Forum Klubu ROVERki.pl :: [Freelander 2.0di] linka hamulca ręcznego
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Freelander 2.0di] linka hamulca ręcznego
Autor Wiadomość
badger 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Gru 2015
Posty: 32
Skąd: Poznań



Wysłany: Pon Gru 21, 2015 23:26   [Freelander 2.0di] linka hamulca ręcznego
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Montowałem ostatnio podłokietnik co wiązało się z wyminą wajchy ręcznego na krótszą i zauważyłem jak ją zdjąłem, że jedna linka jest krótsza o parę cm od drugiej. Czy tak może być i są one asymetryczne, czy coś jest nie tak i przekłada się to na słabszą siłę hamowania jednego koła?

wygląda to mniej więcej tak (zdjęcie z neta)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Gru 21, 2015 23:26   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Gru 23, 2015 15:29   

Ja też miałem nierówne ale potem jedna strzeliła i wymieniłem obie na zamienniki i się wyrównało. Ale coś mi się kołacze że linki nie są jednakowe.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
badger 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Gru 2015
Posty: 32
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Gru 25, 2015 23:43   

Poczytałem jeszcze w Rave i nic nie wskazuje żeby miały być różne. Jak będę miał czas sprawdzę czy równo hamują oba koła. Przegląd miałem w sierpniu i wtedy było ok ale to już parę miesięcy minęło i coś mogło się spieprzyć.
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Gru 26, 2015 11:54   

Myślę że jak by były jednakowe to w sprzedaży były by pod jednym numerem i lewa i prawa a sprzedają je konkretnie na stronę. Patrzyłem w landstore i po zdjęciach widać że chyba jedna jest dłuższa od drugiej
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Gru 26, 2015 14:16   

Długości są na pewno inne.
Po założeniu naciąg ma być w linii prostej
Różnice są w poprowadzeniu linek pod spodem auta ze względu na układ wydechowy.
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Gru 26, 2015 15:16   

SyntaX napisał/a:
Różnice są w poprowadzeniu linek pod spodem auta ze względu na układ wydechowy.
No tak mi się wydawało
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
badger 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Gru 2015
Posty: 32
Skąd: Poznań



Wysłany: Sob Gru 26, 2015 18:16   

Sprawdziłem i faktycznie kody są dwa na lewą i prawą ale długości te same, 1568mm linka i 1286mm pancerz. Może mocowania są w różnych miejscach?
_________________
Szczęśliwy posiadacz: Land Rover Freelander 2.0 TCIE L-series MY00
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Gru 26, 2015 22:45   

Dokładnie tak masz inaczej mocowania do podwozia
 
 
pianim 



Dołączył: 14 Kwi 2007
Posty: 30



Wysłany: Sob Sty 30, 2016 20:57   

Podepnę się troszkę pod temat. Mój ręczny jest prawie taki jakby go nie było... tzn wajcha idzie do góry prawie bez oporu i trzyma też bardzo kiepsko. Da się jakoś podciągnąć linki czy ewentualnie sprawdzić i wymienić klocki z tyłu?
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Sty 30, 2016 22:00   

1) Zdjąć bębny i sprawdzić stan okładzin
2) Sprawdzić sprężynki zacisków
3) Sprawdzić rozpieraki
4) Sprawdzić regulator naciągu linki w bębnach
5) Wymienić linki ręcznego zwracając uwagę na mocowania.
6) Ustawić orczyk przy dźwigni ręcznego

Jak byś czegoś potrzebował pisz na PW.
 
 
pianim 



Dołączył: 14 Kwi 2007
Posty: 30



Wysłany: Nie Sty 31, 2016 16:27   

Jak zdjąć bębny? Walczyłem dzisiaj z nimi godzinę i poległem :( Jest na to jakiś sposób? Udało mi się je rozruszać ale schodzą tylko pół centymetra i koniec...
 
 
piokow01 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Wrz 2012
Posty: 27
Skąd: Zabrze



Wysłany: Nie Sty 31, 2016 16:44   

Nie miałeś zaciągniętego ręcznego. Bębny mogą mieć " rant" .
Zwolnij ręczny, ostukuj młotkiem z wyczuciem -- powinno zejść.
Śrubki z bębnów wykręciłeś
 
 
pianim 



Dołączył: 14 Kwi 2007
Posty: 30



Wysłany: Nie Sty 31, 2016 23:14   

Ręczny spuszczony. Śrubki wykręcone. Młotkiem stukałem... i nic :(
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Lut 01, 2016 05:02   

Weź dwa długie mocne płaskie śrubokręty i podbijaj młotkiem.
Możliwe że masz krzywa któraś ze szpilek i nie chce zejść bo zaparło się o gwint.
Możesz mieć uszkodzone sprężynki albo zastane rozpieraki.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] FAQ z nr częsci
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Czw Lut 08, 2018 14:05
SyntaX
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Linki do stron z przydasiami do Freelandera
sknerko Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Czw Cze 02, 2016 10:32
sknerko
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Foto poradnik demontaż konsoli środkowej.
Proszę o przypięcie do FAQ
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Nie Wrz 09, 2012 08:21
SyntaX
Brak nowych postów [Freelander] Problem z linką hamulca ręcznego
t15690b Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 3 Sro Sie 11, 2010 14:07
t15690b
Brak nowych postów [FREELANDER 1.8] Kontrolka ręcznego świeci się losowo
Robertkaluza Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 5 Sro Sty 04, 2012 08:17
Robertkaluza



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink