witam, to możliwe że masz coś innego nie tak z tym imo ale tylna szyba nie ma z tym nic wspólnego. jeśli silniczek chodzi i piszczy jak mówisz to wszystko jest ok, po montażu linek wszystko powinno być ok, jeśli by ci układ działał na odwrót (czasem sie po wymianie zdarzy) to "resetuje się go przekręceniem i przytrzymaniem kluczyka w zamku tylnej klapy
Szkoda kasy na podpory, jak wymienisz łożyska będzie ok
powodzenia
SPAMU¦
Wysłany: Wto Gru 23, 2008 17:47 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
to można wymienić łożyska w podporach ? zawsze myślałem ze wymienia sie same podpory wału.można dostac same łozyska do podpór ? nigdzie sie z tym nie spotkałem (z samymi łożyskami),zawsze oferowane są podpory.
Koledzy, ja wyjąłem podporę i wybiłem z niej stare łożyska, zaszedłem z nimi do sklepu, 3 minuty i gościu niesie mi nowe skf Teraz chodzi cichutko, początkowo szumiały, musiały się dotrzeć i ułożyć
Koledzy, ja wyjąłem podporę i wybiłem z niej stare łożyska, zaszedłem z nimi do sklepu, 3 minuty i gościu niesie mi nowe skf Teraz chodzi cichutko, początkowo szumiały, musiały się dotrzeć i ułożyć
a to dzięki za info. myślełem że jak szumią to tylko wymiana całych podpór.
ps. a jak Ci szumiało przed wymiana to skąd dokłądnie (przód,tył,środek auta) ?
Czyli instrukcja na podpory, zdemontować wał przejechać się samochodem i sprawdzić czy będzie szumiało jeżeli tak, (łożysko w reduktorze) albo IRD
Z podpór stare łożyska wytargać i nówki założyć
A z immo chętnie przywrócił bym go do życia, spróbuje coś sam poszukać, jeżeli się nie uda może znajdę elektryka.
Jakie jest złącze komputerowe w LR ? i jaki program do obsługi ?
Mam wtyczkę obd2, ale tam chyba jest inna nie sprawdzałem chociaż już wiem gdzie jest złącze.
Jestem pewien ze immo nawalił i ktoś wezwał elektryka i o zrobił Power obejście do rozrusznika od stacyjki.
W pierwszej kolejności musze zrobić tylną szybę, nie wiem czy każdy zna ten problem ale zbiera mi się woda w bagażniku dokładnie w schowku bagażnika, otwieram a tam basen w końcu wyjęliśmy tapicerkę bagażnika bo cała namokła, schowek ma po lewej takie zagłębienie gdzie wywierciliśmy maleńką dziurkę (odpływ), z tym ze na razie nie wkładam tapicerki do bagażnika, aż szyba nie będzie zrobiona, a i tak Wogule taki odpływ dobra rzecz, pomyśle zrobić jakiś porządny na wypadek nazbierania się wody w schowku, najlepiej z wężykiem aby się też woda przez niego nie dostała.
Jeszcze tak mnie ciekawi jak czasami, gdzieś ostro zakręcę, i przyhamuje itp. Zapala się kontrolka TC i czuć taką wibracje też na pedale hamulca to wiem ze abs działa jak się nie mylę, a czy TC jak się oświeci z zgaśnie to wszystko ok. ?
Freelander niema reduktora tylko przekładnię kątową (IRD)...A TC to Kontrola Trakcji - włącza się gdy kołą zaczynają tracić przyczepnosć kiedy przestają kontrolka się gasi
a co do wody w bagażniku, też to mam , ale dziurka załatwia problem tylko w wykładzinie też wywierć. a co do łożysk to tak jak wyżej pisałem, jeśli bez wału nie huczy a na nowych łożyskach z wałem huczy to łożysko na wyjściu ROZDZIELACZA a nie reduktora jak już wyżej wspomniano
No tak, problem z wodą chce jeszcze załatwić tak aby woda się nie zbierała, bo zbiera się przez szybę która się nie domyka, jak by działała to jak widziałem domyka się po zamknięciu drzwi.
No tak, problem z wodą chce jeszcze załatwić tak aby woda się nie zbierała, bo zbiera się przez szybę która się nie domyka, jak by działała to jak widziałem domyka się po zamknięciu drzwi.
Mi nawet jak się szyba domyka woda się gromadzi, choć w mniejszych ilościach.
Bari napisał/a:
Narzond ile pln trzeba wyłożyć za takie łożysko ?
Z tego co pamiętam to łożyska osobno nie da się kupić, trzeba cały zestaw łożysk do rozdzielacza, kiedyś był zestaw na alledrogo po promocyjnej cenia 700zł ale poszedł odrazu, w serwisie koszt około 1300zł
1. Ogrzewanie, czy to normalne ze diesel bardzo wolno się nagrzewa, co prawda jak przejadę ze 3 – 5 km to wskaźnik temperatury silnika podskoczy do połowy czyli silnik ma swoja temperaturę, ale na wolnych obrotach i w drodze dom – garaż ok. 3 km wskaźnik temperatury nie drgnie, i zimne powietrze dmucha do auta. ps. wyczytałem ze silnii DCI charakteryzują się: mniejszym wydzielaniem ciepła,
Może to być związane z termostatem ?, nie spotkałem się jeszcze w życiu z nagrzewnicą, a słyszałem ze taką w silniku mam, za co ona odpowiada ?
2. Jak pokonuje „hopki na osiedlu” jak szybko przejadę przez drania cos strasznie uderza mi z prawej strony przedniej, czyżby amortyzator cos w nim było wybite ? co najczęściej się tam zużywa ?
3. Parujące szyby, temat był już poruszany, ale jeżeli włączę obieg w samochodzie to szyby zaczynają parować, chcę również wymienić filtr kabinowy, jak czytałem znajduje się on w „nogach” pasażera z przodu.
4. Klimatyzacja poprzedni właściciel mówił ze „spierdziela” ale z tym udam się do serwisu, gdzie znajduje się sprężarka od Klimy tak w przybliżeniu, patrząc na silnik od przodu.
I jeszcze PS. Bawiłem się z tylna szyba znaczy, mowie podłączę silnik sam od szyby może zadziała mi wycieraczka, podłączyłem silnik wiec silnik działa daje w górę kreci w górę i zatrzymuje się naturalnie w dół to samo, pozamykałem auto, zamknąłem klapę z tyłu oczywiście stacyjkę włączyłem kombinuje i nic silnik działa ale wycieraczka i spryskiwacz nic, akumulator rozłączyłem (reset) i niestety nic nie dało na siłę muszą być linki, szukałem czujnika w tych szynach myślę może jest jakiś kontaktron ze szyba jak jest u góry to się kontaktuje ale nie ma takiego czegoś (chyba), wygląda na to ze komputerek jakoś czuje sobie na silniku ze szyba jest zamknięta, czyli z linkami dostaje opór i działa ? na to wygląda i puszcza wszystko.
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pon Gru 29, 2008 20:09
smith napisał/a:
Eksploatacja samochodu przynosi następne pytania
2. Jak pokonuje „hopki na osiedlu” jak szybko przejadę przez drania cos strasznie uderza mi z prawej strony przedniej, czyżby amortyzator cos w nim było wybite ? co najczęściej się tam zużywa ?
Wymiana wahacza się zapowiada ewentualnie tulei gumowej
Rowan, Musze sprawdzić silnik, tylko to wyjaśni problem, w dowodzie jest podane 2.0DCI, w dokumencie identyfikacji pojazdu(stacji diagnostycznej jest podane 2.0 DCI, typ pojazdu wersja 03/03, pojemność silnika 1994, 72KW. TYP LN.
w niemieckiej karcie pojazdu:
Producing: Rover , typ LN, rodzaj napędu diesel.
z stukaniem, stawiam na tuleje, do czego służy nagrzewnica w tym samochodzie ?
1. Ogrzewanie, czy to normalne ze diesel bardzo wolno się nagrzewa, co prawda jak przejadę ze 3 – 5 km to wskaźnik temperatury silnika podskoczy do połowy czyli silnik ma swoja temperaturę, ale na wolnych obrotach i w drodze dom – garaż ok. 3 km wskaźnik temperatury nie drgnie, i zimne powietrze dmucha do auta. ps. wyczytałem ze silnii DCI charakteryzują się: mniejszym wydzielaniem ciepła,
Nie masz DCI tylko seria L rovera, to co piszesz o tym nagrzewaniu się silnika to normalne że tak jest, jak ma sie szybko grzać to go gazuj ale pamiętaj że długo nie pożyje a nagrzewnica to poprostu wymiennik ciepła, zimne powietrze z zewnątrz ogrzewa się na niej i wpada do auta a nagrzewnica zasilana jest płynem chłodniczym.
Marrkus napisał/a:
smith napisał/a:
Eksploatacja samochodu przynosi następne pytania
2. Jak pokonuje „hopki na osiedlu” jak szybko przejadę przez drania cos strasznie uderza mi z prawej strony przedniej, czyżby amortyzator cos w nim było wybite ? co najczęściej się tam zużywa ?
Wymiana wahacza się zapowiada ewentualnie tulei gumowej
Nie, w freelanderze szybko padają drążki stabilizatora oraz gumy podtrzymujące stabilizator, zacznij od tego.
smith napisał/a:
3. Parujące szyby, temat był już poruszany, ale jeżeli włączę obieg w samochodzie to szyby zaczynają parować, chcę również wymienić filtr kabinowy, jak czytałem znajduje się on w „nogach” pasażera z przodu.
Filtr kabinowy, sprawdź odpowietrzenie kabiny, w bagażniku z lewej strony (oczywiście pod plastikami)
smith napisał/a:
4. Klimatyzacja poprzedni właściciel mówił ze „spierdziela” ale z tym udam się do serwisu, gdzie znajduje się sprężarka od Klimy tak w przybliżeniu, patrząc na silnik od przodu.
Lewa strona z dołu.
smith napisał/a:
wygląda na to ze komputerek jakoś czuje sobie na silniku ze szyba jest zamknięta, czyli z linkami dostaje opór i działa ? na to wygląda i puszcza wszystko.
Dzięki ! czyli ktoś zrobił błąd wpisując dokumenty DCI
Silnik L Rovera (który mam) ma pompo wtryski ? sterowane elektronicznie ? czy mechaniczną pompę ? gdzie znajdę do niego serwisówkę
Pompa rozdzielaczowa sterowana elektronicznie (Bosch VP37), wtryskiwacze normalne, wtrysk bezpośredni. Nie są to ani common rail, ani pompowtryskiwacze A po co serwisówka rozrząd co 60 - 80kkm, olej co 10kkm (półsyntetyk), najlepiej też wtedy filtr powietrza wymieniać. I wystarczy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum