Forum Klubu ROVERki.pl :: [R ALL] Spryskiwacze przedniej szyby - rozpylanie mgiełki
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 12:45
[R ALL] Spryskiwacze przedniej szyby - rozpylanie mgiełki
Autor Wiadomość
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Lis 18, 2008 19:36   

Jutro :grin: Dziś zimno, ciemno i brrrr :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lis 18, 2008 19:36   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Lis 19, 2008 18:05   

No ok wiec czekam :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Pią Lis 21, 2008 19:52   

Dzis w celu zwiekszenia cisnienia na spryskach mglowych zalozylem nowa pompke od focusa i porazka. Stara daje dwa razy wieksze cisnienie od nowej (roverowska bezposrednio z pompki sika na 2,5m a z focusa na 1m).
Fotki z allegro to chyba robia przy podlaczonej pompce wysokocisnieniowej do spryskiwania reflektorow, ze im tak ladnie strzela na szybe.
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pią Lis 21, 2008 20:05   

Panowie zamiast zmieniać pompki, spróbujcie dodać nowy zaworek zwrotny, może poprawi się siła siku ;) Proponuję też obejrzeć dokładnie zbiorniczek i przewody czy gdzieś nie nie ma brudu lub zagięć.
 
 
joemax77 



Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 113
Skąd: warmia-mazury



Wysłany: Pią Lis 21, 2008 20:07   

u mnie tez slabo sika...
_________________
Wiem coraz więcej, ale tylko dzięki Wam.
 
 
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pią Lis 21, 2008 20:10   

U mnie natomiast sika OK :mrgreen: tylko za nisko. W niedziele planuję założyć podkładki. Jutro niestety dzień w fabryce :cry: Dam znać jak to wyszło i zapodam fotki.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Lis 21, 2008 20:11   

thef napisał/a:
Panowie zamiast zmieniać pompki, spróbujcie dodać nowy zaworek zwrotny, może poprawi się siła siku ;) Proponuję też obejrzeć dokładnie zbiorniczek i przewody czy gdzieś nie nie ma brudu lub zagięć.


Ja u mnie próbowałem nawet tylko na jednym spryskiwaczu oraz nowym wężu oraz z zaworkiem z wrotnym i jest bez różnicy tak samo pryska sobie. :cry:

Będę jeszcze z tym podkładkami próbował jak tylko do polski zajadę :cool:

Również czekam na nowa fotorelacje kolegi Mixtated :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Pią Lis 21, 2008 21:08   

thef napisał/a:
Proponuję też obejrzeć dokładnie zbiorniczek i przewody czy gdzieś nie nie ma brudu lub zagięć.

Jest to podstawowa rzecz ktora sie sprawdza przed inna robota wiec nie warto pisac, ze byla robiona.
thef napisał/a:
Panowie zamiast zmieniać pompki, spróbujcie dodać nowy zaworek zwrotny, może poprawi się siła siku

W jaki sposob ma sie poprawic sila siku? Jest to dodatkowy opor ktory musi pokonac plyn na swojej drodze. Zgodze sie, ze zaworek poprawi czas oczekiwania na pierwsze sik.

[ Dodano: Pią Lis 21, 2008 21:10 ]
Mixtated napisał/a:
planuję założyć podkładki

Dalem podkladki okolo 1 mm, przy grubszych spryskiwacz sie nie zatrzaskuje w masce.
 
 
 
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pią Lis 21, 2008 21:24   

Cytat:
Dalem podkladki okolo 1 mm, przy grubszych spryskiwacz sie nie zatrzaskuje w masce.

I co? Trafia gdzie trzeba?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Pią Lis 21, 2008 21:37   

Cytat:
I co? Trafia gdzie trzeba?

W szybe trafia :grin: ale niestety w jej dolna czesc :/ i to na postoju.
Jutro bede robil trase to zobacze jak sie beda spisywaly przy roznych predkosciach.

[ Dodano: Sob Lis 22, 2008 11:32 ]
wiec przy predkosci okolo 80km/h spryski sikaja troszeczke nizej niz na postoju a szerokosc plaszcza wodnego (bo o sikaniu mglowym tu raczej mowic nie mozna) zweza sie odrobinke, ale juz przy 110/120 km/h strzelaja tylko nad wycieraczke a szerokosc spryskiwania drastycznie sie zweza do okolo 1/3 szerokosci wycieraczki.
Jedyna rada aby one spelnialy swoja role to zmienic kat mocowania i podniesc cisnienie.
 
 
 
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Lis 23, 2008 16:19   

Właśnie wróciłem z ostatecznej regulacji spryskiwaczy. Tak jak pisałem wcześniej podłożyłem pod przód spryskiwacza pół łatki rowerowej (przykładowe foto ). Łatkę wyciąłem w podkowę i odpowiednio spasowałem. Dodatkowo na łatkę nakleiłem kawałek tamy izolacyjnej o odpowiednim kształcie. Spryskiwacz bez problemu kliknął w mocowaniu na masce. Widoczna jest zdecydowana poprawa. Na postoju rozrzut strumienia kończy się na górnej krawędzi szyby i strzela odrobinkę na dach. Przy prędkości 70-80 km/h rozrzut kończy się dokładnie na górnej krawędzi powierzchni pracy wycieraczek. Przy większych prędkościach nie sprawdzałem - mam jeszcze letnie opony :oops:
Efekty pracy w miarę estetyczne. Tylko dociekliwe oko zobaczy, że coś siedzi pod spryskiwaczami :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Nie Lis 23, 2008 19:59   

Pobawię się w takie upgrad`y w cieplejsze dni ba na razie ręka odpada na zewnątrz. Skoro twierdzisz, że pryska dobrze to zaryzykuje.
 
 
 
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Lis 23, 2008 20:13   

Ja działałem na ogrzewanym parkingu podziemnym. Pamiętaj jednak, że w R400 ze względu na inaczej wyprofilowaną maskę efekt może być nieco inny - czytaj gorszy lub ledwo co zadowalający :grin:
Ogólnie ja jestem zadowolony. Znajdzie się pewnie ktoś taki, komu takie rozwiązanie nie będzie pasować i stwierdzi, że to porażka :wink: A znam takich, którzy mają ustawione tradycyjne spryskiwacze tak, że na postoju 2 dysze pryskają na szybę, a pozostałe 2 gdzieś po dachu - na zaś, jak przekroczy się przysłowiową "setkę" :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3635
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Lut 02, 2009 19:20   

odświeżam watek, bo dzis ja mialem okazje walczyc :-)

spryskiwacze mam identyczne jak fotki wklejal Remi55
czyli na woreczku logo citroena i peugeota, pod spodem napis VDO produkcja chyba czeska,
sam montaz w przypadku R800 to banal, plastikowe przedluzki z oryginalnych spryskiawczy pasuja tez do tych nowych

niestety, ale proba wypadla mizernie, tak jak u kolegow wyzej, spryskiwacze sikaja za nisko, niewiele nad wycieraczki :-(
jutro bede z nimi walczyl, sporobuje zmienic im kat poprzez pilowanie, najlepiej jak by sie udalo je zlapac we frezarce, i cieniutkim frezem, ale ciezko bedzie
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Pon Lut 02, 2009 22:26   

AndrewS, a nie lepiej delikatnym pilniczkiem?
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3635
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Lut 02, 2009 22:55   

Senn napisał/a:
AndrewS, a nie lepiej delikatnym pilniczkiem?

pewnie tak to sie skonczy, ale boje sie ze nie zrobie tego idealnie rowno, a wtedy nie bedzie rowno lezec na masce

w przypadku R800 nie trzeba sciagac wygluszenia maski !!

u mnie po drodze sa dwa zaworki zwrotne, jeden zaraz kolo blotnika, drugi zaraz za rozgalezieniem na prawa strone (czyli jeden zaworek jest tylko do spryskiwacza kierowcy), chyba to nie jest fabryczne rozwiazanie :roll:
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10906
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Lut 03, 2009 00:36   

AndrewS, a może zmierzysz jaki kąt (albo raczej jaka wysokość z przodu i z tyłu) jest potrzebny, żeby to działało jak Pan Bóg przykazał to może sie uda dorobić odpowiednie podkładki... :hm:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3635
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Lut 03, 2009 21:24   

no i za mna kolejny dzien prac

a bylo to tak ,
z tylu spryskiwacza, tam gdzie ma byc podszlifowany najwiecej nozem zaznaczylem sobie kreske okolo 1,5 mm,
potem pod skosem na boku spryskiwacza tez nozem naznaczylem sobie kreske,
calosc szlifowalem na odwroconej do gory nogami i przykreconej w imadle szlifierce katowej
wskazane jest by szlifierka miala regulacje obrotow, ustawiamy wolne, uwazamy tez na palce :-) ,
u mnie do spryskiwaczy byly juz zalozone takie plastykowe przedluzki, ktore byly przy starych, dzieki temu wygodniej bylo je trzymac ,
potem jeszcze calosc doszlifowalem, polozylem na ostrym kancie np malego kowadla, lub biurka, papier scierny

testy przeprowadzilem pozniej
niestety dalej jest za nisko :-(, jutro przeszlifuje to o kolejny 1mm moze wiecej , mam nadzieje ze nie uszkodze spryskiwacza, po czesci byc moze jest to wina cisnienia, o nim dalej
przy szlifowaniu uszkadzaja sie tez te zatrzaski , ale to nie problem, najwyzej wspomoge sie silikonem

przyjzalem sie tez dokladnie dyszom w VW caddy, sa inne, i caddy naprawde jeszcze lepiej to rozpyla, tam strumien jest bardziej plaski, po psiknieciu szyba robi sie matowa,
ponizej fotki mojego spryskiwacza i z caddy



strumien z caddy jest bardziej rownolegle w stosunku do szyby, to raz,
a dwa, jak widac spryskiwacz z caddy ma otworek w innych proporcjach niz moj

mierzylem tez cisnienie
Volvo 850 i Caddy maja po okolo 2,3 bara, z jednym dzialajacym spryskiwaczem, w miejsce drugiego wpiety czujnik

niestety, ale moja pompka przy nich wypada beznadziejnie :-( zaledwie 0,5 bara, cus mi sie zdaje ze te pompki w roverach to sie nadaja na plaster,
oczywiscie zrobilem test i pomiar bez zaworkow zwrotnych, zaraz za wyjsciem przewodu z blotnika, uzyskalem uwaga cale 0,8 bara :mrgreen:
wiem teraz dlaczego tez na starych sikalo tak sobie

jak mnie to wkurzy to zaloze wszystko stare
jak to mowia z gowna bata nie ukrecisz :lol:
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Wto Lut 03, 2009 21:54   

Ja problemik rozwiazalem w swoim 416 :grin: . Zanim zaczolem kombinowac z katem siku postanowilem podnies cisnienie. Dlatego taka kolejnosc bo wiedzialem, ze po podniesieniu cisnienia zmieni sie kat sikania i znow by trzeba bylo zmieniac. Zakupilem pompke od Focusa i po probie wyladaowala w smietniku. Bedac u kumpla natknolem sie na jakas stara pompke ale wpinana w obieg (nie do zbiorniczka) --ta to ma strzala (3 razy mocniejsza od orginalu). Zamontowalem ja w poblizu prawej poduchy silnika wpinajac sie w przewody.
Nastepnie zrobile sobie podkladki z (nie smiac sie ale podatny material na obrobke) fleczkow do damskich butow :lol: . Na plastiku odrysowalem ksztalt spryskiwacza i rezalem go na szlifierce stolowej, potem papierek scierny dla wygladzenia. Nastepnie otwor i odpowiednio zeszlifowany kat (tez na szlifierce). Skleilem podkladki na gluta do spryskiwaczy i montaz podparty silikonem. Dzilalaja wysmienicie--odpowiednie cisnienie (to co najtrudniej uzyskac) i kat.
Rysunek pogladowy jak wygladaja podkladki
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3635
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Lut 03, 2009 22:11   

no tak, czyli ja musze jeszcze 1,5 mm uchlastac z tylu zeby bylo w sumie 3 :mrgreen:
juz tak zaczalem to i skoncze

od czego ta pompka ??
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R All] Podgrzewane spryskiwacze.
SyntaX Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 16 Wto Paź 12, 2010 22:51
Gość
Brak nowych postów [R all] radio . szyby
yagher Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 7 Pią Sie 29, 2008 19:02
yagher
Brak nowych postów [wszystkie] Parujące szyby !!!
walka na całego
mikelusss Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 55 Sob Sie 07, 2010 08:22
Tomassso
Brak nowych postów [wszystkie] Rozmazywanie szyby
magnat43 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 11 Sro Lis 07, 2007 16:59
KRYS
Brak nowych postów [all] mechanizm szyby elektrycznej
flori_n Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 10 Wto Maj 15, 2007 21:12
flori_n



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink