawać radę, zimą niekoniecznie.
mozesz mnie wytlumaczyc dlaczego tak jest? Rozumiem, ze tak bywa (inna praca na lpg zima inna latem) ale dlaczego tak sie dzieje to ja nie rozumie ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Nie Maj 09, 2010 12:47   

Latem, temp otoczenia dodatkowo wspomaga ogrzewanie reduktora co zapobiega "pływaniu" temperatury reduktora. LPG jest gazem dość silnie rozszerzalnym cieplnie a co za tym idzie: ewentualne skoki temperatury = skoki ciśnienia. Niedogrzany reduktor = niskie ciśnienie gazu. Tak mnie uczyli kiedyś w Statoilu na kursie tankowania aut gazem LPG. Oczywiście nie muszę tłumaczyć, że przejście LPG ze stanu ciekłego w gazowy absorbuje ciepło z reduktora i stąd potrzeba ogrzewania go (reduktora) płynem chłodzącym. Zamarznięty reduktor nie spełniałby swojej funkcji :)
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Nie Maj 09, 2010 13:33   

ja mam alaske u siebie juz 3 lata i działa bez zarzutów, jedyne co to dowaliłem ciśnienie z 1,3 na 1,7 przy wolnych obrotach i analogicznie zrobiło się z 2 ponad 2,4 przy obciążeniu. W tym momencie nie ma żadnych problemów nawet podczas jazdy przez parę minut pod górę po 4-6tys obr
przy oryginalnych nastawach po parunastu sekundach wysokich obrotów dławił się silnik i ciśnienie leciało w dół
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Dziarka 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 116
Skąd: Limanowa



Wysłany: Nie Maj 09, 2010 13:36   

A jaki masz silnik?16 czy 8V?
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Nie Maj 09, 2010 13:43   

16V i eksploatuje go konkretnie ;)

Co do tego parownika to widziałem go m.in. Audi A4 1,6 ; Audi A4 1,8 (bez turbo); Audi A8 4,2L (dwa parowniki) i w Jeepie Grand CHerokee 4L (dwa parowniki) (nie wiem czy tak sie pisze)

[ Dodano: Nie Maj 09, 2010 13:42 ]
Jeep nie był mocno eksploatowany ale Audi A8 i obydwie A4 dostają "po garach"

[ Dodano: Nie Maj 09, 2010 13:43 ]
Nie wiem czy to istotna sprawa ale wszystkie te samochody są regulowane 3 razy w roku, wtedy spalanie i jakość jazdy nie zmieniają się
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Dziarka 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 116
Skąd: Limanowa



Wysłany: Nie Maj 09, 2010 13:48   

I co daja rady?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214Si 16V 98r] Dziwny dźwięk przy ruszaniu.
chabri Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pon Gru 10, 2007 21:33
morris
Brak nowych postów [R214Si] Szarpanie przy nizszych obrotach
poziom1989 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Czw Maj 01, 2014 10:47
adrianek
Brak nowych postów [Rover 214 i 1.4 LPG] Szarpanie przy zmianie biegów POMOCY
marcin2343 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Pią Paź 10, 2008 07:54
giewu
Brak nowych postów [R214 1.4i 96] Szarpie przy ruszaniu
Iza19019 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Wto Cze 22, 2010 09:51
Iza19019
Brak nowych postów [R200]Gaśnie przy ruszaniu
BlackMaster3 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sob Sie 16, 2014 10:29
zacekpl



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink