Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214] Wymiana termostatu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214] Wymiana termostatu
Autor Wiadomość
Saaphyri 



Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 236

Rover 200

Wysłany: Pon Wrz 12, 2016 20:16   [R214] Wymiana termostatu
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 Rok produkcji: 1996

Witam, chciałbym w swoim aucie wymienić termostat.
Z dostępem jak patrze będzie ciężko, jakieś porady ?
Jak się za to zabrać ?
Demontaż dolotu powietrza to dobry pomysł ?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Wrz 12, 2016 20:16   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Pon Wrz 12, 2016 21:53   

Najłatwiej z kanału,ale od ściany grodziowej też dojdziesz,ale ciezko
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Wrz 13, 2016 07:30   

Chyba teoretycznie da się zdemontować termostat razem z obudową, wtedy łatwiej było by to zrobić, ale pewności nie mam jak to wygląda bo sam tego nie robiłem.


6 to termostat z obudową, jak widać najpewniej trzyma go jedna śrubka M6 x 40.
Trzeba także najpewniej odkręcić śrubę 18(M8 x 16) ponieważ wąż który doprowadza wodę jest stalowy. Wtedy powinno się dać wysunąć obudowę termostatu z bloku silnika a następnie z węża stalowego.

Tyle z teorii, z praktycznego punktu widzenia niestety więcej nie powiem, z tego co pamiętam uszczelka kolektora ssącego zatyka jakiś otwór techniczny kanału wodnego, przez co zdjęcie kolektora powoduje chluśnięcie płynem chłodniczym.
 
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Wto Wrz 13, 2016 12:55   

Adi dpbrze napisal. W obudowie jest termostat i oringi trzeba zmienic najlepiej na obudowie. Kolektora nie trzeba odkrecac. Najlepiej obudowe filtra powietrza zdjac gorna czesc i jest wiecej miejsca
 
 
 
Saaphyri 



Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 236

Rover 200

Wysłany: Sro Wrz 14, 2016 17:27   

A czy termostat z poloneza 1.4 będzie pasować ?

___

Czy ten będzie odpowiedni ?

http://www.olx.pl/oferta/...html#92f8d50c94

[ Dodano: Sro Wrz 14, 2016 17:27 ]
Witam, zdemontowałem termostat, wrzuciłem do wody zagotowała się i termosrar się otworzył.

możliwe ze się odciął. ? po wyjęciu go spróbowałem otworzyc go na sile i lekko się ruszył
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Wrz 15, 2016 06:51   

Saaphyri a dlaczego w ogóle chcesz wymienić termostat?
 
 
 
Saaphyri 



Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 236

Rover 200

Wysłany: Czw Wrz 15, 2016 12:26   

Swego czasu jadę autem, wskazówka skoczyła mi aż do białej kreski zaraz przed czerwoaną, zatrzymałem się, zagotowany płn chłodniczy.

Wymieniłem korek - dalej silnik się przegrzewa
Wymontowałem wczoraj termostat - W garnku się otwiera. A dolny wąż chłodnicy zimny.

Teraz będę sprawdzał pompę wody.

No i tak od tamtej pory co mi się zagotował płyn, to mam problem. Auto się strasznie nagrzewa. Nie wiem czy gotuje płyn dalej bo gaszę silnik wcześniej. Nie jeżdżę narazie nigdzie. Ale temp. do białej kreski dojdzie.

Z nawiewu leci zimne powietrze.
 
 
seraph 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 404

Rover 200

Wysłany: Czw Wrz 15, 2016 15:39   

Równie dobrze możesz mieć zapchaną nagrzewnicę, chłodnicę lub jakiekolwiek inne miejsce lub mieć permanentnie zapowietrzający się układ przez jakąś drobną nieszczelność.
Płynu nigdzie Ci nie ubywa? Jak się przegrzeje to po krótkim postoju dalej się przegrzewa czy można jechać dalej bez kłopotów?
 
 
Saaphyri 



Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 236

Rover 200

Wysłany: Czw Wrz 15, 2016 16:11   

Wymontowałem ermostat okazał się być dobry więc go zamontowałem z powrotem.

Dolny wąż jak wcześniej był cały czas zimny, tak teraz jest ciepły. Może się termo. odciął nie wiem.

Wcześniej jak się przegrzał i poczekałem to potem znowu się grzał.
Górny wąż jest twardy, wcześniej tak nie było.
Woda gotuje w połowie skali.
Może układ nie odpowietrzony całkowicie.

Wieczorem dam znać, idę oglądać co się dzieje i dam dokładniejsze info.

P.S. Jak wąż jest miękki, to po dodaniu gazu powinien się zrobić twardy ? Czy różnica powinna być wyczuwalna czy jedynie lekko czuć że coś płynie ?

Bo może ta pompa siadła.


__________

Nowe fakty.

PRzy 5 tyś. obrotów wskazówka od temperatury idzie w górę w oczach.
Po puszczeniu równie szybko opada
Pluje wodą z rury wydechowej
Dymi na biało pzy wysokich obrotach. Na biegu jałowym ( Gdzie i tak jest ponad tyś. obrotów ) nic nie dymi., jedynie po "przepaleniu".

Uszczelka ?
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Sob Wrz 17, 2016 18:17   

Saaphyri, nie dopuszczaj do przegrzewania silnika !! ! Na uszczelce głowicy są silikonowe ścieżki, jak je "przepalisz" to masz HGF gotowy.
Oby ten biały dym z tłumika był parą wodną. :roll:

Ja na Twoim miejscu wymienił bym ten termostat nie jest drogi, zwłaszcza że miałeś go już wyjętego a z tym trochę roboty jest.
W garnku może się otwierać ale w układzie panuje inne ciśnienie i niekoniecznie......
pewnie nawet nie wiesz przy jakiej temperaturze się zaczął otwierać i przy jakiej jest otwarty w pełni. Sam napisałeś
Saaphyri napisał/a:
Może się termo. odciął nie wiem.

Nie wiadomo kiedy znów się zatnie.
Przy wymianie termostatu przepłukał bym układ chłodzenia i napełnił płynem chłodniczym odpowietrzając zgodnie ze sztuką. Nie wiem jak w 16V ale w 8V robi się to odkręcając śrubę na rurce układu chłodzenia za filtrem powietrza.
Odpowietrzałeś układ po wyjęciu i włożeniu starego termostatu ?
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
Saaphyri 



Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 236

Rover 200

Wysłany: Nie Wrz 18, 2016 13:39   

Odpowietrzałem kilka razy.

Raz przez tą śrubę odpowietrzającą pod /za filtem powietrza.
I kilkoma metodmi z forum.

Dam auto do mechanika bo i tak muszę zrobić rozrząd.
Niech wymieni przy okazji pompe wody, temostat, odpowietrzy i zobaczymy. Wydaje mi się, że pompa wody padła albo poprostu źle coś odpowietrzam.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Wrz 18, 2016 20:01   

Albo masz HGF, spaliny dostają się do wody, zapowietrzają układ i temperatura rośnie do góry.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214 Si 97] Wymiana termostatu.
LuckAnd Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pią Lut 12, 2010 19:03
LuckAnd
Brak nowych postów [R25] Wymiana termostatu
wacek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Nie Paź 21, 2012 18:56
szoso
Brak nowych postów [R214 1.4i 96r] Gdzie można kupić uszczelki do termostatu
mango16 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Czw Sty 03, 2008 11:14
sTERYD
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [ZR 2.0TDi] Wymiana termostatu
OsciBosci Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sro Lut 02, 2011 19:06
szoso
Brak nowych postów [Rover 200 1,4i] Wymiana termostatu
robsson78 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pon Paź 04, 2010 17:26
robsson78



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink