Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75,MGZT] Czujnik parkowania przód
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75,MGZT] Czujnik parkowania przód
Autor Wiadomość
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Lut 01, 2017 17:49   

Punx tylko wtedy masz wszystkie minusy PDC - duży zasięg (z przodu to tylko będzie wkurzać w korku) i 'samodiagnostykę' w postaci piknięcia przy uruchomieniu. Na dłuższą metę trzaśniesz ten moduł 20 kg młotem, bo będzie tak upierdliwy, że nie ujedziesz.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lut 01, 2017 17:49   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Sro Lut 01, 2017 18:03   

U mnie nic nie pika, włącza się dopiero jak aut się toczy lub jeśli stoję bardzo blisko przeszkody, działa do prędkości 15km/h (w sam raz na korek). Jeśli stoję odpowiednio daleko, na oko +0,5m to tylko świeca się diody pomarańczowe (jest ich kilka), piszczenie rozpoczyna się od ostatniej diody pomarańczowej, piszczy oczywiście także na czerwonej. Jak nie ma przeszkody to świeci się dioda zielona (poniżej 15km/h).

http://s979.photobucket.c...rking4.jpg.html

nie znalazłem nigdzie fotki, ale wygląda to mniej więcej tak

http://s979.photobucket.c...rking1.jpg.html

diody są w podszybiu po obu stronach, uważam ze to bardzo fajne rozwiązanie i w ogóle nie wkurza :)
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Lut 01, 2017 20:37   

Nie wiem dlaczego na sile chce pakować osprzęt szmelcwagena do Roverka 8)
_________________
75 Red Edition
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Sro Lut 01, 2017 21:04   

Bo innego rozwiązania nie znam, a po co wymyślać koło na nowo jak już są gotowce ?
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Lut 01, 2017 22:21   

Punx napisał/a:
działa do prędkości 15km/h
tu juz masz pierwsze utrudnienie w adaptacji do rovera, przynajmniej do czasu az będzie jakiś układ który zrozumie sygnał z wtyczki zegrow i przerobi go na cos łatwego w zrozumieniu dla przekaźnika :)
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Lut 01, 2017 22:32   

dawidd napisał/a:
Punx napisał/a:
działa do prędkości 15km/h
tu juz masz pierwsze utrudnienie w adaptacji do rovera, przynajmniej do czasu az będzie jakiś układ który zrozumie sygnał z wtyczki zegrow i przerobi go na cos łatwego w zrozumieniu dla przekaźnika :)


Czyli, tak czy tak trzeba cos kombinować, co przy koszcie komponentów elektronicznych wysuwa na przód opracowanie całego układu po swojemu.

Zobacz w jakim tempie dawidd stworzył prosty układ do kierunkow za co Czesi wolaja sobie 100€
_________________
75 Red Edition
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Lut 01, 2017 22:44   

longer86 napisał/a:
Zobacz w jakim tempie dawidd stworzył prosty układ do kierunkow za co Czesi wolaja sobie 100€

a tak naprawdę jeszcze w aucie nie jeździ(ale jutro spodziewam sie przesyłki z płytka wiec coś pójdzie do przodu)
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
dj_darco 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 239
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZT

Wysłany: Sro Lut 01, 2017 23:05   

samodiagnostyki nie da się wyłączyć przypadkiem toafem ? a zasięg czujników też można skrócić jakimś prostym układem tylko czy czujniki można oszukać zwykłym opornikiem? być może reagują na natężenie sygnału ale mogę się mylić i brane jest pod uwagę tylko opóźnienie sygnału zwrotnego.
_________________
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców.
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=92288&postdays=0&postorder=asc&start=40
 
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 02, 2017 00:06   

dj_darco najpierw musisz się do czujnika dobić TOAFem co wcale nie jest takie oczywiste. U mnie np we wtyczce do PDC brakuje k-bus i TOAFem się nie dobije.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Lut 02, 2017 10:13   

Co o zmniejszania odległości to nie jest to takie proste bo mikrokontroler czyli nasze pdc analizuje nie natężenie sygnału a czas w jakim wracają impulsy do czujników.
Jak będzie chwilą to sprawdzę czy toafem da się coś zmienić w pdc bo u mnie się łączy bez problemu
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
dj_darco 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 239
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZT

Wysłany: Czw Lut 02, 2017 13:28   

dawidd napisał/a:
Co o zmniejszania odległości to nie jest to takie proste bo mikrokontroler czyli nasze pdc analizuje nie natężenie sygnału a czas w jakim wracają impulsy do czujników.
Jak będzie chwilą to sprawdzę czy toafem da się coś zmienić w pdc bo u mnie się łączy bez problemu


Nie wiem ale przypuszczam jak to działa. Dwa piny jako zasilanie i jeden jako sygnał.
Pdc wysyła impuls i czeka na odpowiedź w postaci sygnału zwrotnego i czas powrotu im krótszy tym pdc częściej pika. I tu pomysł aby ten sygnał zwrotny troszkę opóźnić, ale jest wielkie ale czy to działa w ten sposób. Układ musiałby zawierać generator fali (i tu musiałbym sprawdzić na oscyloskopie jakiej dokładnie) tzn kopię sygnału zwrotnego. i układ opóźniający z możliwością regulacji. Chyba że pdc ma możliwość takiej regulacji to byłoby to najlepsze rozwiązanie

[ Dodano: Czw Lut 02, 2017 13:28 ]
wszedłem na TOAFie do PDC i jest możliwość założenia czujników z przodu bez sygnału aktywacji. Również aktywację można dostosować do prędkości ale nie ma możliwości regulacji. Można również zastosować switch dla wyłączenia systemu. Fajnie było by to rozpracować na fabrycznym PDC
_________________
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców.
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=92288&postdays=0&postorder=asc&start=40
 
 
 
MD 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 02, 2017 13:31   

dj_darco, ale na module jest wyjście tylko na czujniki tylne. Przednie są z tego powodu, ze to PDC BMW. I np. w E39 kolegi ostatnio dokładałem przednie czujniki - tylko tam wtyczka nieco inaczej wyglądała (miała więcej pinów).
_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Lut 02, 2017 13:39   

No ja też widziałem że jest w toaf opcja 4 albo 8 czujników, tylko czy to ma jakieś przełożenie na rzeczywistość, czy da się 8 podpiąć? I z tego co pamiętam to pdc były w r75 dwa rodzaje w czarnej i białej obudowie, nie wiem czy ma to jakiś zwiazek

[ Dodano: Czw Lut 02, 2017 13:39 ]
MD mnie uprzedził z wypowiedzią. Ale w takim razie jak do BMW się da dołożyć to czemu do nas się nie da? Chodzi o to że w sterowniku są puste miejsca na piny do przednich czujników czy jak?
A może jedna się da, taki myk ktoś robił w Anglii że dołożył czujnik pochylenia auta z BMW i też w roverze zadzialalo pomimo że fabrycznie ich nie montowano
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
MD 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 02, 2017 16:15   

dawidd, Rover to BMW. Rozebrałem E39 do gołych blach i naprawdę wiele się zgadza. Podejrzewam, że przy odrobinie właściwego lutowania, zmodyfikowane moduły Rki zabanglają z rzeczami z BMW.

Pewnie da się jakoś doprowadzić przednie czujki do modułu - chyba, że rzeczywiście hardwareowo jest ograniczony, a soft został. W takim wypadku pomyślałbym nad podpięciem PDC prosto z E39 i sprawdzeniu, co się stanie. Kto wie, może zadziała.

Na pewno przednie czujki korzystają z przycisku (w E39 pod klimatronikiem), który je włącza. Dodatkowo dezaktywują się chyba po przekroczeniu 15 km/h, ale to zapewne za sprawą sygnału po linii K-BUS.

W moim 75 chętnie dołożyłbym to wraz z gałką zmiany biegów od automatu - przycisk pod spodem służyłby wtedy do włączania PDC. Byłby pod ręką, podczas wbijania jedynki. :p

P.S.
Diagnostyką BMW podłączyłem się do mojego PDC zarówno przez E46, E39 jak i chyba pierwszą X5. To by oznaczało, że może faktycznie ten moduł można żywcem wyjąć z E39, doprowadzić przycisk, podpiąć czujki i gotowe?
_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 02, 2017 16:39   

pierwsze co mi do głowy przyszło to żeby przeprowadzić taki zabieg, tylko o ile mamy schemat z 75 to trzeba skombinować schemat z e39.

moduły wygladaja odpowiednio:

Rover


BMW e39


może ktos sobie poradzi z WDS'em u mnie w robocie głupia java nie akceptuje wyjątku i nie moge wczytać zawartości lewego okna a myśle wiele by to pomogło

http://www.bmw-planet.net...38new/index.htm
_________________
75 Red Edition
 
 
dj_darco 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 239
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZT

Wysłany: Pią Lut 03, 2017 21:06   

http://smg.photobucket.co...a3e05d.jpg.html
Znalazłem prawdopodobnie pinout z E46 nie ma opcji na 8 czujników w takiej wersji chyba że jest jakiś sposób na podłączenie 8 czujek
_________________
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców.
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=92288&postdays=0&postorder=asc&start=40
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 03, 2017 22:32   

http://www.bimmerforums.c...-early-e39-528i

Tu sa jakies pinouty z modułu bmw dla wersji z 8 sensorami, sa tez numery modulow
_________________
75 Red Edition
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Lut 17, 2017 22:32   

Czy u kogoś cos ruszyło z czujnikiem z przodu?
Mam wstępny kod do płytki arduino która by uruchamiała czujnik tylko rzy niskiej prędkości - jak ktoś chce to udostępnię. Na razie jeszcze nie testowałem w aucie ale powinno zagrać
A może ktoś inaczej to rozwiązał tylko sie nie pochwalił ?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
dj_darco 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 239
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZT

Wysłany: Sob Lut 18, 2017 16:53   

nasz sterownik nie nadaje się do przednich czujników. Musimy mieć sterownik z trzema kostkami. Jak będę w Polsce to spróbuję to ogarnąć.
_________________
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców.
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=92288&postdays=0&postorder=asc&start=40
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sob Lut 18, 2017 22:09   

dj_darco napisał/a:
nasz sterownik nie nadaje się do przednich czujników

A czemu? podaj więcej szczegółów. Układ który uruchomi czujnik od prędkości ok 1 - 30 km juz prawie mam, tylko chiny ciągle mnie blokują, ale dzis pozamawiałem części z polski wiec cos moze sie ruszy. Pisałeś wczesnej ze w naszym czujniku można wyłączyć autotest - żeby nie bylo tego gongu po włączeniu - sprawdzałeś czy tak sie rzeczywiście da?
O jakim sterowniku z 3 kostkami mówisz?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] czujnik parkowania
n0name Rover serii 75, MG ZT 2 Pią Cze 17, 2016 10:20
Micros
Brak nowych postów [R75] Czujnik parkowania - problem
argail Rover serii 75, MG ZT 8 Sro Paź 24, 2007 18:14
przemo285
Brak nowych postów [R75]Czujnik parkowania - z przodu :)
xROnx Rover serii 75, MG ZT 8 Wto Maj 15, 2012 22:56
haszczyc
Brak nowych postów [R75] Czujnik parkowania (parktronic)
dukat11 Rover serii 75, MG ZT 28 Czw Cze 08, 2017 08:16
sknerko
Brak nowych postów [R75] Czujnik parkowania - uszkodzenie
maryba Rover serii 75, MG ZT 1 Sro Mar 09, 2011 07:43
PHJOWI



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink