Punx tylko wtedy masz wszystkie minusy PDC - duży zasięg (z przodu to tylko będzie wkurzać w korku) i 'samodiagnostykę' w postaci piknięcia przy uruchomieniu. Na dłuższą metę trzaśniesz ten moduł 20 kg młotem, bo będzie tak upierdliwy, że nie ujedziesz.
U mnie nic nie pika, włącza się dopiero jak aut się toczy lub jeśli stoję bardzo blisko przeszkody, działa do prędkości 15km/h (w sam raz na korek). Jeśli stoję odpowiednio daleko, na oko +0,5m to tylko świeca się diody pomarańczowe (jest ich kilka), piszczenie rozpoczyna się od ostatniej diody pomarańczowej, piszczy oczywiście także na czerwonej. Jak nie ma przeszkody to świeci się dioda zielona (poniżej 15km/h).
tu juz masz pierwsze utrudnienie w adaptacji do rovera, przynajmniej do czasu az będzie jakiś układ który zrozumie sygnał z wtyczki zegrow i przerobi go na cos łatwego w zrozumieniu dla przekaźnika
tu juz masz pierwsze utrudnienie w adaptacji do rovera, przynajmniej do czasu az będzie jakiś układ który zrozumie sygnał z wtyczki zegrow i przerobi go na cos łatwego w zrozumieniu dla przekaźnika
Czyli, tak czy tak trzeba cos kombinować, co przy koszcie komponentów elektronicznych wysuwa na przód opracowanie całego układu po swojemu.
Zobacz w jakim tempie dawidd stworzył prosty układ do kierunkow za co Czesi wolaja sobie 100€
samodiagnostyki nie da się wyłączyć przypadkiem toafem ? a zasięg czujników też można skrócić jakimś prostym układem tylko czy czujniki można oszukać zwykłym opornikiem? być może reagują na natężenie sygnału ale mogę się mylić i brane jest pod uwagę tylko opóźnienie sygnału zwrotnego.
dj_darco najpierw musisz się do czujnika dobić TOAFem co wcale nie jest takie oczywiste. U mnie np we wtyczce do PDC brakuje k-bus i TOAFem się nie dobije.
Co o zmniejszania odległości to nie jest to takie proste bo mikrokontroler czyli nasze pdc analizuje nie natężenie sygnału a czas w jakim wracają impulsy do czujników.
Jak będzie chwilą to sprawdzę czy toafem da się coś zmienić w pdc bo u mnie się łączy bez problemu
Co o zmniejszania odległości to nie jest to takie proste bo mikrokontroler czyli nasze pdc analizuje nie natężenie sygnału a czas w jakim wracają impulsy do czujników.
Jak będzie chwilą to sprawdzę czy toafem da się coś zmienić w pdc bo u mnie się łączy bez problemu
Nie wiem ale przypuszczam jak to działa. Dwa piny jako zasilanie i jeden jako sygnał.
Pdc wysyła impuls i czeka na odpowiedź w postaci sygnału zwrotnego i czas powrotu im krótszy tym pdc częściej pika. I tu pomysł aby ten sygnał zwrotny troszkę opóźnić, ale jest wielkie ale czy to działa w ten sposób. Układ musiałby zawierać generator fali (i tu musiałbym sprawdzić na oscyloskopie jakiej dokładnie) tzn kopię sygnału zwrotnego. i układ opóźniający z możliwością regulacji. Chyba że pdc ma możliwość takiej regulacji to byłoby to najlepsze rozwiązanie
[ Dodano: Czw Lut 02, 2017 13:28 ]
wszedłem na TOAFie do PDC i jest możliwość założenia czujników z przodu bez sygnału aktywacji. Również aktywację można dostosować do prędkości ale nie ma możliwości regulacji. Można również zastosować switch dla wyłączenia systemu. Fajnie było by to rozpracować na fabrycznym PDC
dj_darco, ale na module jest wyjście tylko na czujniki tylne. Przednie są z tego powodu, ze to PDC BMW. I np. w E39 kolegi ostatnio dokładałem przednie czujniki - tylko tam wtyczka nieco inaczej wyglądała (miała więcej pinów).
No ja też widziałem że jest w toaf opcja 4 albo 8 czujników, tylko czy to ma jakieś przełożenie na rzeczywistość, czy da się 8 podpiąć? I z tego co pamiętam to pdc były w r75 dwa rodzaje w czarnej i białej obudowie, nie wiem czy ma to jakiś zwiazek
[ Dodano: Czw Lut 02, 2017 13:39 ]
MD mnie uprzedził z wypowiedzią. Ale w takim razie jak do BMW się da dołożyć to czemu do nas się nie da? Chodzi o to że w sterowniku są puste miejsca na piny do przednich czujników czy jak?
A może jedna się da, taki myk ktoś robił w Anglii że dołożył czujnik pochylenia auta z BMW i też w roverze zadzialalo pomimo że fabrycznie ich nie montowano
dawidd, Rover to BMW. Rozebrałem E39 do gołych blach i naprawdę wiele się zgadza. Podejrzewam, że przy odrobinie właściwego lutowania, zmodyfikowane moduły Rki zabanglają z rzeczami z BMW.
Pewnie da się jakoś doprowadzić przednie czujki do modułu - chyba, że rzeczywiście hardwareowo jest ograniczony, a soft został. W takim wypadku pomyślałbym nad podpięciem PDC prosto z E39 i sprawdzeniu, co się stanie. Kto wie, może zadziała.
Na pewno przednie czujki korzystają z przycisku (w E39 pod klimatronikiem), który je włącza. Dodatkowo dezaktywują się chyba po przekroczeniu 15 km/h, ale to zapewne za sprawą sygnału po linii K-BUS.
W moim 75 chętnie dołożyłbym to wraz z gałką zmiany biegów od automatu - przycisk pod spodem służyłby wtedy do włączania PDC. Byłby pod ręką, podczas wbijania jedynki.
P.S.
Diagnostyką BMW podłączyłem się do mojego PDC zarówno przez E46, E39 jak i chyba pierwszą X5. To by oznaczało, że może faktycznie ten moduł można żywcem wyjąć z E39, doprowadzić przycisk, podpiąć czujki i gotowe?
pierwsze co mi do głowy przyszło to żeby przeprowadzić taki zabieg, tylko o ile mamy schemat z 75 to trzeba skombinować schemat z e39.
moduły wygladaja odpowiednio:
Rover
BMW e39
może ktos sobie poradzi z WDS'em u mnie w robocie głupia java nie akceptuje wyjątku i nie moge wczytać zawartości lewego okna a myśle wiele by to pomogło
http://smg.photobucket.co...a3e05d.jpg.html
Znalazłem prawdopodobnie pinout z E46 nie ma opcji na 8 czujników w takiej wersji chyba że jest jakiś sposób na podłączenie 8 czujek
Czy u kogoś cos ruszyło z czujnikiem z przodu?
Mam wstępny kod do płytki arduino która by uruchamiała czujnik tylko rzy niskiej prędkości - jak ktoś chce to udostępnię. Na razie jeszcze nie testowałem w aucie ale powinno zagrać
A może ktoś inaczej to rozwiązał tylko sie nie pochwalił ?
nasz sterownik nie nadaje się do przednich czujników
A czemu? podaj więcej szczegółów. Układ który uruchomi czujnik od prędkości ok 1 - 30 km juz prawie mam, tylko chiny ciągle mnie blokują, ale dzis pozamawiałem części z polski wiec cos moze sie ruszy. Pisałeś wczesnej ze w naszym czujniku można wyłączyć autotest - żeby nie bylo tego gongu po włączeniu - sprawdzałeś czy tak sie rzeczywiście da?
O jakim sterowniku z 3 kostkami mówisz?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum