Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Podmiana zegarów na zegary z FISem (wyświetlaczem)
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Podmiana zegarów na zegary z FISem (wyświetlaczem)
Autor Wiadomość
thomassonss 



Dołączył: 30 Wrz 2018
Posty: 68



Wysłany: Sob Lut 16, 2019 15:12   [R75] Podmiana zegarów na zegary z FISem (wyświetlaczem)
Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: 2002

Witam,

Chciałbym prosić was o pomoc w sprawie podmiany zegarów na te z FISem (wyświetlaczem).

Generalnie były o tym powiedziane 2 zdania w temacie "możliwości ulepszenia tanim sposobem" ale chciałem temat rozwinąć.

Otóż kupiłem zegary z FISem, byłem dziś u elektryka, który naprawiał mi FIS (teraz jest bez kresek pionowych). Nawiasem mówiąc udało mu się! I zrobił to za 130zł! Natomiast prosił aby tego nie rozgłaszać bo robił to pierwszy raz i podobno nie każda naprawa mu się uda. Marek coś pisał o 2 technikach naprawy, moze jedną opanował drugiej nie. Tak czy inaczej dla zainteresowanych podam namiar. Nowy FIS kosztuje 400zł i taka naprawa zawsze się uda, jakby ktoś był zainteresowany.

Wracając do tematu, poprosiłem goscia żeby przy okazji skopiował zawartość eeprom i zonk :-| Na zawartości mojego eeproma nie hula wyświetlacz przebiegu. Sprawdził to na stole. Postanowił więc wgrać coś takiego jak czysta wersja z neta (virgin) z nadzieją że mój wóz sobie nadpisze przebieg. Podpiąłem liczniki u mnie i dupa. Przebieg 00000. Wgrałem więc na żywca kopię moich zegarów (TOAFem przez OBD) i to samo czyli wyświetlacz przebiegu nie pokazuje nic. Cały czas pokazuje błąd BF - Błąd pamięci eeprom, niepełne kodowanie.

Gość się zarzeka że skopiował zawartość eeproma moich zegarów na zegary z FISem. Mówi że te eepromy mają inną architekturę danych. Że wogóle zegary z FISem mają inną płytkę z dodatkowym procesorkiem :???: Kłóci się to z tym co do tej pory przeczytałem na forum że wszystkie zegary R75 są identyczne, tylko eeprom ma inną zawartosć.

Panowie robił to ktoś? Jak to rozgryźć bo już zainwestowałem trochę grosza i czasu. Dzięki!
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lut 16, 2019 15:12   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1055



Wysłany: Sob Lut 16, 2019 19:32   

thomassonss napisał/a:
FIS

Nie uzywaj tej nazwy w stosunku do wyswietlacza w Roverze, pisz po porstu LCD.. FIS sie zle kojarzy
thomassonss napisał/a:
Mówi że te eepromy mają inną architekturę danych. Że wogóle zegary z FISem mają inną płytkę z dodatkowym procesorkiem :???: Kłóci się to z tym co do tej pory przeczytałem na forum że wszystkie zegary R75 są identyczne, tylko eeprom ma inną zawartosć.

Bzudy gada.. Jak wgrał EEPROM z Twojego zegara to zmień kodowanie w TOAFie i będzie dzialalo.
IPK->Kodowanie , tam szukaj.
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
borsuk88 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 323
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 16, 2019 19:36   

ja u Marka jak robiłem przekładkę zegarów to też był problem z kodowaniem eepromu - jak zwykle z moim szczęściem maszynka Markowi odmówiła posłuszeństwa.Wystarczyło przelutować eeprom ze starych zegarów do nowych i włączyć w kompie zegary z wyświetlaczem i działa u mnie bez zarzutów już chyba 3 rok
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=89116&postdays=0&postorder=asc&start=0
 
 
thomassonss 



Dołączył: 30 Wrz 2018
Posty: 68



Wysłany: Sob Lut 16, 2019 21:01   

marcin.misek napisał/a:

FIS sie zle kojarzy

Chyba jest coś czego nie wiem. Mi się głównie FIS kojarzy ze skokami :razz: gość używał nazwy bo robi głównie przy autach VAG i mi zostało w głowie.

marcin.misek napisał/a:
Bzudy gada.. Jak wgrał EEPROM z Twojego zegara to zmień kodowanie w TOAFie i będzie dzialalo.
IPK->Kodowanie , tam szukaj.


Spoko, jeśli to tylko to. TOAF mam opanowany. Źle zrobiłem bo po zegary podjechałem drugim wozem i nie dało rady sprawdzić na miejscu.
Koleś o Roverach nie wie zbyt dużo, no ale grzebał w tym i ciągle był problem z wyświetlaniem przebiegu, NIE LCD tylko przebieg nie hulał. Wydało mi się to dziwne. Pomyślałem ze faktycznie zegary sa jakieś różne.. Marek coś kiedyś pisał że trzeba jeszcze: "Odczytujesz kodowanie, zmieniasz mu wersję na oczko wyżej (CI:04)" Czy to ma jakies znaczenie w tej kwestii?
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1055



Wysłany: Sob Lut 16, 2019 21:33   

thomassonss napisał/a:
NIE LCD tylko przebieg nie hulał.

Przebieg dzienny byl zly ? czy calkowity ?
thomassonss napisał/a:
Marek coś kiedyś pisał że trzeba jeszcze: "Odczytujesz kodowanie, zmieniasz mu wersję na oczko wyżej (CI:04)" Czy to ma jakies znaczenie w tej kwestii?

jak masz CI02 to mozna przestawic na CI04, ale nie koniecznie.
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sob Lut 16, 2019 22:05   

a czym w rzeczywistości różnią się wersje CI02 od CI04?

[ Dodano: Sob Lut 16, 2019 22:04 ]
https://www.roverki.eu/zr...dowy-w-r75.html
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
thomassonss 



Dołączył: 30 Wrz 2018
Posty: 68



Wysłany: Sob Lut 16, 2019 22:31   

marcin.misek napisał/a:
thomassonss napisał/a:
NIE LCD tylko przebieg nie hulał.

Przebieg dzienny byl zly ? czy calkowity ?


Jak gość kopiował zawartość mojego eeproma na nowe zegary to wyświetlacz kilometrów (cały) robił się pusty. Po prostu tylko podświetlony ale całkowicie pusty (zero przebiegu total, dziennego czy temp)
Potem facet wgrał na te nowe zegary jakiś wsad z neta, niby wersja "virgin". Idea była taka, że jak podepnę u mnie to zegary "pobiorą" sobie dane i je nadpiszą.
Jak podpiąłem te zegary u mnie to wyświetlacz przebiegu działał ale pokazywał 000000km (jasna sprawa skoro virgin). W przebiegu dziennym "err" (też zrozumiałe bo nie mój VIN). Natomiast jak zgrałem TOAFem kopię moich zegarów na te nowe, to znowu zawartość wyświetlacza od przebiegu całkowicie zniknęła. :???: :???:
Facet mieszka kawałek ode mnie więc chcę zgromadzić max info zanim go znowu odwiedzę. Jeśli Panowie przelutowywaliście eeprom i musi hulać to tak zrobię, ciekaw jednak byłem czy moze się zdarzyć inny scenariusz (np. facet źle coś wlutował, albo ma tani programator, ROADKING coś o tym wspominał).
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Nie Lut 17, 2019 08:01   

przylutowanie pamieć to najprostsza i pewna metoda
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
thomassonss 



Dołączył: 30 Wrz 2018
Posty: 68



Wysłany: Nie Lut 17, 2019 09:37   

Elektryk jeszcze rzucił hasło że może eeprom się uszkodził podczas lutowowania (podobno juz ktoś grzebał jak we wszystkim w moim aucie :/ ). Wiem ze eeprom można uszkodzić, ale chyba ciężko o to.. Poza tym oryginalne zegary bez LCD działają normalnie.
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1055



Wysłany: Nie Lut 17, 2019 09:38   

dawidd napisał/a:
przylutowanie pamieć to najprostsza i pewna metoda

Nawet przelutowanie pamieci nie sprawi ze LC ozyje - tak czy owak musisz zakodować że masz LCD.
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Lut 21, 2019 14:31   

borsuk88 napisał/a:
ja u Marka jak robiłem przekładkę zegarów to też był problem z kodowaniem eepromu - jak zwykle z moim szczęściem maszynka Markowi odmówiła posłuszeństwa.Wystarczyło przelutować eeprom ze starych zegarów do nowych i włączyć w kompie zegary z wyświetlaczem i działa u mnie bez zarzutów już chyba 3 rok


Kiedy to było :) Teraz wszystko działa jak należy. Mam kilka interefejsów na wypadek jakby mnie jakiś Jonasz Borsuk odwiedził :)

[ Dodano: Czw Lut 21, 2019 14:31 ]
Jak typ kopiował eeprom, to może przy zapisie miał odwrócone bajty ;) Wtedy wyświetlacz zgłupieje i całe kodowanie :) Przerabialiśmy ten temat z marcin.misek w szkole podstawowej na 6 lekcji :)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
borsuk88 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 323
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 21, 2019 20:56   

he przyjdzie czas , że Ciebie Marek odwiedzę , tylko dwumasa musiała by się rozlecieć , wtedy zmiana u Adasko na automat i do Ciebie po mapy .
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=89116&postdays=0&postorder=asc&start=0
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Lut 22, 2019 07:22   

borsuk88 napisał/a:
wtedy zmiana u Adasko na automat

To wbrew pozorom droga impreza jest. Nam z adi-czesci zajęło to 4 dni i 4 noce pracy, praktycznie non stop, z krótkimi przerwami na spanie. Może gdybym nie malował wnętrza i nie zabezpieczał go, udałoby się spiąć w dwa dni. Ale farba swoje musi schnąć. Tak czy inaczej - polecam zmianę na auotmat. Spalanie większe, ale kuźwa ten komfort przy jeździe :)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
thomassonss 



Dołączył: 30 Wrz 2018
Posty: 68



Wysłany: Pon Mar 04, 2019 17:01   

Panowie w końcu podmieniłem licznik. Skończyło się na tym że kupiłem LCMa i tyle, jeżdżę z przebiegiem 15tys mniejszym.

Generalnie impreza najdroższa ze wszystkiego do tej pory, dużo nerwów poszło i czasu a rezultat taki sobie...
Mam pytanko bo znaleźć nie mogę: jak zmienić licznik aby nie kasował samoistnie przebiegu dziennego i wszystkich danych (spalanie średnie itp)? Wydaje mi się że gdzieś to czytałem bo chyba nie oznacza to że licznik szwankuje (pociąłbym się)?

Z innej beczki: w starym liczniku kontrolka poduszek była zalepiona taśmą (nie skomentuję). TOAFem sprawdzam i mam chyba wszystkie możliwe błędy (napinacze, poduszki itp). Czy moduł poduszek jest do bani czy coś jeszcze? Jak zwykle dzięki za rady.
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1055



Wysłany: Pon Mar 04, 2019 21:02   

thomassonss napisał/a:
Mam pytanko bo znaleźć nie mogę: jak zmienić licznik aby nie kasował samoistnie przebiegu dziennego i wszystkich danych (spalanie średnie itp)? Wydaje mi się że gdzieś to czytałem bo chyba nie oznacza to że licznik szwankuje (pociąłbym się)?

Ja nie znam takiej opcji. Przebieg dzienny kasuje się bo mu prąd odcinasz.
thomassonss napisał/a:
Czy moduł poduszek jest do bani czy coś jeszcze?

Jak jest błąd : Internal Error , to moduł do wymiany.

Generalnie cos mi sie zdaje że tam ładnie ktoś rzeżbił w instalaci, Licznik nie działa jak nalezy ,poprzedni też tak miał ? Tyle szyby tez nie chcą działać jak należy, do tego poduchy.... przyjrzyj sie dokładnie instalacji, bezpiecznikom, i punktom masowym.
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
thomassonss 



Dołączył: 30 Wrz 2018
Posty: 68



Wysłany: Pon Mar 04, 2019 21:15   

marcin.misek napisał/a:

Ja nie znam takiej opcji. Przebieg dzienny kasuje się bo mu prąd odcinasz.


Stary licznik bez LCD działał dobrze. Przychodzi mi do głowy że może coś nie styka w kostkach od ciągłego montazu/demontażu. Jeśli nie, to odnalezienie przyczyny chyba przerośnie mój zapał.
marcin.misek napisał/a:

Jak jest błąd : Internal Error , to moduł do wymiany.


Taki jest błąd... a po nim cała reszta. Gdzieś znalazłem że może wtyczka nie styka. Tak czy inaczej taka impreza to podobno ściąganie tunelu, czyli znowu rzeźba..

marcin.misek napisał/a:
Generalnie cos mi sie zdaje że tam ładnie ktoś rzeżbił w instalaci. Tyle szyby tez nie chcą działać jak należy, do tego poduchy.... przyjrzyj sie dokładnie instalacji, bezpiecznikom, i punktom masowym.


Marcin nie ma tak źle. To ja jestem głównym druciarzem tego auta :mrgreen: ale fakt, auto dotykane było w wielu miejscach :-| Z tym że prócz tych poduch to wszystko działa. A tylne szyby jak nie chcą działać? Jakieś problemy z konfiguracją BCU dla mnie?
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1055



Wysłany: Pon Mar 04, 2019 23:08   

thomassonss napisał/a:
Stary licznik bez LCD działał dobrze. Przychodzi mi do głowy że może coś nie styka w kostkach od ciągłego montazu/demontażu.

No to ten nowy jest uszkodzony, przebieg dzienny nie powinien sie kasować.
thomassonss napisał/a:
Gdzieś znalazłem że może wtyczka nie styka.

Skoro jest komunikacja to wtyczka styka - przynajmniej 3 piny, zasilanie , masa i K-line. Moim zdaniem moduł do wymiany. kup od razu, żeby nie targać tunelu drugi raz.
thomassonss napisał/a:
A tylne szyby jak nie chcą działać? Jakieś problemy z konfiguracją BCU dla mnie?

Nie, skądże. Rzeknę wręcz klasycznie : u mnie działa :)
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
thomassonss 



Dołączył: 30 Wrz 2018
Posty: 68



Wysłany: Sro Mar 06, 2019 17:12   

Doszedłem do usterki samoczynnego kasowania się licznika. Akurat pechowo ułamany był lekko pin 6 (stałe 12V). Do myślenia mi dało, że wskazówka obrotów nie opadała, chyba że przytrzymałem stacyjkę w poz. 1. Usterki związane z pinami w kostkach już zresztą kilka razy były przyczyną problemu na którego nie było rozwiązania.
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1055



Wysłany: Sro Mar 06, 2019 19:36   

thomassonss napisał/a:
Akurat pechowo ułamany był lekko pin 6 (stałe 12V).

Czyli dobrze mówilem ze mu prąd zabierasz :)
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] licznik z wyświetlaczem
borsuk88 Rover serii 75, MG ZT 40 Nie Wrz 07, 2014 00:05
MaReK
Brak nowych postów [MG ZT] problem z wyświetlaczem
sawian Rover serii 75, MG ZT 4 Wto Cze 24, 2014 08:55
sawian
Brak nowych postów [R75] Problem z wyświetlaczem "message centre
gipsy2 Rover serii 75, MG ZT 9 Pią Lip 05, 2013 09:04
ripek
Brak nowych postów [R75]Wymiana radia z małym wyświetlaczem na duzy
kdamian1996 Rover serii 75, MG ZT 4 Nie Wrz 08, 2019 11:01
piotrpg
Brak nowych postów [Rover75] zegary
grota10 Rover serii 75, MG ZT 2 Pią Sie 19, 2016 22:37
grota10



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink