Forum Klubu ROVERki.pl :: Kolejna dyskusja LPG kontra diesel (wydzielony)
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Wto Paź 27, 2009 19:21
Kolejna dyskusja LPG kontra diesel (wydzielony)

Wydzielone z tematu http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=47129&postdays=0&postorder=asc&a
Autor Wiadomość
Mayson 




Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

Wysłany: Czw Paź 29, 2009 20:39   

dobryziom napisał/a:
ostatnio przeglądałem te ropniaczki to oprócz silnika merca 4L cdi nie znalazłem żadanego dynamicznego motoru same padaki...

Ty! Bo zaraz wywołasz prawdziwą wojnę :hahaha:

Poza tym widać, że nie jechałeś Leonem ARL TDI... :taa:
_________________
Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Paź 29, 2009 20:39   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Paź 29, 2009 20:42   

a co to znaczy dynamiczny motor ?? ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
dobryziom 




Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pią Paź 30, 2009 09:47   

Mayson napisał/a:
dobryziom napisał/a:
ostatnio przeglądałem te ropniaczki to oprócz silnika merca 4L cdi nie znalazłem żadanego dynamicznego motoru same padaki...

Ty! Bo zaraz wywołasz prawdziwą wojnę :hahaha:

Poza tym widać, że nie jechałeś Leonem ARL TDI... :taa:


zgadza się nie miałem okazji jednak jeździłem dieslem zrobionym na 220km oraz coś koło 400niutków już to jakoś jeździ chociaż szału nie ma... charakterystyka pracy silnika oraz zakres obrotów sprawiają ze nadal czujesz ze to klekot


Brt napisał/a:
a co to znaczy dynamiczny motor ?? ;)


dynamiczny to 250KM jednak w budzie która wazy nie więcej niż 1300kg...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Mc_Abra 



Dołączył: 26 Paź 2009
Posty: 4
Skąd: silesia



Wysłany: Pią Paź 30, 2009 10:16   

dobryziom napisał/a:

Brt napisał/a:
a co to znaczy dynamiczny motor ?? ;)


dynamiczny to 250KM jednak w budzie która wazy nie więcej niż 1300kg...


Swego czasu udało mi się parę razy przejechać z kolegą który sobie vectrę C20LET zrobił całkiem fajnie. Rozłożył cały silnik kapitalny remont, wymiana wtryskiwaczy, turbiny czegoś tam jeszcze itp. Samochód w starej budzie, kupił go dosyć sponiewieranego więc sam sobie go prysnął czarnym lakierem :lol: wyglądał po prostu koszmarnie... :lol: złamanego grosza byś za niego nie dał :)
ale jak go poskładał, dorobił jakąś chłodniczkę oleju do napędu na 4 koła, żeby dłużej wytrzymał ( niestety ówczesna wiskotyczna konstrukcja GM napędu na 4x4 nie dawała rady i szybko padała), w każdym razie jak to złożył, wystroił ....
Nie wiem jaka mu moc wyszła z seryjnych 204 kucy, ale powiem wam że jezdziła pięknie...
Pierwsze 2-3 biegi to zastanawiałem się czy oparcie fotela wytrzyma :lol:
Kiedyś ( po jakimś tam strojeniu na ćwiartkę) wsadził mnie do Vectry a na podszybiu z przodu przykleił taką biedroneczkę,
Powiedział że jak na pierwszych 2 biegach uda mi się ją odkleić to da mi tysiaka :lol:
Oczywiście zacząłem się śmiać jak gupi jak po starcie owszem wyciągnąłem rękę ale nie mogłem oderwać pleców od fotela :)
Swoją szansę miałem przy zmianie biegu, ale tak szarpnęło że nie udało mi się :)
to był fajny samochód... przy ostrym starcie czy zmianie biegu lusterko wsteczne aż się ustawiało równolegle do poziomu :lol: ( starsze ople miały je lekko obruszane zawsze :) )
W każdym razie po ok roku padł napęd, nie wiem teraz co się dzieję w sumie z tym samochodem :roll: chyba wywalił kolega napęd i ma ok 250 kucy na oście...
I żeby nie był to taki całkowity offtopic... to dodam że samochód ten właśnie zasilany był............................................................ zawsze bardzo dobrą benzynką, nigdy nie LPG :)
 
 
sobrus 




Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Paź 30, 2009 10:30   

Ojciec ma zasilaną bardzo dobrym (czyli tanim...) LPG Omegę V6 2.5 i na oko lepiej ciągnie na LPG...Tata nie jest przekonany do droższego gazu, ale tankuje zawsze na jednej stacji - może nie jest najgorsza ;)
Instalacja STAG300 + MagicJety. Spalanie po miescie ponad 16L bo noga cieżka....

Podejrzewam więc ze tej Vectrze LPG by nie zaszkodziło :)
Tylko by sie nie zwróciło skoro padła po roku...

Co do szybkich diesli miałem okazję jechać Paskiem 2.0TDI 170KM. Dość ładnie ciągnie, tylko że ponoć żywotność takich wysilonych diesli jest słaba.
Ostatnio zmieniony przez sobrus Pią Paź 30, 2009 10:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Mayson 




Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

Wysłany: Pią Paź 30, 2009 10:40   

sobrus napisał/a:
Podejrzewam więc ze tej Vectrze LPG by nie zaszkodziło
Tylko by sie nie zwróciło skoro padła po roku...

Ale wszyscy by stwierdzili, że to właśnie LPG ją zabiło :lol:
_________________
Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
 
 
 
Mc_Abra 



Dołączył: 26 Paź 2009
Posty: 4
Skąd: silesia



Wysłany: Pią Paź 30, 2009 10:47   

sobrus napisał/a:
Podejrzewam więc ze tej Vectrze LPG by nie zaszkodziło :)
Tylko by sie nie zwróciło skoro padła po roku.


Koledzy czytacie niedokładnie :) Vectra nie padła tylko padł napęd, silnik hula aż miło :)
LPG pewnie by jej nie zaszkodziło, ale kolega dosyć kasiasty więc zrobił sobie samochód do zabawy i nie planował go gazować. Poza tym musiałby być naprawdę gazownik co się zowie żeby dobrą instalkę dobrać i jakoś to wszystko wystroić żeby hulało :) a wiadomo że na pewno by straciła na werwie po montażu LPG :roll:
 
 
sobrus 




Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Paź 30, 2009 12:56   

Długo nie trzeba szukać:
http://forum.roverki.eu/v...ighlight=r620ti

"Gazu szkoda zakładać do tak zdrowego silnika" :lol:
To lepiej zmienić samochód :shock:

Gaz zawsze zakłada sie do starego trupa, najlepiej max II generacji, bo też bedzie działać.
A jak padnie to na pewno wina gazu. A taki mocny silnik był... :rotfl:
Ostatnio zmieniony przez sobrus Pią Paź 30, 2009 12:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
piter34 




Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Paź 30, 2009 12:59   

dobryziom napisał/a:
dynamiczny to 250KM jednak w budzie która wazy nie więcej niż 1300kg...

Zwróć uwagę, że piszesz o dynamicznym samochodzie, a nie motorze.

Motor dynamiczny to wg mnie to samo, co motor elastyczny. ;)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
dobryziom 




Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pią Paź 30, 2009 13:04   

w sumie samochód może mieć dynamiczny silnik jednak może być ciężka krowa i i tak nie będzie dynamicznie jeździł...

PS elastyczność jest wynikiem dynamiki silnika :razz:
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
piter34 




Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Paź 30, 2009 14:22   

dobryziom napisał/a:
w sumie samochód może mieć dynamiczny silnik jednak może być ciężka krowa i i tak nie będzie dynamicznie jeździł...

Otóż to :ok:

dobryziom napisał/a:
elastyczność jest wynikiem dynamiki silnika

Elastyczność silnika to wielkość opisana za pomocą współczynnika elastyczności silnika. Jest to coś, co się da zmierzyć.
Dynamika jest opisywana raczej w sposób subiektywny (szybki, wolny itp.), a nie za pomocą wielkości fizycznych i, póki co, jest niemierzalna.

To na pewno ciężki temat i nie ma tej jedynej słusznej prawdy ;)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
sobrus 




Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Lis 17, 2009 12:40   

No i stało się :cry:
Instalacja w moim Roverku odmowiła posłuszeństwa.
Biorąc pod uwagę jakim sknerą dla auta okazał sie poprzedni właściciel wcale mnie to nie dziwi.

Objawy początkowo były takie, że auto gasło przy przełączeniu na gaz (chyba ze sie dodało gazu, ale nawet wtedy nieprzyjemnie sie przymulało). Potem silnik zaczął rzęzić na wyższych obrotach i stracił moc. Na koniec podczas postoju w korku silnik zaczął nierówno pracować, więc przełączyłem na benzynę.
I jaka odmiana - ciszej równiej, mocy przybyło...

O dziwo zauważyłem że na benzynie ustąpił też inny objaw - rzęzenie pompy wspomagania. (dziwne, ale jak przełącze na gaz zaraz rzęzi)

No ale długo tak być nie może, musze zrobić mały remont instalacji - przeczyszcze i chyba wymienie wtryski na MagicJet. Shit happens.. :cry:
Moje valteki mają prawdopodobnie ponad 30tys na karku i chyba na nie przyszła pora.
Ostatnio zmieniony przez sobrus Wto Lis 17, 2009 12:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Wto Lis 17, 2009 12:43   

Ja bym typował parownik - pęknięta membrana albo któryś wtrysk.

Świece i przewody sprawdziłeś?

Choć rzężenie na wyższych obrotach raczej nie powinno być winą problemów z zapłonem.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
sobrus 




Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Lis 17, 2009 12:47   

Właśnie chodzi o to ze silnik na benzynie śmiga świetnie więc nie podejrzewam niczego poza instalcją.
Umówie sie z porządnym gazownikiem i zobaczymy co z nim. Niestety sposób założenia instalacji też mi sie nie podoba (ktoś pociągnął wiązke do komputera przez całą szerokość auta i nawet go nie zamocował tylko położył obok akku) i troche chce tam poprawić.

Cóż następnym razem będe pamiętał że najlepiej instalacje zamontować nową.
Instalka dość klasyczna - Valteki, Zenit i reszta Tomasetto.
Jeżeli to wtryski to kupie MagicJety (jak nie będą jakies bardzo drogie). Są szybsze to moze coś sie jeszcze poprawi. Do tego pewnie wymiana filtrów i czyszczenie sie przyda, ale zobacze najpierw co powie gazownik.
 
 
Markzo 




Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Lis 17, 2009 13:03   

my się przymierzamy do założenia LPG do 75 ;) w sumie zdecydowani jesteśmy na zakład, który poleca Maciej (w Węgrowie), specjalnie nie chciałem auta z LPG, bo z doświadczenia niestety wiem, że wiele osób założy i potem nie dba :/
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
paff 



Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Wto Lis 17, 2009 13:29   

sobrus, - bo to sa valteki.....;-) CCC - cena czyni cuda :D
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
sobrus 




Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Lis 27, 2009 12:09   

Gazownik stwierdził że na 100% wtryski. Zamówiłem listwę Magic Jet (200zł), montaż 100zł, nie wiem ile potem za oprogramowanie komputera, ale myśle że sie zmieszcze w ok 400zł. Operacja odbędzie sie prawdopodobnie w przyszłym tygodniu i może samochód odżyje. Szkoda że to prawie połowa ceny naprawy HGF która też sie zbliża (olej czysty, ale płyn niestety nie).

Mam jeszcze jedną teorię - że gaz ze stacji Tezet na której zawsze tankowałem nie jest taki super jak myślałem. Drogi, rzekomo uszlachetniony i czyszczący, w mojej rodzinie nie cieszy sie jednak dobrą opinią (myślałem że jestem mądrzejszy). Ojciec mimo sceptycznego podejścia pare razy zatankował shella i stwierdził że jednak jest nieco lepszy od zwykłego, natomiast Tezet omija (a ich uszlachetnioną wersję jeszcze bardziej).

Zatankowałem gaz shella i teraz gdy już sie rozgrzeje, nawet nieźle idzie, nawet zaczął równo pracować. Ale na początku wciąż ma problemy i bez czyszczenia/regeneracji raczej sie juz nie obejdzie.

btw. zanim zaczęły sie problemy roverek połknął 18 litrów na setke, potem wrócił do 12 (już sie cieszyłem) i wtedy zaczęły sie problemy (nierówna praca, brak mocy). Od dzisiaj tylko shell, no i magicjet. Może poniżej 11 zejde :>
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pią Lis 27, 2009 12:19   

Ja tankuję na Auchan i moi gazownicy dziwią się, że takie czyste filtry im przywożę. :)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
sobrus 




Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Lis 27, 2009 12:27   

Filtr fazy ciekłej był wymieniony, o dziwo był dość czysty. A może valtekom które juz miały 30k na karku po prostu nie spodobała sie moja ostatnio dynamiczniejsza jazda i sie rozleciały. :rotfl:
Ale takie to fajne czasem wkręcić roverka na 6 tys...., zwłaszcza że zazwyczaj turlam sie ponizej trzech.
 
 
Mayson 




Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

Wysłany: Pią Lis 27, 2009 12:47   

maciej napisał/a:
Ja tankuję na Auchan i moi gazownicy dziwią się, że takie czyste filtry im przywożę.

Ja mam dokładnie to samo :lol: Na Auchan zawsze o kilkanaście, a nawet "dziesiąt" groszy taniej na litrze, a 0 problemów z jakością gazu :ok:
_________________
Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Kolejna dyskusja nt. LPG
Raptile Offtopic 170 Sro Mar 30, 2011 08:02
Grzem
Brak nowych postów Kolejna dyskusja OT o służbach - z wątku o ITD
Mombrey Offtopic 68 Pon Mar 09, 2009 18:01
Gość
Brak nowych postów Wydzielone: Kolejna dyskusja o mocach, momentach, turbinkach
svenson Offtopic 11 Pią Sie 05, 2011 09:57
maciej
Brak nowych postów Wydzielony wątek ekologiczny ;)
Ant Offtopic 11 Pią Maj 11, 2007 09:32
Paul
Brak nowych postów Auto Mariana_K - wydzielony
maciej Offtopic 37 Sob Wrz 05, 2009 15:39
Marian_K



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink