Wysłany: Czw Cze 01, 2017 22:09 [R75] Dziwne zachowanie spalania i wskaźnika
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem że mój roverek ma jakis problem z pokazaniem spalania i tym że strasznie szybko ucieka paliwo z baku.
Problem polega na tym że dzisiaj zatankowałem 12 litrów paliwa wskazówka podniosła się z 0 na prawie kreskę 1/4 na komputerze dystans do pokonania wskoczył na 272km ale to cały czas skakało. Spalanie pokazywało 4.5km bo w nocy jechałem dość oszczędnie.
Ale po zatankowaniu i ruszeniu w trase z Warszawy do Ostrołęki po 125km w baku nie mam prawie nic, komputer pokazuje na 40 km a spalanie to 5.4 a więc nie możliwe jest aby autko na 125 km spaliło mi 12 litrów paliwa, robiłem dość sporo mocnych przyśpieszeń na 4 i 5 biegu. Średnią prędkość na komputerze mam 65km/h.
Wydaje mi się że nie powinno tak być. Co wy na ten temat myślicie a może macie pomysły co może być nie tak.
Bardzo prosze o jakie kolwiek propozycje.
SPAMU¦
Wysłany: Czw Cze 01, 2017 22:09 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Uwież możliwe wystarczy że przepływomierz szwankuje lub inny czujnik.
I komputer by tego nie pokazał? spalanie na komputerze to 5.4
sknerko napisał/a:
przepływka, przypchany katalizator , niewłaściwe ciśnienie w oponach, trochę klimatyzacja, nieszczelność na kolanku od IC,
Nie jechałem z włączoną klimatyzacja ale czy da sie jakoś sprawdzić to co napisałeś ? czy trzeba wszystko po kolei wymieniać aby dowiedzieć się gdzie jest problem ?
Dymi i to dość znacząco przy mocnym dodawaniu gazu na biegu jałowym i redukcji na niższy bieg. Lecz po wymianie Filtra odmy i oleju wraz z olejem i delikatnym wyczyszczeniu EGR i kolektora jest poprawa. wymieniane było to we wtorek. A dziś wymienie jeszcze filtr paliwa.
Zainteresuj sie tematem nieszczelności kolanka przy IC
Okej gdzie szukać tego kolanka i jak ono wygląda ?
edit:
Jeżeli chodzi o połączenie intercoolera z rurą z prawej strony jak się stoi przed samochodem (strona kierowcy) to jest to całkowicie suche, nie ma nawet najmniejszego zapocenia.
Jest na tym opaska skręcana śrubokrętem krzyżakiem
Opaska opaską, a oring mogło wydmuchać, jesli turbo nie puszzcza oleju to nie bedzie zapocone, najlepiej bylo by sprawdzic ciśnienie doladowania toaf'em w czasie jazdy
Wymieniłeś filtr paliwa, auto przestało odpalać Dziwne zbiegi okoliczności.
Masz TOAF'a to sprawdź na ciepłym silniku wszystkie znaczące parametry.
Zobacz też korekcje wtryskiwaczy. Jak tę mapę z CDT na CDTi robiono? TOAFem?
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum