Forum Klubu ROVERki.pl :: [Streetwise]kontrolki , sterowanie radiem z kierownicy help!
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Streetwise]kontrolki , sterowanie radiem z kierownicy help!
Autor Wiadomość
Masaj 



Dołączył: 03 Mar 2016
Posty: 15



  Wysłany: Wto Lip 12, 2016 11:52   [Streetwise]kontrolki , sterowanie radiem z kierownicy help!
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 Rok produkcji: 2005

WitamWszystkich!
1. Panowie/Panie ... kilka dni temu podczas demontażu radia odpadł mi czarny przewód od (jak się okazało) alternatora. Nagle samochód gasł. Akumulator rozładował się. Nie mogłem odpalić auta. Okazało się , że to ten czarny przewód. Przewód podłączyłem i znowu działa. Nie miałem żadnej informacji o tym , że akumulator się rozładowuje. Czy powinna się zaświecić kontrolka od akumulatora? Gdy przekręcam kluczyk zapalają się następujące lampki kontrolne : abs, srs, ręczny jeśli zaciągnięty to wiaodmka, pali się kontrolka z konewką, nie wiem jak nazwać, po odpaleniu auta gaśnie, klapa bagażnika jeśli otwarta to tez się pali. Moje pytanie: które kontrolki zapalają się kontrolnie po jednokrotnym przekręceniu kluczyka? Czy ta diodka od akumulatora tez musi sie na chwile zapalić? Jak to u Was wygląda?

2. Mam sterowanie z kierownicy. Radio które było w aucie gdy je kupiłem było Sony.Bez USB i walnięty laser CD. Dostałem w prezencie kenwooda z możliwością podłączenia sterowania. Zdaję sobie sprawę , że potrzebny jest adapter od sterowników. Nie wiem już jaki adapter trzeba kupić. Bo są różne adaptery które obsługuja dane modele radia np kenwood ale czy jest ważne to ze fabryczne było sony? jaki to ma znaczenie przecież i tak sony już nie mam.
Bardzo proszę o porady sugestie.
Z góry serdecznie dziękuję i pozdrawiam
Masaj
Rover Streetwise 2005 wszystko prawie jak w modelu 25
Ostatnio zmieniony przez Masaj Wto Lip 12, 2016 22:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lip 12, 2016 11:52   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10888
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Lip 12, 2016 22:40   

Odnośnie sterowania radia, poszukaj. Są na forum wątki dotyczące głównie tego w 75 ale powinno być podobnie.
Kontrolka akumulatora powinna się zapalić na chwilę, jak jest taki sam układ jak w 200, to jak żarówka się nie świeci, to ładowania nie będzie.
Ściągnij instrukcję od 25 to jest to samo.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Sro Lip 13, 2016 19:34   

Nie świeci ci się kontrolka akumulatora, ale czy check engine (silnik na żółtym tle) też ?
Odnośnie sterowania oczywiście mówimy o fabrycznym w kierownicy ?
Jeśli tak to działa to na zasadzie drabinki rezystorowej, zmienia się wartość rezystancji w zależności od wciśniętego przycisku. Może być tak że już ktoś grzebał żeby tego Sony dopasować do instalacji.
Natomiast kenwoody są raczej sterowane cyfrowo.
Jest mała szansa że twój kenwood będzie pracował z fabrycznym konwerterem z rovera 75 (YWQ100031) ale nikt ci tego nie powie.
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Sro Lip 13, 2016 19:58   

Po przeręceniu kluczyka kontrolka ładowania (czerwony akumulator) powinna zapalać się razem z innymi. Po odpaleniu silnika kontrolka powinna zgasnąć jeśli ładowanie jest.
Jak powinno to wyglądać ? Przykładowy filmik masz TU
Pewnie żarówka się przepaliła. W rover 200 a pewnie i w Twoim wygląda tak https://photos.google.com/share/AF1QipNfnybwkn0Wlhn1bR0VSWnwLDTO1ysypSdDs3GEZeuiIjX6pHj8e-IubA_boJFXyg?key=OWc4bWhFVzFoeHZvSXpwSjVTRkNYY2tIY0NaMmtB
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
Vigoslaw 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 805
Skąd: Pruszcz Gdański

Rover Coupe

Wysłany: Sro Lip 13, 2016 21:03   

Co do sterowania z kierownicy...

Mam radio Sony i kabel od SONY, tak jak seria nakazała... można kupić przejściówki na inne marki radia, jednak po przeliczeniu na stronach z UK, po prostu się nie opłacało... z Kenwooda wróciłem do SONY (sterowanie z kierownicy w Kenwoodzie nie działało), bo taki kabel miałem już zamontowany w aucie.

Pozdrawiam,

Vig
_________________
Samochód wybiera się sercem, a nie rozumem :)
 
 
Masaj 



Dołączył: 03 Mar 2016
Posty: 15



Wysłany: Wto Lip 26, 2016 22:15   

robsson78 napisał/a:
Po przeręceniu kluczyka kontrolka ładowania (czerwony akumulator) powinna zapalać się razem z innymi. Po odpaleniu silnika kontrolka powinna zgasnąć jeśli ładowanie jest.
Jak powinno to wyglądać ? Przykładowy filmik masz TU
Pewnie żarówka się przepaliła. W rover 200 a pewnie i w Twoim wygląda tak https://photos.google.com/share/AF1QipNfnybwkn0Wlhn1bR0VSWnwLDTO1ysypSdDs3GEZeuiIjX6pHj8e-IubA_boJFXyg?key=OWc4bWhFVzFoeHZvSXpwSjVTRkNYY2tIY0NaMmtB


Mam zrobioną jakąś przeróbkę . Kabel z alternatora idzie pod oddzielną diodę która zamontowana jest po prawej stronie. No ale działa wszystko. Inne kontrolki już są podświetlone. Musiałem tylko wymienić kilka żarówek. No i jak się okazało świeci mi się silnik na pomarańczowo. 3 dni się śieci po czym dwa dni gaśnie. Wiesz coś o tym?

[ Dodano: Wto Lip 26, 2016 22:15 ]
BigBoyPL napisał/a:
Nie świeci ci się kontrolka akumulatora, ale czy check engine (silnik na żółtym tle) też ?
Odnośnie sterowania oczywiście mówimy o fabrycznym w kierownicy ?
Jeśli tak to działa to na zasadzie drabinki rezystorowej, zmienia się wartość rezystancji w zależności od wciśniętego przycisku. Może być tak że już ktoś grzebał żeby tego Sony dopasować do instalacji.
Natomiast kenwoody są raczej sterowane cyfrowo.
Jest mała szansa że twój kenwood będzie pracował z fabrycznym konwerterem z rovera 75 (YWQ100031) ale nikt ci tego nie powie.


Nie świeci mi się kontrolka akumulatora bo ktoś to ominął. Nie wiem dlaczego. Mam dorobioną diodę która gaśnie po przekręceniu kluczyka. Alternator ładuje. Wszystko niby ok. Pali mi się natomiast kontrolka silnika. 3 dni się pali później 2 dni i oczywiście przez te dwa dni reaguje - przekręcam kluczyk to gaśnie, tak jak być powinno. Wiesz może dlaczego? Czy muszę skasować po prostu błąd?
Odnośnie radyjka- sprzedałem Kenwooda, kupiłem Sony- sterownik byl od STAREGO Sony więc wszystko zadziałało i sterownie działa jak kiedyś. W sumie jestem bardziej zadowolony z Sony ponieważ ma fajne podbicie basu 3 poziomy. No i większa trochę moc niż Kenwood.
 
 
iktorn73 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 530
Skąd: Warszawa/Magdalenka



Wysłany: Sro Lip 27, 2016 11:59   

A może masz LPG? Wtedy będzie wariował check.
 
 
Masaj 



Dołączył: 03 Mar 2016
Posty: 15



Wysłany: Sro Lip 27, 2016 22:05   

iktorn73 napisał/a:
A może masz LPG? Wtedy będzie wariował check.


Tak, mam LPG. Jechać do serwisu i skasować czy wykręcić żarówkę? Kurde nie wiem... ?
 
 
iktorn73 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 530
Skąd: Warszawa/Magdalenka



Wysłany: Czw Lip 28, 2016 14:32   

Obawiam się że jak skasujesz to i tak wyskoczy błąd za chwilę. Może trzeba wyregulować LPG, ale może być tak że ten silnik tak reaguje na gaz i nic się nie da zrobić.
 
 
Masaj 



Dołączył: 03 Mar 2016
Posty: 15



Wysłany: Czw Lip 28, 2016 17:31   

iktorn73 napisał/a:
Obawiam się że jak skasujesz to i tak wyskoczy błąd za chwilę. Może trzeba wyregulować LPG, ale może być tak że ten silnik tak reaguje na gaz i nic się nie da zrobić.


A czy ELM327 da się skasować?
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Czw Lip 28, 2016 19:10   

Ale tu porady o_0.
Gaz nie ma nic do tego że wyskakuje jakiś błąd.
Natomiast jeśli ktoś skopał instalację to jest zupełnie inna sprawa.
Elm327 dla roverków po 2001 roku pozwoli ci odczytać błąd dzięki czemu usuniesz przyczynę.
 
 
Masaj 



Dołączył: 03 Mar 2016
Posty: 15



Wysłany: Sob Lip 30, 2016 10:36   

BigBoyPL napisał/a:
Ale tu porady o_0.
Gaz nie ma nic do tego że wyskakuje jakiś błąd.
Natomiast jeśli ktoś skopał instalację to jest zupełnie inna sprawa.
Elm327 dla roverków po 2001 roku pozwoli ci odczytać błąd dzięki czemu usuniesz przyczynę.


Zakupiłem na szybko ELM 327. Wykryło mi dwa błędy . Jeden to się nie dziwię bo przed wymianą żarówki od kontrolki silnika świece były stare i każda inna . Drugi to P0170 Awaria podczas korekcji składu mieszanki paliwa. Skasowałem oba oczywiście no i po 70 kilometrach zapaliła się kontrolka silnika . Pierwszego błędu nie ma . Drugi błąd P0170 pojawił się na nowo. Poczytałem na forach. Przyczyny mogą być różne. Niby sonda lambda albo przepływomierz. Skasowałem ten błąd znowu. Tymczasem szukam porad...
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Sob Lip 30, 2016 11:07   

Benzyna nie ma przepływki tylko MAP sensor.
Nie miałeś czasem HGF świeżo naprawianego ?
 
 
Masaj 



Dołączył: 03 Mar 2016
Posty: 15



Wysłany: Sob Lip 30, 2016 12:33   

BigBoyPL napisał/a:
Benzyna nie ma przepływki tylko MAP sensor.
Nie miałeś czasem HGF świeżo naprawianego ?


Sorry za bzdurny wpis o przepływce. Nie miałem naprawianego HGF .
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Nie Lip 31, 2016 16:31   

To ile ten twój roverek ma przebiegu ?
 
 
Masaj 



Dołączył: 03 Mar 2016
Posty: 15



Wysłany: Sro Sie 03, 2016 15:33   

BigBoyPL napisał/a:
To ile ten twój roverek ma przebiegu ?


160000 . Chyba miałem coś nie tak z sondą lambda . Miałem jakieś krzaki zawinięte pod kable. Mocno napięty był kabel , tak jakby ciągnął sondę . Nawet jej nie odkręcałem a problem znikł i komputer nie pokazuje błędów . Czasami człowiek myśli , że coś konkretnego się stało a to taka pierdoła. No ale też i bywa odwrotnie. Na razie zostawiam tak jak jest. Jeśli znowu ten błąd wyskoczy to wymieniam sondę na nową.
Pozdrówki :)

[ Dodano: Sro Sie 03, 2016 15:33 ]
Zapalił się znowu check. Ten sam błąd non stop. Jest możliwość , że będzie mi tak wywalało bo sonda inaczej czyta pomiary benzyny a inaczej gazu?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25] Sterowanie radiem
firefighter Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pią Wrz 12, 2008 13:56
giewu
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [Rover 25] montaż sterowania radiem z kierownicy
blasku1 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sro Lut 18, 2015 18:23
Adrian
Brak nowych postów [R streetwise lub 25 ] Brak kontrolki ladowania
rmatus3822 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Lis 01, 2012 21:30
Harry
Brak nowych postów [Streetwise D]przygaszone kontrolki po przekręceniu kluczyka
shrek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Czw Paź 11, 2018 09:40
Brat
Brak nowych postów [r streetwise 1.4l] kontrolki abs i recznego swieca po 60mph
kamil18101986 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Nie Sie 02, 2009 23:24
kamil18101986



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink