Forum Klubu ROVERki.pl :: [Honda 2.0iTD] Gaśnie i nie odpala w upały
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Honda 2.0iTD] Gaśnie i nie odpala w upały
Autor Wiadomość
Bartosz18041982 



Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 54
Skąd: Ostrów Wlkp



Wysłany: Sro Wrz 28, 2016 09:18   [Honda 2.0iTD] Gaśnie i nie odpala w upały
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam,

Jestem posiadaczem Hondy Civic Aerodeck 2.0iTD 1999r. O pewnego czasu zmagam się z następującym problemem. Auto w upalne dni (temp. 27 w cieniu i wyższa) potrafi samo zgasnąć i już nie odpalić, najczęściej w jeździe po mieście. Zdarza się, że jadę po mieście, chce skręcić i auto gaśnie, na prostym odcinku jest w miarę dobrze. Jak już gdzieś zostawię zgaszone auto to również nie odpali. W chłodne dni jest ok. Jak nie odpala to podnoszę maskę silnik lekko ostygnie i odpali ale nie zawsze. Wtedy podłączam inny akumulator i czasami odpali ale akumulator musi być większej mocy np rozruchowy prąd 700A najczęściej o jakiegoś busa odpali. Wymieniałem czujnik położenia wału korbowego, sprawdzałem akumulator i problem nadaj jest. Jak pisałem w chłodne dni jest ok w upał ani rusz.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Wrz 28, 2016 09:18   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Sro Wrz 28, 2016 09:25   

to jaki dokładnie masz ten akumulator? generalnie nie w nim szukałbym przyczyny ale do tego silnika prąd właśnie około tych 700A powinien byc (ja mam 680 chyba)
 
 
 
Bartosz18041982 



Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 54
Skąd: Ostrów Wlkp



Wysłany: Sro Wrz 28, 2016 09:29   

Akumulator 75Ah 680A. Tak się domyślam, ze to może nie jego wina ponieważ dobrze go sprawdziłem w punkcie ze sprzedażą. Chodzi o to, ze czasami jak spiąłem dwa to odpalił ale nie zawsze. Akumulator bym odpuścił bo w zimne pali bez problemu.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45


Wysłany: Sro Wrz 28, 2016 12:18   

W jakimsensie nie możesz go ponownie odpalic?
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Bartosz18041982 



Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 54
Skąd: Ostrów Wlkp



Wysłany: Sro Wrz 28, 2016 12:52   

Samochód gaśnie sam lub jak ja go zgaszę, to przy próbie ponownego odpalenia rozrusznik kręci ale auto nie odpala.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45


Wysłany: Sro Wrz 28, 2016 13:02   

Bartosz18041982, Jak kreci rozrusznik to nie winna akumulatora :wink:

Pompa brzęczy czy jest cisza ?

A czuć ze chce załapać czy nie bardzo ?

Sprawdź wiązkę kabli do pompy i czy do zaworka odcinające paliwo jest zasilanie 12V jak się to dzieje ze nie chce odpalić.

Mi to wygląda na problem z kablami.

A zamiast wymieniać części można było kody błędów wybłyskać sobie. Kostka kolo schowka pasażera 2 pinowa sie tam kable zwiera.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Bartosz18041982 



Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 54
Skąd: Ostrów Wlkp



Wysłany: Sro Wrz 28, 2016 14:44   

Problem pojawił się w podobnym terminie co naprawa i uszczelnienie pompy ale mechanik twierdzi, że to nie od tego a mnie to zbyt mocno powiązane jest. Teraz nie ma upałów więc nie sprawdzę ale jak będzie problem to zobaczę pompę.

[ Dodano: Sro Wrz 28, 2016 14:44 ]
Dodając. Jak próbuje go odpalić to tylko rozrusznik kręci ale żadnych prób załapania.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45


Wysłany: Sro Wrz 28, 2016 17:26   

Ale pompa wydaje głos na zapłonie czy jest cisza ?

Mógł źle złożyć nastawnik. Jak uszczelnienial.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
jerzy53 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 64
Skąd: Sochaczew



Wysłany: Sro Wrz 28, 2016 21:09   

Kiedyś miałem taki problem w mercedesie , w upały po mocnym rozgrzaniu nie odpalał . Wina była w zmniejszeniu kompresji ( pierścienie , gładź cylindrów ) . Jak silnik chłodny to gęściejszy olej uszczelniał , ale silnik miał ponad 400 tyś. przebiegu.
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Wto Paź 04, 2016 08:11   

Bartosz,
A w chłodniejsze dni jak porządnie rozgrzany silnik zgasisz i od razu będziesz chciał zapalić?
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Bartosz18041982 



Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 54
Skąd: Ostrów Wlkp



Wysłany: Wto Paź 04, 2016 10:12   

W piątek było chłodny dzień około 20 st. Przejechałem 30 km zgasiłem silnik, po około 15 minutach odpalił ale z lekkim problemem. Następnie przejechałem kolejne 15 km. Auto stało około 30 minut i już nie odpalił. Żona go "kręciła" a ja patrzyłem na pompę (tak jak kolega polecił w poprzednim poście). Silnik standardowo jak przy odpaleniu trząsł się, próbował ale nie załapał. Pompa nie brzęczała, położyłem na niej rękę i jak kończył kręcić to było lekkie "pukniecie" w środku pompy. Podjechał kolega Zafirą spięliśmy akumulatory i poszło. Akumulator był sprawdzany w poprzednim tygodniu był naładowany.

[ Dodano: Wto Paź 04, 2016 10:12 ]
Dodam, że przy chłodnym dniu zdarzyło się to po raz pierwszy. Tak zawsze w upały miał problemy, ale widać, że problem poszerza zakres temperaturowy :-) .
 
 
Heron 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lis 2014
Posty: 51
Skąd: Konin



Wysłany: Wto Paź 04, 2016 22:29   

Podmień akumulator i pojeździj z innym.
Może aku jest już na drodze wykończenia i nie podaje odpowiedniego prądu na rozruch.
(Sprawdź też czy masa jest dobra zanim wyciągniesz akumulator)

To samo się tyczy pompy paliwa. Może wystarczające napięcie do niej nie dochodzi.
_________________
W doświadczeniach siła..
 
 
natsu9 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Sty 2014
Posty: 118



Wysłany: Sro Paź 05, 2016 04:19   

Jak było coś robione przy pompie to kaplica sam nie nastawisz, pukać stukać w ten nastawnik można cały dzień a i tak się przestawi po dokręceniu śrub.

Zobacz jeszcze opóźnienie kąta wtrysku te na kółku co napędza pompę pomaga przestawienie żeby łatwiej odpalał.
 
 
Kam971 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Maj 2015
Posty: 118



Wysłany: Wto Paź 11, 2016 20:34   

Może czujnik temp. paliwa pod nastawnikiem lub czujnik położenia wału
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [honda civic 2.0itd] gasnie na ciepłym
darek3200 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 21 Pią Lut 22, 2013 10:50
darek3200
Brak nowych postów [Honda 2.0iTD] Słaba moc silnika
Bartosz18041982 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pią Sie 07, 2009 22:34
Bartosz18041982
Brak nowych postów [Honda Civic 2.0iTD 99r] Awaria radia
Bartosz18041982 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Sob Paź 02, 2010 17:19
Chris83
Brak nowych postów [honda civc 2.0itd]problem z paleniem
darek3200 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pią Sty 04, 2013 11:20
bizon
Brak nowych postów [MG ZS 2,0iTD] Ciągle ciężko odpala na zimnym silniku
Pomóżcie proszę...
Mix Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 46 Nie Maj 16, 2010 14:33
maciejkras



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink