Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] Problem z układem chłodzenia
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] Problem z układem chłodzenia
Autor Wiadomość
JurekW 



Dołączył: 08 Lis 2015
Posty: 7



Wysłany: Wto Paź 24, 2017 08:24   [R45] Problem z układem chłodzenia
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2001

Witam ponownie

Objawy są następujące:
Bardzo szybko rośnie temperatura na wskaźniku
Nie działa ogrzewanie
W zbiorniczku wyrównawczym płyn pod korek - i po wyłączeniu silnika nie maleje
Węże od chłodnicy miękkie

Proszę o podpowiedź od czego zacząć?
Czy to może być zamknięty termostat?
Czy jednak uszczelka pod głowicą?

Pozdrawiam wszystkich i liczę na szybką pomoc
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Paź 24, 2017 08:24   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
IROLA 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 406
Skąd: Przemyśl



Wysłany: Wto Paź 24, 2017 09:28   

Osobiście uważam (od kilku dni) że za wszystko co złe - winny jest zaworek (kulka) w kolektorze. Moim "amatorskim" zdaniem : zapowietrzony układ ("poduszka powietrza" przy termostacie), tylko pytanie dlaczego nie ma ogrzewania - może uszkodzony/zablokowany zawór przy nagrzewnicy ? lub nagrzewnica tak zapowietrzona/zatkana ?

Wskazówka : 100-110°C to połowa skali, a dopiero od 125°C red zone, czyli jeżeli już rusza to jest "gorąco".
O zaworku : https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=52134

Edit: zapomniałem zapytać, czy wąż dolny, chłodnica są zimne ? Jeżeli tak, to uważam jak napisałem powyżej.
 
 
 
JurekW 



Dołączył: 08 Lis 2015
Posty: 7



Wysłany: Wto Paź 24, 2017 11:08   

Wąż i chłodnica zimne.
Co do nagrzewnicy- do tej pory było tak ,że problem wyżej opisany pojawiał się i po nocy sam znikał.Potem kilka dni jazdy -wszystko działało jak trzeba - ogrzewanie też.
Dopiero ostatnim razem jak się "napompował" tak już zostało.

Poczytałem o tym zaworku i chyba mnie to przekonuje - objawy by się zgadzały.
Może nie zdążyła jeszcze uszczelka polecieć?
 
 
IROLA 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 406
Skąd: Przemyśl



Wysłany: Wto Paź 24, 2017 11:24   

W moim przypadku nie było żadnej reakcji wskazówki na desce (ponieważ zgodnie z opisem wskazówka nie rusza poniżej 110 st.), lecz gdy tylko usłyszałem, że włączyły się wiatraki chłodnic podpiąłem Elma i nie dopuszczałem do wzrostu temperatury powyżej 93 - 94 st. - nagrzewnica bez problemu dawała radę - regulowałem tylko prędkością wiatraka nawiewów (moje "trasy to 3 - 5 km). Nie zwlekałem tylko wymieniłem termostat, po chwilowej poprawie, wystąpił ten sam problem - węże nadal były zimne - więc w ubiegłą sobotę dziurka w termostacie 2mm (może w przyszłości wrócę do tego bez dziurki (nie wyrzucałem go) i moim zdaniem najważniejsze : wyrzucenie kulki i sprawdzenie drożności króćca w kolektorze. Obecnie od kilku dni wszystko działa właściwie.

I jeszcze jedno : zawsze od ponad 8 lat gdy mam roverka raz w tygodniu sprawdzałem poziom płynu i działanie kulki przez duszenie węża (było słychać, że sobie tam "lata") - co jak się okazuje nie daje pewności, że on działa właściwie - króciec był całkowicie (lub prawie całkowicie zatkany tylko w trakcie próby wypchania kulki od strony króćca zatkaliśmy go w pełni ?) w każdym razie - koniecznie należy sprawdzić jego drożność.
 
 
 
reeadon 



Dołączył: 29 Paź 2016
Posty: 68



Wysłany: Wto Paź 24, 2017 21:32   

Hej,

U mnie przy prawie podobnych objawach była jednak uszczelka luknij link poniżej:

https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=105229
 
 
IROLA 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 406
Skąd: Przemyśl



Wysłany: Wto Paź 24, 2017 23:46   

W moim przypadku nie było żadnego problemu z ogrzewaniem, wręcz przeciwnie, właśnie dzięki nagrzewnicy utrzymywałem w miarę dobrą temperaturę max. 93-94 st. Czyżby ostatecznym objawem (tego trzyliterowego skrótu, którego się nie mówi głośno) był brak ogrzewania ... ?
 
 
 
JurekW 



Dołączył: 08 Lis 2015
Posty: 7



Wysłany: Sro Paź 25, 2017 11:42   

Dzięki za zainteresowanie .
W moim silniku niestety maksymalny poziom płynu w zbiorniczku zagościł na stałe i nawet na wolnych obrotach po ok. 3 - 4 minutach temperatura rośnie .Oczywiście brak ogrzewania (jak już pisałem).
Co dziwne - nie ma oleju w płynie ani odwrotnie.
Cóż - w przyszłym tygodniu będziemy rozbierać - napiszę co było.
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 45 1.8 LGP] Problem z układem chłodzenia
Clint Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Nie Maj 03, 2015 10:58
Clint
Brak nowych postów [416] Problem z układem chłodzenia :(
grzegorz1652 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 27 Sro Cze 08, 2011 15:32
grzegorz1652
Brak nowych postów [R 420] Problem z układem chłodzenia
Maxu Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Czw Mar 10, 2011 20:39
jerzy53
Brak nowych postów [45] Problem z układem chłodzenia
Orzel123 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Nie Maj 15, 2016 11:18
Radarski
Brak nowych postów [MG ZS 2.0 TD] Problem z układem chłodzenia
Wasiri Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Wto Paź 10, 2017 21:36
Wasiri



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink