Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214Si '97+LPG] Szarpanie przy ruszaniu na LPG. Pomocy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Czw Lis 18, 2010 10:35
[R214Si '97+LPG] Szarpanie przy ruszaniu na LPG. Pomocy
Autor Wiadomość
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Sob Maj 22, 2010 22:20   

Ten silnik to T seria, nie wiem jak tam ale w K wtryskiwacze mieszczą sie pod kolektorem dolotowym i tak jest lepiej.
Z tego co wiem szarpanie jest powodowane zbyt wolnymi wtryskiwaczami lub dotryskami.
Ja zlikwidowałem je u siebie dzisiaj - były to dotryski.

Niestety nie wiem czy w silniku T również są dotryski?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Maj 22, 2010 22:20   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
pdasiek 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 263
Skąd: Kielce

Rover 400

Wysłany: Nie Maj 30, 2010 13:03   

Cytat:
Ja zlikwidowałem je u siebie dzisiaj - były to dotryski.

co mam rozumieć przez słowo "likwidacja"
na jakiej zasadzie działąją dotryski, pierwszy raz się z czymś takim spotykam
 
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Nie Maj 30, 2010 13:38   

Kolega uprościł. Dotryski to króciutkie wtryśnięcie paliwa (PB) realizowane poza fazą wtrysku głównego. Nie wiem czemu to ma służyć ale jest. Natomiast stwarza to problem przy pracy instalacji gazowej, gdyż wtryski LPG są z reguły wolniejsze niż wtryski PB. Komputer silnika wysyła impuls dotrysku, komputer LPG próbuje realizować ale wtryski LPG nie dają rady i daje to efekt szarpania. Rozwiązaniem jest ustawienie na komputerze LPG aby ignorował wtryski poniżej pewnych czasów (zazwyczaj < 1,8 ms), jest to potocznie mówiąc "wycięcie dotrysków".
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
pdasiek 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 263
Skąd: Kielce

Rover 400

Wysłany: Nie Maj 30, 2010 20:35   

no niestety dziś się działo to samo też na benzynie. czym dłużej jeździłem tym gorzej. kompletny brak mocy, nawet wkręcanie na wysokie obroty nie pomagały...
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Pon Maj 31, 2010 07:51   

A może Ci sie silnik przegrzewa?

Mi pare dni temu silnik sie nieznacznie przegrzał (wskazówka troche ponad połowę) i całkiem stracił moc. Przyspieszał jak cinquecento, szczęście że szybko sie zorientowałem.

Wymieniłem czujnik temperatury i odpowietrzyłem układ, mam nadzieje ze juz bedzie dobrze.

Albo sprzęgło Ci się ślizga?
 
 
pdasiek 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 263
Skąd: Kielce

Rover 400

Wysłany: Pon Maj 31, 2010 16:08   

sprzęgło się nie ślizga napewno.
co do temperatury silnika to wydaje mi się że za szybko się nagrzewa, jak była temperatura +25 stopni to po 4-5 minutach w korku już wentylator się załączał jednak szybko zbijał temperature. może ma to coś wspólnego z tym moim silnikiem, że bierze olej (którego bierz aż 2 l na 500) i na tą chwilę mam poziom oleju poniżej minimum, może to jest spowodowane tym wszystkim (nie nadążam robić dolewek i często mi wędruje poniżej minimum ale zaraz dolewam)

p.s. po jutrze już będzie na warsztacie żeby ktoś mi tu nie wyjechał że jestem nieodpowiedzialny hehe
 
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Pon Maj 31, 2010 21:09   

Ewidentnie musisz najpierw dojść do ładu z silnikiem a dopiero potem zająć się instalacją LPG.
2l na 500km to masakra :shock: masz wyciek czy zostawiasz za sobą chmurę dymu?
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
pdasiek 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 263
Skąd: Kielce

Rover 400

Wysłany: Pon Maj 31, 2010 21:19   

zostawiam chmurę, ale mam od tego osobny temat hehe, puszcza odziwo tylko na jednym tłoku pierścień ale sporo puszcza. jak mówiłem we środę odstawiam do mechaniora, mam nadzieje że obejdzie się bez wymiany bloku\silnika, że wymienię tylko pierścienie, no ale to się okaże jak mi rozbierze (inny mechanior mi sp*****ł robote bo wymienił mi kupe rzeczy a tak samo dymi a 800 zł się poszło j***ć)...
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Pon Maj 31, 2010 21:39   

Z tymi mechanikami to faktycznie masakra jest.
Największy problem z roverkami to mechanicy.
 
 
pdasiek 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 263
Skąd: Kielce

Rover 400

Wysłany: Wto Cze 01, 2010 00:13   

dlatego poszedłem na kierunek Mechanika i Budowa Maszyn żebym się nikogo nie prosił ;p jednak póki co za małe doświadczenie na takiego typu remonty oraz czasu, narzędzi... i trza się denerwować na takich partaczy...
 
 
 
bundylp 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 149
Skąd: okolice - Lublin

Rover 200

Wysłany: Pon Cze 07, 2010 18:54   

Witam, może mi ktoś z Was napisac jak zrobić kabelek ktorym podlacze sie do STAG4? Mam juz -IO Cable-PL-2303-Drivers - Generic-Windows-allinone-PL2303_Prolific_DriverInstaller_v1210 i program SetupAcGasSynchro-6.0.0.37 Czego jeszcze mi brakuje i gdzie sie w "to" mozna zaopatrzyc? Z gory dziekuje za odpowiedz.

[ Dodano: Pon Cze 07, 2010 18:54 ]
Kupilem kabel do samsunga dsu-6. Czy Nim da sie cos zrobic? Jak odnalezc odpowiednie szyny rx tx gnd?
_________________
"bundylp" = " bandi "
Nie taki Rover straszny jak go malują :P
 
 
_papa_ 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 424
Skąd: Płock

Rover 600

Wysłany: Pon Cze 07, 2010 21:11   

Schemat oryginalnego kabla stag wygląda tak:

PS. Poza tym wystarczy użyć wujka google, tam znajdziemy wszystko co nas interesuje:
http://tnij.org/interfejs_stag
 
 
 
Wydryszek 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 534
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pon Cze 07, 2010 21:56   

Czas i na moją wypowiedź w tym temacie po przerwie :)
Ja mam DSU-9 i to był chyba błąd bo ma inną elektronikę dlatego poluję na DSU-6 albo kabelek od siemensa CX65 na przykład, są to te same kabelki tylko wtyczka inna.

Zrobiłem interfejs na RS232 do STAGA dokładnie z tego "schematu" _papa i albo ja jakiś lewy jestem że coś poknociłem w takim prostym motywie, albo coś tu jest nie tak bo przez tą przejściówkę podpiętą pod USB>>RS232 nie działa także.

Może błędem jest to że robiłem to właśnie przez przejściówkę USB>RS232 zamiast wytargać starego Compaqa ze sprzętowym RS232.
Na razie jadę w środę na sprawdzenie instalacji po 1k km od zamontowania i mają mi ustawić dokłądniej kontrolkę gazu.
Zobaczę jak tam mapy i wtedy pomyślę nad wydaniem 12zł na kabelek z przesyłką :D
_________________
"Jest cechą głupoty dostrzegać błędy innych a zapominać o swoich" - Cyceron
 
 
bundylp 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 149
Skąd: okolice - Lublin

Rover 200

Wysłany: Pon Cze 07, 2010 23:04   

Ja niestety nie bede czekal do 1k km. Mysle, ze gazownik ustawil samochod pod siebie, ja zmieniam bieg na wyzszy przy ok 2500 rpm i po zmianie mam 2000 rpm dlatego mi szarpie. Jak krece do 3000 rpm to jest wszystko oki. Jutro jade na "strojenie" mam nadzieje, ze cos z tym zrobi i ustawi pode mnie. Do tego chce zeby wyskalowal mi kontrolki bo zalalem do pelna (33,84 l) a swiecily mi sie tylko 4 z 5 diod. Postaram sie wziac od niego mapy.
_________________
"bundylp" = " bandi "
Nie taki Rover straszny jak go malują :P
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Pon Cze 07, 2010 23:07   

bundylp napisał/a:
Postaram sie wziac od niego mapy
mapy masz zapisane w sterowniku! Nie da sie ot tak wziac mapy. Kazdy ale to kazdy samochod moze miec inne mapy, nawet te same modele z tymi samymi silnikami ze wzgledu na indywidualny stan zuzycia bla bla bla

ja mam butle 42 l a jak tankuje to wchodzi do 27 litrow :D
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
bundylp 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 149
Skąd: okolice - Lublin

Rover 200

Wysłany: Pon Cze 07, 2010 23:11   

Widzisz, a ja mam napisane 42l i jak 3 razy odezwal sie buzzer, zatankowalem i weszlo 33 i cyba 84 l.


Wiem, ze fizycznie nie wezme mapy ale jak mi pozwoli to zrobir screena albo zdjecie :)
_________________
"bundylp" = " bandi "
Nie taki Rover straszny jak go malują :P
 
 
_papa_ 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 424
Skąd: Płock

Rover 600

Wysłany: Pon Cze 07, 2010 23:13   

ten układ powyżej (max) to jest konwerter napięć. Bezpośrednie połączenie staga i RS-a nic nie da. Stag i komputer pracują na innych napięciach (stany logiczne) musi być wspomniany układ, bądź inny o takim samym działaniu, aby urządzenia się dogadały. A poza tym to wystarczy poszukać na elektrodzie tam wszystko znajdziecie. Z resztą nie prościej wydać te 40- 50zł na oryginalny interfejs i mieć święty spokój?
 
 
 
springonion 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 54
Skąd: Grudziądz/Gdynia



Wysłany: Wto Cze 08, 2010 15:04   

Kablem DSU-6 od samsunga można bez problemu połączyć się ze sterownikiem staga. Trzeba połączyć ze sobą:
kabel DSU-6 -> wtyczka stag
czarny -> czarny
niebieski -> biały
biały -> niebieski
Pozostałe kable nie są potrzebne, ale trzeba je odizolować.
 
 
bundylp 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 149
Skąd: okolice - Lublin

Rover 200

Wysłany: Wto Cze 08, 2010 19:58   

Zainstalowalem oprogramowanie o ktorym wczesniej pisalem, do tego kabelek od samsunga DSU6 i podlaczylem do Stag4. Po chwili wyskoczyl komunikat Polaczono :) Mapa prezentuje sie tak jak nizej. Chcialem przesunac jedna kropeczke ale wyskoczyl mi komunikat, ze zmiana wartosci wiaze sie z utrata gwarancji wiec nacisnalem Anuluj i odlaczylem. Czy to prawda, ze jak sam cos zmienie to "gazownik" zobaczy to i strace gwarancje? Mozna to jakos obejsc?
_________________
"bundylp" = " bandi "
Nie taki Rover straszny jak go malują :P
 
 
_papa_ 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 424
Skąd: Płock

Rover 600

Wysłany: Wto Cze 08, 2010 20:12   

Ło bosze to jeździ w ogóle?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214Si 16V 98r] Dziwny dźwięk przy ruszaniu.
chabri Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pon Gru 10, 2007 21:33
morris
Brak nowych postów [R214Si] Szarpanie przy nizszych obrotach
poziom1989 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Czw Maj 01, 2014 10:47
adrianek
Brak nowych postów [Rover 214 i 1.4 LPG] Szarpanie przy zmianie biegów POMOCY
marcin2343 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Pią Paź 10, 2008 07:54
giewu
Brak nowych postów [R200]Gaśnie przy ruszaniu
BlackMaster3 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sob Sie 16, 2014 10:29
zacekpl
Brak nowych postów [r216si 1.6 16v 97'] trzeszczenie przy ruszaniu
stefan7113 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Wto Lip 07, 2009 14:53
stefan7113



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink