Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR] Problem z odpalaniem przy niskich temperaturach.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZR] Problem z odpalaniem przy niskich temperaturach.
Autor Wiadomość
GrzegorzG 




Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 21

MG ZR

Wysłany: Wto Sty 19, 2016 10:28   [MG ZR] Problem z odpalaniem przy niskich temperaturach.
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004

Witam. W październiku stałem się szczęśliwym posiadaczem pięknego mg ZR 2.0.
Jako, że jest to mój pierwszy samochód w życiu dbam o niego:)
Wystąpił taki problem a mianowicie. Przy pierwszych mrozach pojawił się się problem z odpalaniem silnika.
Objawy: Kręci, dymi na szaro, oczywiście nie odpala.
Zauważyłem taka zależność, że jeśli kontrolka SRS nie zgaśnie ostatnia nie ma możliwości by odpalił(czasem trzeba pokręcić trochę mimo to).
Kolejną rzeczą jest to, że po delikatnym dodaniu gazu czasem udaje się odpalić po wcześniejszym kręceniu.
Po wstawieniu auta do garażu kiedy nabierze temp. odpala.
Nie ma problemów z odpaleniem na ciepłym silniku. Oraz jeśli odpali raz na mrozie to później można ponownie go odpalić od razu.
Parę informacji być może istotnych:
-świeciła się kontrolka EPC. Kasowane były błędy z komputera, ale niestety później znów się włączała. Po jakimś czasie zorientowałem się, że może być to przez zwarcie, które powodowało źle zamontowane radio( czasem błąd wyskakiwał po takim zwarciu ). Błąd też znikał podczas jazdy, kiedy dawałem kopa MG i już nie zapalał się.
- Wymieniłem akumulator na Varta silver dynamic e38, ponieważ tamten zdechł(robiłem badanie)
- Ostatnio nie działa mi 1 poziom nawiewiu ( wcześniej był sprawny)
- Rozrząd nie był wymieniany( jak na razie przejechałem tylko 2 tys kilometrów)
- Po zakupie był problem z Immobilizerem ale został naprawiony.
- spalanie 4,5l na trasie, na mieście średnio 6l.
Będę wdzięczny za rady i wskazówki.
Pozdrawiam,
Grzesiek.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sty 19, 2016 10:28   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
m166 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 165



Wysłany: Wto Sty 19, 2016 10:39   

sprawdź świece podgrzewające , przekaźnik , następnie filtr paliwa, ja jak tankuje olej napędowy to dolewam na 50l - 250ML ANTYŻEL DO DIESLA Xeramic do -40 C
i nie mam obecnie problemu z odpalaniem
 
 
GrzegorzG 




Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 21

MG ZR

Wysłany: Wto Sty 19, 2016 10:50   

Przed chwilą było to samo. Nakręciłem filmik to trzaskanie to tel o kierownicę obija. Dziś odpalił wyglądało to tak:
https://youtu.be/L12GkFxT1LA
Co o tym myślisz?
 
 
wooy11 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 256
Skąd: Mielec

MG ZS

Wysłany: Wto Sty 19, 2016 14:16   

Po obejrzeniu filmu proponował bym zainteresować sie filtrem paliwa tak jak kolega wyzej sugeruje, skoro gaśnie po odpaleniu to jest duże prawdopodobieństwo że masz letnie paliwo i parafina ktora sie wytraciła zatkała filtr......miałem dokładnie taka sama sytuację kiedy wpadł mi w rece pierwszy diesel ;) Jezeli to jest powodem takiego zachowania to dolej do paliwa środka który kolega poleca i spokojnie mozesz dolac ze 3 litry benzyny ( jak masz w baku co najmniej 70 % ropy ) ewentualnie dotankój zimowej ropy - teraz wymień filtr i być może bedzie lepiej.
_________________
...jeżdzę tylko Roverami http://www.fotosik.pl/pok...7e9cb120a7.html ...10 lat turlałem sie wanną na kółkach (111L)
potem R400 a teraz MG ZS iTD 2.0
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Wto Sty 19, 2016 15:16   

ogolnie co do odpalania, zawsze powinienes czekac na kontrolke srs, za szybko odpalasz, przy duzych mrozach powinienes nie tyle czekac do zgasniecia kontrolki swiec co poczekac nawet do pstrykniecia przkaznika swiec, dopiero wtedy one przestaja grzac :ok: - powinno tez to byc widac na wyswietlaczu przebiegu w postaci migniecia (ale pewnien nie jestem). Czasem dobrze przy tych minus kilkunastu nawet 2x tak podgrzac swiece przed odpaleniem :ok:
 
 
 
wooy11 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 256
Skąd: Mielec

MG ZS

Wysłany: Sro Sty 20, 2016 07:44   

Oczywiście to wszystko racja ;) dodam jeszcze ze podczas krecenia, wcisnac gaz do spodu ;) to pomaga a co do momentu w którym powinno sie przekrecic kluczyk do rozruchu to gdzieś przeczytałem ze jednak powinno sie odpalac chwilke po zgasnieciu kontrolki kiedy świece jeszcze grzeja a to dla tego że ropa trafia na bardzo gąrące świece co ułatwia rozruch......osobiście odpalam po pstryknieciu przekażnika kiedy świece juz nie grzeja, akumulator ma do dyspozycji wiecej prądu dla rozrusznika ;)
_________________
...jeżdzę tylko Roverami http://www.fotosik.pl/pok...7e9cb120a7.html ...10 lat turlałem sie wanną na kółkach (111L)
potem R400 a teraz MG ZS iTD 2.0
 
 
 
GrzegorzG 




Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 21

MG ZR

Wysłany: Sro Sty 20, 2016 08:54   

Dla jasności nie gaśnie:) Zgasiłem go sam by pokazać, że za chwile bez problemu mogę go ponownie odpalić :)
Zaraz będę próbował Waszych rad.
Edit.
Właśnie byłem...
Rozgrzałem świece na początek 2 razy( rzeczywiście pstryknięcie ponowne następuje po 4-5s od zgaśnięcia kontrolek).
Odpalił po 4 kręceniach każde robiłem tak po 3s max.
Silnik na początku nierówno pracuje. Obroty wahają się 1- 1,1tyś stabilizuje się po około 40-60 sekundach i wskakuje na stały 1 tyś.
Więc jak będę miał czas i kogoś do pomocy to sprawdzę świece.
 
 
bielu000 



Dołączył: 17 Paź 2015
Posty: 54



Wysłany: Pią Lut 12, 2016 15:39   

Mogą być do wymiany świece żarowe, jeżeli są już zużyte - nie grzeją równo i przez to po uruchomieniu silnik "przebiera" na obrotach. Wpływ na uruchamianie silnika ma też poprawne ustawienie kąta wyprzedzenia wtrysku. Również przyczyną słabego odpalania, może być zużyta pompa paliwa, przez co zanim pompa zrobi ciśnienie potrzebne do otwarcia wtryskiwacza chwilę trzeba pokręcić, natomiast tą opcję potraktowałbym raczej jako ciekawostkę bo byłyby pewnie też inne objawy takiego stanu rzeczy.
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Wto Lut 16, 2016 21:45   

Problem może leżeć nie tyle w samych świecach, co jeszcze w przekaźniku.
Więc zanim kupisz świece to niech jedna osoba przekręci kluczyk na zapłon, a druga sprawdza napięcie na świecach :)
 
 
bielu000 



Dołączył: 17 Paź 2015
Posty: 54



Wysłany: Wto Lut 16, 2016 22:03   

@Up zgadza się ;) U mnie też był taki problem - wypięty przekaźnik ;) Można też samemu sprawdzić działanie przekaźnika, bez użycia multimetru. Podczas uruchomienia zapłonu w momencie kiedy jest podawane napięcie na świece delikatnie przygasa oświetlenie wnętrza oraz kontrolki. Po zgaśnięciu kontrolki świec żarowych, po jakichś 5 sekundach słychać pyknięcie przekaźnika i wyraźne mocniejsze podświetlenie kontrolek czy lampki oświetlenia wewnętrznego ;)
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Wto Lut 16, 2016 22:06   

Ja bym się tym tak do końca nie sugerował, lepiej zmierzyć napięcie na wszystkich świecach :)
 
 
bielu000 



Dołączył: 17 Paź 2015
Posty: 54



Wysłany: Wto Lut 16, 2016 22:09   

Jasna sprawa. Miernik zawsze jest pewniejszy, natomiast w przypadku jego braku zawsze można się CHWILOWO i dla orientacji posiłkować takim sposobem ;)
 
 
Nickczemny 




Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 30



Wysłany: Sro Lut 17, 2016 20:42   

Dla porównania wrzucę, jak odpala 220 SDi z dzisiejszego poranka. W nocy -8, przy odpalaniu jakieś -7, -6. U mnie dość mocno już cieknie pompa wtryskowa. Filtr paliwa ma jakieś 10 000km przebiegu, z pół roku ma (jakiś tani chyba brałem, nie pamiętam). Dzisiaj założyłem oryginalny filtr Rovera, może pójdzie mu lepiej z rana :) .

Jako ciekawostka dodam, że samochód ma fabrycznie 3 świece żarowe zamiast 4, także Twojemu IDT coś na pewno dolega.

LINK


@ EDIT : Jedna z trzech świec żarowych była spalona, po wymianie jest lepiej.


Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200] SDi - problem z rozruchem przy niższych temperaturach
loocyfer_9 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Nie Wrz 13, 2015 20:12
bociannielot
Brak nowych postów [R25 2.0 iDT 00'] problem z odpalaniem przy niższej temp.
paweuo Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 40 Pią Lut 20, 2009 15:28
Mix
Brak nowych postów [MG ZR 2.0] muł na niskich obrotach przy zmianie z 1 na 2
rafal64j Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Nie Sie 14, 2011 20:43
JacK
Brak nowych postów [R25 2004r.] Problem z temp. nawiewu na niskich obrotach.
seboo Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Sro Lut 04, 2015 22:21
AndrewS
Brak nowych postów [MG ZR 105] problem z odpalaniem
robertos Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Wrz 26, 2011 09:26
PTE



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink