Forum Klubu ROVERki.pl :: [Każdy z olejem synt.] Co z wymianą oleju?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Czw Lis 18, 2010 09:19
[Każdy z olejem synt.] Co z wymianą oleju?
Autor Wiadomość
jarorygul 



Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 7
Skąd: Tychy



Wysłany: Wto Kwi 10, 2007 13:52   [Każdy z olejem synt.] Co z wymianą oleju?

Jak w temacie: Po kupnie mego Roverka dokonałem sporego przeglądu, w tym również wymiany oleju (a jakże). Syntetyk Mobil1 15W-40. Mechanik, mam wrażenie, że wie, co mówi, powiedział, że następną wymianę można zrobić spokojnie po 15kkm - umówiłem się z nim na 12kkm z groszami, bo wyjdzie mi równe 60kkm. W którymś "Auto Świecie" wyczytałem, że nowoczesny syntetyk potrafi wytrzymać przebiegi nawet na poziomie ok. 30kkm :shock: . Aż tu nagle pewnej niedzieli przyjeżdżają teściowie (z niezapowiedzianą wizytą i nie zdążyłem wyjechać w ważnej sprawie :evil: ). I w trakcie miłej pogawędki mój teściu, znany i lubiany hodowca diesli - Pan Józek, stwierdził ni mniej ni więcej: "Co olej co 15tys.?!!! Gupi, gupi - olej w dieslu wymienia się co najmniej co 10tys. km!!!" Pomijam części nie nadające się do publikacji i pytam: jak to w końcu jest? :cry:
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Kwi 10, 2007 13:52   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Kwi 10, 2007 13:53   

jarorygul napisał/a:
Syntetyk Mobil1 15W-40

To jest mineralny...
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Kwi 10, 2007 13:56   

Po pierwsze 15W-40 to nie syntetyk. Zalej jakiś półsyntetyk 10W-40 i wymieniaj co 10-12kkm i będzie OK. I raz do roku wymieniaj filtr powietrza, oraz nie wyłączaj silnika zaraz po ostrej jeździe i nie duś go na zimno to dłuuuugo będziesz jeździł ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
jarorygul 



Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 7
Skąd: Tychy



Wysłany: Wto Kwi 10, 2007 13:58   

piter34 napisał/a:
To jest mineralny...


Jak to poznałeś? : :shock:
A może to było 10W-40 ?... :oops:
Ostatnio zmieniony przez jarorygul Wto Kwi 10, 2007 14:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Kwi 10, 2007 13:59   

jarorygul napisał/a:
Jak to poznałeś? : :shock:

Po parametrach.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
emes 


Członek Zarządu
skarbnik


Pomógł: 35 razy
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 2349
Skąd: Wrocław



Wysłany: Wto Kwi 10, 2007 14:05   

jarorygul napisał/a:
A może to było 10W-40 ?... :oops:


Sprawdź na opakowaniu :-) Bo chyba jednak 10W-40 jest bardziej prawdopodobne. Tym bardziej, że łatwiej zapamiętać jednak określenie syntetyczny czy mineralny, zamiast symboli :-)
 
 
 
jarorygul 



Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 7
Skąd: Tychy



Wysłany: Wto Kwi 10, 2007 14:12   

W każdym bądź razie na pewno syntetyk - facet stwierdził, że silnik jest w dobrym stanie, więc może lać syntetyczny. Ogólnie nie mam żadnych problemów z silnikiem (puk, puk w niemalowane...) , nie przeciążam go, zawsze po rozruchu czekam z minutkę (albo dłużej, jak zimno) raczej nigdy jeszcze nie przekroczyłem 3000r/min. (no - prawie nigdy...), po zakończeniu jazdy czekam, aż się "uspokoi" - w sumie to taki charakterystyczny moment, kiedy zmieniają się obroty i cichnie to charakterystyczne brzęczenie (chyba powrót oleju?). Pytam o ten przebieg maks. pomiędzy wymianą, bo teraz zrobiłem jakieś 12kkm właśnie... :sad:
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Kwi 10, 2007 14:13   

Cytat:
W każdym bądź razie na pewno syntetyk - facet stwierdził, że silnik jest w dobrym stanie, więc może lać syntetyczny.

Czyli masz 5W40.
Zmieniaj co 15kkm
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Kwi 10, 2007 14:17   

jarorygul napisał/a:
raczej nigdy jeszcze nie przekroczyłem 3000r/min. (no - prawie nigdy...)


:lol: ja tez prawie nigdy nie przekraczam 3000obr :D ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
jarorygul 



Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 7
Skąd: Tychy



Wysłany: Wto Kwi 10, 2007 14:18   

Dziękurczaczki wszystkim :wink:
 
 
 
emes 


Członek Zarządu
skarbnik


Pomógł: 35 razy
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 2349
Skąd: Wrocław



Wysłany: Wto Kwi 10, 2007 14:18   

Brt napisał/a:
ja tez prawie nigdy nie przekraczam 3000obr :D ;)


Ja też, bo na tych obrotach już praktycznie nie mam przyspieszenia.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Kwi 10, 2007 14:19   

Brt napisał/a:
:lol: ja tez prawie nigdy nie przekraczam 3000obr :D ;)

Kapelusznik-emeryt :mrgreen: ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
emes 


Członek Zarządu
skarbnik


Pomógł: 35 razy
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 2349
Skąd: Wrocław



Wysłany: Wto Kwi 10, 2007 14:20   

piter34 napisał/a:
Kapelusznik-emeryt :mrgreen: ;-)


Nie powiedziałbym, po ostatnim spocie szybko uciekł z parkingu :-)
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Kwi 10, 2007 14:34   

emes napisał/a:
Nie powiedziałbym, po ostatnim spocie szybko uciekł z parkingu

Tylko Gawin był szybszy :D :cool:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
emes 


Członek Zarządu
skarbnik


Pomógł: 35 razy
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 2349
Skąd: Wrocław



Wysłany: Wto Kwi 10, 2007 14:53   

Brt napisał/a:
Tylko Gawin był szybszy :D :cool:


Ale on miał bliżej do wyjazdu :-)
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Kwi 10, 2007 14:54   

Na światłach z nim dostałem baty :( ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
emes 


Członek Zarządu
skarbnik


Pomógł: 35 razy
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 2349
Skąd: Wrocław



Wysłany: Wto Kwi 10, 2007 15:04   

Brt napisał/a:
Na światłach z nim dostałem baty :( ;)


To on też skręcał w lewo?

Będzie szansa na rewanż w niedzielę, 15 kwietnia, albo na późniejszych spotach :-)
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Kwi 10, 2007 15:08   

Jechał prosto, ale wyskoczył jak z procy :) ziuuummmm i juz go nie było :D
Kończmy bo się OT robi ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
emes 


Członek Zarządu
skarbnik


Pomógł: 35 razy
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 2349
Skąd: Wrocław



Wysłany: Wto Kwi 10, 2007 15:09   

Brt napisał/a:
Jechał prosto, ale wyskoczył jak z procy :) ziuuummmm i juz go nie było :D


To wariat z niego :-) A jeszcze niedawno pisane było na forum, żeby na zimnym silniku nie dusić :-)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [kazdy samochod] za slaby aku ?
kamil_luczak Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 6 Sob Lis 22, 2008 19:52
Gość
Brak nowych postów [każdy R z S(T)] Jak dbać o turbinę ??
Przemek87 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 6 Sob Cze 28, 2008 14:05
thef
Brak nowych postów [L series] wymiana oleju w skrzyni PG1 - instrukcja+zdjęcia
skrzynia PG1, MFT94, wymiana oleju
lineumaciel Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 8 Czw Lip 17, 2008 15:09
lineumaciel
Brak nowych postów [L-series] Wymiana uszczelki pompy oleju a demontaż miski ol
mustek3 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 4 Wto Mar 21, 2017 10:26
mustek3
Brak nowych postów [r75] Mieszanie paliw, etylina z olejem napędowym
urzendnik Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 3 Pon Cze 08, 2015 11:55
urzendnik



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink