Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZT-T] ciężki rozruch ciepłego silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZT-T] ciężki rozruch ciepłego silnika
Autor Wiadomość
Gusio92 



Dołączył: 08 Maj 2018
Posty: 167
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZT-T

Wysłany: Czw Paź 18, 2018 20:46   [MG ZT-T] ciężki rozruch ciepłego silnika
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2005

Witam mam problem z moim autem taki że na ciepłym silniku po dłuższym postoju około 10min zwyz mam problem odpalić silnik jak już odpalę to auto chodzi okej.szukalem informacji na temat mojego problemu to zauważyłem tylko że wina moga być dwa czujniki wału korbowego i wałka rozrzadu. Wału korbowego wymieniłem a wałka rozrządu schłodzilem i szybko wkręciłem i próbowałem odpalić ale efekt dalej jest ten sam.brak błędów w komputerze kolektor ssący szczelny oraz odmy auto posiada instalację gazową jutro zakręcę butle i sproboje tak ale wątpię żeby coś dało bo nawet jak auto stoi 5h pod praca to jak ma jakąś temperaturę silnik to dalej jest problem odpalic.zauwazylem że dodanie gazu pomaga mu szybciej odpalic. Tak więc zanim będziemy pisać co mam wymienić to napiszę co zrobiłem:
-Wymiana cewek i przewodów zapłonowych
-Wymiana świec NGK platyna
-olej motul 5W40
-filtry wszystkie paliwa powietrza oto its
-pompa paliwa bo dawała za niskie ciśnienie
-uszczelki kolektora ssącego
-termostat (dodam że węże nie są twarde ani nic z tych rzeczy)
-plyn chłodnicy
-czujnik wału korbowego
Dodam jeszcze że na wolnych obrotach czuć delikatne podszarpywania

https://youtu.be/36-XwTB8I_0
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Paź 18, 2018 20:46   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Paź 19, 2018 19:55   

Czyściłeś czujnik MAP ( temperatury powietrza i ciśnienia bezwzględnego w dolocie ) i krokowy ?.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Gusio92 



Dołączył: 08 Maj 2018
Posty: 167
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZT-T

Wysłany: Nie Paź 21, 2018 09:26   

te czujniki są dobre własnie pokazują prawidłowe ciśnienie w kolektorze ssacym
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Paź 22, 2018 16:56   

Czujnik MAP daje dane ECM do dawki paliwa i czasu wtrysku , a brudna sonda czujnika temp w dolocie , może przekłamać oporność nawet do 500 om co skutkuje różnicą kilkunastu stopni. ECM przy temperaturze 55 st.C zmienia parametry wtrysku paliwa..
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
paul777 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lip 2014
Posty: 15
Skąd: Bstok



Wysłany: Pon Paź 22, 2018 17:56   

Drugi raz ten sam temat. Próbowałeś zmienić na inne wtryski od lpg? Miałem to samo, jak pisałem pod poprzednim postem. A tak przy okazji, polecany olej do niego to 10w40.
 
 
Gusio92 



Dołączył: 08 Maj 2018
Posty: 167
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZT-T

Wysłany: Pon Paź 22, 2018 18:03   

Wyczyściłem te czujniki i przepustnice i objaw mam taki

https://youtu.be/ESH-DtVh8ws

[ Dodano: Pon Paź 22, 2018 18:03 ]
Dodam że czyściłam zmywaczem do hamulców TRW
 
 
paul777 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lip 2014
Posty: 15
Skąd: Bstok



Wysłany: Pon Paź 22, 2018 18:10   

Miałem tak samo, tylko trzymał coś około 3k. Pamiętam, że tego samego dnia jeszcze raz zdejmowałem kolektor, a więc i przepustnicę, po ponownym zamontowaniu obroty wróciły do normy.
 
 
Gusio92 



Dołączył: 08 Maj 2018
Posty: 167
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZT-T

Wysłany: Pon Paź 22, 2018 18:41   

Kurcze jutro rozbiórek jeszcze raz kolektor plastikowy i przepustnice i podkładam jeszcze raz kurcze...

[ Dodano: Pon Paź 22, 2018 18:41 ]
Jak mu wypne czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym to obroty spadają ale bardzo nierówno chodzi. Wydaje mi się że powinien chyba całkiem zgasnąć jak jest szczelny
 
 
paul777 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lip 2014
Posty: 15
Skąd: Bstok



Wysłany: Pon Paź 22, 2018 18:56   

Kolektora nie zdejmuj. Nie wiem co dokładnie powodowało zwiększone obroty, być może to kwestia linki od pedału gazu, zobacz czy ją dobrze założyłeś. Zresztą dobrze jest ją przesmarować raz na jakiś czas.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Paź 22, 2018 20:34   

Dostaje tzw. lewe powietrze ( nieszczelność w przepustnicy ) , wystarczyło wypiąć wtyczkę od MAP wykręcić 2 wkręty i wypłukać sondę w benzynie , złożyć z powrotem i odpalić. Nie wszystko na raz.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Gusio92 



Dołączył: 08 Maj 2018
Posty: 167
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZT-T

Wysłany: Sob Lis 03, 2018 08:37   

Tak zrobiłem wyplukalem i efekt dalej ten sam

[ Dodano: Wto Paź 23, 2018 14:14 ]
Rozebrałem przepustnice zdjalem kolektor plastikowy i na nowo złożyłem i nic to nie dało dalej jest cały czas tak samo

[ Dodano: Wto Paź 23, 2018 17:13 ]
witam
-robilem reset przepustnicy nic to nie dało
-wyciagłęm czujnik cisnienia dolotowego umylem w benzynie nic nie dało
-wymylem krokowca i gniazdo w ktorym jest osadzony nic to nie dało
-po odpaleniu silnika zatkałem cieka rurke ktorą nasadza sie na gniazdo silnika krokowego oraz zatkałęm przepustnice silnik został zdławiony i zgasł (problem z nieszczelnym lewym powietrzem wykluczony)
-jak wezyk ktory nachodzi na gniazdo silnika krokowego scisne obroty spadaja do 800 jak puszcze to chodzi normalnie na tych obrotach moge pogazowac jest ok dopiero po jakims czasie zaczyna znowu wieszac obroty na 2tys i rytmicznie falowac w zakresie 2tys-18000
-sprawdziłem multimetrem TPS wraz z otwarciem przepustnicy rezystancja rosnie
-jak podepne go do VCDS-a to tak samo naciskam na pedał gazu rosnie otwarcie przepustnicy
-jak podepne VCDS-a to czujnik cisnienia dolotowego pokazuje na 800obrotach 43kPa a wraz ze wzrostem predkosci obrotowej zmienia parametry temperature zasysanego powietrza tez zmienia wartosc jak stoje rosnie w czasie jazdy maleje
-jak odepne wtyczke z czujnika cisnienia koletora auto zaczyna zdecydoanie gorzej pracowac nierowno ma problem wkrecic sie nie obroty
-wszystko mi wskazuje na krokowca czy po wypieciu wtyczki z niego powina nastapic reakcja? chodzi na zapalonym silniku?bo odpinam i nic sie nie dzieje błedow brak jedynie jak wypne te czujniki to pokazuja sie błedy podepne je saksuje błedy i bledów nie ma
-i czy cały czas ma ciagnac powietrze przez ta rurke z gniazda silnika krokowego? bo u mnie wlasnie caly czas zasysa

[ Dodano: Sob Lis 03, 2018 08:22 ]
Witam problem rozwiązany otóż przyczyną był reduktor gazu który przepuszczał gaz przez wężyk podciśnienia do kolektora ssacego

[ Dodano: Sob Lis 03, 2018 08:37 ]
A co do tych obrotów to problem był w uszczelce silnika krokowego która przyległą cała powierzchnia do przepustnicy po wypuklenie ja na środku problem rozwiazany
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZT-T]Ciężki rozruch silnika
Gusio92 Rover serii 75, MG ZT 16 Nie Wrz 02, 2018 12:51
Gusio92
Brak nowych postów [R75] Dość długi rozruch silnika
markos620SDi Rover serii 75, MG ZT 10 Sro Wrz 16, 2009 11:53
apples
Brak nowych postów [R75] Problemy z odpaleniem ciepłego/zimnegoo silnika
Gość Rover serii 75, MG ZT 21 Wto Wrz 30, 2014 20:37
sopel86lodz
Brak nowych postów [Rover75 2.0cdt 2000r.]Problem z odpalaniem ciepłego silnika
tede Rover serii 75, MG ZT 37 Pon Mar 06, 2017 20:37
artik12
Brak nowych postów [R75] Ciężki pedał sprzęgła...
Kizashi Rover serii 75, MG ZT 44 Nie Maj 31, 2009 23:58
Kizashi



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink